Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
:eek2: Nem gyenge! Rendesen melózhattál rajta!
Ilyen gépet csináltál és még csak 1 hsz-ed volt a fórumba?...vétek
Egyáltalán nem meglepő!
Szédületes !
A bordás szíjas mozgatással milyen pontosságot lehet elérni? Kisebb feliratokat is be tudsz vele égetni élvezhető minőségben? 3-5mm-esre gondolok.
Halihó!
A mai délután termése: egy return loss bridge. Kb. 400 kHz-től mér (eddig megy le a szignálom), direktivitás: minimum 40 dB 300 MHz-ig, de sajnos csak nehezen tudok méricskélni, mert ami itthon van 50 ohm-os BNC lezárás, egy kivételével mind KH-s.... :-/ Ja, és ez alapján készült (a 1.D és a 8. ábra kombinációja): Bővebben: Link
Segítség !
Valószínű én vagyok a vaksi de nem találom a rajzokat.
Loss az inkább veszteség, ha már elektronika. De amúgy RF hez én s kuka vagyok. Ballage: Ez miez tulajdonképpen ?
Ez egy mérőhíd (brigde). Az RF bemenetre kapcsolt jel egy hídkapcsolásban az ismert Z0 és az ismeretlen Zx impedanciára (pl. egy szűrő, antenna, RF erősítő bemenet, vevő, stb.) kerül. A DET (detektor) kimeneten a híd kiegyenlítetlenségével arányos nagyságú jel jelenik meg, amit pl. egy szintmérővel vagy spektrumanalizátorral lehet méregetni. Ha a híd kiegyenlített (tehát Zx = Z0) akkor a DET kimeneten nincs jel (ez persze csak elméletben érhető el, gyarkolatilag mindig szivárog valami), ha Zx kisebb vagy nagyobb Z0-nál, akkor az eltérés mértékével arányos jelet mérhetünk a kimeneten.
Azért az a neve, ami, mert tulajdonképpen a vizsgált lezárás tökéletlenségéből adódó visszavert hullám (returning wave) nagyságát méri az eredeti jelhez képest, ami tulajdonképpen egy veszteség (loss) hiszen az nem a mért elemet hajtja meg. Ezt mint csillapítást adja meg. Minél nagyobb ez a csillapítás, annál kevesebb jel pattan vissza, vagyis annál jobban illesztett a vizsgált elem.
Igen, a híd alatt lakó kóbor elektronok sarkonfordulását lehet vele megnézni.
Ez igen! Biztos jó szolgálatot tesz! Gratulálok hozzá!
Ügyes kis darab! Jó munkát vele!
Kösözönöm
Sziasztok.
Tapasztalat szerzés céljából a követlező prototípust építettem meg.: Korábban pakoltam fel ide rengeteg képet (OFF topik), ahogy egy két hullámot megörökítettem szinte elképesztő közelségből úgy hogy közben a fényképezőgép éppenhogy csak meguszta. A mainap elhatároztam hogy építek a kis fénykéepzőnek egy prototípus vizálló tokot, ha sikeres lesz akkor a béta változatot a végleges követi majd, ami minimum nem iylen lesz. A Tokhoz felhasznált anyagok: Plexi 1mm vastag, gyakorlatilag CD tok átlátszó része. Műenyag Irattartó, a vastagabb gyűrődésre kvésbé hajlamos, és a ragasztopisztoly hőlyétöl éppen hogy csak megolvad. Továbbá, ahogy írtam ragasztó rudat is használtam, kiegészítve forrasztópákával. Elkészítés: Plexit méretre kell vágni, figyelembe véve, azt is hogy az optika ki is merészkedik a "házából". A Plexik levágása után a szélek sorjázását kell eszközölni, nehogy megpattanjon összeillesztésnél, vagy a forrasztásnál. Építés közben, tartókonzolt is kapott, ami csak egy támaszték a gombok elérése, és afényképező fixálása maitt. A legutolsó mozzanatok: A forrasztás után, nagyon forró forrasztóruddal belülröl végigmentem ami minden rést kitölt, gyakorlatilag szinte ezzel lezárva a vízbejutást. A következő lépés: Nyílások készítése oda ahová a gombok kerülbek. A Peremtől körülbelül 5mm -re a forrasztópáka végével meg kell "satírozni" a Plexit. Később ennek jelentősége lessz. Ezután a kivágás méreténél nagyobb méretre kell vagdalni az irattartó fóliát, majd a ragasztó pisztolyal körbe kell nyomatni ragasztóanyaggal azt a részt a plexin, ahol be lett "satírozva". Ezt viszonylag gyorsan kell végezni, ne hogy kihüljön a ragasztóanyag. Ezután a lépés után azonnal rákell illeszteni az irattartó fóliát és hagyni kell hogy kihüljön. Kihűlés után beülröl vékonyan ragasztó pisztolyal ismételten meg kell egy kicsit ragasztózni, a tökéletes tömítés, és rugalmasság érdekében, a bunkók mellőzésével, mert hiába a fólia, ha a bunkók miatt távolabb kerülnek a billentyűk nem elérve azokat. A "satirozás" két okból indokolt: Jobb kötés az egyenetlen felület miatt, Tömítés tökéletességére jó indikátor, mert ha megfelelő a tömítés akkor az irattartó fóli felhelyezése után teljesen áttetszőnek kell látszódjon ez a terület. Kibontáskor az is bebizonyosult, hogy annyira jó volt a kötés, hogy kézzel sem sikerült letépni! Ezután a fényképező, gombjait ha szükséges egy egy ragasztópöttyel meg kell kínálni, a kényelmesebb kezelés maitt. Ennyi az egész! További fényképek is lennének, csak azok egy telefonnal készültek aminek a képei majd e-mailban fognak megérkezni és akkor majd ide is feltöltöm..
A fényképek, makro üzemmódban készültek, gyakorlatilag a vízben.
Utólagos észrevétel, ami a végleges verzióban felhasználásra kerül: A fényképező legkisebb gyújtótávolságára kell kezdődjön a plexi, ha például a víz "becsap", vagy hullámzik, akkor éles legyen a kép, mert itt azt a hibát követtem el, hogy az optika alaphelyeztének a távolságát vettem alapul, így a kép minimum nem lett éles az előbb említett jelenségek miatt, rádaásul ez a kis "okos" autoamta fókuszos, amit csak egyszer végez el, így nagyon megnehezítve a fényképezést mert sokszor alulfókuszálódik a céltárgy.
Igen a mai digitális gépek előbb fókuszálnak aztán fényképez. A régebbi gépekkel nincs ilyen probléma nekem egy filmes gépem van azon is autó fókusz van és fákat szoktam vele fényképezni esőben gyönyörű képek nem digitális de a maga módján verhetetlen technika
Itt sem lenne oylan egetverően vészes a dolog, cask hogy ha fókusztávolságon beül van a Pelxi és, ha áthullámzik a víz akkor a céltárgy maga a pelxi felülete lesz, ezért a víz szint felett éles, alatta meg teljesen életlen lesz a kép (jobb esetben, persze ez a mélységélesség függvénye).
ez ellen plexi oldalára mondjuk hungarocellt kell ragasztani és akkor nem süllyed és be is tudod állítani azt hogy menyire merüljön el persze hullámozni így is fog de kisebb hullámoknál beválhat
Szerencsére erre nincsen szükség, elég a benne lévő levegő is, tökéletesen elsüllyeszthetetlen.
A ház egész jól vizsgázott, bár a végén mégis eresztett, de az azért történt mert a teszt közben elmentem körtét enni (a nagy meleg miatt kiszáradtam), ahol is fára kelett mindenképp mászni, persze pont annak az ágnak kelett eltörnie. Ekkor csak megnyomódott, de semmi nagyobb baleset nem történt vele. Ezután folytattam a kísérletezést, majd azt vettem észre, hogy a kijelzőpanel egy része kontrasztosan villan elő a plexi falán egy kis felületen. Mondom magamban: vége a gépnek. Nem így történt, rögzített folymatosan. Körülbelül 3ml víz jutott be.
Elfelejtettem odaírni a fényképező típusa amit a prototípus fejlesztése során használtam: Nikon Coolpix S550
Ötlete cucc! Jó fotózást hozzá!
Köszönöm.
Szerencsére erre nincsen szükség, elég a benne lévő levegő is, tökéletesen elsüllyeszthetetlen.
A Titanic-ra is ezt mondták! Szerintem az objektívnél vágd ki a plexitet akkor nem lesz homályos. Különben kísérletezésre kiváló, végre nem gond ha felcsapódik a víz.
Csak egy prototípus, viszont az ötlet azért nem jó, mert akkor, ha távoli képet készítek vízszint felett fél centire az objektív ajától, akkor nem tudnék iylen képet készíteni...
Arra gondolok, hogy a széles látószögnél a sarkok látszódnának, és értéktelenné tenné a fényképet. Ezért kell megnövelni az előlap és a hátlap közötti távolságot, nemutolsó sorrendben az alsó és felsőét is. Az elsüllyeszthetetlenségröl: Két méteres mélységből simán feljött a felszínre és ott ismaradt. Télen szerintem jéghegyek sem lesznek meg jómagam sem a vízben remélem.
Ezek már jó képek!
Ezek is vagy 3-5 fénykép válogatott eredméynei.
Itt már rájöttem, hogy szükség van némi expozició kompenzációra is, így nem lett kontrasztbeteg a kép.
Nem felejtettem el, csak nem vagyok otthon. Kedd vagy szerda este tudom, csak felrakni.
Sziasztok en epitettem egy erositot annak idejen.
Ez egy +-35 voltos taprol meno sztereo 7294 vol ma is hasznalom, habar azota a macska furakodott az agy mogott es rovidzarolta a csupaszonmaradt oldalt (azota sem volt turelmem mgjavitani) a maradekkal ma a subot hajtom 2*28 voltrol az 8 Ohmon kb 35 watt. Felteszek a kezdeti dobozolasrol is kepeket.
Ezenkivul epitettem egy 4x-es quad 405 -ot is de, amikor a fele elkeszult gondoltam kiprobalom es kicsit megpadloztam egy fel orara. Kozben elfeledkeztem arrol hogy a kb 50w-os hutobordan meeg nincsenek rajta a ventik eshat szegenynek sok lett..
Sohasem javitottam meg, hanem egy TDA 7384 -es IC kit -et tettem a dobozba ugynerre a bordara ugyanezzel a graezt-el. Ma a Quadok maradekaibol szedegetem ki az alkatreszeket ha esetleg kellenek.
Előre is köszönöm,és elnézést a türelmetlenségemért. További szép napot.
Sziasztok!
Csináltam a héten egy TDA 2030 erősitőt amivel a Genius hangfalakat hajtom meg. Köszönöm mindenkinek a segitséget.
Itt vannak a file-ok.
Ha valahol elakadsz, írj nyugodtan, ha tudok segítek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |