Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   187 / 299
(#) kissattila88 hozzászólása Dec 29, 2015 /
 
Jó vagy rossz ötletvolt egy yamaha yog feszültség szabályzóját beleépítenem egy töltőbe?
(#) 13_Balu50 válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Sziasztok !
Az ólom akummulátor töltését nem kell ott annyira bonyolitani, ha jó az aksi az éppen annyi áramot fog felvenni amennyi kell neki, a 12 V aksinál a feszültség ne legyen nagyobb 14,8 V -nál, gond csak akkor lehet ha e fölé menne a feszültség. A rossz aksiknál épp az a gond, hogy nem veszik a töltést.
(#) kissattila88 válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
ok értem.
(#) 13_Balu50 válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Általános elv, hogy az akkumulátor kapacitásának megfelelően, maximum tizedének szabad lenni a töltőáramnak.
(#) kissattila88 válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Ezt tudom! Nekem azzal van gond hogy egy trafból áll a töltő és szeretem volna egy olyan áram kört ami ha fel van töltve az aksi lekapcsol.
(#) nagysasy válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Van itt fent ilyen áramkör.
(#) kissattila88 válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Melyik az?
(#) nagysasy válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
(#) kissattila88 válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
link nem jön be
(#) 13_Balu50 válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Igen az hasznos, ha nem tudsz rá odafigyelni.
(#) nagysasy válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Bővebben: Link

68.oldal alja
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
(#) 13_Balu50 válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Amennyiben úgy gondolod, épitsd meg. Én már sok elektronikai kütyüt építettem, de még aksi töltöt nem és nem is fogok, feleslegesnek tartom
(#) Bakman válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Ez nem igaz. Töltés közben szabályozni kell a töltőáramot.
(#) nagysasy válasza Bakman hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
És az sem árt ha kikapcsol a töltő.
(#) 13_Balu50 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Amennyiben nem lépi túl a feszültséget, az aksi kapacitásának megfelelően szabályozza önmagát, ez olyan mint ha a 12 V- os aksira egy 12 W-os égőt teszel, az csak 1 A fog felvenni mert annyira van szüksége, pedig felvehetne sokkal többet a 24 W-os 2A fog felvenni mert annyi kell neki. Csak az a fontos, hogy a 14,8 voltot ne lépje túl a töltési feszültség. Tehát a kivételi oldal, pont úgy müködik mint a beviteli oldal, ugyanis az akumulátos is töltés során egy fogyasztó , mint a fentebb emlitett égők esetében.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
(#) nagysasy válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Azért egy akksi töltése nem ennyire egyszerű.
(#) 13_Balu50 válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Véleményem szerint, elég egy trafó amelynek a szekunder feszültsége max 10,5V ac , majd 4 db dióda hidba kötve és egy megfelelő értékü bíztositék. Ennél több nem kell egy gépkocsi aksi töltéséhez.
(#) 13_Balu50 válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Nekem ilyen van kb 20 éve megy, volt azóta több francos, azóta azok mind szétszedve alkatrésznek, felesleges flanc az egész. Ami ennél több, az hókuszpókusz , átverés az egész.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
(#) nagysasy válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Idézet:
„Az akkumulátorok lelke erősen "vegyiológiai", és csak kis részben elektronikai. Én sem a vegyészetben, sem az elektronikában nem vagyok jártas, de eszembe jutott néhány dolog.
1. Stabilizátorral nem töltünk akkumulátort. Ez nem az aksi részéről problémás, hanem a satbilizátor oldaláról. Ugyanis az abban lévő elektronika működésének lényege, hogy a referencia feszültség egy leosztott részét összehasonlítja a kimenet feszültségének szintén leosztott részével, és addig próbálja növelni/csökkenteni Uki értékét, ameddig az előbbi két érték azonos nem lesz. Viszont ha egy akkumulátort kötsz a kimenetre, akkor annak is van egy feszültsége, és a szabályzás nem fogja tudni eldönteni hová "tekerje" a feszkót az egyensúlyhoz.
2. Egyszerű kimondani, hogy a töltő áram nagysága a névleges érték tizede, ha 10 órát töltöd az aksit. De valójában az Ω törvény itt is működik, és a töltő áram nem egy konstans érték lesz. Jó esetben az elején magasabb az érték, aztán ez szépen lecsökken a töltődés során.
3. A kapocsfeszültség emlegetése ingoványos terület, nem is beszélve arról, mikor ez alapján próbál valaki a töltöttség mértékére következtetni. A töltöttséget a savsűrűség mérésével lehetne detektálni, de ez részben macerás, részben nem lehet vele közvetlenül szabályozni.
3. Egy sima trafó+egyenirányító kombinációval (puffer nélkül), egészen jól lehet tölteni. Így is létre jön a teljes töltési karakterisztika, mert az aksi magától is tudja melyik fázisban mekkora áramot kell neki felvenni. Azért van a bűvös 14,4V kimondva, mert ekkor a teljesen feltöltött állapothoz, közel nulla töltőáram társul (érdekes módon, egy nagyobb aksi, nagyobb áramot fog felvenni, azonos feszültségről). De! ha jól figyelsz, senki nem mondja meg milyen 14,4V-ról van szó. Jótékony homály fedi, hogy ez váltófeszültség, vagy egyenfeszültség, és ez utóbbi esetében csúcsértéket vagy effektív értéket jelent (egyenfeszültségnél is értelmezhető ez a két érték, ha nincs puffer). Azért nehéz a kérdés, mert az aksi lenne a puffer, de mivel annak töltöttségi szintje ismeretlen, ezért a terhelése is az, és az ebből adódó feszültség esés is. Véleményem szerint, akkor jó a töltő feszültség, ha egy ideiglenes elkót rákötve, a csúcsérték közel 14,4V + egy kicsi a feszültségesés miatt.
4. A töltő elektronikák -jobb lehetőség nem lévén-, a töltendő akkumulátor kapocsfeszültségét figyelik, és ez alapján próbálnak úgy beavatkozni, hogy a töltés szakaszaihoz ideálisnak mondott töltő-áram folyjon a töltő vezetékben lévő söntön. De ez csak próbálkozás, vagy sikerül, vagy nem.
5. Proli007 a téma egyik legelismertebb szakértője. Publikált itt egy komplett nagyáramú töltőt, amiben egy csomó töltés-elmélet is megemlítésre került, javaslom abba is beleolvasni.”
(#) 13_Balu50 válasza nagysasy hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Én, egyetértek vele, a fenti töltőt közép állásba rakva nyugodtan rajta, hagyom akár 24 órán át, igaz egy multimétert azért rákötök és dc módban figyelem,14,8V fölé nem menjen, ha kell egy fokozattal visszaveszem. Ami a puffer kondenzátort illeti, az akkumulátort is felfoghatjuk egy hatalmas több F-os kondenzátornak, így az egy töltőnél teljesen felesleges, sőt véleményem szerint az aksinak is jobb így. Ja a fentebb emlitett töltőben csak 4 dióda van és egy bízti.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
(#) kissattila88 válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Nekem nincs időm az akku fölött àllni nem akarok tönkre tenni 60 ezer ft aksit. Nem csak 55Ah aksit töltök hanem 150Ah is amit több napig kell tölteni mert a trafó kb 3A tud.
(#) 13_Balu50 válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Oké, megértelek én csak a saját véleményemet írtam, akkor vegyél vagy csinálj magadnak megfelelőt.
(#) sector99 válasza kissattila88 hozzászólására (») Dec 29, 2015 /
 
Ha biztosra akarsz menni, akkor javaslom, hogy építsd meg proli007 akkuvédő kapcsolását. Mert azért az tény hogy egy jó állapotban lévő akku (ami nem szulfátos) biztosan károsodik, ha tartósan 14,4 V felett van töltés közbeni feszültsége.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2015
(#) 13_Balu50 válasza sector99 hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
Lehet hogy hiányosak az elektronikai ismereteim, de ha erre gondolsz akkor szerintem a kapcsolási rajz alsó részén lévő trafó szekunderén lévő AC18V az 24 V-os Aksihoz jó a 12V-oshoz max 10, 5 V AC lehet.
(#) designer válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
Valószínű, hogy hiányosak az elektronikai ismereteid. A hivatkozott kapcsolásban 10,5 VAC-val nem lehetne feltölteni a 12V-os akkut. Ahhoz, hogy töltőáram folyjon, a töltő feszültségének nagyobbnak kell lenni az aksi kapocsfeszültségénél.
(#) 13_Balu50 válasza designer hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
AZ aksi kapocsfezsültsége 12 V az AC10,5V a dióda hid után DC14,8 V akkor miért is nem lehetne, a gépkocsikon is ez a feszültségkorlát, ennél nem engedi magasabbra a feszültséget, ha engedné megfőne az aksi. A fenti kapcsolásban az elektronika nem a töltést szabályozza csak megszakítja, a relével, ha a beállított feszültségértéket eléri. Én a dióda hid után nem merném az aksit rákötni, ha a dióda előtt 18V ac feszültség van az dc-ben 25,5V, gondold el mi van ha ez rámegy a 12V-os aksira, a bizti kimegy vagy a trafó leég, vagy az aksi tulmelegszik és felrobbanhat.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
(#) Bakman válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
Idézet:
„AC10,5V a dióda hid után DC14,8 V”
Vond le belőle a diódák nyitófeszültségét, tehát kb. 0,8 - 1 V-ot.
(#) pucuka válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
14,8 V feszültséggel végtelen idő alatt tudnád teljesen feltölteni az akksit, mert akkor már nem folyik töltőáram. Egyébként a gépkocsiban sincs teljesen feltöltve az akkumlátor, mert a gépkocsiban nincs akkumlátor töltő. A gépkocsiban az akkumlátor kvázi puffer üzemben dolgozik, a töltőáramot a generátor belső ellenállása korlátozza, de nem szabályozza.
Akkumlátor töltőnél állandó árammal töltünk, amíg el nem éri a töltési végfeszültséget, és akkor lekapcsoljuk a töltésről. (gépkocsiban soha sincs lekapcsolva a generátorról, ezért nem lehet a generátornak 14,5 V körülinél nagyobb feszültséget adnia)
Ahhoz, hogy az állandó töltőáram még pl. 14 V -nál is meglegyen, az áramgenerátornak ennél jóval nagyobb feszültséget kell adnia. Az akkumlátornak, és a töltő áramgenerátornak is van belső ellenállása, és az azon eső feszültség kivonódik a töltőfeszültségből. Ezért kell a töltő áramkörnek (áramgenerátornak) nagyobb nyers tápfeszültséget biztosítani, hogy legyen miből gazdálkodjon.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2015
(#) pucuka válasza Bakman hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
.. és ha diódahíd van, márpedig legtöbbször az van, akkor a diódán eső feszültséget lehet szorozni kettővel.
(#) 13_Balu50 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 30, 2015 /
 
OKé, biztosan igazad van, akkor szerinted helyes 18V AC dióda hid majd az aksi . Én azért kétlem, még ha megszakítja is a töltést, akkor mindig újra kell majd inditani. Nem tudom , hogy megépítette már valaki, én most már csak a kiváncsiság kedvéért megfogom, de olyan trafóval ami 10.5V tól 1 voltonként emelkedik, kiváncsi vagyok, hogy meddig kell növelni .
Következő: »»   187 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem