Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   25 / 100
(#) csanaszb válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 25, 2011 /
 
http://cgi.ebay.de/Pocket-Bike-Motor-49-cc-Ersatzmotor-Pocketbike-N...74a1d9
ja és gondolom rájöttetek, ilyesmi motorom van.
Az jutott még eszembe: rá lehet valahogyan bírni az így megbuherált generátort, hogy motorként viselkedjen?
Mert ez ilyen pocket bike-nak nincs indítómotorja.
(Igaz a röpsúlyos kuplung még a motor és a generátor között van?! Tehát ha rábírható lenne a generátor, akkor ezt rövidre kellene zárni.)
(#) hibbantpasi válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 26, 2011 /
 
Szia!

Rá lehetne, a youtube-on van pár videó autogenerátor+ BLDC vezérlés kombinációjára, kérdés, megérné-e , és lenne-e elég nyomatéka beinditani a motort lassitó áttétel nélkül.
(#) csanaszb válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 29, 2011 /
 
Szia,
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300538756441&ssPa...WAX:IT vajon ezzel is meg lehetne csinálni az állórész 3 részre választását?
(#) zolika60 válasza csanaszb hozzászólására (») Márc 30, 2011 /
 
Minden bizonnyal. Ez sem más mint a többi. Az állórész három fázisa szétszedés után kivezethető.
(#) bubuc17 hozzászólása Márc 31, 2011 /
 
Sziasztok
Ismerős régi házilag épített elektromos autóját álltam neki javítani.Ott akadtam e hogy a hajtómartorba miért megy 4 vezeték ha sima 48v DC motor?
Vagy a forgásirány irány váltás miatt?
Vagy 2 külön tekercs fázisban eltolva?
Vagy mi az oka, és hogy is kell bekötni?
Ha valaki tud segítene bármit is, azt előre köszönöm.
(#) KTobi válasza bubuc17 hozzászólására (») Márc 31, 2011 / 1
 
Valószínűleg ki van vezetve a forgórész és az állórész is. Ilyenkor Te döntöd el, hogy soros, vagy párhuzamos gerjesztésű, esetleg külön szabályzod a gerjesztést.
(#) Pulyka válasza bubuc17 hozzászólására (») Márc 31, 2011 / 1
 
A 4 vezetékből 2 a "főfázis" tekercs két vége, a másik kettő vezeték pedig a gerjesztőtekercs kettő vezetéke.
Itt nem lehet variálni, pontontosan nem tudom, hogy lehet megállapítani, hogy egy egyenáramú motor milyen gerjesztésű(de talán a tekercsvégek jelzéseiből ez megállapítható )(külső, soros, párh, ...) de ha ez megvan adva, akkor a 4 vezetéket úgy kell kötözgetni.
Pl. soros gerjesztésűnél a gerjesztőtekercs, és a főtekercset sorba kell kötni, fent maradó két végére pedig mehetnek az amperek.
Ha párhuzamos, akkor a ger.tekercs kettő végét, és a főtekercs kettő végét párhuzamosan kell kötni, és erre a 2-2 csomópontra mehet majd a feszültség.
(#) zolika60 válasza bubuc17 hozzászólására (») Ápr 1, 2011 / 1
 
Egyértelműbb lenne a dolog, ha tennél fel képet a motorról, vagy legalább leírnád a típusát.
(#) EcoPityu válasza bubuc17 hozzászólására (») Ápr 1, 2011 / 1
 
Szia!
Meglátásom, és tapasztalataim alapján, a párhuzamos gerjesztésű motorok már a motoron párhuzamosított kivezetésekkel vannak ellátva...
Ha megnézed a 4 vezetéket, és mind egyforma keresztmetszetű, akkor egyértelmű, hogy soros, mert mindkét tekercsén ugyanazon áram folyik át. A párhuzamos gerjesztésű motorokon a gerjesztőtekercs nagyobb menetszámú, vékonyabb vezetékkel (huzallal) tekercselt, ezért vékonyabb kábel megy /jobb esetben/ hozzá.
Soros motornál a gerjesztőtekercs polaritásváltoztatásával lehet motorforgás irányt váltani. Párhuzamosnál, akárhogy kötöd, mindíg ugyanarra forog majd! Csak kefe eltolással lehet irányt váltani! (Én is ezt tettem annó a motoromon!)
(#) csanaszb válasza hibbantpasi hozzászólására (») Ápr 3, 2011 /
 
Szia, írtál korábban (#953545) Ikarus generátorról. (28V, 100A) Valahol hirdettek ilyet, mekkora gond ezt 36V-ra átállítani? Tudsz olyan kapcsolási rajzot adni, ami ezt a szabályozást tudja? Az általad említett 37,8V jól hangzik.
Mennyire stabil ez a szabályozott feszültség, hol lehetnek a feszültségcsúcsok maximumai? (féltem a Curtis-t)
Üdv:SzB
(#) bubuc17 válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 3, 2011 /
 
Köszönöm mindenkinek a sok választ.
Most már azért képben vagyok a dolgokkal.
4 ugyan olyan vastag vezeték megy az elektronikába.
2 fixen 1 relén keresztül rámegy egy nagy tirisztorra.
A másik 2 pedig 2 relére (forgás irány) majd itt is nagy tirisztora.
Így gondolom soros nem lehet,de párhuzamos se mert van előre, hátramenet.....Hogy is van ez??
Egész régi tirisztoros *** ki akarom dobni és helyére terveztem 1 faja pwm es dolgot.
Csak hát amíg nem tudom pontos motor bekötést, neki se tudok állni.
Vagy mind 2 tekercsre ugyan azt a pwm -et és a forgórész polaritásával lehet a forgásirányt??
(#) gaba72 válasza bubuc17 hozzászólására (») Ápr 3, 2011 /
 
Szerintem soros. Az egyforma keresztmetszetek miatt is, és jármű hajtásra a nagy nyomaték miatt egyébként is ezt alkalmazzák előszeretettel. Két db morzeérintkezős relével szokás megoldani a forgásirányváltást.
(#) csanaszb válasza csanaszb hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Sziasztok.
Mekkora gond ezt átállítani stabil 36V-ra?
http://cgi.ebay.de/Alternator-Generator-2-5kW-230V-3000-U-min-NEU-/...b39f41
(#) csanaszb válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Szia,
hogyan lehet csinálni/honnan lehet venni olyan 36V-os szabályzót, ami nekem kellene pl 24V-os teherautó generátorhoz?
(#) Ricsi89 válasza csanaszb hozzászólására (») Ápr 6, 2011 /
 
Max építeni lehet, mert ilyet feszültséget nem igen használnak sehol. De nem annyira bonyolult felépítésű egy ilyen szabályzó.
(#) zolika60 válasza csanaszb hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Itt egy rajz egy feszültség szabályozóról. Egy ilyesmi kell neked, csak természetesen 36V-ra. Biztosan lesz valaki aki aki kitalálja a pontos alkatrészeket. Sajnos én nem vagyok ebben elég gyakorlott. Bővebben: Link
(#) zolika60 válasza csanaszb hozzászólására (») Ápr 7, 2011 /
 
Ezt csak most vettem észre. Nem igen lenne könnyű szerintem. Ez egy váltóáramú generátor. ha az alacsonyabb feszültséget meg is oldod, egyenirányítani is kell. Egyszerűbb a teherautó generátor.
(#) Petjaa hozzászólása Ápr 11, 2011 /
 
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy Magyarországon hol lehet kapni autós kerékagymotorokat. Valamint milyen áron vannak ezek, mert még külföldi oldalakon se nagyon láttam árat. Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv Petjaa
(#) gaba72 válasza Petjaa hozzászólására (») Ápr 11, 2011 /
 
Keress rá ezekre: tech-mobile, gasboards
(#) bubuc17 válasza gaba72 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Elektronikának semmi baja nem volt.A motor 2 szemközti szénkefe vezetéke égett el.Kicseréltem a keféket, össze, és tökéletesen 1 napig elmászkáltam.Majd másnap 5p után megint rossz. Szétszedem és megint ez a 2 szénkefe bekötése égett el. Mi okozhatja ezt a hibát? Esetleg a másik 2 szénkefét nem "kapcsolja" be az elektronika?
36v os 100A es motor
(#) zolika60 válasza bubuc17 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Megfelelő minőségű szénkefék vannak benne?
(#) bubuc17 válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 17, 2011 /
 
Minőségileg hasonló anyagú mint ami benne volt.Habár kicsit kevesebb benne a grafit.
És kivezetést is csináltam rá még egyet hogy tuti jó legyen. (menetet fúrtam bele, rézcsavar és rá a vezeték).
Vagy esetleg attól lehetett hogy nem feküdt fel teljesen?
De hát attól nem a bekötései égnének el másodszor....
Előbbi kérdésem végiggondolva hülyeség..
Hisz ha a másik 2 szemközti nem működne akkor nem tudna ezekből hova folyni az áram.....
De mivel így szorosan van a 2x2 szénkefe így elvileg ezen is ugyan az az áramnak kéne folynia. Forgórészen égésnyom nem látható.
(#) bubuc17 válasza bubuc17 hozzászólására (») Ápr 21, 2011 /
 
Végül is kiderül a hiba..
36v os motor és 48 voltról ment évtizedek óta.
És forgórész valahol áthúz...
Eddig bírta....
(#) szabicrs hozzászólása Ápr 22, 2011 /
 
Üdvözletem mindenkinek!
Bocsánat a lustaságért, hogy nem olvasom végig a 27 oldalt. Olyan után érdeklődnék, hogy megfordult a fejemben mostanság egy elektromos autó építése. Motort keresgélek hozzá, volt egy balkancar motor, de horror összeget kérnek érte, meg még nem is biztos, hogy jó. Csak egyenáramú motor jó?
Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) Palkoci válasza szabicrs hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Nem csak egyenáramú motor jó, persze pl aszinkronmotor csak frekvenciaváltón keresztül üzemel, aminek a bolti ára szintén horrorisztikus, de mikrokonroleral a bolti ár töredékéből megépithatő, amire pl én válakoznék is, de valamiért it nagyon félnek tőle, pedig a kommutátor hiánya és a jobb hatásfok komoly előny, keress rá régebbi leveleimre.

Idézet:
„Csak egyenáramú motor jó?
(#) sirály12 válasza Palkoci hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Szerintem is jobb ez a megoldás. Ne felejtsük el a súlybeli dolgokat sem. Nem kell sebességváltó és kuplung, ha kerekenkénti meghajtást használunk.
(#) KTobi válasza sirály12 hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Igen, ez mind szép és jó, de én eddig csak BLDC-s motort találtam. Sima háromfázisú aszinkron kerékagymotor nincs? Kalickás forgórészű. Feszültség házilagos vezérlőnél nem túl lényeges.
(#) szabicrs válasza Palkoci hozzászólására (») Ápr 22, 2011 /
 
Eddíg jól hangzik, kérdés mibe kerül egy ilyen motor, kb milyen teljesítményű kell, és kb elnagyolva mennyibe kerülhet a vezérlés megépítése.
(#) Powerslave válasza szabicrs hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Hali!

Én a Permanent oldalán találtam ezt az egyenletet:

((m*v*g(=9.81)*tap.súrl(0.01..0.02))+(lev.sűrűs.(=1.2)*(légell.együttható)*(mozgásra merőleges keresztmetszet)*v*v*v/2))/(hajtáslánc_hatásfoka_cirka=0.95)

vagyis 1000 kilós, 80cm magas, 1.5m széles jármű esetén, ha a hajtáslánc 90% -os, a tapadási súrlódási tényező 0.02, az alaktényező pedig 0.5, akkor a 25m/s, azaz 90km/h sebességhez szükséges teljesítmény, az egyenlet szerint így alakul:

((1000*25*9.81*0.02)+(1.2*0.5*0.8*1.5*25*25*25/2))/0.9=11700W

Egyúttal nekem is volna egy kérdésem a tapasztaltaktól, mégpedig, hogy a fentiek helytállóak-e.

Előre is köszönöm!

UI.: Tudom, hogy egy tag oldala és nem áll szándékomban megkérdőjelezni a hozzáértését, csupán biztosra szeretnék menni és megerősítést várok, illetve nem 100%, hogy jól értelmeztem az ott látottakat.
(#) Powerslave válasza szabicrs hozzászólására (») Ápr 23, 2011 /
 
Következő: »»   25 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem