Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos távirányítós kapunyitó
 
Témaindító: wital, idő: Ápr 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 133
(#) uniman válasza Gery1989 hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Hello!
Ez a rajz talán segít...
A jobb szélső az antenna bemenet, oda elég egy darab merev drót (kb. 17cm?).
Át is lehet kötni vezetékkel a "COM"+ "PHOT"+"EDGE" kapcsokat.
A "COM" és a "K" rövid idejű összezárásával kézzel is indítható a vezérlés...
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2015

RAJZ.jpg
    
(#) Gery1989 válasza uniman hozzászólására (») Nov 26, 2015 /
 
Köszönöm szépen! Segítséget már jobbra balra mennek motorok! Már csak az lenne kérdésem hogy hogyan lehet beállítani motorok végállásait hogy meddig nyissanak ki! És fenti dip kapcsoló valamint a torque trimerrel mit tudok állítani!
Segítséged előre is köszönöm!
(#) vera válasza gernerakos hozzászólására (») Jan 12, 2016 /
 
Sziasztok ugyan ilyen van nekem is nincs távirányító hozzá hona tudnék venni milyent vegyek 433MHZ csak ennyi kel vagy típustól füg . holnap teszek feltépek róla.
(#) ha3pk hozzászólása Feb 15, 2016 /
 
Hello!

Van egy rosszul működő q60A típusú elektronikám. Az egyik kapuszárny normálisan működik, a másik szárny minden nyitásnál egy picivel tovább nyit, zárásnál viszont ugyanannyival kevésbé zár.
Ezt tendenciózusan csinálja, egyre nagyobb és nagyobb a távolság. A motorok jók , mert ha felcserélem akkor a másik szárnyal csinálja ugyan azt.Áramtalanítottam, Reszeteltem , újra tanítottam nem használt. Találkozott valaki már ilyen hibával.
Mi a véleményetek program hiba lehet?
(#) zsoltee0001 válasza ha3pk hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Szia
Ezek asszimetrikus kapuszárnyak? A beállított értékek (késleltetés, menetidőÖ megfelelnek a valóságnak?
Üdv
(#) uniman válasza ha3pk hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Hello!
"Tanítani" ezt a vezérlőt!? Én úgy tudom, hogy arra nem képes...
Egyszerű másodperceket lehet beállítani programozáskor.
A lassítást is be kellene állítani (kisebb "erővel") és a kapuszárnyak végállásánál megoldani valamilyen mechanikus ütközőket, ahogy ez a Proteco motorok leírásában le is van írva.
Ahogyan ez a csatolt D ábrán a ("B" jelölés) látszik is. Persze erről sokan megfeledkeznek.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016

MotorX.jpg
    
(#) ha3pk hozzászólása Feb 16, 2016 /
 
Szia Fiuk!
Köszi a válaszokért. Bocsi nem írtam le elég világosan.
Ha csak az lenne hogy asszimetrikusak lennének a kapuk azt egyszerűen be lehetne állítani.
Bocsi, nem írtam le elég értelmesen a problémám. Arról van szó , hogy startnál , vagyis nyitásnál kb 1cm -el tovább megy ,mint a beállított idő, vagy a másik szárny (asztalon nézem) . Ez nem kotyogás amit a ütközőnek meg kellene fogni. Most jön a lényeg záráskor (mindegy, hogy automatikus vagy kézi) betartja a beírt adatokat vagyis amennyivel nyitáskor tovább ment annyival rövidebb távot megy , kb 1cm rés marad az ütközőig. Ha most ismét nyitom abból a pozícióból , ismét 1cm-rel inkrementálódik és záráskor már két cm-es rés van. Ugyanakkor a másik motor normálisan működik. Nyitási ütköző akkor lenne hatásos, ha lenne az elektronikában áramkorlát és leállítaná a triakot akkor abból a pozícióból betudná zárni a kaput. De a normális az lenne ha magától megállna ott, amire be van állítva. Persze olyan menüpont nincs amivel ezt korrigálni lehetne.
Lehet tanítani,ha a jumper zárva van, utána lehúzva elmenti az adatokat
(#) mraulajos válasza ha3pk hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Hali!
Telepítettem már több kaput, tolót/nyílót, de még olyan leírással nem találkoztam, hogy ütközőt ne írt volna határozottan elő.
(#) uniman válasza ha3pk hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Idézet:
„"magától megállna ott, amire be van állítva"”

Mivel ezekben az motorokban semmiféle visszacsatolás nincs a vezérlő felé, az beállított idő után leáll a motor. Ha egy nagyfelületű kapuszárnyál szemből fúj a szél, akkor teljesen máshol fog a kapuszárny megállni, mint mikor szélcsend van, vagy "hátszél" fúj...
Ha te nem "élőben" a kapun tesztelgeted, hanem a "konyhaasztalon", akkor az hamis eredményt mutat. Hidd el, ha lassításnál csökkentett nyomatékkal akadályba ütközik a motor, akkor ugyan "búg" még a beállított ideig, de leégni nem fog.
Vannak "áramfigyelős" vezérlések is de ez a Proteco Q60A nem azok közé tartozik!

Egyáltalán mi a motorok típusa? Azt ugye tudod, hogy a tolómotorok mozgó vége nem foroghat működés közben a tengelye körül...azaz azt rögzíteni kell.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016
(#) ha3pk válasza uniman hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Köszi Fiuk az infókat.
Szóval azt ajánljátok ne keresem tovább a hibát. Mondjam a barátomnak verjen le a nyitóoldalra is egy-egy karót, állítsa a lassítás nyomatékát annyira amíg biztosan tudja kezelni a kaput, aztán had morogjanak az aster 3-as motorok.
Engem meg hadjon békén ne nyaggason a javítással.
Természetesen nem engedtem forogni a tengelyeket , különben hogy láttam volna, amit láttam.
(#) zsoltee0001 válasza ha3pk hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Szerintem sincs annak semmi baja, gondolhatod, hogy egy szoftver nem tud elromolni, (Húúú nem úgy jár az oszcillátor, kimarad egy két művelet... XD )
Nem sok ilyen kaput állítottam be, de ha jól emlékszek Q36A-nál az nekem is feltűnt, ha úgy állítom be, hogy épp kinyíljon akkor a visszacsukás bizonytalan, nincs az a + pár másidperc ami kellene neki (valamiért erre nem fektettek nagy hangsúlyt aki megírta a szoftvert) Semmi baj, ahogy a többiek is írták ütköző kell, had morogjun a végén a motor, ki kell bírnia a mechanikának és a motor rögzítő mechanikának is (fontos) külömben buktavári az egész.

Amúgy ez egy jó vezérlés szerintem, találkoztam szintén digitális változat, menetidőket úgy kell beállítan amíg nyomjuk a gombot, ha ezzel kész vagyunk és mondjuk be akarjuk állítani a lassítást akkor ezdhetjük előrről a menetidő beállítást, mert azt az időt elfelejti hozzáadni ami a lassítás miatt kiesik XD
Üdv
(#) Gránátalma válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
"gondolhatod, hogy egy szoftver nem tud elromolni, "

Hogyne tudn... Pont a q60a vezérlésnél lehetett olyat tapasztalni,hogy minden időzítő beállított ideje lefeleződött... Meg hogy a motorkésleltetési időt csak egyik irányba veszi figyelembe.
(#) zsoltee0001 válasza Gránátalma hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
És ez biztos, hogy szoft hiba?
A késleltetés elmaradása ált. triak zárlat szokott lenni.
Üdv
(#) Gránátalma válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Nem biztos...De lehetséges.
A triakzárlatot ki tudod tesztelni.
(#) ha3pk hozzászólása Feb 17, 2016 /
 
Nálam is triak zárlattal indult a dolog , kicseréltem, de a srác visszahozta ezzel a problémával. Persze előtte is ilyen volt. Ráadásul pont az a port csinálja. Végig néztem, összehasonlítottam az összes ellenállást, kondit a triak közelében, de semmit eltérést nem találtam . Különben is miért jó zárásnál. Ha akkor is hosszabb utat, (ugyan annyit) tenne meg, azon lehetne állítani. A triakokat meghajtó optókon a vezérlő feszültség egyforma,az időben lehet a különbség , de azt az egysugaras szkókommal nem tudom megnézni. Azért gondoltam hogy a pic programjában van a hiba. Attól , hogy az órajel frekije állandó még lehet valamelyik osztó, D/A , vagy akármi más hiba. Valószínűleg már eredetileg is meg volt, a jelenség ,csak a szerkezetet egy év után most szerelték fel. Na de mindegy marad a morgás a motorban, nem foglalkozom tovább vele.
Kösz az eddigi infókat.
(#) zsoltee0001 válasza ha3pk hozzászólására (») Feb 17, 2016 /
 
Azt tudom neked felajánlani, ha legközelebb összefutok ilyennel, akkor lemérem, van is itthon egy de lehet, hogy nem pont q60a, valamelyik nap megnézem.
Üdv
(#) ha3pk válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Ok, köszönöm.
(#) lumpika hozzászólása Márc 9, 2016 /
 
Sziasztok

Hörmann ProMatic 2-höz külső nem Hörmann rádióvevőt tudok valahogy csatlakoztatni?
Köszönöm a válaszokat
(#) uniman válasza lumpika hozzászólására (») Márc 9, 2016 /
 
Hello!
Megoldható...
(#) lumpika válasza uniman hozzászólására (») Márc 9, 2016 /
 
Egy Satel rx-4k 4csatis vevőm van, azzal szeretném használni
(#) uniman válasza lumpika hozzászólására (») Márc 9, 2016 /
 
Fölösleges oda 4 csatornás cucc...
Ha jól sejtem ez 12v-ról (9-16V) működik, a Hörmann-ból meg 24V-os feszültség van kivezetve...
Ha mutattál volna képet az elektronika sorkapcsairól, már mondanánk is mit hova kell kötni.
De talán látni is a csatolt képemen...de mindenekelőtt a fekete és piros vezetékek sorkapcsain mérjél feszültséget...
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2016

promatic2.jpg
    
(#) lumpika válasza uniman hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
24 voltot mértem, viszont nekem semmi nincs a sorkapcsokba kötve
A Satel leírásában 9-16v tápfesz, relénél max1,25Akapcsolási áram (ac/dc)
150V DC/100V AC kapcsolási fesz.
(#) uniman válasza lumpika hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
Hello!
Ezek szerint a kép stimmel?!
"semmi nincs a sorkapcsokba kötve" Majd lesz, ha bekötöd a külső vevőt, mert az a négy szál vezeték az ahhoz kell.
+/- (piros/fekete) és a két kék a relé kontaktusai (C/No)..
A 24V meg a 16V közötti feszültségcsökkentést reméljük megtudod oldani...
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
(#) lumpika válasza uniman hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
Stimmel a kép.
Laikusként:
jelen esetben egy dc12v tápfesszel hajtok meg egy relét
ami egy 24 voltot kapcsol nem?
A fesz csökkentést hogy érted?
Az no-c még stimmel, a tápot nem értem.üdv
(#) uniman válasza lumpika hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
DC 12V tápfeszültségről működik a "külső nem Hörmann rádióvevő"-d...a Hörmannból pedig 24V feszültség nyerhető ki e célra.
Persze, ha te bonyolítani szeretnéd a dolgot és egy külön 12V-os tápegységet akarsz használni a vevődhöz...akkor azt írd le! Ne kelljen találgatni...
Az, hogy mit mennyivel kell kapcsolni, az teljesen lényegtelen...a kék drótok sorkapcsait csak egy darab dróttal rövidre kell zárni egy pillanatra, és a kapu működik.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
(#) lumpika válasza uniman hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
Ja, bocs. Azt nem írtam hogy már működik a vevő 2 csatornán más eszközhöz.
Egy 12V adapterrel üzemeltetem. Mivel négy csatornás, gondoltam eggyel működtethetném
A Hörmannt
Magyarán akkor nekem csak a vevö szabad csatornájának c,no pontjait kellene
A kékek helyére kötnöm?
És persze gondolom impulzus módban
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2016
(#) uniman válasza lumpika hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
Igen, pontosan...ha megnyomod a távirányító gombját, az egyik relé érintkezői zárják össze a kék drótok másik végeit egy pillanatra.
(#) Gránátalma válasza lumpika hozzászólására (») Márc 10, 2016 /
 
A relével egy negatívat kell kapcsoltatni, ahogy a képen látom...
Tegyél egy 12voltos feszstabot a satel elé, aztán mehet a reléjére a cucc.
A képen láthatod a bekötést, gondolom a fekete a negatív a piros a pozitív a két kék meg a kapcsolt negatív.
De a pomatic leírásában van kötési ábra biztosan.
(#) lumpika válasza uniman hozzászólására (») Márc 11, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget

Tökéletesen működik!
(#) tatraip hozzászólása Márc 25, 2016 /
 
Sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék teljesen laikusként. A képen látható elektronikát szerettem volna átszerelni a régi napette dobozából egy újabb dobozba, de szerelés közben az egyik reléről letört a lába. A relét pótoltam, de még lehet valami probléma / feszültség alá helyezésnél a relék kattognak, de a motort alig bírja mozgatni a rendszer, a fesz alá helyezésnél egy kicsit gyengén mozdul majd megáll /.
Segítségeteket köszönöm: Péter
Következő: »»   23 / 133
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem