Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
Meg lehetett volna azzal is, csak bonyolultabban. Testet kell kapcsolni vagy +12V-ot? Ettől függően pozitív, vagy negatív "kioldó kábelezés" szerint kell kötni. Gondolom a többi megy.
Idézet: „Manuálisan az ajtóban lévő gombbal viszont szépen működnek a zárak (zár és nyit).” Tehát lenyomsz egy vezérlős ajtógombot és mindet viszi szépen? Vagy egyenként szépen nyitnak és zárnak?
Igen, a vezető oldali ajtóban van ugye a menet közbeni zár, vagy városban szokás használni hogy lezárd az ajtót magadra mikor cammogsz... és ne üljenek be hozzád.
![]() Azzal szépen megy. Nyit és zár is.. Csak kulccsal nem csinálja.
Szia.
+12v-ot. Nem igazán megy, de úgy láttam egy videón, hogy vezérlőn fehér, fehér fekete csíkkal összefogva pozitivra. Sárga- sárga fekete pedig az én esetemben a zöldsárga csíkkal vagy zöld kék csíkkal annak meg felelően, hogy nyit vagy zár. Ugye jól láttam? A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2021
Ha már úgy is olyan rendes vagy, hogy segítesz rá néznél nekem a záró motórra menő stekkeren az 5.-6. sárga,sárga fekete csíkkal jól gondolom, hogy az index villogtatás? Köszi
Az index villogtatás a 2 barna a vezérlőn...a többit nem értem, mire gondolsz.
A vezérlés két szálát le kell ellenőrizni az itt már számtalanszor leírt módon: Autós, izzós (12V) próbalámpa, rácsipteted a arra, amivel tesztelni akarsz, esetedben +12V. A szúrós végével megérinted azokat a pontokat felváltva, amik szerinted a nyitó/záró szálak. Ha működik, akkor oda megy az új vezérlő nyitó/záró szála. Az ajtók legyenek csukva közben.
Suzukinál előszeretettel kopik el a kulcsos rész. Ha már van benne kp zár, akkor rakj bele egy vezeték nélküli vezérlőt, olcsóbb, mint az új zár.
Esetleg hozzávaló típust tudsz ajánlani? Vagy bármilyen univerzális jó bele? Esetleg kérdezzem meg az autósboltban ott mit ajánlanak hozzá?
Köszönöm válaszod.
Nagyon kevés kivételtől eltekintve bármelyik autóba be lehet rakni az univerzális vezeték nélküli kp zár vezérlőket.
Várj, most itt kicsit kevertelek benneteket...neked a kulccsal sem megy és a távirányítóval sem? Ha nem gyári kp zár lenne benne, még azt mondanám, hogy állíts a rudazaton...a kulcs és az ajtóban levő gomb ugyanazt a mikrokapcsolót működteti elvileg. Ha a távirányítóval sem megy és a távvezérlőket már rendbe raktad, akkor a vezérlő elektronikát kéne megnézni.
Semmi baj. Igen, nekem csak a távirányítós része nem működik. Azaz néha.. hol igen, hol nem. De a kulcsot a zárban forgatva is működik, bentről gombbal is megy. Szóval egyéb ötletem nem volt.
![]() Most jelenleg használatban van a kocsi, majd hétvégén ránézek. És jelentkezem hogy találtam-e valamit. Üdv, Gábor
A vezérlőn a két barna az az. Az autó kapcsolási rajzán nem tudod mi az?
Most már zár jól mindegyik ajtó gomb nyomással, de amíg a kulcs elfordítására villogtatta az indexet, most ezt gombnyomásra nem csinálja. Bocsi a csúnya ákom-bákomért, remélem most érthető az előző hozzá szólásom kérdése. Köszönöm az eddígieket.
Ha mindkét távirányítóval csinálja, és valóban rendben vannak, és a kp zár vezérlő is működik gombbal, akkor az marad, hogy a 433MHz-es vevő panel vacakol. Ha gyári, akkor kicsit nehezebb megtalálni, nem tudom, hogy a te Suzukidban merre lehet. Általában az RF panel egy kis panel a nagyon, és 4-5 lábbal van ráforrasztva. Lehet, hogy ott repedtek el a forrasztások. Esetleg az antenna vezetéke került rossz helyre, ahol nagyon lecsökkent a vétel. Vagy sérült a szigetelése és letestel...
Ezen a rajzon én nem látom az index izzókat. Azokat nem közvetlenül villogtatja a kapcsoló, hanem a vezérlő teszi ezt. Keresd meg az index izzók plusz szálát és forraszd rá! Általában egyszerűen megtalálhatóak a szálak a vészvillogónál, vagy a műszerfal alatt oldalt az első ajtó előtti kis index bejövő vezetékénél. Az azonos oldali indexek párhuzamosan vannak kötve, mindegy melyikre kötöd, mind fog villogni. Csak a 2 oldalit ne közösítsd. Azért van 2 barna szál, hogy külön maradjanak.
Tiszteletem!
Végigolvastam az egészet. Az az igazság, hogy nagyon okos lettem, de még mindig nem tudom hova kössem az 5 vezetékes motort. Az rendben van, hogy a kék és a zöld a motor. Az én vezérlőmön fehérre és fehér/feketére kell kötni. Ez ebben a videóban is látható: https://www.youtube.com/watch?v=qRDpelJ_5uE Az is OK, hogy a fekete a test, a motor a fehérre és a barnára ad testet a kulccsal történő mozgatáskor. A feketét a COM-ra kell kötni. Melyikre? NC-re és az NO-ra a fehéret és a barnát. Melyik NC-re és melyik NO-ra? Köszönöm a válaszokat!
Ha az autódban eddig nem volt központi zár( se motor, se vezérlő) , akkor azokat a vezetékeket ne kösd sehová. Csatoltam egy képet, a bekeretezett rész alapján kösd a motorokat! A mostani távirányítós, gondolom. A motorban lévő kapcsolókat az eredeti gyári vezérlőre lehetne kötni, ha lenne benne.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2021
Értem, köszönöm!
![]() Eddig nem volt kp zár, a mostani távirányítós lesz, de nem bánnám, ha kulccsal is menne. (Sárga és sárga/fekete a +-ra, narancs és narancs/fekete testre és ettől működni fog a kulccsal nyitás?)
Értelmetlen a kérdésed. Ha eddig nem volt kp zár vezérlőd, akkor most vettél egy szettet, igaz? Milyet? Nem igazán kell foglalkozni, hogy mit hova, hiszen a gyári kábelköteg csatlakozókkal van ellátva. Az egyik végén levő megy a vezérlőbe, a motoroknál pedig általában vezetékenként van egy kerek csúszósaru. A vezérlőnek adsz +12V-ot és testet, esetleg gyújtást, ha ezt igényli (nem tudjuk). Ennyi a kötés, mit akarsz még kötözgetni?
Szia! A jelolt vezetekek +12V-ra es testre kötésétől fognak menni a motorok! Kulccsal nem fog menni, mert gondolom ez a távirányítós vezérlő nem tud olyat, de tegyél fel egy képet róla. Kulccsal csak úgy fog menni, mint eddig: mechanikusan nyithatod sz adott ajtót. Ekkor nem mennek a motorok. Az 5 vezetékes motor kapcsoló vezetékeit nincs hova bekötni. Azt a gyári kulcsos központi zárvezérlőre lehetne, ha lenne.
Ilyen vezérlőt vennék:
https://edigital.hu/autos-kiegeszitok/homasita-405234-kozponti-zar-...767754 Erre kötném a motorokat. Egy 2 vezetékest és egy 5 vezetékest, hogy kulccsal is működjön. A linkelt videón látszik, hogy a vezérlő fehér és a fehér/fekete vezetéke a 2 vezetékes motort szépen mozgatja. (Az eszembe sem jutott, hogy nem tud kulcsos nyitást, hiszen van rajta még 4 kihasználatlan vezeték, ahogy Tomi111 képén is látszik.) Az a kérdés, hogy az 5 vezetékes maradék 3 vezetékét hova kössem, hogy a kulcsos nyitás-zárás is működjön! Azt hittem ez annyira mindennapos probléma annak, aki ilyesmivel foglalkozik, hogy kapok 3 színpárosítást és kész. Ha ez nem ilyen egyszerű, akkor vagy kell vennem egy komplett szettet vagy nem lesz kulcsos nyitás. ![]()
Ez egy vezeték nélküli kp zár vezérlő, de nem teljes értékű. Így első ránézésre ez sem tudja azt, hogy ha kulccsal, vagy az ajtón levő gombbal tudd nyitni/zárni. Rajz hiányában ezt nehéz megmondani, de mivel eddig összesen 1 ilyen vezérlőt láttam, valószínűleg így van. Ezek inkább arra készültek, hogy egy vezetékes kp zárat (ami pl. az autó gyárija) vezeték nélkülivé tegyél. Ezzel nem közvetlenül a motorokat vezérled, hanem a régi vezérlőt, így minden funkció működik. Ha ezt magában rakod be a motorokkal, akkor csak a távirányítóról fog működni, a zárral mozgatva nem. Tehát feleslegesek lennének az 5 vezetékes motorok.
Summázva, fogalmazd meg úgy a kérdésed, hogy átgondolod, mit is tudunk mi meg abból, amit leírsz nekünk. Mert ahogy most kezdted, abból igen nehéz lett volna bárkinek hathatósan a segítségedre lenni... Megteheted azt is, hogy nem csupasz motorokat veszel, hanem egy vezetékes kp zár szettet és akkor már az általad linkkelt vezeték nélküli vezérlővel összekötve minden funkció elérhető lesz. A segítséghez akkor is kérnénk egy rajzot, mert bár vannak alap színek, a gyártók egyedi kiváltsága, hogy ők miként élik ki a színek iránti vonzalmukat. A Homasitás vezérlőhöz én nem találtam a neten semmi bekötést, még a saját oldalukon sem. Forgalmazunk belőlük, de pont ilyen pl. nekünk sem volt még. Vagy olyan komplett szettet veszel, ahol egy erre alkalmas vezérlő van motorokkal, kábelköteggel és távirányítókkal. Egyébként külön-külön sem jönne ki olcsóbban, sőt... A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2021
Pl. egy ilyesmi szett (AV-LB501) is jó lehet neked.
A garázs ajtóm távirányítós. Ha az ajtó becsukódott egy kissé bonyolult mechanika egy rudazatot mozgatva zárta az ajtót. Nyitáskor a rudazat állt alaphelyzetbe ezután nyílt az ajtó. Felfogható egy toló zárként. A zár motorja tönkrement és gondoltam, hogy egy g.k. központi zárral oldom meg. Kaptam is egy zárat és egy vezérlőt a szomszédtól. Lehetséges egy zárat működtetni a vezérlővel?
Van egy vezetékem amin záráskor + - , nyitáskor - + van. A központi zár két vezetékes.
Anélkül, hogy látnánk az egészet elég nehéz lenne megmondani, nem ismerem az ilyenfajta zárakat. Én még csak elektromágneses reteszelést láttam, ott nem akkora gond az impulzus kérdés, a kp zár motornál viszont igen.
A "zár elektromotorja" bizonyára pótolható... Persze fotó az kellene róla, de zárszerkezet is érdekes lehet. Meg a gyártó neve és típuszám...
De ezt már másik témában. ![]() A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2021
Adott egy kétszárnyú garázs ajtó és van egy tolózár egy egyszerű rudazat ami rögzíti az ajtót kinyitás ellen. A kérdésem ez lenne, hogy 1 db központi zár motor és 1 db vezérlő működik-e vagy csak a 4db a zár motorral. Vagy ,hogy lehetne egy motort működtetni? Én a mechanikai részét megoldom.
Én ugyan képet szerettem volna látni a retesz zár felépítéséről...
A "garázs ajtóm távirányítós" ez azt jelenti, hogy motoros? Kétszárnyú garázsajtó is működtethető 1 motorral is (egy kis trükkel)...meg kettővel is. A kérdésedre igen a válasz, vannak 2-3-5 ajtós autók is ugyebár... De ezek a kis motorok motorok csak pár másodpercig működnek, utána visszaállnak a nyugalmi pozícióba.
Nem nagyon akarsz segíteni abban, hogy segíthessünk...
A 4 motor párhuzamosan van kötve, mindegy neki, hogy mind rajta van, vagy csak 1. |
Bejelentkezés
Hirdetés |