Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Próbáltam, de nem volt az igazi úgysem. Ráadásul 1 vezetékes a jeladó, így testet a menetes résznél kapja. Jelenleg egy T elágazóban van becsavarva, ami 2x14x1,5 belső menetből áll, egyik menetbe az olajnyomás jeladó, másikban ez az olajhőfok jeladó van. Mivel kicsi a felülete ennek a T elágazónak, és furata is 8 mm-es ahol az olaj közvetlen érintkezik a sárgaréz jeladóval, pontatlan a mért eredmény. Hőérzékelőre és a T elágazó végére ha rámérek lézeres hőfok mérővel, 55°C-ot mérek üzemmeleg motornál. Olajdeknin viszont 96 °C-ot. Ezért kellene jelerősítő a jelenlegi kiépítés mellett. Jövőben valamikor úgyis az olajszűrő adapter cserélve lesz 2 menetes helyett 3 menetesre, és akkor vélhetően megoldódik a probléma. A hőmérséklet jeladó egyébkent új, viszont minuszban van némi pontatlansága.
Sziasztok.
A kezem alá került egy HYUNDAI Matrix 1.6 benzin/gáz autó. Mentem vele pár kört és bizony tankolni kellett mert átváltott gázra. Tankoltam és addig mentem amíg elfogyott a benzin. A számolást 2x is elvégeztem mert 11 liter lett a vége. Mi szokott ilyen nagy fogyasztás produkálni. Érzésre az autó egyben van nem rángat nm füstöl. A motortérbe nem néztem még nagyon be. Számítógépes digaom sincs sajna. Előre is köszönöm a segítséget.
Ha megerősítés a jelet,honnan fogod tudni,hogy tényleg annyit mutat? A kijelzett hőmérséklet mindenütt egyformán "késik"? Ha igen,nem lenne elég egy potméterrel belőni pontosra?
Szia, gyári érték városban 27 MPG=10.46 L/100 Km. Tapasztalatom szerint csak több szokott lenni a valóságban, kevesebb soha.
Az a gond hogy nem a városban mértem ezt a hatalmas fogyasztást.
Amúgy más autóval tudom hozni a gyári értékeket. Nem mindig pontatlanok a kiírások.
G Astra vezérlője a hengerfej oldalán van.
Meglehetősen kevés infót adtál meg a kérdéseddel.Miket ellenőriztél le a hiba behatárolása érdekében?
Kódot beütötted?Tápot kap? STB...
Kódot eddig nem kérte! Sajnos a kijelzője nem működik. Tápot kap mert kazettás része működik. Tda2005 erősítő ic van benne.
Ez valami régebbi OPEL rádió? A kódot vakon be kellene neki ütni,akkor lehet,hogy megszólalna.Ott van a matricára ráírva.Azt,hogy hogyan kell beütni,sajnos nem tudom megmondani.
Opel astra f 1995. Eddig levehettem a sarut az aksiról nem kérte a kódot! Nem javítottam még ilyet. Támpontok kellenének hogy mik szoktak tönkre menni egy ilyen rádióban.
A nejem 97-es Tigrájában hasonló rádió van.Ott,amíg nem ütöd be a kódot,addig mindent csinál,kivéve a hangot adást.A kijelző ott sem megy(korábban másfajta rádió volt benne,emiatt átszabták a vezetékeket...),de ennek ellenére a kóddal megy a rádió.Ezért írtam,hogy azzal kellene kezdeni.
Üdv!
ok holnap meg próbálom.
Sziasztok!
A lenti képen látható egy FORD Transit egyik modulja.Az egyik IC kissé megpirtyant rajta.Az elektronika egy bontottal lett helyettesítve,ezt pedig jó lenne megjavítani.Ezzel a rossz modullal elindul az autó,de minden kapcsolóra mást reagál,nincs gázpedál,csak alapjárat... A kérdésem a következő: Ismeri valaki ezt az IC-t,ami kiégett?MC33972 Elég lehet,ha én ezt az alkatrészt,meg a többi sérültet kicserélem,vagy programozni is kellene magát az IC-t? Köszi a segítséget! István
Kedves Atiotezer!
Néztem a rajzodat, szeretném elkészíteni. A helyzetjelző helyére beraktam egy CREE ledet, nappali menetfénynek kitűnő, de helyzetjelzőnek túl erős: indexelésnél, parkoló lámpának, tompított mellett, stb. Sajnos nem értek hozzá, így nem tudom, hogy a kapcsolás a cree leddel is működik-e. Kérlek, segíts! Köszönöm!
nem tudom számít-e, de a led neve: MTEC MT-275
Nem kell programozni, cseréld ki nyugodtan.
Köszönöm,akkor elindítom az alkatrész beszerzését.
Sziasztok, Renault Scenic '04-es, kigyulladt a szerviz lámpa, 4 fajta OBD scannert is rádugtam, / középen a könyöklő alatt van a csati/ s egyiket sem látta. Találkozott már valaki ilyen hibával?
A kerék cserekor meg lett forgatva, úgy hogy benne volt a kártya, néhányat csipogott, majd kigyúlt a lámpa s nem indul, még a kéziféket sem lehet kioldani. /elektromos/
Szia! Gondolom az ABS sértődött meg, ott kellene törölni. Manuálisan sem oldja a kéziféket?
Sziasztok. A hondámban elégett egy rúgókoszorú alakzatú kantálszál, huzal ellenállás. Kérdésem az lenne, hogy vajon ezek a fűtés közben izzanak e a kocsiban a kéménykiépítésben miközben hűti a menetszél is vagy sem. Nem tudom milyen anyagot és hol keressek egyetlen elektronikai boltban sem lehet semmit kapni. Egy kenyérpirítóból szedtem már ki egy darabot ami sajnos nagyon lágy anyag volt így nem lehet rugó formára hajlítani, az bírta nem izzott. Most szereztem e cigihez való 0.5 kantált összesodortam két darabot és behajligattam, az izzik számomra riasztóan, de ez erre is van tervezve viszont nem 12 voltra hanem csak 3.7 voltra. Várnám az ötleteket ki és miből hajlítana hol lehet legegyszerűbben megszerezni....
Szia! Kanthal huzalból 0,7 mm átmérő kellhet és 30-40 cm hosszúságú egy ellenállásszakasz. Csak erős légáramban teszteld!
Szia. Köszi a választ. Tulajdonképpen nem veszélyes beszerelés nélkül a legjobb tesztelni így látni is mikor izzik mikor nem. Izzania kell egyáltalán? Hol tudok venni kantált? Úgy néztem ez a rész kb 12 csavart részből áll, amit gondoltam egy csavaron fel lehetne tekerni. Az izzásnál a gond hogy a bakelit vagy milyen anyag az alja is melegszik erősen. Akkor jó az ellenállás ha sok idővel fűtés után is max csak langyos a műanyag?
Az ellenálláshuzal hossza akkor jó, ha a lassú ventilátorfordulatra kapcsolva még halkan jár a szellőztető rendszer, úgy mint korábban.
Nem véletlenül van a levegőcsatornába építve, beszerelés nélkül túlhevül. Ezt a huzalt találtam, aminek megfelel a méterenkénti ellenállása.
Szia, Én egy PWM motorvezérlőt raktam bele, mert az egész egy kerámialapra volt gőzölve, csak 20 év alatt lerohadt. Azóta fokozatmentesen tudom állítani az IGBT meg nem főt annyira, hogy külön hűtést igényelne.
Én vettem 0.5 mm vastag huzalt de az izzik. nem hiszem hogy ez lakkozott, annak ellenére hogy két darabot összesodortam ízzik. nem tudom ha esetleg sodrom ógy hogy kb 12 db kaikát képezve 5 mm csavarra tekerem fel, majd csavar nélkül beteszem lehet a hossz miatt jobb lesz az ellenállás? Tudtommal a kisebb keresztmetszet lenne jobb esetemben. Általában halk és hasonló mint volt eredetileg de néha átvált a 2 fokozatra és egyesen is és kettesen is egyforma lesz. Tulajdonképpen nem tudom hogy azért izzik mert magában az egész ellenállás gyenge vagy és a terhelést átveszi a többi vezető vagy azért mert eleve izzik gyárilag. Érdekes lehetne ez a kérdés hogy kell-e izzania gyárilag. Emlékezetem szerint a hajszáritókban is csak idővel öregedés után izzanak a ventillátor mögötti huzalok.A másik pedig hogy ha veszek e cigihez árult huzalt az megegyezik e a többi áétalános huzallal?
Nagyon jó dolog lehet de mint laikusnak jobban is lerészleteznéd ezt?
Leírás alapján tudom, hogy 200°C az üzemi hőmérséklet, de ez a levegő-járatban igaz, a hűtés értelemszerűen együtt jár a ventilátor működésével. Légáramlás nélkül megeshet, hogy izzik. Gyakran a ventilátor hibájából ég le az ellenállás. Megszorul a tekercs, vagy szennyezett pollenszűrő, ezeket ajánlatos átnézni/átnézetni.
A dupla 0,5-ös huzal valószínűleg jó értéket ad. Az tekercs magátmérője legyen nagyobb, 8-10 mm. Sajnos nem tudok pontos méretezést adni, de az általad feltett képen 7, 12 és 9 menetet számolok.
És még a motorháztető és üveg között van egy takaró műanyag ami alatt valahol a szigetelés is engedi be az esőt, nekem be is folyik a jobb első ülés felső jobb oldalába. Gondolom ez is befolyásolja mert oda csepeg be a víz az előtét ellenállás környékére valahogy, erről olvastam is másoknak okozott ez gondot. De nem úgy van ha összetekerem összesodrom akkor a keresztmetszet nagyobb és az érték rosszabb? Nem minél kisebb a keresztmetszet annál jobb az ellenállás? Ezt úgy gondolom inkább cm -ben a felcsavart hossz kéne hogy nagyobb legyen? Szerinted?
Szívesen, Vegyél egy ilyet, mindössze 3.12 € az eredeti szabályozót, csak a lyuk lezárásáért kell visszarakni a rendszerbe. Én a 4. fokkozatra kötöttem a modul bemenetét, mert az adja a direkt 12V ot. A motor jelű csatlakozókra kerül a ventilátor eredeti vezetéke. A többi nem kell. H a 3-ból 4. be kapcsolod bekapcsol a modul, / a 20 A -nek elegendő kell legyen bármelyik ventilátorhoz. A potinak fúrtam egy lyukat, valahol a műszerfalban, ahol kézre esik, / lehet a kábelbe bele kell toldani, de színhelyesen/ így 0-100% ig lehet a fordulatszámot pontosan szabályozni, amennyi éppen kell. Ha ki akarom kapcsolni, visszateszem a /nálam 3. ba ott már nem megy áram a vezérlőre.
Szia, Kérdés, hogy ragasztott-e az üveg, vagy gumi-géderes? Bocsi, hogy nem vagyok képben az autó típusával.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |