Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Jó vagy rossz ötletvolt egy yamaha yog feszültség szabályzóját beleépítenem egy töltőbe?
Sziasztok !
Az ólom akummulátor töltését nem kell ott annyira bonyolitani, ha jó az aksi az éppen annyi áramot fog felvenni amennyi kell neki, a 12 V aksinál a feszültség ne legyen nagyobb 14,8 V -nál, gond csak akkor lehet ha e fölé menne a feszültség. A rossz aksiknál épp az a gond, hogy nem veszik a töltést.
ok értem.
Általános elv, hogy az akkumulátor kapacitásának megfelelően, maximum tizedének szabad lenni a töltőáramnak.
Ezt tudom! Nekem azzal van gond hogy egy trafból áll a töltő és szeretem volna egy olyan áram kört ami ha fel van töltve az aksi lekapcsol.
Van itt fent ilyen áramkör.
Melyik az?
link nem jön be
Igen az hasznos, ha nem tudsz rá odafigyelni.
Amennyiben úgy gondolod, épitsd meg. Én már sok elektronikai kütyüt építettem, de még aksi töltöt nem és nem is fogok, feleslegesnek tartom
Ez nem igaz. Töltés közben szabályozni kell a töltőáramot.
Amennyiben nem lépi túl a feszültséget, az aksi kapacitásának megfelelően szabályozza önmagát, ez olyan mint ha a 12 V- os aksira egy 12 W-os égőt teszel, az csak 1 A fog felvenni mert annyira van szüksége, pedig felvehetne sokkal többet a 24 W-os 2A fog felvenni mert annyi kell neki. Csak az a fontos, hogy a 14,8 voltot ne lépje túl a töltési feszültség. Tehát a kivételi oldal, pont úgy müködik mint a beviteli oldal, ugyanis az akumulátos is töltés során egy fogyasztó , mint a fentebb emlitett égők esetében.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Azért egy akksi töltése nem ennyire egyszerű.
Véleményem szerint, elég egy trafó amelynek a szekunder feszültsége max 10,5V ac , majd 4 db dióda hidba kötve és egy megfelelő értékü bíztositék. Ennél több nem kell egy gépkocsi aksi töltéséhez.
Nekem ilyen van kb 20 éve megy, volt azóta több francos, azóta azok mind szétszedve alkatrésznek, felesleges flanc az egész. Ami ennél több, az hókuszpókusz , átverés az egész.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Idézet: „Az akkumulátorok lelke erősen "vegyiológiai", és csak kis részben elektronikai. Én sem a vegyészetben, sem az elektronikában nem vagyok jártas, de eszembe jutott néhány dolog. 1. Stabilizátorral nem töltünk akkumulátort. Ez nem az aksi részéről problémás, hanem a satbilizátor oldaláról. Ugyanis az abban lévő elektronika működésének lényege, hogy a referencia feszültség egy leosztott részét összehasonlítja a kimenet feszültségének szintén leosztott részével, és addig próbálja növelni/csökkenteni Uki értékét, ameddig az előbbi két érték azonos nem lesz. Viszont ha egy akkumulátort kötsz a kimenetre, akkor annak is van egy feszültsége, és a szabályzás nem fogja tudni eldönteni hová "tekerje" a feszkót az egyensúlyhoz. 2. Egyszerű kimondani, hogy a töltő áram nagysága a névleges érték tizede, ha 10 órát töltöd az aksit. De valójában az Ω törvény itt is működik, és a töltő áram nem egy konstans érték lesz. Jó esetben az elején magasabb az érték, aztán ez szépen lecsökken a töltődés során. 3. A kapocsfeszültség emlegetése ingoványos terület, nem is beszélve arról, mikor ez alapján próbál valaki a töltöttség mértékére következtetni. A töltöttséget a savsűrűség mérésével lehetne detektálni, de ez részben macerás, részben nem lehet vele közvetlenül szabályozni. 3. Egy sima trafó+egyenirányító kombinációval (puffer nélkül), egészen jól lehet tölteni. Így is létre jön a teljes töltési karakterisztika, mert az aksi magától is tudja melyik fázisban mekkora áramot kell neki felvenni. Azért van a bűvös 14,4V kimondva, mert ekkor a teljesen feltöltött állapothoz, közel nulla töltőáram társul (érdekes módon, egy nagyobb aksi, nagyobb áramot fog felvenni, azonos feszültségről). De! ha jól figyelsz, senki nem mondja meg milyen 14,4V-ról van szó. Jótékony homály fedi, hogy ez váltófeszültség, vagy egyenfeszültség, és ez utóbbi esetében csúcsértéket vagy effektív értéket jelent (egyenfeszültségnél is értelmezhető ez a két érték, ha nincs puffer). Azért nehéz a kérdés, mert az aksi lenne a puffer, de mivel annak töltöttségi szintje ismeretlen, ezért a terhelése is az, és az ebből adódó feszültség esés is. Véleményem szerint, akkor jó a töltő feszültség, ha egy ideiglenes elkót rákötve, a csúcsérték közel 14,4V + egy kicsi a feszültségesés miatt. 4. A töltő elektronikák -jobb lehetőség nem lévén-, a töltendő akkumulátor kapocsfeszültségét figyelik, és ez alapján próbálnak úgy beavatkozni, hogy a töltés szakaszaihoz ideálisnak mondott töltő-áram folyjon a töltő vezetékben lévő söntön. De ez csak próbálkozás, vagy sikerül, vagy nem. 5. Proli007 a téma egyik legelismertebb szakértője. Publikált itt egy komplett nagyáramú töltőt, amiben egy csomó töltés-elmélet is megemlítésre került, javaslom abba is beleolvasni.”
Én, egyetértek vele, a fenti töltőt közép állásba rakva nyugodtan rajta, hagyom akár 24 órán át, igaz egy multimétert azért rákötök és dc módban figyelem,14,8V fölé nem menjen, ha kell egy fokozattal visszaveszem. Ami a puffer kondenzátort illeti, az akkumulátort is felfoghatjuk egy hatalmas több F-os kondenzátornak, így az egy töltőnél teljesen felesleges, sőt véleményem szerint az aksinak is jobb így. Ja a fentebb emlitett töltőben csak 4 dióda van és egy bízti.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Nekem nincs időm az akku fölött àllni nem akarok tönkre tenni 60 ezer ft aksit. Nem csak 55Ah aksit töltök hanem 150Ah is amit több napig kell tölteni mert a trafó kb 3A tud.
Oké, megértelek én csak a saját véleményemet írtam, akkor vegyél vagy csinálj magadnak megfelelőt.
Ha biztosra akarsz menni, akkor javaslom, hogy építsd meg proli007 akkuvédő kapcsolását. Mert azért az tény hogy egy jó állapotban lévő akku (ami nem szulfátos) biztosan károsodik, ha tartósan 14,4 V felett van töltés közbeni feszültsége.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
Lehet hogy hiányosak az elektronikai ismereteim, de ha erre gondolsz akkor szerintem a kapcsolási rajz alsó részén lévő trafó szekunderén lévő AC18V az 24 V-os Aksihoz jó a 12V-oshoz max 10, 5 V AC lehet.
Valószínű, hogy hiányosak az elektronikai ismereteid. A hivatkozott kapcsolásban 10,5 VAC-val nem lehetne feltölteni a 12V-os akkut. Ahhoz, hogy töltőáram folyjon, a töltő feszültségének nagyobbnak kell lenni az aksi kapocsfeszültségénél.
AZ aksi kapocsfezsültsége 12 V az AC10,5V a dióda hid után DC14,8 V akkor miért is nem lehetne, a gépkocsikon is ez a feszültségkorlát, ennél nem engedi magasabbra a feszültséget, ha engedné megfőne az aksi. A fenti kapcsolásban az elektronika nem a töltést szabályozza csak megszakítja, a relével, ha a beállított feszültségértéket eléri. Én a dióda hid után nem merném az aksit rákötni, ha a dióda előtt 18V ac feszültség van az dc-ben 25,5V, gondold el mi van ha ez rámegy a 12V-os aksira, a bizti kimegy vagy a trafó leég, vagy az aksi tulmelegszik és felrobbanhat.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
Idézet: Vond le belőle a diódák nyitófeszültségét, tehát kb. 0,8 - 1 V-ot. „AC10,5V a dióda hid után DC14,8 V”
14,8 V feszültséggel végtelen idő alatt tudnád teljesen feltölteni az akksit, mert akkor már nem folyik töltőáram. Egyébként a gépkocsiban sincs teljesen feltöltve az akkumlátor, mert a gépkocsiban nincs akkumlátor töltő. A gépkocsiban az akkumlátor kvázi puffer üzemben dolgozik, a töltőáramot a generátor belső ellenállása korlátozza, de nem szabályozza.
Akkumlátor töltőnél állandó árammal töltünk, amíg el nem éri a töltési végfeszültséget, és akkor lekapcsoljuk a töltésről. (gépkocsiban soha sincs lekapcsolva a generátorról, ezért nem lehet a generátornak 14,5 V körülinél nagyobb feszültséget adnia) Ahhoz, hogy az állandó töltőáram még pl. 14 V -nál is meglegyen, az áramgenerátornak ennél jóval nagyobb feszültséget kell adnia. Az akkumlátornak, és a töltő áramgenerátornak is van belső ellenállása, és az azon eső feszültség kivonódik a töltőfeszültségből. Ezért kell a töltő áramkörnek (áramgenerátornak) nagyobb nyers tápfeszültséget biztosítani, hogy legyen miből gazdálkodjon. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
.. és ha diódahíd van, márpedig legtöbbször az van, akkor a diódán eső feszültséget lehet szorozni kettővel.
OKé, biztosan igazad van, akkor szerinted helyes 18V AC dióda hid majd az aksi . Én azért kétlem, még ha megszakítja is a töltést, akkor mindig újra kell majd inditani. Nem tudom , hogy megépítette már valaki, én most már csak a kiváncsiság kedvéért megfogom, de olyan trafóval ami 10.5V tól 1 voltonként emelkedik, kiváncsi vagyok, hogy meddig kell növelni .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |