Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm!
Sziasztok!
kaptam egy új villanymotort, egy helyröl 4 szál vezeték jön ki és egy másik helyröl meg kettö, EME Elektronik Motors Europe Typ 1~M100C L4 nem láttam még ilyen motort. 1,5Kw 230V mit tudtok a bekötéséröl? köszi a segitséget Hozzászólás módosítása ť
Egyfázisú motor, 4 pólusú, erre utal a típusjelzésben az L4 , a fordulatszáma emiatt 1500 alatt van valamivel. A forgórész átmérője 100mm.
A 4 kivezetésből 2 lehet a főfázis és 2 a segédfázis a másik kettő vagy tekercsfej védő PTC, vagy tekercsfejvédő klixon. Lehetne még fék kivezetése is,de akkor a tengely nem forog feszültségmentes állapotban,azaz kézzel nem tudod elforgatni. A motornak állandóüzemű 45µF 450V-os kondi kell. A főfázis és a segédfázis kiválogatása egyenáramú ellenállás méréssel megoldható,a kisebb ellenállású a főfázis. A különálló 2 vezeték esetében ha klixon van benne akkor 0 ohm ,max. 1-2 tized ohm ellenállást kell mérned,ha PTC akkor 100ohm felett kell lenni az ellenállás értékének. A bekötésére pedig itt a tanyán biztosan találsz valami rajzot.
Köszönöm a választ!
mi az a klixon? mi a ptc? ami megakadályozza hogy leágjen a motor? nincs müszerem amivel megtudnám mérni, más lehetőség nincs rá? mostmár be kell ruháznom egy műszerre, nem láttam mág ilyen motort, szerinted használható?
A klixon egy kioldó szerkezet,ami a motor túlmelegedésének hatására a benne levő ikerfém segítségével megszakítja a motor vezérlőáramkörét. Önmagában semmit nem ér,a motor vezérlő áramkörébe szokták sorba kötni a kívánt védelem aktivizálásához. A PTC egy pozitív hőfoktényezőjű ellenállás,aminek a jelét egy erre alkalmas elektronika érzékeli. Ha az ellenállás változás az elektronikában beállított értéket eléri,akkor az elektronika a motort -szintén a vezérlő áramkörén keresztül- lekapcsolja. Mint látható, mindkét esetben a motor túlmelegedését akadályozza meg ez a védelem.
Műszer nélkül nem fog menni a dolog. De,-ne haragudj de ezt kell mondanom- a felkészültséged alapján jobb lenne a dolgot villamos szakemberre bízni. Mert lehet,hogy kárt okozol a motorban. Hogy használható-e? Bizonyára,ha nincs leégve,és mechanikusan is rendben van.
Hát ha mindent tudnák akkor nem kérdezném!
teljesen új a motor! akkor ezek szerint nem szükséges bekötni azt a két szálat, nem találkoztam még ezzel a tipussal, szerzek egy müszert azt rámérek
Sziasztok! tudnátok nekem abban segiteni hogy egyes tipusu imi motorokhoz milyen csapágy szükséges? esetleg egy katalógus vagy ilyesmi!
most konkrétan OZF 90L 2ND 1100W 220V csapágy mérete kellene! köszi
Elöl hátul 6205-ös
Köszönöm!
holnap megis veszem,
Helló abban szeretném kérni a segítségeteket hogy van egy IMI 220v 1500W ami 2920 pörög és most nyomógombbal indul. De mivel nekem kompresszora kéne hogyan tudnám automatikusra meg csinálni ?Hogy ne keljen neki nyomógombra szükség az induláshoz ??
Előre is köszi marcy
Szia! Be kell szerezni egy ilyen relét. Ebben a táblázatban vannak az értékek megadva a kondenzátorokkal együtt. Bővebben: Link
Mindenkinek szépeket.
1400-es motort , más tekercseléssel, át lehet fusizni 5600-ra ? Gondolom a teljesítménye is x4 lenne.
sziasztok! van egy imi MA90C 2ND vagy nem tudom pontosan.
1100W 2880Ford. 220V 7,8A a táblázat 125-160~mikro Farad kondenzátort ir, de nekem csak 100-125Mfarad vagy 160-200MFarad os kondim van a 2 közötti kellene!! melyiket tudom rátenni? köszönöm
kösz szépen az én motoromnak ez a típusa 1~ MSZ 152 IMI Tip:OZF 90C 2ND 220V 11,8A 1500W 0,8COS 50Hz IP 44 2920f/min. tudnál benne segíteni akkor hogy milyen kondi + relé lenne jó rá és ezt honnan tudom be szerezni
Előre is köszönöm
Itt kellene érdeklődni megfelelő értékű relé után. Neked a MIHA B 120/530 jelű relére volna szükséged. Szerintem ha úgy kéred, hogy 1500W-s motorhoz, akkor bizonyára jót fognak adni, ha kapható lesz. A számok a névleges/meghúzási áramérték tízszeresét jelölik (11.8A/53A). Ehhez a kondenzátor értéke 160mikroF-280V. Bővebben: Link
Mikor veszed, és kéred, akkor ne csak a teljesítményt adjad meg szerintem, hanem a fordulat-számot is...néha más van lassú fordulatú motoron, mint gyors fordulatón...én is voltam olyan helyen, ahol volt 2-3 féle relé adott teljesítményre, és mikor közöltem a fordulat-számoz, akkor az egyiket automatikusan rakták vissza...csak egy gondolat....1500W és 2880/p fordulatszám...(pedig nem ritka a 125-ös kondi sem..)lépek...jó éjt
Üdvözöllek,
Nekem szintén egy olyan motorom van, mint marcy002-nek: 1fázis OZF 90C 2ND 220V 1500W 2920 f/min. Szeretnék bekötni egy irányváltó kapcsolót VGK 16 jelzésű Ganz, de ugyanazok a kapcsok vannak rajta, mint a jelenlegi gyártásúaknál. Egyik oldal 1-3, 5-7, 9 Másik oldal 2-6, 4-8, 10 Hogyan kell bekötni, hogy az indítókondenzátor, relé, a két irányú fordulat és a O állás működjön? Egy Móricka rajzot kérnék,köszönöm
Ha valaki tudja a titkot, és elárulja megköszönném
IMI VOX F 55/4k 1400, 130W Ezt meg lehet 5600-as fordulatúra fusizni ? Nem frekiváltóval Kösz a válasz előre is Esetleg azt is ha lehet, hol, mennyiért
Nem lehet...max 2800-as fordulatra, de az sem biztos 100 %-ig...de ez csak egyéni véleményem, ha valaki másként gondolja akkor javítson ki...De a hálózati 50 HZ-es frekvencia bekorlátozza.
Bevallom, fejből nem tudom a kapcsoló bekötését...én ha ilyen szituba kerülök, akkor kimérem szakadás-vizsgálattal, ki kivel milyen állásban haver, és utána a saját fejem, meg a motor bekötése alapján...Most így fejből az sem ugrik be, hogy konkrétan ezen a motoron a szögletes kapocsléc van 6 csavarral, vagy az íves szélű, aminek a szélei mentén van 6 csavar, meg középen egyetlen...De összesen 4 vezeték kell hogy jöjjön a tekercselésből. két vastag kivezetés meg két vékony...elvileg...Ha ohm mérővel méred, akkor a két vastag között 1 ohm körül kellene lennie, a két vékony között 8 ohm körül (plusz a mérővezeték, meg a műszerben esetleges kontakt-hiba) A vastag kivezetések a Főfázis végei, a vékonyak a segédfázis végei. Minden esetre az a lényeg, hogy forgásirány-váltáskor a Segédfázis végeire (azaz a vékony kivezetések) kötött vezetékeket, áthidalást, stb kell hogy felcserélje a kapcsoló. De ha tudnál képet rakni a jelenlegi bekötésről, meg a kapcsolóról úgy, hogy akár a betűzést is lehessen látni, akkor én is tudnék segíteni...így vak vagyok...és mostanában más jellegű szereléseket, motorokat csináltam, a kapcsolók fejlődését, illetve minőség-beli vissza fejlődését nem követtem, de amikor véletlen a kezembe akadt doksi nélkül, azért sikerült. Általában U val jelölik a főfázist és Z-vel a segédet a motorban...A relé a főfázis áramkörében van, és a kondira kapcsol áramot amíg az indítási áram el nem múlik .(fel nem pörög a motor álló helyzetből).Így a relét békén lehet hagyni... a kapcsolóval azt kell kapcsolni, hogy az áthidaló helyett a kapcsoló zárja-e össze a vékonnyal a főfázis-véget, vagy ne azzal a vékonnyal, hanem a másikkal zárja össze a kapcsoló. Mindenesetre ha ez megvan, akkor még azt kell kapcsoltatni a kapcsolóval, hogy a két vékony közül a fennmaradóra kösse rá a kondi szabad végét..Az áthidalót le kell szedni a motor kapocslécéről, mert mikor kapcsolóval forgásirányt váltasz, zárlatot fog okozni...Bocsi, de így nem tudok Móricka-rajzot jelenleg...
Köszönöm
Úgy gondoltam, hogy a teljesítmény is is igy fokozódna, lehetne használni köszörűnek, stb 7000 körüli fordulatum van -nem kefés!- Marad a kefés motor megoldásnak
Nem tudom, milyen célra akarod használni a köszörűt, mekkora koronggal...de a gyengébb asztali köszörűk, amelyekkel pl. kissebb kést, esetleg fúrót lehet köszörülni, 150-200 wattnál kezdődnek, és elég szokott lenni a 2800-as fordulat. A fordulatszám inkább kemény anyagoknál kell, hogy nagyobb legyen szerintem...Nekünk is van egy gyári..230 wattos, 2900-as fordulatú...a másik egy kissebb, az 180 wattos, hasonló fordulatszámmal...de pl keményfém-lapkás cuccokhoz kellhet nagyobb fordulat..pl vídia betétes szerszámok élezéséhez...de ha rosszul tudom, javítson ki valaki...Ha le van burkolva a szénkefés motor, hogy ne menjen bele a köszörű por, főleg a szikra, akkor szerintem jó lehet, a jelenlegi ha nem nagyipari célra használod..néha szénkefe-csere...
Szerintem is kéne műszer hozzá...egyet értek mpisti véleményével ellenállás-értékek kapcsán...Mire akarod használni? 230 voltos...ez olyan tekintetben jó, hogy nem kell 380 volt neki, de viszonylag nagy az indítási árama...Szerintem legalább 16-20 amperes bizti kell, hogy ne verje le, de van benne erő, ha jó...A bekötése meg úgy van, hogy az 1-2 ohm körüli tekercset sorba kötöd a nagyobb ellenállású tekercscsel, aztán a nagy értékű szabad végére rákötöd az egyik kondi véget, a kis értékű szabad végére meg a másik kondi-véget. Ha ez meg van, akkor a kis értékűre rá adod a 220 voltot. És marad két kivezetésed, ami a hővédelemé. Esetleg egy mágneskapcsolót tudsz rajta keresztül működtetni, ami kikapcsolhatja a motort ha túl melegszik...
Köszönöm, hogy vasárnap éjfél előtt foglalkoztál a problémámmal.
Azóta megszereztem a kért infókat, így mellékelem az én motorom bekötését a kapocslécnek megfelelően. Mellékelem az irányváltó kapcsoló működését, melyet 12 V-al kimértem. Fényképet nem tudtam adni. Egyes állásban: 9-10, 1-3---4-8, 5-7---2-6 Kettes állásban:9-10, 1-3---2-6, 5-7---4-8 Természetesen az áthidalót ki kell kötni. Remélem a fenti adatok alapján meg tudod határozni, hogy melyik kapcsokat hogyan kell bekötni. Előre is köszi!
Szia! Akkor csináltam egy kis rajzot, e szerint kellene bekötni.
Azt hiszem, nem is kell semmit hozzá fűznöm. A kapocslécre kihozni tudom a szálakat, csak azt nem tudtam,hogy konkrétan ez a motor melyik féle kapocsléccel volt...meg hát ritkán kell kapcsolóval megoldanom forgásirány-váltást...nekem általában úgy hozzák a motort, hogy közlik, hogy merre kell forognia tekercselés után, és egyszer átrakom az áthidalókat a kapocslécen , aztán megy a motor amig csapágyas nem lesz, vagy le nem ég... (zömében körfűrész, terménydaráló, fűnyíró, betonkeverő motorok, esetleg szivattyúk.)Talán két-három évente egyszer van olyan gép, amin mindkét irányba akarják használni a motort. Ezért van az, hogy nem marad meg a fejemben a forgásirány-kapcsoló bekötése...bocsi...( Az meg, hogy éjjel írtam, nálam előfordul nem ritkán, mert sokszor nem tudok aludni, és nagy jelentősége nincs, hogy a plafont nézegetem, vagy a számítógépet)...lehet, hogy le is mentem, hogy két-három év múlva ne kelljen méregetnem, ha szükséges lenne...
Szia! Remélem "pirolizo" be tudja majd kötni a rajz szerint. A probléma majd ott lesz, mikor az irányváltáskor fellépő áramok le fogják oldani az automatát (hacsak nem várja meg, amíg le nem áll a motor). Így is nagy áramokkal indul ez a motor.
Szia, VIM
Köszönöm, hogy bíztál bennem, és az általad küldött rajz alapján bekötöttem a motort, és szépen működik. A tanácsodat is megfogadtam, és csak akkor váltok irányt, amikor a forgó mozgás megállt. További sikeres fórumozást! Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |