Fórum témák
» Több friss téma |
Rogers, köszi megint a linket! Nagyon igéretesnek tűni! Remélem gyorsan felpakolják az oldalra az info-kat!
Ha komolyabban akar valaki foglalkozni a szabályzóelektronikával, érdemes a CASPOC2005 freeware verziót letöltenie... Ez egy kőkemény szimulációs program és főleg az ilyen hajtásokra van kifejlesztve...
( http://www.simulation-research.com/sr/sr.php ) Ne a view-rt szedjétek le! R.
Tudja valaki pontosan hány lóerős motorja van egy kis polski-nak? Én úgy tudom 24. És kb hány kiló lehet/a motor/? :yes:
Szia !
Véletlenül találtam erre a fórumra és a hivatkozásra az elektromos kacsámra. (ev.permanent.hu) A gépet jelenleg már üzemszerűen használom. Tervezem, hogy az átépítéshez szükséges alkatrészeket forgalmazni, illetve részben gyártani (vezérlő) is fogom. Motorok már vannak raktáron is 4kW-tól 11kW-ig. Akit érdekel az elérhetőségeket a www.permanent.hu-n talál.
szia pontosan 26 loerös és kb szerintem 40-50 kg
Hi!
Én egy tricigli próbánék meg építeni ami kb. 35-40-el menne sokat nézgettem a neten merre lehet elekto-mágnest vagy elektro motor-t kapni ha ezt megtudnám venni valahol gyakorlatilag már késszen is lennék vele. Ugy kb. 70 kg-os lenne és engem(45kg) szállítana. ha tudtok valami helyet ahol lehetkapni emotor vagy emág. írjátok meg légyszíves.
hy
lenne egy 5letem vegyél egy robogó mocit kösd rá egy generátorra és járasd alapjáraton majd az ebből termelt áramot használja fel a kocsi azért anyira nem is hülye ötlet nem?
Szia!
Nem rossz az ötlet, csak nem lehet megcsinálni. Ennek energetikai okai vannak. Az elektromotor által felhasznált elektromos energiát mechanikai munkával kell előállítani, ez meg a generátort hajtó motor feladata. Sőt a veszteségek miatt még több energiát kell előállítani, mint ami az elektromotornak kell, hiszen az energiaátalakítás során veszteség keletkezik! Gondolj az erőművi generátorokra, hiszen ott is bonyolult turbinaszabályozást használnak a generátorra jutó terhelés által okozott mechanikai terhelésváltozások követésére. Az energiák egyensúlyának minden pillanatban fenn kell állni, nem lehet becsapni! Ha mégis sikerül, lehet menni a Nobel-díjért
Szia.
Sajnos tévedsz, mert sokkal gyengébb belsőégésű kell mint elektromotor. Gondolj bele, a belsőégésű folyamatosan egy fordulatszámon megy, ezzel töltöd az akkukat (Egy ilyen rendszerbe az mindenképpen kell), az elektromotor pedig erősebb, de erre az erőre csak ritkán (gyorsítás, emelkedő) van szükség, ergó kevesebbet fogyaszt mint a megtermelt áram. :yes: És mivel ritkán kell a nagy enerdzsi + az akku tárolása miatt az rendelkezésre áll, a probléma megvan oldva. :yes: Lásd hibridautók. (vannak ugyanilyen elvűek is) Kápísí?
kössz a kiegészítést én is ilyesmi módon gondoltam
csak nem fogalmaztam meg ilyen jól de már dolgozom a megvalósításon technikailag hogy lehetne ezt kivitelezni?
Ötletek: Bővebben: Link
Esetleg a prius?
Bővebben: Link
Nem olvatam teljesen végig a témát, csak átfutottam.
A motorhoz lenne egy megjegyzésem. Nem tudom ki mennyit szán, ilyen hajtásokra, de szerintem a mágneses forgórészű szinkron motorok, amiket szervo hajtásokban használnak, nc gépek hajtásaiban használnak, a legjobb megoldás. Vannak viszonylag nagy nyomatékuak, és némi áttétellel az autót játszva elviszik. Fordulatuk akár több 10000 is lehet,tipustól függ. Az elektromos, és hibrid autókban is ilyenek vannak. Távol keleten beszerezve nevetségesen olcsó. A vezérlés szerintem a nehezebb része,de ha egy jövő irányába tekintő megoldást akarunk, ne a 150éves villamost utánozzuk le.
Él még ez a fórum?
Mozgássérült mikrokontroller programozó vagyok, hogy ki ne essek a gyakorlatból, szivesen csinálnék háromfázisú kefe nélküli motorhoz vezérlést, főleg Bp-i barkácsolót tudnéksegiteni, mert én is Bp-i vagyok. palkoci@freestart.hu
Sziasztok!
nekem egyik ismerősöm elektromos bicajt épített(csepel bringát alakitott át). egy VW hűtöventilátorából, egy flex áttételéből, némi láncból lánckerékből. két 6 voltos zselés akksiból, simson gázkarból , meg egy áramkörből, ami ha kis gázt adsz akkor nem kapcsolja rá a teljes feszültséget a motorra, hanem elmondása szerint megszaggatja az áramot nem egy sebességőrűltnek való, de arra jó, hogy egész nap elközlekedjünk a városban 25 Ft-ért... éjszakára az akksit felrakja a töltőre és mehet másnap ahova akar... Ja és elsőkerék meghajtású az én nem kevés KG-ommal is csak ugy repül. Merem állítani, egy babettát rövidtávon simán otthagyna Ha érdekel titeket lehet megkérem, hagy fényképezzem le.
Szia!
Engem nagyon érdekel!!! Légyszi pár fotót tegyél már föl!!! Köszi! Idézet: „A vezérlés szerintem a nehezebb része” Igen, azért ajánlottam fel bárkinek előző levelemben, aki ténylegesen barkácsol, hogy ebben segitek, mert kihivásnak érzem Üdv.: Palkoci
helo
megpróbálok minél hamarabb ebszélni vele, és megkérem, hagy fényképezzem le
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Lenne pár kérdésem. Villanyautót építek pár barátommal és nem tudjuk milyen motor lenne jó bele. A motornak úgy 200kg kellenne bírnia min. 15km/h mellett. Ha tudtok ilyet hogy hol lehet kapni légyszi segítsetek! Előre is köszi!
felejtsd el
az nem hosszutávra van tervezve. azt max 10-15 mpig lehet hazsnálni. utánna dobhatod kukába az egészet
itt az eladó dolgok közt vannak ruszki tárcsa tirisztorok, szép nagy amperszámmal
remélem tudtam segíteni
Most az mér jó, hogy ugyanazt ismételgeted?
Egyébként pedig targonca motor bele és kész.
kispolszki dinamót próbáld meg (2db) bár oda kell egy áttétel, ami nem tól praktikus mert elzabálja az energia nagy részét, a legjobb lenne a közvetlen kerékhajtás, asszem 20 ezer ft körül lehet kapni elektromos bicikli motort, ebből kellene 2 db, + a vezérlő elektronika.
Pl ez ami itt van? http://tech-mobile.hu/termekek-alkatresz.htm
üdv mindenkinek!
a munkám révén elektromos targoncákat javitok!elég modern gépekröl van szó német technologia,ezek a gépek amik a mi raktárunkban dolgoznak képesek 8 10 órát dolgozni 1 feltöltéssel pedig 4t a sujjuk a hajtómotor vezérláse impulzus üzemü ami ugy néz ki hogy van 1 logikai áramkör ami vezérel 3db nagyteljesitményü mosfetet 16 khz frekivel,az impulzus hossza ami szabájozza a motor fordulatát.tehát a 16 khz az adott állandó,de az impulzus hossza az változik igy a mosfet ki be kapcsogatása változtatja a motor fordulatát de ezt a mocin fokozatmentesen válik valóra ugyan is a tehetetlenségi erö viszi tovább,a motor teljesitménye 6kw a mosfetek védelmében vannak diodák is sőt a gép amikor fékez akkor a motort átkapcsolja dinamó üzembe és az igy nyertrt energiát az akkuba visszatáplálja persze itt is van dioda :yes:
SZia!
Milyen akumlátorokat használnak a targoncákban? Ha ezek valami spéci akkuk, akkor mennyibe kerülnek? Lehet használtan is venni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |