Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
A lefényképezett panelt átnézve, bekarikáztam a lehetséges kritikus pontokat, ahol szerintem szakadás, rossz érintkezés lehet. De lehet, hogy máshol is van gond.
Az IC-nek célszerű foglalatot beépíteni, így ha netán meghibásodnak, akkor könnyebb cserélni őket.
Szia!
Szerintem egyszerűbb az összes vezetősávot egyesével kimérni, és ahol szakadás van ónnal javítani.
Igazad van,de én azt mondanám,hogy vagy egy új panel kell a fórumtársnak vagy minden vezetősávot át kell ónozni,bár ez egy kicsit nehéz lesz.
Szia, Át kell kötni egy vezetékkel.
Jó folyasztóval ónnal, nem olyan veszélyes. Csináltam már, de főleg a nagyobb áramterhelés miatt. Habár ezek a kynai ónok mintha nem lennének az igaziak. Kihülés után is kásásodik, könnyen törik. Nem tudom mit raknak bele ólom helyett? Talán fürészport????
Jó a szemed! Te a képen láttad én a kezemben fogtam és nem láttam. Köszönöm!
szia
Átkötöttem és lecsipogtam minden vezetősávot. Összeraktam beállítás. Most már határozottan kialszik a sárga led. Startgomb megnyomására nem történik semmi. Kevés lenne a gyújtóáram a tirisztornak?
Start gomb nyomására helyes működés mellett a piros fény kihunyását, és a zöld világítását várjuk (csak ha a sárga is sötét). Öklömnyi oroszos tirisztorokhoz kell a nagyobb gyújtóáram. Gondolom neked nem ilyen van.
Tehát labortáppal megcsináltam a C pontban foglaltakat. Pontosan 9V-nál kialszik a sárga led
Világit a piros. Start gomb megnyomására semmi sem történik.
A logikai kapukon végig menni először, hogy meddig jut el a bekapcsoló jel.
A kisebb panelokon is megnézted a vezetősávok folytonosságát?
Ez előtt célszerű lenne megmérni mit küld a "vezérlőpanelre" a "kapcsoló-panel", mikor a START gombot megnyomják.
Valóban igaz,de ha ott is hiba van, akkor lehet semmit.
Mellé ment, mert Chipmunk1960-nak akartam válaszolni. És igen, a paneloknak is rendben kell lennie.
Apró hibák is okozhatnak fejtörést, amik többsége könnyen felderíthető és orvosolható.
Lecsipogtam minden panelt.minden. Rendben nem találtam hibát.
Megmérni mit küld, Mivel? Hogyan? Már mérem is.
Mivel azon csak egy mónyomógomb van, meg egy led, amit shöntöl, ha az kialszik a megnyomáskor, gondolom ott gond, már nem lehet.
Voltmérő elég, L szint 0, H 5V körül. Az ls05 sima NOR kapu, ha a bemeneten L van, a kimenet H, a 4093 NAND kapu, az igazságtábláját csatoltam.
Most nézem, hogy az IC3C től bejön az 50Hz félperiódus, mivel a 0 átmenethez kell szinkronizálni a tirisztor indítását. Az uténa következő LM 324 fogja bevinni a késlettetését a P3 poti függvényében, ide már nem elég a V mérő, sőt 2 sugaras szkóp kell, ha a fáziseltolást mérni akarom.
Nagy valószínűséggel egy másik verzióra gondolsz. A mostani téma az alaptöltő utólagos átalakításáról szól, nem pedig a legújabb változat építéséről (ez utóbbiban másmilyen a logika).
Na akkor bonyolítom a dolgokat.
Ott tartunk hogy a piros és sárga led világít. Labortáppal szimuláltam az aksit sárga kialszik start gombra megnyomásakor nem történik semmi. Szét szedtem a ledes (előlapi) panelt minden ellenállás értéket egyeztettem a kapcsolási rajzhoz, a tranzisztorak leellenőriztem. Ismét összeraktam és nem változott a helyzet. Van egy lemerült aksim 10,7V a feszültsége rátettem a töltőre. Sárga led kialudt a piros világit. Nyomom a startot semmi sem történt. Kikapcsoltam a töltőt (elvettem a 230V-ot) abban pillanatban villant a zöld led. Töbször is ki be kapcsoltam a töltőt és egyszer csak a zöld led világít. (Elindult a töltés) Megmértem a kapocsfeszültséget 13,6V tehát tényleg tölt. Leállítottam a töltést és nyomtam a startot. Semmi világít a piros led és ennyi. Ismét ki be ki be és egyszer csak megint a zöld led világít A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2019
Megmértem mennyivel is tőlt 230mA ha csökkentem a potival akkor nullára letudom venni
Üdv.
Adott az alábbi primitív töltő. Jelenleg 42,9-43V-ig tölt, itt vált zöldre a led. Mit és mire kellene cserélnem, hogy állíthassak ezen. Szeretném 41,5-42V-ig levinni. A képen a kisfeszültségű oldat fényképeztem, hogy minél jobban lehessen látni. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2019
Szia!
Ha nem kapsz jobb választ ( valaki ismeri a rajzát esetleg..), első lépésben köss valamelyik kimenő vezetékbe 2 darab diódát sorosan ( nyitóirányban ), áramerősségnek megfelelően, multiméterrel pedig mérd a feszültséget az akku kapcsain.
Biztos jól értelmezed a jelzéseket?
Szerintem a piros a töltés, sárga a csepptöltés, és zöld a feltöltött állapot. A csepptöltésnél 13,6(8) V, vagy több, gondolom ez világít, ha már átváltott csepptöltésre, és innen nem vált vissza töltésre, csak ha nyomod a start gombot. A zöld, csak rövid ideig világít, amíg a teljes töltöttségből (14,5 V) visszavált csepptöltésre. Így lenne logikus, de ellenőrizd le, árammérővel. A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2019
A diódák kijelzésinek jelentése: Sárga=hiba
Piros =nincs töltés Zöld =töltés.Ezek a kijelzési képek biztosak tapasztalatból mondom Neked,van itthon majdnem 3 darab töltő.2 komplett,dobozolva,egyből hiányzik 2db, dióda,meg a trafó,de a vezérlő panel mindnél beállítva.
Mondjuk nekem így nem logikus, de ha így van, akkor nincs mit tenni. Egyébként mit jelent az, hogy hiba?
Viszont akkor többet tudsz segíteni, mint én, ha már volt/van ilyen a kezedben.
A HIBA egy reteszelés. Ha világít, akkor hiába nyomkodjuk a START-ot, nem kerül feszültség a kimenetre. Hibának számít ha az akkumulátor feszültsége nem éri el a 9 V-ot, és a fordított polaritással történő csatlakoztatás is.
Ha a HIBA nem világít, akkor a piros = KI (STOP), a zöld = BE (START), ami éppen beleillik a működési állapot visszajelzésébe.
Köszi. Kicsit várok még hátha valaki értelmezi a látottakat (nekem nem sok közöm van az elektronikához)
Annyit megtudnék tenni, hogy egy kijelölt ellenállást esetleg egy potira cserélnék, ha tudnám melyiket. De fogalmam sincs melyik alkatrész miért van ott.
Szia, A Secunderről nincsen visszavezetés a primer köri szabályozásba. A képen nem látszik minden, mert az LM358, csak a töltöttségi LED-et vezérli. Esetleg a primer körben lehetne betenni valami leszabályozást, ha teszel fel róla képet, egyébként marad a Feci javaslata, de ne Shottky-t, olyat amin 0,6 V esik! Én is hasznáéltam már, bevált. Minek a töltője egyébként?
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |