Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Véleményeteket kérném, adott egy 11 hónapos exide premium akkumulátor, szulfátosodás jeleit mutatta. kb. 15 óráig több ütemben kezeltem a szulfátlanító kapcsolással, amíg az átlagos feszültség elérte a 14.4V-ot. Nyugalmi feszültség 12,74-en állt be 12 óra múlva is. Ma teszteltem, inverter segítségével. Megterheltem 50-60A-el, 10mp alatt beállt a feszültség 11,5V-ra, tartotta. Megszüntetve visszaállt 12,6-ra. A varázsszem fekete, tudom, hogy 1 cellát mér, de akkor még a savsűrűség nem megfelelő, legalábbis abban a cellában. Jó már az akkumulátor? Kezeljem még? Köszönöm!
lemaradt, ha eddig 12.4V nyugalmi feszültségnél rátéve az inteligens töltőt, felszaladt a feszültség és átváltott 0,8-A-es töltésre, most 12.6Vnál a terhelés után rátéve a töltőt, tölti 3,8A-es árammal, biztosan jobb lett, mint volt.
Ha pár nap alatt lemerül akkor a töltés-merítés-töltés ciklust ajánlom. Nekem 3x merült le, majd fogtam feltöltöttem , s a helyzetjelzőt rajtahagyva 11V-ig merítettem, majd 1/20-ad árammal lassan 6-8 óra alatt vissza. Ennek lassan 2 hete. Igaz az enyém már 5 éves. De azóta 12,77V. S tartja, indít is szépen.
Kérnék egy kis szakmai hozzáértést.
Ma elhalálozott valami a szerkezetben,a tápfesz kikerült az akku kivezetésre.Gondolom a fet ment tönkre. Kérdezném hogy a timert is viszi magával ilyenkor? U.I. Egy kidobásra szánt akku egy benzines kocsiból már megmentésre került!Jelenleg egy dieselben teszi a dolgát ![]()
Üdv! az enyémben konkrétan felrobbant a mosfet,mert fordítva tettem az akkura a kivezetéseket. (azóta van benne védelem) Nem ment tönkre az 555.
Bár ez az alap kivitel. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2016
Udv Mindenkinek!
Elkeszult a regeneralo toltom es mukodik is szepen,de egy kis szakmai segitseget szeretnek kerni. Van egy altalam keszitett kapcsolouzemu tap(IR2153+pc trafo),ha a graetz hidat elhagyva ezzel taplalnam meg volna valami problema?Vagy kart tenne-e az akksiban? A segitseget elore is koszonom?
Udv!
Kosznom a segitseget.A tap 27-28V,leterhelve 6-8A-ral kb 25.5V-ra leesik a feszultseg,ez igy jo lesz?
Üdv!
Szeretnék segítséget kérni a töltési végfeszültség beállításában,a szerző úgy irja a cikk végén, hogy Ő 18,5V ra állította be. Én egy 12V-os autó akkumulator esetében hány voltra állítsam be? A segítséget előre is köszönöm.
Hali! Én is 18.5V-ra állítottam be, de hiába ment napokig az akksin, csak pezsgett meg pezsgett, de se nem melegedett, se nem ment a feszültség 15V átlagos érték fölé, szóval nem tudom mikor állt volna le magától.
Hát..öö..nem. A 14,4V 25C fokon a gázképződés kezdete és itt kell biztonságosan abbahagyni a töltést. Eltérő hőmérsékletnél, illetve regeneráló töltésnél el lehet térni ettől felfelé, megfelelő szakértelemmel.
A feltöltött akku egyébként 1-2 óra múlva beáll a 12,6-12,8V-os szintre, a 14,4V a töltő feszültsége, amit a feltöltött és rá kapcsolt akku is elér. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
Üdv. Forex gyári töltőjén 15 és 25 volt között állítható a lekapcsolási feszültség.
Üdv mesterek!
Ha nem lenne nagy kérés meg szeretném építeni ezt a kapcsolást de a feteset http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1870108.html#1870108 kérdésem hogy Proli féle fordított polaritás elleni kiegészítésével nincs e valakinek meg a panelterve? Előre is köszönöm!
20V a max, de ez inkább arra kell, hogy amikor nem indul meg az áram folyása az akkuba, hamar felszalad, leoldana 14,4V-nál. Ha 20V-ot kap, akkor egy ideig nem folyik áram, majd szépen megindulhat. Szóval ez nem egy általános üzemszerű megoldás.
Ezt találtam, ebben 15-16v a beállított feszültség
Köszönöm a segítséget,15V-ra állítom be a lekapcsolási feszültséget és mehet is a dobozba.
![]()
Tudom, van ilyenünk. Az a 15V is 15,6V, a nagyobbikat nem is szoktuk használni. A kiakasztott feszültségkorlát nagyon ritkán kell, mint írtam a megnövekedett belső ellenállású akkukat lehet vele megpróbálni életre kelteni.
Nekem akartad írni? Nem seatnak?
Üdv!
Elsősorban szeretnék köszönetet mondani a cikkért és a letölthető filelokért és a sok segitségért,szép munka. Ha haza megyek kipróbálom 18,5V-ra téve és ha lekapcsol a hőmérséklet emelkedés miatt akkor így marad,tehát még tesztelem,hogy hogyan viselkedik az én akksimal. ![]()
Egy hozzászólás az R8-as söntről
Idézet: Nekem 35Ah-s, akkor érdemes betennem igaz? De csak kicsit nagyobbat 0R68ohm/5W-ot találtam. „33 A/h alatt a soros ellenállás kell” A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2016
Sziasztok!
A hétvége eredményesen telt,három akkut sikerült kissé feljavítani,az eredmények kielégítőek. Nekem még a legelső szulfátoldóm van. Az első egy 40Ah japán akku,kezdetben 12,34V,kisütés 11V-ig,kezelés a szulfátoldóval 3 óra,kisütés 11V-ig,töltés,pihentetés 4 óra,kapocsfeszültség 12,53V,ezt tartja. A második egy 44Ah Perion,4 éves,kezdeti kapocsfeszültség 12,39V,sütés 11V-ra,kezelés szulfátoldóval 2 óra,sütés 11V-ra,töltés,pihentetés 4 óra,kapocsfeszültség 12,56V,tartja. A harmadik akku 44Ah,6 éves,kapocsfeszültség 12,25,sütés 11V-ra,kezelés szulfátoldóval 3 óra,kisütés 11V-ra,töltés,pihentetés 4 óra,kapocsfeszültség 12,49V,tartja. Szerintem a leírtak magukért beszélnek. Hálás vagyok a szerzőknek, köbzoli és proli007 fórumtársaknak! Uraim,köszönöm!
Én rövidnek érzem a kezelési időtartamokat. Az impulzustöltővel kellene feltölteni őket 6-8 óra alatt. Így nem vagyok benne biztos hogy nem a töltés-merítés-töltés ciklus okozta a javulást. Azt ugyanis én is eljátszottam az enyémmel egy vasárnap, mert egyszerűen nem (vagyis csak nehezen) tudtam használni az autót mivel merült lefelé az akksi.. s akkor az impulzustöltő építésébe még szinte bele sem kezdtem.
![]() A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Szerintem az lenne a leg egyértelműbb válasz ezekre a kérdésekre, ha valaki elvégezne egy mérést, hány Ah előtte, hány utána alapon, mennyire esik be a feszültség terhelés hatására, ilyenek.
Próbálkoztam ilyennel, csak nem igazán sikerült jól és kiszámíthatóan lemeríteni az akksit, a töltés automata töltővel nem lenne nagy dolog
A merítést én is nagyon hasra ütésszerűen és kb csináltam.. Fogalmam sincs hogy 1/20-ad árammal ment-e.. (4-5 óra hosszat égett a helyzetjelző.. s így 11,2V-nál befejezettnek tekintettem ezt a folyamatot) Tudom, elég felszínes. De tény hogy nagyon jót tett neki, s azóta működik is. A visszatöltés 1,5A körüli árammal ment 7 órát. (5 éves Perion)
Nagyon jól hangzik. Biztos vagyok benne hogy jó lesz. Az én próba "deszkám" így néz ki.
![]() A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Vakuhoz való kondit kell venni az EBAY-n
Oké-oké,hiszek én itt mindenkinek,de....
Mondjuk "kedvet kaptam" egy kis szulfátlanításhoz,kiveszem az akkut,annyi van benne amennyi,ráteszem a készüléket,maradjunk az én példámnál a 44Ah akkunál,elindítom mondjuk 2 kisülés/mp -re állítva,de mennyi ideig menjen?Közben mérjek akku feszültséget közvetlen a sarukon,menet közben?Mennyi lehet a max. amikor le kell állítanom a szulfátlanítót?Most a melegedést szándékosan hagytam ki,mert az én készülékem még az első generációs.
Bocsi. Benéztem a topicot. Azt hittem a ponthegesztősben vagyok. Ott téma a kondenzátorkisütéses hegesztés.
Sziasztok
Megépítettem ezt az automata szulfátoldót. Tökéletesen működik is, elsőre indult, köszönöm a közzétételt. Lenne egy-két kérdésem. Egy 4Ah-s motor akkuval próbáltam először, rendbe is hozta, előtte nem vette a töltést, kb 5 perc alatt lemerítette egy 21W-os izzó. Kb 6 órát volt rajta a szerkezet, most kb 45 perc után is világít az izzó. Viszont pár óra elteltével elkezdte nyomni a savat, 16,5V volt az akkuban. Pihentetés után újra visszaraktam. Nem értem, hogy a feszültség figyelést miért 18V-ra érdemes állítani. Ez az egy ilyen kicsi akku van itthon, a többi autó akku, 55Ah tól felfele. A boltban csak 0,39 ohmos ellenállást kaptam, van itthon 0,22-es is, érdemes lehet kicserélnem, hogy minél nagyobb áramlökések keletkezzenek? A villogás sebességét mekkorára érdemes állítani? Most minimumon van, kb 2 villanás másodpercenként.
Sziasztok! Az én készülékemben a trafó szekunder oldalán csináltam egy pusz leágazást, így a diódahídon 22/30voltot mérek. Tehát 2 fokozatban állítható .A nagyobb fokozatban egy kicsi amperórás aksi hamar elkezdett bugyborékolni. A kicsin töltve minden ok!
És még egy apróság. A 250VA-es kapsvári trafó vasa hűtés nélkül igencsak bemelegszik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |