Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Csak 60 köbösök vannak a ház körül. Ennyire még egyiket se szedtem szét, de tervben van.
Ne zavarjon be, hogy nem egy, hanem esetleg akár 5 felömlő és 1-2 kipufogónyílás is lehet. Mind bezár, amikor elkezd a dugattyú felfelé haladni.
![]()
Én majd a régi karbi és a motor közé akarom betenni a befecskendező szelepet. a karbi megmaradna, mivel kell a fojtószelep, de az alja ki lenne belelve és ott helyezném el a fojtószelep potmétert.
![]()
Stimmt Ricsi, már csak azt kell tisztáznunk, hogy haza akarod e vágni a motorodat.
Mivel a teljesítményét arra méretezték, amire, rövid távon éppen lehet belőle kicsikarni némi többletet. De ha azt szeretnéd, hogy hosszú távon kiszolgáljon, akkor szerintem ne nyúlj hozzá. A teljesítmény növelése mindig a motor rovására megy. Amiről Te beszélsz, az az, hogy plusz üzemanyagot tolsz bele a motorba, amikor az nincs rá felkészülve. Ha belegondolunk abba, hogy az autók tuningolása hogyan zajlik (dugócsere könnyebbre, hajtókarcsere, hengercsere, üzemanyag megváltoztatása, stb.), ez mind-mind sok pénzbe kerül. Ráadásul, egy kétütemű motor nem arra van kitalálva, hogy "húzzák". Szerintem ne bántsd, használd és örülj neki, hogy megy. :yes:
Nem akarok többet beletenni, hanem lecserélni a komplett karburátort egy befecskendező rendszerre. Igazából még nincs is meg a motor, ez csak egy ilyen nyári elfoglaltság miatt jutott eszembe, meg mivel úgyis benne vagyok a befecskendezős témában így megpróbálnám hasznosítani a tudásomat és megnézni, hogy mit lehet elérni egy gyári karburátorhoz képest. Nem a plusz teljesítményre hajtok, hanem az optimális működésre és a kevesebb üzemanyag fogyasztásra. Egy ügyesen megépített befecskendező rendszerrel ez megoldható.
Amikor még ifjú voltam és bohó én is építettem magamnak egy versenymotort Jawa mustang-ból. 115km/h-val ment sík úton. Igaz 500 km-enként kellett a főtengely csapágyat cserélni bennem de hát valamit valamiért. Sokat tanultam belőle és nem sajnáltam a ráfordított energiát. Szerintem nem kell mindenáron megelégedni azzal ami van.
![]()
Oké-oké, azért kérdeztem, hogy mi a cél!
![]()
Istenigazában, szerintem a beporlasztás minőségében tudsz javulást, javítást elérni. A cél az, hogy minél homogénebb benzin-levegö keveréket tudj csinálni, mert ez tökéletesíti az égést.
Ez egy szívó motor, ebből kell kiindulni.
A befecskendezésről is van egy történetem, talán tanulságos. Először a 80-as évek végén egy barátom Opel kadett autőjában találkoztam ilyen rendszerrel. (mono jetronic) Tönkre ment a tajvani gyártmányú vezérlő egysége, ami ennél az autónál típushiba volt. Németországban ezt garanciában cserélték. Itt Magyarországon persze nem így működött a dolog. A kevés Opel szeriz egyikében azt mondták 160000Ft ami akkoriban nagyjából egy évi átlagfizetés volt. Gondoltam eddig is működtek az autók e nélkül is. Kiszereltem belőle. A helyére beépítettem egy Volkswagen teherautó karburátorát. Az Opel gyújtását átalakítottam a VW teherautóéval kombináltra. Gondoltam legfeljebb egy kicsit majd többet fogyaszt és gyengébben megy, de abban az időben több évnyi benzint adtak ennyi pénzért. Amikor kész lett a gép akkor jött a meglepetés. Az autó nem csak kevesebbet fogyasztott, de sokkal erősebb is lett mint valaha volt. Próbaképpen 200km/h-val is mentem vele. Azóta meg vagyok róla győződve, hogy az autógyárak mesterségesen magas szinten tartják az autók fogyasztását. Természetesen az ezzel járó környezet szennyezést is.
Azok a befecskendezők elég "kezdetlegesek" voltak még akkor. No meg tényleg a gyár úgy alakította, ahogy neki tetszett. nem semmiért volt egy befecskendezős autó 60Le egy karbis meg 75.
![]()
Ez így van A mechanika nagyjából 100 éve változatlan. Pedig az is fejlődhetett volna egy kicsit.
![]()
Ez az injektorosítás is nekem csak egy ilyen nyári elfoglaltság lenne, meg kiderül, hogy elég okos vagyok-e egy ilyen elkészítéséhez.
![]() ![]()
Támogatom. Tanulj belőle. Abból bajod nem lesz.
![]()
És számolj be a fejleményekről,engem érdekel.Pár éve egy Stirling motor elektronikus vezérlésén törtem a fejemet.A kiszorító dugót akartam volna elektronikus úton mozgatni.Még nem adtam föl,csak tolódik.
Sziasztok,
Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Van itt valaki, pihenő pákás, aki otthon van az Excel-ben? Lenne pár feladat amiben segítségre szorulnék.
Boldog névnapot minden Ferencünknek!
![]()
Csatoltam a fájlt amiben benne van minden. Átrágtam két kisebb könyvet de nem találtam megoldást.
Vagy én nem figyeltem eléggé. Majd kiderül! Előre is köszönöm. ![]()
Nincs időhöz kötve. Csak gondoltam, hogy rákérdek, mert lehet hamarabb megoldódik mintsem pár hétig vagy hónapig olvasgassak stb. Tehát elér nem sürgős.
Csatlakozom.
Meg az összes Vivennek is ![]() Elsőből modik vannak többen, a masodikból a pultos csajok inkább. Nem értem az okát ![]()
Nem lehet Office 2003-as verzióban is feltenni ezt az XLS fájlt? Vagy a gond a 2007-es verzióval kapcsolatos?
Csupán annyit tudok ígérni, hogy holnap gondolkozom rajta, véletlenül ugyanis megittam 3 db. söröt. Minekfolytán a szürkeállományom eképpen balesetet szenvedett, asszem, most inkább elmegyek borotválkozni, Asszonkám nagy-nagy örömére...
![]() ![]()
Át is mentettem, igaz gondolhattam volna hamarabb is erre. (nem kompatibilitás a gond) Kérdések a fájlban.
Egy kiegészítőt kell telepíteni a 2003-as officehoz és már nyitja is! Bővebben: Link
Ismerem. Használtam. Iszonyat sokszor. Nem megbízható. De azért köszi.
![]()
A kulcsszó a következő lesz a problémáidra: Excel makró
Nem egy túl könnyű műfaj sajnos; megfelelő és közérthető dokumentáció sem kering róla a neten sajnos... Azt hiszem egyébként, mindegyik kérdésed megoldható ezzel a módszerrel.
Ez igaz, de hát ugye a lustaság. A másik a kompatibilitás miatt tartsuk magunkat az elismer, közismert formátumokhoz. Megesik, hogy esetleg valaki nem otthonról akar segíteni és nem áll módjában telepíteni.
Válaszok a kérdésekre. Ebben a formában szerintem nem lehet megoldani. Ha így akarod látni akkor vagy készítesz egy programot vagy adatbázisokkal szórakozol, ott lehet ilyen kimutatást csinálni. 1: COUNTIF paranccsal a kijelölt mezőkből megszámolod hány értéke nagyobb 100-nál (ugye százalék nem játszik, pénznem lehet, ha a mező pénzre van formázva és maga adja hozzá, nem kézzel írod be, nem ellenőriztem) ugyanígy hány <100nál értékkel megoldod. Ha akarod lehet rejtett oszlopból is számolni. 2: Netten rákeresve Visual Basic scriptel megoldható elvileg, egy erre gyártott programnak ez gyerekjáték, excelben szórakozás 3: =IF(J3<>"";"0";"") alapon meg tudod oldani egy adott cellára a figyelést. Ha akarod egymásba ágyazott IFel megoldható pár cellára, túlzásba nem lehet vinni ~10körüli az IFek felső határa. 4: =IF(H20>"100";JO;ROSZ) Röviden, vagy hosszan így hirtelen ennyi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |