Fórum témák
» Több friss téma |
Az a része amelyik zárná a direkt kört, 460µF-nak mértem.
Azt nem tudom értelmezni, hogy "zárná a direkt kört".
A 470µF helyett mérsz 460uF? De mint írtam, ennek nincs semmi jelentősége! A kérdés természetesen a soros 330nF/250VAC kondenzátorra vonatkozott. És a relé szikrázás? Titok?
Lehet, hogy védődiódás (volt) a relé?
Omron G2R-1 tipusú relé volt. " zárná a direkt kört " - azt akarta jelenteni, amikor már a relén keresztül folyik az áram és nem a 10R5W -os ellenállásokon.
A 330nF kondi lehet még gyanús. Ha áthúz rajta a hálózati feszültség csúcsértéke.
A kísérletek folytatásához javaslom: Bővebben: Link
Figyu reloop, nézd meg a második képen (a NYÁK oldalon) lent, középen, a kimeneti sorkapocs kivezetései közötti részt! Az én monitoromon tök fekete. Te is úgy látod? Vajon miért? Rossz a foto?
Ppetya, csinálnál erről a részről még egy egy jól látható képet? Lehetőleg normális géppel, nem telefonnal.
Nagyon jó szemed, van Égésnek néz ki. Ahhoz réznek kellett maradni nyákon.
Szia!
Igen csatolom. Ez már nem ugyan az a nyák, de a kapcsolás ugyan az. Mellékelem még a .lay kiterjesztésű beültetési rajzot is.
Az eredeti cikkben,amely pár évvel ezelőtt jelent meg az Elektorban,a 330nF/250VAC kondenzátor az X2 kivitelű.Ez sajnos már nem szerepel abban a cikkben,ami a Hobbielektronikára is felkerült.
A lay-t nem tudom megnyitni, de nyugtass meg, hogy a pirossal bekarikázott részen nem volt réz a maratás után!
Másrészt, a sorkapcsok közötti piros vonalak távolságát én tized mm-es nagyságrendbe saccolom. Jól látom? Hány kV-ra tervezted az átütési szilárdságot? Az eredeti (hobbielektronikás) cikkben leközölt NYÁK rajzal is van némi fenntartásom, a Graetz lábai között átvitt vezetősáv miatt. De, ha valaki ezt már sok példányban elkészítette különböző kis- és nagyteljesítményű trafókhoz és tök jól működött, akkor visszavonom a megjegyzésem. A trafó csatlakoztatásakor, a kapcsoló vagy villásdugó érintkezésekor sok kV-os feszültséglökések keletkezhetnek a hálózaton. Ez ugye akkor indukálódik, amikor a tekercsben az áram megszakad. Ez símán áthúzhat, ha túl kicsi a vezető sávok közötti távolság. - Az első NYÁK-odon ez a Graezt és a kimeneti sorkapocs környezetében ez jól látható. - A második NYÁK-on már frankón széthúztad a Graetz lábait, itt most nem is volt semmi probléma. Viszont a kimenetnél ugye megint gáz volt. Nyilván észrevetted, hogy a kondenzátorral párhuzamos, soros ellenállásokat is két darabból rakták össze! Talán ez sem véletlen... Szerintem készíts egy olyan NYÁK-ot, ahol a vezető sávok (és az alkatrészek, és az alkatrészek lábai is!) SEHOL SINCSENEK 5mm-nél közelebb egymáshoz! A sorkapcsot elkéne' felejteni, vagy legalábbis egy alkalmas típust kellene betervezni. Kíváncsian várom a fejleményeket... (a visszaküldött képemen csak erős nagyítás mellett (pl. ha Paint-tel nyitod meg) látszanak a berajzolt piros vonalak)
Szia!
"Nyilván észrevetted, hogy a kondenzátorral párhuzamos, soros ellenállásokat is két darabból rakták össze! Talán ez sem véletlen..." Ha már így szóba hoztad, engem érdekelne az oka. (R1, R2) A cikk nem írt róla külön ezért én elkönyveltem magamban, hogy ez volt a fiókban, és azután az író a cikkben sem akart mást írni mint amit ténylegesen megvalósított. Bővebben: Link
Szia!
Nem, sehol nem maradt rézmaradvány, maximum az ónból kivált gyanta. Igen azok elég közel vannak egymáshoz. Semennyire sem terveztem sajnos.. Azért lett a Graetz széthúzva mert csak 10A -es volt itthon, az előző pedig elégett Rendben, tervezek egy újat aztán jelentkezem. Köszönöm a segítséget! Üdv.: Petya
Az ellenállásoknak nemcsak teljesítmény határadata van, hanem max. rákapcsolható feszültség is. A 0,6W-os ellenállásoknak túl sok a hálózati fesz 320V-os csúcsértéke. Tehát vagy 2db soros ellenállás kell, vagy nagyobb, pl. 500V-os feszültségtűrésű ellenállás.
Lásd ekkold válaszát! :yes:
Egyébként a rajz stílusából ítélve, ez a kapcsolás eredetileg az Elektorból származhat. A németeknél pedig nem szokás a "fiókból építkezni". Ez különösen igaz ez erre az igényes szaklapra...
Természetesen semmi okom kétségbe vonni a szavad. Valószínűleg köbzoli-t és engem is, ugyan az az optikai csalódás tévesztett meg.
Azért még utoljára, próbáld meg az előző levelemben leírtak figyelembe vételével megtervezni a NYÁK-ot.
Ez remekül megfigyelhető nagyfeszültségű szereléseknél: pl. levegő ionizátor.
Ott 5-10 ellenállást kötnek sorba.
Sikerült megépítenem, minden szikrázás és kismegszakító leverése nélkül.
Csatolom, a képeket. ( A vezetők azért feketék mert a lézer festéke nem jött le róla ) Köszönöm a segítségeteket!!! Üdv.: Petya
Gratulálok!
... de a távolságot azért nem mindenhol tartottad be... mákod volt. A festék pl. körömlakk lemosóval lejön. Az erősáramú fóliákat azért nem ártana megerősíteni, ahogy köbzoli ajánlotta.
Köszönöm a válaszokat, ezt a feszültségtűrést eddig nem tudtam. Akkor az egyik tápegységemet meg kell majd bütykölnöm...
Nem olvastam végig ezt a témát, de rákerestem és úgyláttam eddig ez nem hangzott el.
Szóval a mikrohullámú sütőkben is van ilyen elektronika. Ráadásul kb 1000 wattot simán kapcsol. Pont a héten szedtem szét egyet magasfesz alkatrészekért, mitmondhatnék igazi kincsesbánya Egy igen frankó kis lágyindítót leltem benne, zavarszűrővel, biztosítékkal, mindennel együtt, ráadásul semmit nem kellett kiforrasztani, az ilyen jellegű háztartási készülékeket már úgy csinálják hogy minden kivehető legyen, csatlakozókkal meg kis műanyag rögzítőkkel. Szóval az egész áramkör csodaszépen kiszedhető. Ajánlom hogy te is bányássz egy ilyet és sok gondot megoldhat. Szerencsére a mikrók elég sűrűn cserélődnek, kb a méhtelepeken minden héten megfordul 1-2. A lágyindító meg úgysem szokott tönkremenni szóval szinte tutira jó bennük.
Szia!
Köszönöm. De igen, a pályákat megerősítettem ahogy köbzoli mondta illetve írta. A kép még a megerősítés előtt készült Még viszont lenne kérdésem ezzel kapcsolatban: Mit kell megváltoztassak ahhoz, hogy a relé mondjuk 1 mp után zárja az áramkört?? Üdv.: Petya
A késleltetést a relével párhuzamos kondenzátorok értéke határozza meg. Nagyobb kapacitás - hosszabb késleltetés.
Ajánlom először ellenőrizni, hogy a relé tekercsén behúzott állapotban mekkora a feszültség. A névleges érték 2/3-a lenne ideális. 24V relénél kb. 16V.
Szia!
Rámértem és 38,1 V. Ez nagyon sok úgyhogy valahogy nagyon gyorsan le kell csökkenteni addig még a relé nem adja meg magát.
Jól látod !
Vedd ki a párhuzamosan kötött 330nF kondik egyikét, és mérj újra. A késleltetés máris nőni fog.
Biztató! Most mennyi idő kell a relé behúzáshoz?
Úgy értem, most mennyi idő múlva húz meg.
Bekapcsolom az áramkört és onnantól 1-2 másodperc.
Az előző verzióban szinte ahogy bekapcsoltam azonnal meghúzott. |
Bejelentkezés
Hirdetés |