Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Ez a rajz talán segít... A jobb szélső az antenna bemenet, oda elég egy darab merev drót (kb. 17cm?). Át is lehet kötni vezetékkel a "COM"+ "PHOT"+"EDGE" kapcsokat. A "COM" és a "K" rövid idejű összezárásával kézzel is indítható a vezérlés... A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2015
Köszönöm szépen! Segítséget már jobbra balra mennek motorok! Már csak az lenne kérdésem hogy hogyan lehet beállítani motorok végállásait hogy meddig nyissanak ki! És fenti dip kapcsoló valamint a torque trimerrel mit tudok állítani!
Segítséged előre is köszönöm!
Sziasztok ugyan ilyen van nekem is nincs távirányító hozzá hona tudnék venni milyent vegyek 433MHZ csak ennyi kel vagy típustól füg . holnap teszek feltépek róla.
Hello!
Van egy rosszul működő q60A típusú elektronikám. Az egyik kapuszárny normálisan működik, a másik szárny minden nyitásnál egy picivel tovább nyit, zárásnál viszont ugyanannyival kevésbé zár. Ezt tendenciózusan csinálja, egyre nagyobb és nagyobb a távolság. A motorok jók , mert ha felcserélem akkor a másik szárnyal csinálja ugyan azt.Áramtalanítottam, Reszeteltem , újra tanítottam nem használt. Találkozott valaki már ilyen hibával. Mi a véleményetek program hiba lehet?
Szia
Ezek asszimetrikus kapuszárnyak? A beállított értékek (késleltetés, menetidőÖ megfelelnek a valóságnak? Üdv
Hello!
"Tanítani" ezt a vezérlőt!? Én úgy tudom, hogy arra nem képes... Egyszerű másodperceket lehet beállítani programozáskor. A lassítást is be kellene állítani (kisebb "erővel") és a kapuszárnyak végállásánál megoldani valamilyen mechanikus ütközőket, ahogy ez a Proteco motorok leírásában le is van írva. Ahogyan ez a csatolt D ábrán a ("B" jelölés) látszik is. Persze erről sokan megfeledkeznek. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016
Szia Fiuk!
Köszi a válaszokért. Bocsi nem írtam le elég világosan. Ha csak az lenne hogy asszimetrikusak lennének a kapuk azt egyszerűen be lehetne állítani. Bocsi, nem írtam le elég értelmesen a problémám. Arról van szó , hogy startnál , vagyis nyitásnál kb 1cm -el tovább megy ,mint a beállított idő, vagy a másik szárny (asztalon nézem) . Ez nem kotyogás amit a ütközőnek meg kellene fogni. Most jön a lényeg záráskor (mindegy, hogy automatikus vagy kézi) betartja a beírt adatokat vagyis amennyivel nyitáskor tovább ment annyival rövidebb távot megy , kb 1cm rés marad az ütközőig. Ha most ismét nyitom abból a pozícióból , ismét 1cm-rel inkrementálódik és záráskor már két cm-es rés van. Ugyanakkor a másik motor normálisan működik. Nyitási ütköző akkor lenne hatásos, ha lenne az elektronikában áramkorlát és leállítaná a triakot akkor abból a pozícióból betudná zárni a kaput. De a normális az lenne ha magától megállna ott, amire be van állítva. Persze olyan menüpont nincs amivel ezt korrigálni lehetne. Lehet tanítani,ha a jumper zárva van, utána lehúzva elmenti az adatokat
Hali!
Telepítettem már több kaput, tolót/nyílót, de még olyan leírással nem találkoztam, hogy ütközőt ne írt volna határozottan elő. Idézet: „"magától megállna ott, amire be van állítva"” Mivel ezekben az motorokban semmiféle visszacsatolás nincs a vezérlő felé, az beállított idő után leáll a motor. Ha egy nagyfelületű kapuszárnyál szemből fúj a szél, akkor teljesen máshol fog a kapuszárny megállni, mint mikor szélcsend van, vagy "hátszél" fúj... Ha te nem "élőben" a kapun tesztelgeted, hanem a "konyhaasztalon", akkor az hamis eredményt mutat. Hidd el, ha lassításnál csökkentett nyomatékkal akadályba ütközik a motor, akkor ugyan "búg" még a beállított ideig, de leégni nem fog. Vannak "áramfigyelős" vezérlések is de ez a Proteco Q60A nem azok közé tartozik! Egyáltalán mi a motorok típusa? Azt ugye tudod, hogy a tolómotorok mozgó vége nem foroghat működés közben a tengelye körül...azaz azt rögzíteni kell. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016
Köszi Fiuk az infókat.
Szóval azt ajánljátok ne keresem tovább a hibát. Mondjam a barátomnak verjen le a nyitóoldalra is egy-egy karót, állítsa a lassítás nyomatékát annyira amíg biztosan tudja kezelni a kaput, aztán had morogjanak az aster 3-as motorok. Engem meg hadjon békén ne nyaggason a javítással. Természetesen nem engedtem forogni a tengelyeket , különben hogy láttam volna, amit láttam.
Szerintem sincs annak semmi baja, gondolhatod, hogy egy szoftver nem tud elromolni, (Húúú nem úgy jár az oszcillátor, kimarad egy két művelet... XD )
Nem sok ilyen kaput állítottam be, de ha jól emlékszek Q36A-nál az nekem is feltűnt, ha úgy állítom be, hogy épp kinyíljon akkor a visszacsukás bizonytalan, nincs az a + pár másidperc ami kellene neki (valamiért erre nem fektettek nagy hangsúlyt aki megírta a szoftvert) Semmi baj, ahogy a többiek is írták ütköző kell, had morogjun a végén a motor, ki kell bírnia a mechanikának és a motor rögzítő mechanikának is (fontos) külömben buktavári az egész. Amúgy ez egy jó vezérlés szerintem, találkoztam szintén digitális változat, menetidőket úgy kell beállítan amíg nyomjuk a gombot, ha ezzel kész vagyunk és mondjuk be akarjuk állítani a lassítást akkor ezdhetjük előrről a menetidő beállítást, mert azt az időt elfelejti hozzáadni ami a lassítás miatt kiesik XD Üdv
"gondolhatod, hogy egy szoftver nem tud elromolni, "
Hogyne tudn... Pont a q60a vezérlésnél lehetett olyat tapasztalni,hogy minden időzítő beállított ideje lefeleződött... Meg hogy a motorkésleltetési időt csak egyik irányba veszi figyelembe.
És ez biztos, hogy szoft hiba?
A késleltetés elmaradása ált. triak zárlat szokott lenni. Üdv
Nem biztos...De lehetséges.
A triakzárlatot ki tudod tesztelni.
Nálam is triak zárlattal indult a dolog , kicseréltem, de a srác visszahozta ezzel a problémával. Persze előtte is ilyen volt. Ráadásul pont az a port csinálja. Végig néztem, összehasonlítottam az összes ellenállást, kondit a triak közelében, de semmit eltérést nem találtam . Különben is miért jó zárásnál. Ha akkor is hosszabb utat, (ugyan annyit) tenne meg, azon lehetne állítani. A triakokat meghajtó optókon a vezérlő feszültség egyforma,az időben lehet a különbség , de azt az egysugaras szkókommal nem tudom megnézni. Azért gondoltam hogy a pic programjában van a hiba. Attól , hogy az órajel frekije állandó még lehet valamelyik osztó, D/A , vagy akármi más hiba. Valószínűleg már eredetileg is meg volt, a jelenség ,csak a szerkezetet egy év után most szerelték fel. Na de mindegy marad a morgás a motorban, nem foglalkozom tovább vele.
Kösz az eddigi infókat.
Azt tudom neked felajánlani, ha legközelebb összefutok ilyennel, akkor lemérem, van is itthon egy de lehet, hogy nem pont q60a, valamelyik nap megnézem.
Üdv
Ok, köszönöm.
Sziasztok
Hörmann ProMatic 2-höz külső nem Hörmann rádióvevőt tudok valahogy csatlakoztatni? Köszönöm a válaszokat
Egy Satel rx-4k 4csatis vevőm van, azzal szeretném használni
Fölösleges oda 4 csatornás cucc...
Ha jól sejtem ez 12v-ról (9-16V) működik, a Hörmann-ból meg 24V-os feszültség van kivezetve... Ha mutattál volna képet az elektronika sorkapcsairól, már mondanánk is mit hova kell kötni. De talán látni is a csatolt képemen...de mindenekelőtt a fekete és piros vezetékek sorkapcsain mérjél feszültséget... A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2016
24 voltot mértem, viszont nekem semmi nincs a sorkapcsokba kötve
A Satel leírásában 9-16v tápfesz, relénél max1,25Akapcsolási áram (ac/dc) 150V DC/100V AC kapcsolási fesz.
Hello!
Ezek szerint a kép stimmel?! "semmi nincs a sorkapcsokba kötve" Majd lesz, ha bekötöd a külső vevőt, mert az a négy szál vezeték az ahhoz kell. +/- (piros/fekete) és a két kék a relé kontaktusai (C/No).. A 24V meg a 16V közötti feszültségcsökkentést reméljük megtudod oldani... A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
Stimmel a kép.
Laikusként: jelen esetben egy dc12v tápfesszel hajtok meg egy relét ami egy 24 voltot kapcsol nem? A fesz csökkentést hogy érted? Az no-c még stimmel, a tápot nem értem.üdv
DC 12V tápfeszültségről működik a "külső nem Hörmann rádióvevő"-d...a Hörmannból pedig 24V feszültség nyerhető ki e célra.
Persze, ha te bonyolítani szeretnéd a dolgot és egy külön 12V-os tápegységet akarsz használni a vevődhöz...akkor azt írd le! Ne kelljen találgatni... Az, hogy mit mennyivel kell kapcsolni, az teljesen lényegtelen...a kék drótok sorkapcsait csak egy darab dróttal rövidre kell zárni egy pillanatra, és a kapu működik. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
Ja, bocs. Azt nem írtam hogy már működik a vevő 2 csatornán más eszközhöz.
Egy 12V adapterrel üzemeltetem. Mivel négy csatornás, gondoltam eggyel működtethetném A Hörmannt Magyarán akkor nekem csak a vevö szabad csatornájának c,no pontjait kellene A kékek helyére kötnöm? És persze gondolom impulzus módban A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
Igen, pontosan...ha megnyomod a távirányító gombját, az egyik relé érintkezői zárják össze a kék drótok másik végeit egy pillanatra.
A relével egy negatívat kell kapcsoltatni, ahogy a képen látom...
Tegyél egy 12voltos feszstabot a satel elé, aztán mehet a reléjére a cucc. A képen láthatod a bekötést, gondolom a fekete a negatív a piros a pozitív a két kék meg a kapcsolt negatív. De a pomatic leírásában van kötési ábra biztosan.
Köszönöm a segítséget
Tökéletesen működik!
Sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék teljesen laikusként. A képen látható elektronikát szerettem volna átszerelni a régi napette dobozából egy újabb dobozba, de szerelés közben az egyik reléről letört a lába. A relét pótoltam, de még lehet valami probléma / feszültség alá helyezésnél a relék kattognak, de a motort alig bírja mozgatni a rendszer, a fesz alá helyezésnél egy kicsit gyengén mozdul majd megáll /. Segítségeteket köszönöm: Péter |
Bejelentkezés
Hirdetés |