Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Jó lett végre! Csak a forrasztás volt rossz,az a baj h a tekercs vége alig lóg már ki(4-5mm),le van törve,és a forrasztási gombócba már bele se nyúlt,csak alulról hozzá hozzá ért néha gondolom. De most sikerült ,jó lett. köszi,üdv!
Kis átlapolással érdemes ilyenkor megtoldani, és 2K ragasztóval rögzíteni. Van azért ott fordulat, hő, minden.
Sziasztok!
Adott egy skoda felicia 2001-es évjárat, olyan gondom lenne vele hogy a generátor nem hiszem hogy tölt vissza, egyik nap mentem vele lemerült az akkumulátor leállt az egész autó. Feltöltöttem az akkumulátort igy most jó, viszont kisebb fordulaton világit a visszajelző led hogy nem töltődik az akkumulátor. Rá mértem az akkura, inditás nélkül 12,3-4v amikikor beindítom lentebb esik kicsit 11,8-9-re úgy hogy minden elektromos dolog ki van kapcsolva. Mi lehet a gond? Vegyek egy új akkumulátort? Idézet: „olyan gondom lenne vele hogy a generátor nem hiszem hogy tölt vissza” Akkor hát, szerintem is egy új akku megjavítja a generátort.
Olvasok minden félét, azért kérdeztem.
Van akinek megoldódott, egy új akkumulátorral, elméletileg. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2017
Ha indul az akkuval, de lemerül, ill. nem töltődik, akkor először a generátor szíj feszessége, illetve a töltéshez kapcsolódó elektromos csatlakozások összességét kell vizsgálni. Ha ezek jók, akkor kell műszeresen vizsgálni a generátort, miért nem tölt. Az is lehet, hogy egyszerűen elkopott a gerjesztőtekercs szénkeféje, vagy beragadt a retektől.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2017
Sziasztok!
Remélem tudtok segìteni. 2008 - as Ford Focus generátor csatlakozóira, pontosabban megnevezéseire lennék kíváncsi, ugyanis olyan történt, hogy egyik pillanatról a másikra elkezdett világítani a töltésjelző lámpa. Csatlakozások, generátor ellenőrzése megtörtént, kapott másik generátort is. Két nap múlva megint előjött a probléma. Diagnosztikai műszer nem adott ki hibát, nem hiszem, hogy az új is hibás volna. A töltésjelző akkor világít, amikor akar. Fordulatszám, terhelés, hőmérséklet nem számít, néha alapjáraton is csinálja. Ha leállítom, akkor egy ideig jó. A töltő vezetéken kívül van egy darab 3 vezetékes csatlakozó, abból a piros színű állandó feszültséget kap, ez mellett még van egy szürke és egy kék színű vezeték is, amik a motorelektronikába mennek. Vajon e két vezeték mi célt szolgálhat? Aki tud, kérem segítsen!
Értem!
Ehhez ki kell szerelnem hogy megnézzem? Vagy forduljak mindenképpen szerelőhöz?
Szia! A hibára nem tudok megoldást, de egy link a többi vezetékről: Ford töltése
Ha nincs nagyon kényszer, akkor a szerelővel jársz a legjobban. Szénkefevizsgálathoz mindenképp előnyös kiszerelni, ha más hiba nem derült ki a mérések során.
Köszönöm szépen, valószínű, hogy ez is egy ilyen vacak... Elindulásnak, további hiba keresésnek megfelelő. Ha jutottam valamire, beszámolok.
Sziasztok,
kicsit hosszú lesz a sztori, előre is elnézést. Alany egy Mazda MPV, szerelő szerint a generátorba van építve a fesszabályzó (meg a diódák is persze). Kb. 1 hónapja a nagy esőzések alatt többször tengelyig gázoltam a vízben, de ment a kocsi minden hiba nélkül. Másnap reggel indítás után a töltésjelző égve maradt, de az első gázadásra elaludt, viszont pár óra múlva teljesen lemerült az akku. Behúzás, akkutöltés és pihentetés után műszerrel is rámértem, semmi töltés nem volt, bár a visszajelző lámpa sem égett (onnantól a feszmérő fix felszerelés a kocsiban). Aztán másnap egyszer csak menet közben megjött a töltés (épp lámpánál álltam és hallottam, hogy erősebben fúj a venti), és egy darabig töltött rendesen, utána meg megint elment. Következő nap újból töltött a nap első felében, délutánra ismét elment. Aznap este alánéztem, és miközben megállapítottam, hogy jó nagy szívás lenne kicserélni a generátort, egy kalapáccsal három jól irányzott, terápiás célú ütést mértem rá. Onnantól hibátlanul működött (úgyhogy le is mondtam a bontottat, amit venni akartam helyette). Egészen tegnapig, amikor egy mély tócsán tempósan áthajtva ránéztem a műszerre, hogy nem lett-e baja. Nagyjából tartotta a feszültséget, de néha fel-felugrott 16-18V-ra, majd a 20V-os méréshatárt többször is meghaladta, feljebb kapcsolva pedig egyszer-egyszer 22-24, egyszer pedig 71V-ot is mutatott a műszer. Ezek persze csak pillanatnyi értékek voltak, és a töltés azóta is megy (ahogy kiszáradt, vissza is állt stabilra), de a víz valahol valami csúnya dolgot művel, az biztos. Leszámítva, hogy egy autó motorterében nedvességnek csak olyan helyre lenne szabad bejutnia, ahol nem okoz kárt, van ötletetek, hogy mi történhet? Ha kiszedem a generátort, a leszigetelésen kívül kéne benne valamit javítani/cserélni? Ha veszek a helyére egy bontottat, ezt rendbe lehet még rakni tartaléknak? (a megbízható működés elég fontos szempont) Köszi.
A generátor nem vízalatti üzemre van kitalálva. Szereld le és takarítsd ki. Szerintem a szénkefék is határon vannak, vagy felakadnak rugóhiba miatt.
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2017
Egy biztos, leszigetelni nem kéne. A többi szétszerelés után kiderül.
Szia! A generátor kiszerelése nem éppen egyszerű dolog és a lényeg az generátoron belül van.
Olyan mély vízben nem jártam, hogy merült volna, csak a fröccsenő víz juthatott bele, de erre nyilván a gyártó is felkészült (15 évvel ezelőtt )
Abban reménykedtem, hogy a második hibajelenség alapján kb. meg lehet saccolni, hogy inkább a feszültségszabályzó körül, vagy a generátor belsejében kell a hibát keresni. Szétszedni csak akkor fogom tudni, ha lesz cseredarab helyette, akkor majd kérdezek tovább Köszi.
Hello! Kiszereltem a járgányomból a generátort,mivel zajos volt már. Csapágycsere után,szeretném asztalon villanymotorral meghajtani,hogy meg győződjek róla,hogy biztos minden okés.Elvileg minden rendben kellene hogy legyen,de az elmult 2 évben kétszer cseréltek benne csapágyat a szervízben. FAG minőségűt tettek bele. Most ugy döntöttem magam cserélem ki,mert ez így nincs rendben. A kérdésem az lenne,hogy muszáj-e áramkörbe bekötnöm(akksi+kontrolégő),vagy csak ugy minden nélkül meghajthatom,és nem fog begerjedni és zárlatot csinálni pl. a diódáknál?
Akksi és kontrollizzó nélkül nem gerjed fel, csak igen nagy fordulaton ha van a forgórészben remanens mágnesesség.
Köszi! Akkor ha nem teszem be a feszültség szabályzót,és akksitr is kihagyom,akkor nyugogtan próbálhatom 2800-as fordulaton villanymotorral?
Nem épp ezt írtam. Szerintem tedd bele a feszültségszabályozót, köss rá akkut és próbalámpát a töltés visszajelzésnek.
SZiasztok, van egy Golf4 2002 azd benzines ,kétszer ki irta inditáskor hogy Generator servise ,és jelzete a lámpa is 2-3sec ,légkondi be volt kapcsolva elötte ma nem még jelzett semmit ,működik minden ,le mértem a töltést 1000 fordulaton 13,4v ,1 éves varta aksi van rajta új.Mi történt ?.
Sziasztok!
Ha minden fogyasztó le van kapcsolva, és csak a motor jár alapjáraton akkor a 13,9V töltő feszültség megfelelő érték ? Ezen kívül mekkora lehet maximum a nyugalmi áram ? 20-30 mA ?
13,9V elfogadható alapjáraton, ha fordulaton feljebb megy. Viszont terhelve is kell tartania fordulaton ezt az értéket és nem mehet 14,4 fölé. Az autó nyugalmi árama manapság 20-40mA között elfogadható. Sok elektronika működik leállított motornál is.
Üdv Mindenkinek!
Szeretném megkérdezni tőletek, hogy a mellékelt ábrán szereplő generátor pólusaira mit kell kötnöm, hogy rendesen dolgozzon. A generátor Fiat unó-é. A beépítés Trabiba lesz.
Köszi Ákos!
A negatív a motortest,? De mit kell vagy lehet a különálló + kivezetéshez kötni? D+ a gyújtáskapcsoló kapcsolt (15) pólusa? (ez a generátor gerjesztő árama, Elnézést de az elektromosság, főleg gépjármű nem az én erősségem. Köszi válaszod és segítséged!!
A szimpla +ra semmi nem kell, az egy zavarszűrő kondi helye volt, nem kell a működéshez.
A D+ a visszajelző lámpa egyik pólusára, a másik pólus kell a 15-re. Ha 12 voltos trabiba rakod, akkor simán a vékony kék vezeték kell ide, a B+ra meg a vastag piros. Testet megkapja a felfogató csavarokról.
akos70!
Köszönöm szépen a magyarázatot,nem sokára bekötöm és indul a gép! További szép napot
Sziasztok!
Golf4 , 2000-es évjárat, a töltésvisszajelző lámpa nem világít, töltés viszont nincs, akku lemerült 9,2 V-ra. Mi lehet a hiba, van valaki aki tudna segíteni? munkaeszközöm az autó, nem igazán tudom nélkülözni, és drága szervizre sem nagyon telik.. Köszi mindenkinek aki válaszol. |
Bejelentkezés
Hirdetés |