Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Csak 60 köbösök vannak a ház körül. Ennyire még egyiket se szedtem szét, de tervben van.
Ne zavarjon be, hogy nem egy, hanem esetleg akár 5 felömlő és 1-2 kipufogónyílás is lehet. Mind bezár, amikor elkezd a dugattyú felfelé haladni.
Én majd a régi karbi és a motor közé akarom betenni a befecskendező szelepet. a karbi megmaradna, mivel kell a fojtószelep, de az alja ki lenne belelve és ott helyezném el a fojtószelep potmétert. meg persze lezárnák minden nem kellő furatot.
Stimmt Ricsi, már csak azt kell tisztáznunk, hogy haza akarod e vágni a motorodat.
Mivel a teljesítményét arra méretezték, amire, rövid távon éppen lehet belőle kicsikarni némi többletet. De ha azt szeretnéd, hogy hosszú távon kiszolgáljon, akkor szerintem ne nyúlj hozzá. A teljesítmény növelése mindig a motor rovására megy. Amiről Te beszélsz, az az, hogy plusz üzemanyagot tolsz bele a motorba, amikor az nincs rá felkészülve. Ha belegondolunk abba, hogy az autók tuningolása hogyan zajlik (dugócsere könnyebbre, hajtókarcsere, hengercsere, üzemanyag megváltoztatása, stb.), ez mind-mind sok pénzbe kerül. Ráadásul, egy kétütemű motor nem arra van kitalálva, hogy "húzzák". Szerintem ne bántsd, használd és örülj neki, hogy megy. :yes:
Nem akarok többet beletenni, hanem lecserélni a komplett karburátort egy befecskendező rendszerre. Igazából még nincs is meg a motor, ez csak egy ilyen nyári elfoglaltság miatt jutott eszembe, meg mivel úgyis benne vagyok a befecskendezős témában így megpróbálnám hasznosítani a tudásomat és megnézni, hogy mit lehet elérni egy gyári karburátorhoz képest. Nem a plusz teljesítményre hajtok, hanem az optimális működésre és a kevesebb üzemanyag fogyasztásra. Egy ügyesen megépített befecskendező rendszerrel ez megoldható.
Amikor még ifjú voltam és bohó én is építettem magamnak egy versenymotort Jawa mustang-ból. 115km/h-val ment sík úton. Igaz 500 km-enként kellett a főtengely csapágyat cserélni bennem de hát valamit valamiért. Sokat tanultam belőle és nem sajnáltam a ráfordított energiát. Szerintem nem kell mindenáron megelégedni azzal ami van.
Oké-oké, azért kérdeztem, hogy mi a cél!
Istenigazában, szerintem a beporlasztás minőségében tudsz javulást, javítást elérni. A cél az, hogy minél homogénebb benzin-levegö keveréket tudj csinálni, mert ez tökéletesíti az égést.
Ez egy szívó motor, ebből kell kiindulni.
A befecskendezésről is van egy történetem, talán tanulságos. Először a 80-as évek végén egy barátom Opel kadett autőjában találkoztam ilyen rendszerrel. (mono jetronic) Tönkre ment a tajvani gyártmányú vezérlő egysége, ami ennél az autónál típushiba volt. Németországban ezt garanciában cserélték. Itt Magyarországon persze nem így működött a dolog. A kevés Opel szeriz egyikében azt mondták 160000Ft ami akkoriban nagyjából egy évi átlagfizetés volt. Gondoltam eddig is működtek az autók e nélkül is. Kiszereltem belőle. A helyére beépítettem egy Volkswagen teherautó karburátorát. Az Opel gyújtását átalakítottam a VW teherautóéval kombináltra. Gondoltam legfeljebb egy kicsit majd többet fogyaszt és gyengébben megy, de abban az időben több évnyi benzint adtak ennyi pénzért. Amikor kész lett a gép akkor jött a meglepetés. Az autó nem csak kevesebbet fogyasztott, de sokkal erősebb is lett mint valaha volt. Próbaképpen 200km/h-val is mentem vele. Azóta meg vagyok róla győződve, hogy az autógyárak mesterségesen magas szinten tartják az autók fogyasztását. Természetesen az ezzel járó környezet szennyezést is.
Azok a befecskendezők elég "kezdetlegesek" voltak még akkor. No meg tényleg a gyár úgy alakította, ahogy neki tetszett. nem semmiért volt egy befecskendezős autó 60Le egy karbis meg 75. Ugyanaz a motor volt.
Ez így van A mechanika nagyjából 100 éve változatlan. Pedig az is fejlődhetett volna egy kicsit.
Ez az injektorosítás is nekem csak egy ilyen nyári elfoglaltság lenne, meg kiderül, hogy elég okos vagyok-e egy ilyen elkészítéséhez. Ha már elindulna egy motor a saját rendszeremmel, annak én már nagyon örülnék. Ha meg még menne is...
Támogatom. Tanulj belőle. Abból bajod nem lesz.
És számolj be a fejleményekről,engem érdekel.Pár éve egy Stirling motor elektronikus vezérlésén törtem a fejemet.A kiszorító dugót akartam volna elektronikus úton mozgatni.Még nem adtam föl,csak tolódik.
Sziasztok,
Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Van itt valaki, pihenő pákás, aki otthon van az Excel-ben? Lenne pár feladat amiben segítségre szorulnék.
Boldog névnapot minden Ferencünknek!
Csatoltam a fájlt amiben benne van minden. Átrágtam két kisebb könyvet de nem találtam megoldást.
Vagy én nem figyeltem eléggé. Majd kiderül! Előre is köszönöm.
Nincs időhöz kötve. Csak gondoltam, hogy rákérdek, mert lehet hamarabb megoldódik mintsem pár hétig vagy hónapig olvasgassak stb. Tehát elér nem sürgős.
Csatlakozom.
Meg az összes Vivennek is Elsőből modik vannak többen, a masodikból a pultos csajok inkább. Nem értem az okát
Nem lehet Office 2003-as verzióban is feltenni ezt az XLS fájlt? Vagy a gond a 2007-es verzióval kapcsolatos?
Csupán annyit tudok ígérni, hogy holnap gondolkozom rajta, véletlenül ugyanis megittam 3 db. söröt. Minekfolytán a szürkeállományom eképpen balesetet szenvedett, asszem, most inkább elmegyek borotválkozni, Asszonkám nagy-nagy örömére...
Át is mentettem, igaz gondolhattam volna hamarabb is erre. (nem kompatibilitás a gond) Kérdések a fájlban.
Egy kiegészítőt kell telepíteni a 2003-as officehoz és már nyitja is! Bővebben: Link
Ismerem. Használtam. Iszonyat sokszor. Nem megbízható. De azért köszi.
A kulcsszó a következő lesz a problémáidra: Excel makró
Nem egy túl könnyű műfaj sajnos; megfelelő és közérthető dokumentáció sem kering róla a neten sajnos... Azt hiszem egyébként, mindegyik kérdésed megoldható ezzel a módszerrel.
Ez igaz, de hát ugye a lustaság. A másik a kompatibilitás miatt tartsuk magunkat az elismer, közismert formátumokhoz. Megesik, hogy esetleg valaki nem otthonról akar segíteni és nem áll módjában telepíteni.
Válaszok a kérdésekre. Ebben a formában szerintem nem lehet megoldani. Ha így akarod látni akkor vagy készítesz egy programot vagy adatbázisokkal szórakozol, ott lehet ilyen kimutatást csinálni. 1: COUNTIF paranccsal a kijelölt mezőkből megszámolod hány értéke nagyobb 100-nál (ugye százalék nem játszik, pénznem lehet, ha a mező pénzre van formázva és maga adja hozzá, nem kézzel írod be, nem ellenőriztem) ugyanígy hány <100nál értékkel megoldod. Ha akarod lehet rejtett oszlopból is számolni. 2: Netten rákeresve Visual Basic scriptel megoldható elvileg, egy erre gyártott programnak ez gyerekjáték, excelben szórakozás 3: =IF(J3<>"";"0";"") alapon meg tudod oldani egy adott cellára a figyelést. Ha akarod egymásba ágyazott IFel megoldható pár cellára, túlzásba nem lehet vinni ~10körüli az IFek felső határa. 4: =IF(H20>"100";JO;ROSZ) Röviden, vagy hosszan így hirtelen ennyi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |