Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   54 / 83
(#) amurcsuka hozzászólása Jan 25, 2016 /
 
Sziasztok!

Véleményeteket kérném, adott egy 11 hónapos exide premium akkumulátor, szulfátosodás jeleit mutatta. kb. 15 óráig több ütemben kezeltem a szulfátlanító kapcsolással, amíg az átlagos feszültség elérte a 14.4V-ot. Nyugalmi feszültség 12,74-en állt be 12 óra múlva is. Ma teszteltem, inverter segítségével. Megterheltem 50-60A-el, 10mp alatt beállt a feszültség 11,5V-ra, tartotta. Megszüntetve visszaállt 12,6-ra. A varázsszem fekete, tudom, hogy 1 cellát mér, de akkor még a savsűrűség nem megfelelő, legalábbis abban a cellában. Jó már az akkumulátor? Kezeljem még?
Köszönöm!
(#) zolika60 válasza amurcsuka hozzászólására (») Jan 25, 2016 /
 
Szerintem jó az.
(#) amurcsuka hozzászólása Jan 25, 2016 / 1
 
lemaradt, ha eddig 12.4V nyugalmi feszültségnél rátéve az inteligens töltőt, felszaladt a feszültség és átváltott 0,8-A-es töltésre, most 12.6Vnál a terhelés után rátéve a töltőt, tölti 3,8A-es árammal, biztosan jobb lett, mint volt.
(#) küzmös Gergely válasza amurcsuka hozzászólására (») Jan 26, 2016 /
 
Ha pár nap alatt lemerül akkor a töltés-merítés-töltés ciklust ajánlom. Nekem 3x merült le, majd fogtam feltöltöttem , s a helyzetjelzőt rajtahagyva 11V-ig merítettem, majd 1/20-ad árammal lassan 6-8 óra alatt vissza. Ennek lassan 2 hete. Igaz az enyém már 5 éves. De azóta 12,77V. S tartja, indít is szépen.
(#) pet520 hozzászólása Jan 28, 2016 /
 
Kérnék egy kis szakmai hozzáértést.
Ma elhalálozott valami a szerkezetben,a tápfesz kikerült az akku kivezetésre.Gondolom a fet ment tönkre.
Kérdezném hogy a timert is viszi magával ilyenkor?
U.I. Egy kidobásra szánt akku egy benzines kocsiból már megmentésre került!Jelenleg egy dieselben teszi a dolgát
(#) Nagy Tamás válasza pet520 hozzászólására (») Jan 28, 2016 /
 
Üdv! az enyémben konkrétan felrobbant a mosfet,mert fordítva tettem az akkura a kivezetéseket. (azóta van benne védelem) Nem ment tönkre az 555.
Bár ez az alap kivitel.
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2016
(#) seat hozzászólása Jan 28, 2016 /
 
Udv Mindenkinek!
Elkeszult a regeneralo toltom es mukodik is szepen,de egy kis szakmai segitseget szeretnek kerni.
Van egy altalam keszitett kapcsolouzemu tap(IR2153+pc trafo),ha a graetz hidat elhagyva ezzel taplalnam meg volna valami problema?Vagy kart tenne-e az akksiban?
A segitseget elore is koszonom?
(#) seat válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 28, 2016 /
 
Udv!
Kosznom a segitseget.A tap 27-28V,leterhelve 6-8A-ral kb 25.5V-ra leesik a feszultseg,ez igy jo lesz?
(#) seat válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 2, 2016 /
 
Üdv!
Szeretnék segítséget kérni a töltési végfeszültség beállításában,a szerző úgy irja a cikk végén, hogy Ő 18,5V ra állította be. Én egy 12V-os autó akkumulator esetében hány voltra állítsam be?
A segítséget előre is köszönöm.
(#) siletto válasza seat hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Hali! Én is 18.5V-ra állítottam be, de hiába ment napokig az akksin, csak pezsgett meg pezsgett, de se nem melegedett, se nem ment a feszültség 15V átlagos érték fölé, szóval nem tudom mikor állt volna le magától.
(#) pjg válasza siletto hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Sohasem. Az ólomakku feltöltve 14,4V-os.
(#) Inhouse válasza pjg hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Hát..öö..nem. A 14,4V 25C fokon a gázképződés kezdete és itt kell biztonságosan abbahagyni a töltést. Eltérő hőmérsékletnél, illetve regeneráló töltésnél el lehet térni ettől felfelé, megfelelő szakértelemmel.
A feltöltött akku egyébként 1-2 óra múlva beáll a 12,6-12,8V-os szintre, a 14,4V a töltő feszültsége, amit a feltöltött és rá kapcsolt akku is elér.
A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2016
(#) papi válasza seat hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Üdv. Forex gyári töltőjén 15 és 25 volt között állítható a lekapcsolási feszültség.
(#) MATA hozzászólása Feb 3, 2016 /
 
Üdv mesterek!
Ha nem lenne nagy kérés meg szeretném építeni ezt a kapcsolást de a feteset http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1870108.html#1870108 kérdésem hogy Proli féle fordított polaritás elleni kiegészítésével nincs e valakinek meg a panelterve? Előre is köszönöm!
(#) Inhouse válasza papi hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
20V a max, de ez inkább arra kell, hogy amikor nem indul meg az áram folyása az akkuba, hamar felszalad, leoldana 14,4V-nál. Ha 20V-ot kap, akkor egy ideig nem folyik áram, majd szépen megindulhat. Szóval ez nem egy általános üzemszerű megoldás.
(#) papi válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 3, 2016 /
 
Ezt találtam, ebben 15-16v a beállított feszültség
(#) seat válasza papi hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget,15V-ra állítom be a lekapcsolási feszültséget és mehet is a dobozba.
(#) Inhouse válasza papi hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Tudom, van ilyenünk. Az a 15V is 15,6V, a nagyobbikat nem is szoktuk használni. A kiakasztott feszültségkorlát nagyon ritkán kell, mint írtam a megnövekedett belső ellenállású akkukat lehet vele megpróbálni életre kelteni.
Nekem akartad írni? Nem seatnak?
(#) seat válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 4, 2016 /
 
Üdv!
Elsősorban szeretnék köszönetet mondani a cikkért és a letölthető filelokért és a sok segitségért,szép munka. Ha haza megyek kipróbálom 18,5V-ra téve és ha lekapcsol a hőmérséklet emelkedés miatt akkor így marad,tehát még tesztelem,hogy hogyan viselkedik az én akksimal.
(#) küzmös Gergely válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 5, 2016 /
 
Egy hozzászólás az R8-as söntről
Idézet:
„33 A/h alatt a soros ellenállás kell”
Nekem 35Ah-s, akkor érdemes betennem igaz? De csak kicsit nagyobbat 0R68ohm/5W-ot találtam.
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2016
(#) erdgab hozzászólása Feb 6, 2016 /
 
Sziasztok!
A hétvége eredményesen telt,három akkut sikerült kissé feljavítani,az eredmények kielégítőek.
Nekem még a legelső szulfátoldóm van.
Az első egy 40Ah japán akku,kezdetben 12,34V,kisütés 11V-ig,kezelés a szulfátoldóval 3 óra,kisütés 11V-ig,töltés,pihentetés 4 óra,kapocsfeszültség 12,53V,ezt tartja.
A második egy 44Ah Perion,4 éves,kezdeti kapocsfeszültség 12,39V,sütés 11V-ra,kezelés szulfátoldóval 2 óra,sütés 11V-ra,töltés,pihentetés 4 óra,kapocsfeszültség 12,56V,tartja.
A harmadik akku 44Ah,6 éves,kapocsfeszültség 12,25,sütés 11V-ra,kezelés szulfátoldóval 3 óra,kisütés 11V-ra,töltés,pihentetés 4 óra,kapocsfeszültség 12,49V,tartja.
Szerintem a leírtak magukért beszélnek.
Hálás vagyok a szerzőknek, köbzoli és proli007 fórumtársaknak!
Uraim,köszönöm!
(#) küzmös Gergely válasza erdgab hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Én rövidnek érzem a kezelési időtartamokat. Az impulzustöltővel kellene feltölteni őket 6-8 óra alatt. Így nem vagyok benne biztos hogy nem a töltés-merítés-töltés ciklus okozta a javulást. Azt ugyanis én is eljátszottam az enyémmel egy vasárnap, mert egyszerűen nem (vagyis csak nehezen) tudtam használni az autót mivel merült lefelé az akksi.. s akkor az impulzustöltő építésébe még szinte bele sem kezdtem. De kétszer cserben hagyott.. be kellett tolni. Harmadszori sima töltés után is harmadik napra egy szombaton éjjel éppen hogy csak megindult. Így vasárnap kínomban elvégeztem egy töltés-merítés-töltést. (Ennek pont ma egy hónapja, s közben elkészült az impulzustöltő is.) Örök vita az is hogy egyáltalán kell-e meríteni a kezeléshez.. hogy "aktívabban" dolgozik-e egy merültebb akksin ez az impulzusokkal töltő, szulfátokat ezáltal lebombázó készülék. Hiszen nem terveztek bele úgymond regeneráló, "formázó" merítési ciklusokat. (Ami egy akkunak amúgy a halála, s pont a merült állapotot kellene kerülnünk jó esetben.) ( Így a kapcsolásban sincs az akksival párhuzamosan egy megfelelő méretű ellenállás ami kisütne, esetleg a FET kikapcsolt állapotában kapcsolódna csak rá az akkura, s akkor lenne terhelés is.)
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
(#) siletto válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Szerintem az lenne a leg egyértelműbb válasz ezekre a kérdésekre, ha valaki elvégezne egy mérést, hány Ah előtte, hány utána alapon, mennyire esik be a feszültség terhelés hatására, ilyenek.

Próbálkoztam ilyennel, csak nem igazán sikerült jól és kiszámíthatóan lemeríteni az akksit, a töltés automata töltővel nem lenne nagy dolog
(#) küzmös Gergely válasza siletto hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
A merítést én is nagyon hasra ütésszerűen és kb csináltam.. Fogalmam sincs hogy 1/20-ad árammal ment-e.. (4-5 óra hosszat égett a helyzetjelző.. s így 11,2V-nál befejezettnek tekintettem ezt a folyamatot) Tudom, elég felszínes. De tény hogy nagyon jót tett neki, s azóta működik is. A visszatöltés 1,5A körüli árammal ment 7 órát. (5 éves Perion)
(#) küzmös Gergely válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Nagyon jól hangzik. Biztos vagyok benne hogy jó lesz. Az én próba "deszkám" így néz ki. Remélem elég lesz a "kakaó". A tápot és a diódahidat találtam. De a kondin 40V-ot mérek.. Ráadásul 3300uf/40V. :/ Tegyek be egy 5 ohm/20W-ot még "minden" elé?
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016

1.jpg
    
(#) pjg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Vakuhoz való kondit kell venni az EBAY-n
(#) erdgab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Oké-oké,hiszek én itt mindenkinek,de....
Mondjuk "kedvet kaptam" egy kis szulfátlanításhoz,kiveszem az akkut,annyi van benne amennyi,ráteszem a készüléket,maradjunk az én példámnál a 44Ah akkunál,elindítom mondjuk 2 kisülés/mp -re állítva,de mennyi ideig menjen?Közben mérjek akku feszültséget közvetlen a sarukon,menet közben?Mennyi lehet a max. amikor le kell állítanom a szulfátlanítót?Most a melegedést szándékosan hagytam ki,mert az én készülékem még az első generációs.
(#) pjg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 7, 2016 /
 
Bocsi. Benéztem a topicot. Azt hittem a ponthegesztősben vagyok. Ott téma a kondenzátorkisütéses hegesztés.
(#) Tomi20 hozzászólása Feb 7, 2016 /
 
Sziasztok

Megépítettem ezt az automata szulfátoldót. Tökéletesen működik is, elsőre indult, köszönöm a közzétételt. Lenne egy-két kérdésem. Egy 4Ah-s motor akkuval próbáltam először, rendbe is hozta, előtte nem vette a töltést, kb 5 perc alatt lemerítette egy 21W-os izzó. Kb 6 órát volt rajta a szerkezet, most kb 45 perc után is világít az izzó. Viszont pár óra elteltével elkezdte nyomni a savat, 16,5V volt az akkuban. Pihentetés után újra visszaraktam. Nem értem, hogy a feszültség figyelést miért 18V-ra érdemes állítani. Ez az egy ilyen kicsi akku van itthon, a többi autó akku, 55Ah tól felfele.
A boltban csak 0,39 ohmos ellenállást kaptam, van itthon 0,22-es is, érdemes lehet kicserélnem, hogy minél nagyobb áramlökések keletkezzenek?
A villogás sebességét mekkorára érdemes állítani? Most minimumon van, kb 2 villanás másodpercenként.
(#) Nagy Tamás hozzászólása Feb 7, 2016 /
 
Sziasztok! Az én készülékemben a trafó szekunder oldalán csináltam egy pusz leágazást, így a diódahídon 22/30voltot mérek. Tehát 2 fokozatban állítható .A nagyobb fokozatban egy kicsi amperórás aksi hamar elkezdett bugyborékolni. A kicsin töltve minden ok!
És még egy apróság. A 250VA-es kapsvári trafó vasa hűtés nélkül igencsak bemelegszik.
Következő: »»   54 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem