Fórum témák
» Több friss téma |
Szia
Ha jól látom, az van a téglalapba írva, hogy 'DWA'. Ez a 'lopás elleni riasztó' megnevezést kapta a könyvben. (Rövidítések. 302. oldal)
Kadettem volt,ott a bal oldali A oszlop tövében volt ez a 64 lábú csati.Ott volt eloxidálódva az egyik vezeték.Pont az utastér világításé.Mivel itt állandóan 12V van,fokozott korróziót okozott,elkorhadt a rézvezeték.
Sziasztok!
Nos rászántam magam az ECU szétszerelésére mivel tegnap megint ott hagyott a +20 fokos melegben... Nem túl nagy meglepetésemre eleve javított példány van az autóban. Ahogy sejtettem főleg a panel - sorcsatlakozó áthuzalozásánál van belejavítás. De az én problémám, miszerint az AC relét elengedi az ECU ha felmelegszik, más jellegű.. A relét egy SO8 tokozású "valami" húzza meg egy soros diódán keresztül, illetve még egy 0603 kondenzátor van föld felé szűrésnek (gondolom 100n...pl, nem vettem ki megmérni) A soros diódát és a szűrő kondit kicseréltem, hátha ezek okozzák a problémát, (Pl. a soros dióda ellenállása megnő meleg hatására, esetleg átvezet / zárlatos lesz a kondenzátor..? A kiolvasott hiba : "üzemanyag szivattyú relé tápfeszültsége alacsony...") De ezzel a SO8 as valamivel nem tudok mit kezdeni, nem találom sehol. Alldatasheet..stb kilőve.. Kérdés mi a bánat lehet a képen látható alkatrész szerintetek? Gondolom valami N csatornás FET lehet benne, a relé negatív kapcsolt.
És mégis megvan... : http://www.irf.com/part/_/A~IRS2526DS#tab-tab1
Azért ez elég borzalmasan néz ki, nem csoda, hogy nem működik rendesen. Csak érdemes lenne lecserélni, akár bontottra is.
Biztos, hogy ez lesz az? A linken lévő egy fénycsőgyújtó IC szerű és nem egy relé meghajtására kitalált eszköz.
Bontottra nem érdemes lecserélni, mivel azon is előjöhet bármikor egy ilyen hiba.
Nem, az valóban nem az. De egyébként az is egy relét húz meg, mégpedig ha jól sejtem a szervó szivattyú reléjét. Az AC relé meghajtása furmányosabb mert a relé tekercs mindkét lába direktben bemegy az ECU ba egy piros/fekete és egy barna/ zöld vékony kábellel. Gondolom mindkét tekercsláb vezérelve lehet valamilyen logika szerint. Innentől viszont megáll a tudomány mivel a bekötőhuzalok jók, ezt néztem. A huzalozás többi része pedig vagy a panel túloldalán vagy esetleg valamelyik alsóbb rétegben megy tovább. Azt hiszem hagyom a fenébe.... direktbe lesz kötve az AC relé a kulcs kapcsoló után oszt jó napot. Vagy esetleg rákötöm a fényszóróra az AC + végét és világítással járok nappal is ha "megáll a malom". Ha leáll a verda rákapcsolom a világítást...ennyi...
Igazad van, ez valóban nem az az IC lesz... Mindenesetre érdekes hogy a gyártó oldalán se találom a repertoárban.
A ráírt kódnak semmi köze nincs a mi általunk hozzáférhető alkatrészkódokhoz,sajnos.A gyártó egy másik néven hozza forgalomba ugyanezt az alkatrészt.Így nem lehet könnyen pótolni.Ez egyrészről nem jó,mert nem tudjuk javítani.Másrészről így nem tudja akárki javítani...akármilyen technológiával.Az üzembiztonság ebben az esetben mindennél fontosabb(előzés közben leálló autó...)
A videót,amit linkeltél,néztem,és ott az első lépés az öreg szilikon eltávolítása.Szerintem ultrahanggal szedik le a panelről.
Az AC reléjének csak az egyik vége(a negatív) megy be az ecu-ba, a pozitív egy biztosítékon keresztül gyújtásra van kötve. Mi a motorkódod? Biztos, hogy az a szélső az AC lába? 2003-as évjáratban az összes motorkódnál ugyanolyan csati van és mindenhol a sor közepénél van az AC lába.
Számomra is furcsa volt hogy a relé mindkét lába az ECU ba megy be, de így van. Nálam (2005 G ASTRA 1,6 Twinport Caravan "Z16XEP" ) a relé dobozban összesen 3 db relé van. Ebből kettő a "3" "4" helyen a mezei kockarelék. Először (hibásan..) a "3" relét derítettem fel, de később kiderül hogy az nem az AC t vezérli mint említettem. Ennek a relének a vezérlése a relé úgy van kötve ahogy Te is említetted. Pozitívot direktben megkapja és a másik lába van vezérelve negatívval az ECU ból.
A másik "4" relé az AC - é. Ez a relédoboz bal oldali sorában a legfelső relé. Ha ennek a "87"- "30" lábait átkötöm akkor megy az AC direktben. A tekercs mindkét lába viszont egyértelműen bemegy az ECU ba a már említett színű kanócokon keresztül.
Ezt szomorúan hallom... Ezek szerint ez zsákutca. Igen a zselé eltávolításánál én is elakadtam, sőt az is aki eddig belepiszkált ebbe az ECU ba. A zselét egyszerűen odébb túrta a panelről, majd beleforrasztott. A forrasztások minősége kb. ennek megfelelő lehet mint ahogy az üzembiztonság is, aminek valóban elsődleges szempontnak kéne lennie.
Ennél az ECU nál két sor csatlakozó van, egy alul egy felül. A felső csatlakozón keresztül megy ki az AC relé vezérlése. Ahogy én kiméregettem az alábbi PIN eken jön ki a vezérlés...
A relék közül az egyik a motorvezérlő fő reléje. Csatolom a rajzot, azon látszik, hogy hová és hogyan kellene csatlakoznia az Ac relének.
Hát nem lettem okosabb. A rajz szerint is úgy van ahogyan Te is írod, a relé (K20) tekercs egyik lába biztosítékon(F46) keresztül a + ágon, a másik lába vezérelve az ECU által. Nálam a gyakorlatban viszont két vezetéken megy be az ECU ba a relé tekercs, most 10 ed X re is megnéztem... a relé tekercs mindkét vezetéke közvetlenül belemegy az ECU felé menő kábelkötegbe. De ohmra is kimértem őket, és valóban ott vannak a csatlakozónál is, a rajzon feltüntetett pontokon. És az egyik vezeték színe is stimmel, a barna / zöld ..ok.
De az ecu-ba megy egy közvetlen tápfesz még ugyanarról a biztosítékról, amiről az AC relé is kap tápot. Lehet, hogy csak azért megy be a lába, mert ott van áthidalva az a pozitív az ecu-n belül. Megkeresném azt a pozitív lábat és megnézném, hogy nincs-e esetleg tényleg összekötve a kettő.
Jogos... mivel le volt véve az akku saru ezért tápra nem néztem meg, lehet valóban a piros/fekete az ECU n belül lehet tápra kötve. Csak ez illogikus, ezért elpazaroltak volna egy PIN ta csatlakozón meg ez ugye + 1 kábel a kötegben? Ma már hagyom a fenébe mert sötét van, még csináltam egy gyors fotót a relékről... Köszi az eddigi segítséget
Simán megeshet. ne tudd meg találkoztam olyannal egy skodánál, hogy a csomagtér világításnak a kapcsoló a bal oldalon jött ki a csomagtérajtóból, bal oldalon előre ment az utastérben, a műszerfali kötegben át a jobboldalra, majd a jobb oldalon vissza a csomagtartóba a csomagtartó világítás lámpájához. Ha itt megcsináltak egy ekkora kanyart, akkor bármi megtörténhet és én már nem lepődnék meg, ha visszamenne oda a kábel.
Ennyit találtam róla. Ez viszont CCFL vezérlő. Az IR logo az International Rectifier cégre utal és elvileg a felső sorban található szám a típusszám. Esetleg az IR oldalon kaphatsz segítséget. Vedd fel velük a kapcsolatot és küld el nekik a képet. Hátha beazonosítják neked.
Köszönöm, ezt az IC t megtaláltam már de ez nem az szerintem ami az ECU ban van. Mások is azt mondták hogy a típusjelölés az ECU n belül nem azonos a mezei típus jelöléssel. És nem is az az IC kapcsolja azt a relét mint utóbb kiderült...Sajna benéztem az AC relét, ami a felső ("4")relé és nem az alsó("3") .
Mindenesetre köszönöm a segítségedet!
Üdv. Van egy Opel astra g kombim (1998). Nemrég hiba jelentkezett az autóval. Az első jelenség az volt, hogy nem nyílt ki az ajtó(k) ha távirányítóval akartam kinyitni. Aztán egyre kevesebb ajtót nyitott csak ki, végül egyiket se. Természetesen be sem zárta. Ezek után már a kulccsal is ezt a hibát kezdte produkálni, jelenleg csak a vezető felőli ajtót tudom csak kinyitni és bezárni. Nem kaptam hiba jelzést a műszerfalon. A többi ajtót jelenleg csak manuálisan lehet nyitni és zárni. Vajon mi lehet a hiba?
Szia!
A leírtak alapján a központi zár vezérlője haldoklik szerintem.
Ajtóátvezetőkben a kábelek állapotát kell ellenőrizni nincs-e megszakadva. A zárakban vannak mikrokapcsolók azok is szeretnek meghalni. Mivel a zárak párhuzamosan vannak kötve, ezért a vezérlő hibájából egyszerre romlana el mind és nem külön.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2014
A múlt héten kiolvastam az autó hibakódját, és a 42-es hibát villogta ki a lámpa. Sebességérzékelő hiba-feszültség túl magas. Erre valaki tudna esetleg valami féle megoldást?
Köszi előre is
Köszönöm a hétvégén akkor még jobban belle ásom magam a gépbe
szia elméletileg ez a jeladó a km-óra hátulján van a múltkor én is erre kerestem rá aszi-szem egy szalag kábellal csatlakozik azt nézd meg.Remélem tudtam segíteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |