Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   6 / 100
(#) mcload hozzászólása Feb 16, 2007 /
 
Rogers, köszi megint a linket! Nagyon igéretesnek tűni! Remélem gyorsan felpakolják az oldalra az info-kat!
(#) roleez hozzászólása Feb 16, 2007 /
 
Ha komolyabban akar valaki foglalkozni a szabályzóelektronikával, érdemes a CASPOC2005 freeware verziót letöltenie... Ez egy kőkemény szimulációs program és főleg az ilyen hajtásokra van kifejlesztve...
( http://www.simulation-research.com/sr/sr.php )
Ne a view-rt szedjétek le!
R.
(#) mcload hozzászólása Feb 16, 2007 /
 
Tudja valaki pontosan hány lóerős motorja van egy kis polski-nak? Én úgy tudom 24. És kb hány kiló lehet/a motor/? :yes:
(#) Bence60 válasza rogers hozzászólására (») Ápr 8, 2007 /
 
Szia !

Véletlenül találtam erre a fórumra és a hivatkozásra az elektromos kacsámra. (ev.permanent.hu)
A gépet jelenleg már üzemszerűen használom.
Tervezem, hogy az átépítéshez szükséges alkatrészeket forgalmazni, illetve részben gyártani (vezérlő) is fogom.
Motorok már vannak raktáron is 4kW-tól 11kW-ig.
Akit érdekel az elérhetőségeket a www.permanent.hu-n talál.
(#) csipi válasza mcload hozzászólására (») Ápr 21, 2007 /
 
szia pontosan 26 loerös és kb szerintem 40-50 kg
(#) totionline hozzászólása Jún 14, 2007 /
 
Hi!


Én egy tricigli próbánék meg építeni ami kb. 35-40-el menne sokat nézgettem a neten merre lehet elekto-mágnest vagy elektro motor-t kapni ha ezt megtudnám venni valahol gyakorlatilag már késszen is lennék vele.
Ugy kb. 70 kg-os lenne és engem(45kg) szállítana.
ha tudtok valami helyet ahol lehetkapni emotor vagy emág. írjátok meg légyszíves.
(#) EcoPityu hozzászólása Júl 12, 2007 /
 
2-vel feljebb Bence60-nak a home lapján vannak motorok is!
(#) djtometkow hozzászólása Szept 18, 2007 /
 
hy
lenne egy 5letem vegyél egy robogó mocit kösd rá egy generátorra és járasd alapjáraton majd az ebből termelt áramot használja fel a kocsi

azért anyira nem is hülye ötlet nem?
(#) zolikaa válasza djtometkow hozzászólására (») Szept 18, 2007 /
 
Szia!

Nem rossz az ötlet, csak nem lehet megcsinálni. Ennek energetikai okai vannak. Az elektromotor által felhasznált elektromos energiát mechanikai munkával kell előállítani, ez meg a generátort hajtó motor feladata. Sőt a veszteségek miatt még több energiát kell előállítani, mint ami az elektromotornak kell, hiszen az energiaátalakítás során veszteség keletkezik! Gondolj az erőművi generátorokra, hiszen ott is bonyolult turbinaszabályozást használnak a generátorra jutó terhelés által okozott mechanikai terhelésváltozások követésére. Az energiák egyensúlyának minden pillanatban fenn kell állni, nem lehet becsapni! Ha mégis sikerül, lehet menni a Nobel-díjért
(#) sirály12 válasza zolikaa hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
Szia.

Sajnos tévedsz, mert sokkal gyengébb belsőégésű kell mint elektromotor. Gondolj bele, a belsőégésű folyamatosan egy fordulatszámon megy, ezzel töltöd az akkukat (Egy ilyen rendszerbe az mindenképpen kell), az elektromotor pedig erősebb, de erre az erőre csak ritkán (gyorsítás, emelkedő) van szükség, ergó kevesebbet fogyaszt mint a megtermelt áram. :yes:

És mivel ritkán kell a nagy enerdzsi + az akku tárolása miatt az rendelkezésre áll, a probléma megvan oldva. :yes:

Lásd hibridautók. (vannak ugyanilyen elvűek is)

Kápísí?
(#) djtometkow válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
kössz a kiegészítést én is ilyesmi módon gondoltam
csak nem fogalmaztam meg ilyen jól

de már dolgozom a megvalósításon
technikailag hogy lehetne ezt kivitelezni?
(#) sirály12 válasza djtometkow hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
Ötletek: Bővebben: Link
(#) sirály12 válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 19, 2007 /
 
Esetleg a prius?
Bővebben: Link
(#) dcsabi hozzászólása Szept 20, 2007 /
 
Nem olvatam teljesen végig a témát, csak átfutottam.
A motorhoz lenne egy megjegyzésem. Nem tudom ki mennyit szán, ilyen hajtásokra, de szerintem a mágneses forgórészű szinkron motorok, amiket szervo hajtásokban
használnak, nc gépek hajtásaiban használnak, a legjobb
megoldás. Vannak viszonylag nagy nyomatékuak, és némi áttétellel az autót játszva elviszik. Fordulatuk akár több
10000 is lehet,tipustól függ.
Az elektromos, és hibrid autókban is ilyenek vannak. Távol keleten beszerezve nevetségesen olcsó. A vezérlés szerintem a nehezebb része,de ha egy jövő irányába tekintő megoldást akarunk, ne a 150éves villamost utánozzuk le.
(#) Palkoci válasza EcoPityu hozzászólására (») Szept 28, 2007 /
 
Él még ez a fórum?
Mozgássérült mikrokontroller programozó vagyok,
hogy ki ne essek a gyakorlatból, szivesen csinálnék
háromfázisú kefe nélküli motorhoz vezérlést, főleg
Bp-i barkácsolót tudnéksegiteni, mert én is Bp-i vagyok.
palkoci@freestart.hu
(#) uli hozzászólása Szept 28, 2007 /
 
Sziasztok!
nekem egyik ismerősöm elektromos bicajt épített(csepel bringát alakitott át). egy VW hűtöventilátorából, egy flex áttételéből, némi láncból lánckerékből. két 6 voltos zselés akksiból, simson gázkarból , meg egy áramkörből, ami ha kis gázt adsz akkor nem kapcsolja rá a teljes feszültséget a motorra, hanem elmondása szerint megszaggatja az áramot nem egy sebességőrűltnek való, de arra jó, hogy egész nap elközlekedjünk a városban 25 Ft-ért... éjszakára az akksit felrakja a töltőre és mehet másnap ahova akar... Ja és elsőkerék meghajtású az én nem kevés KG-ommal is csak ugy repül. Merem állítani, egy babettát rövidtávon simán otthagyna Ha érdekel titeket lehet megkérem, hagy fényképezzem le.
(#) huhuu válasza uli hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
Szia!

Engem nagyon érdekel!!!

Légyszi pár fotót tegyél már föl!!!

Köszi!

(#) Palkoci válasza dcsabi hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
Idézet:
„A vezérlés szerintem a nehezebb része”


Igen, azért ajánlottam fel bárkinek előző levelemben, aki ténylegesen barkácsol, hogy ebben segitek, mert kihivásnak érzem

Üdv.: Palkoci
(#) uli válasza huhuu hozzászólására (») Szept 29, 2007 /
 
helo
megpróbálok minél hamarabb ebszélni vele, és megkérem, hagy fényképezzem le
(#) axa hozzászólása Okt 22, 2007 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Lenne pár kérdésem. Villanyautót építek pár barátommal és nem tudjuk milyen motor lenne jó bele. A motornak úgy 200kg kellenne bírnia min. 15km/h mellett. Ha tudtok ilyet hogy hol lehet kapni légyszi segítsetek! Előre is köszi!
(#) (Felhasználó 4577) válasza axa hozzászólására (») Okt 22, 2007 /
 
Autó önindító?
(#) uli válasza (Felhasználó 4577) hozzászólására (») Okt 23, 2007 /
 
felejtsd el
az nem hosszutávra van tervezve.
azt max 10-15 mpig lehet hazsnálni.
utánna dobhatod kukába az egészet
(#) (Felhasználó 4577) válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 23, 2007 /
 
itt az eladó dolgok közt vannak ruszki tárcsa tirisztorok, szép nagy amperszámmal
remélem tudtam segíteni
(#) sirály12 válasza (») Okt 23, 2007 /
 
Most az mér jó, hogy ugyanazt ismételgeted?

Egyébként pedig targonca motor bele és kész.
(#) axa hozzászólása Okt 23, 2007 /
 
ÉS azt hol lehet szerezni, és mennyiért?
(#) zsoltee0001 válasza axa hozzászólására (») Okt 23, 2007 /
 
kispolszki dinamót próbáld meg (2db) bár oda kell egy áttétel, ami nem tól praktikus mert elzabálja az energia nagy részét, a legjobb lenne a közvetlen kerékhajtás, asszem 20 ezer ft körül lehet kapni elektromos bicikli motort, ebből kellene 2 db, + a vezérlő elektronika.
(#) axa hozzászólása Okt 23, 2007 /
 
(#) papi74 válasza axa hozzászólására (») Okt 23, 2007 /
 
üdv mindenkinek!
a munkám révén elektromos targoncákat javitok!elég modern gépekröl van szó német technologia,ezek a gépek amik a mi raktárunkban dolgoznak képesek 8 10 órát dolgozni 1 feltöltéssel pedig 4t a sujjuk a hajtómotor vezérláse impulzus üzemü ami ugy néz ki hogy van 1 logikai áramkör ami vezérel 3db nagyteljesitményü mosfetet 16 khz frekivel,az impulzus hossza ami szabájozza a motor fordulatát.tehát a 16 khz az adott állandó,de az impulzus hossza az változik igy a mosfet ki be kapcsogatása változtatja a motor fordulatát de ezt a mocin fokozatmentesen válik valóra ugyan is a tehetetlenségi erö viszi tovább,a motor teljesitménye 6kw a mosfetek védelmében vannak diodák is sőt a gép amikor fékez akkor a motort átkapcsolja dinamó üzembe és az igy nyertrt energiát az akkuba visszatáplálja persze itt is van dioda :yes:
(#) huhuu válasza papi74 hozzászólására (») Okt 23, 2007 /
 
SZia!


Milyen akumlátorokat használnak a targoncákban?
Ha ezek valami spéci akkuk, akkor mennyibe kerülnek? Lehet használtan is venni?
(#) axa hozzászólása Okt 23, 2007 /
 
Hát az biztos hogy erős meg jó a targonca motor, de drága sajna. Én inkább olyanba gondolkodok mint ami azon az oldalon van, csak nem tudom bírnáe
Következő: »»   6 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem