Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   216 / 229
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 30, 2021 /
 
A hsz.-okból az jött le, hogy csak 1 vagy 2 cella a hibás, mert a BMS 35V-nál lekapcsol. Attól még lehetett volna másra használni a cellákat.
(#) Macsek71 hozzászólása Okt 30, 2021 /
 
Mesterek !

Itt írjátok, hogy, ha egy cella feszültsége ( terheléskor) leesik, a BMS lekapcsol - Ok ez is a dolga
Ha a cella "magához tér" újra engedélyezi a (BMS) a működést.

Ez a cella "összeroskadás-feléledés" ez véletlenszerű, vagy reprodukálható ?

Van egy használt villanybicaj, ami véletlenszerűen "kikapcsol". Van amikor 1-2 percen belül, van hogy 15-20 percig is működik ( nem csúcsterhelés - normál használat mellett). Kikapcsolás után azonnal visszakapcsolható. ( ?? )

(A leoldás - letiltás - kikapcsolás nem köthető "üzemi" eseményhez. Van amikor gyorsításkor - nagy áramfelvétel-, van amikor a max sebesség ( 24 km/h) elérésekor tilt . Volt már amikor a vasúti átjárón döccenve tiltott - ez inkább kontakthiba-zárlat gyanú - de van amikor sima úton utazva kapcsolt ki.)
(#) Kovidivi válasza Macsek71 hozzászólására (») Okt 30, 2021 /
 
Ilyen hibát tipikusan az okoz, ha a BMS-től a celláig tartó vezeték kontakthibás. Többel találkoztam már. Hibás forrasztás/pontheggesztés, megtört kábel, vagy hibás konstrukció is okozhatja. Nem a cella feszültsége esik le, hanem a vezeték kontakthibája miatt a BMS úgy érzékeli, a cella feszültségre 0V-ra esett, vagy a párhuzamosan kapcsolt cellákat összekötó nikkel csík nem érintkezik megfelelően (felszakadt/hibás pontheggesztés), és így terheléskor jó esetben az összes cella között oszlik meg az áram, rossz esetben meg kevesebb között, ami nagy feszültség eséssel reagál erre, ezt pedig észreveheti a BMS is.

Egyébként a cella fesz. változása relatív lassú, tehát olyan nincs, hogy lekapcsol, visszakapcsol, majd még 20percig használható az akksi, csak kontakhibával idézhető ilyen jelenség elő.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2021
(#) Kovidivi hozzászólása Okt 31, 2021 /
 
Sziasztok.
Vajon hogyan lehet megállapítani, hogy direkt hajtásos-e a motor vagy áttételes? Mellékelek néhány képet, Bafang 24V 250W-os hub motorról van szó.
Köszi.

Szerk: a sejtésem, hogy áttételes, de remélem, hogy nem. Szeretnék neki kicsit több kakaót adni 250W-nál, de az áttétel nem hiszem, hogy 250W-nál többet kibírna.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2021
(#) bbalazs_ válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Szerintem biztosan áttételes, ekkora átmérővel direkt hajtást nehezen tudok elképzelni.
Jó hír viszont, hogy láttam a motor erősítéséről neten cikket, ha jól emlékszem, 48V-os túlhajtást készített.
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Köszi.
Akkor a sejtésem beigazolódni látszik. Találtam youtube-on videót, hogy a 3 műanyag fogaskerék lecserélhető fémre,vagyis elég csak az egyiket lecserélni, így nem lesz olyan hangos, de erősebb lesz. Nem is drága, 20-30$ a 3db.
Majd ha kipróbálom a bringát kiderül, hogy kell-e a több teljesítmény, mert attól félek, a motor már ettől a 250W-tól is le tud égni, túl meleg lesz az emelkedők után (sok ilyen esetről hallottam), meg hogy nagyobb feszültségről járatás során leváltak a mágnesek a motorról (túl nagy fordulatszám, nagy centrifugális erő). Elég sok a hátrány, de cserébe szabadon forog a kerék, ha én akarok tekerni. Volt egy 1500W-os áttétel nélküli motoros bringám, azt nehéz volt hajtani, de a teljesítmény az nagyon tetszett (50km/h-t tudott). Sajnos túl nagy (és nehéz) volt a bringa, meg el is lopták... Szerencsére akksi nélkül. Ez amit kérdezek, összecsukható, kicsi és könnyű. De először meg kell tanulnom kivenni a 8-ast a felnikből (rosszul állnak a küllők).
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2021
(#) Régi motoros válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Agymotornál ahol a külső rész a forgórész, nem számít a túl nagy fordulatszám, ugyanis abban a hengerpalást belső oldalára vannak ragasztva a mágnesek, tehát a centrifugális erő épphogy kifelé,
azaz jobban ráfelé szorít minden mágnest. Ellentétben a belső forgórészű motornál...

Inkább a nagyobb áramerősség az, ami leszakíthatja a mágneseket szerintem,
mondjuk olyan tuningnál, ahol növelik a feszültséget, mert az növeli az áramot is...

Egyébként ezekre a motorokra nem jellemző, hogy áttételes lenne. Fölösleges bonyolítás volna.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2021
(#) Kovidivi válasza Régi motoros hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Amit mutattál, azok sokkal nagyobb méretűek, volt olyanom is.
Akkor már csak azt kell megtudnom, hogyan helyezkednek el a mágnesek. Most télen gondolom terhelésre is max. csak langyos lesz a motor, de már ebből is lehet sejteni, hogy nyáron mit fog produkálni. 600W folyamatosnak örülnék (kell az emelkedőkhöz, 20-25km/h-t el lehet ennyi teljesítménnyel érni, ahol tesztelni szoktam).

Egyébként az is megoldható, hogy a feszültséget növeled, de az áramot csökkented, aminek a hatása a gyengébb gyorsulás lesz, de végül magasabb végsebesség.
Pl. ha van egy bika motorom, azt hajthatom 42V és 30A-rel, 1.2kW-tal, jól fog gyorsulni, de ha szerzek egy másik szabályzót, ami mondjuk csak 20A-es, de cserébe 54V-ot elbír, akkor egy picit gyengébb lesz a gyorsulás (1kW), de a magasabb feszültség miatt magasabb végsebességet fogok elérni.
(#) Macsek71 válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Ez az én járgányom kézikönyvéből van ... (Bafang 36V/250W)
Remélem hasznát veszed.
(#) Régi motoros válasza Macsek71 hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Nos akkor ezek szerint mégis csak van áttételes is...
(#) Régi motoros válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Elképzelhető, de nem biztos. Mivel a sebességgel négyzetesen nő a légellenállás, hiába mennél gyorsabban a több feszültséggel, a gyengébb teljesítmény miatt nem biztos, hogy le fogja bírni győzni a négyszeres légellenállást.
Ezt csak egy teszt tudná megfelelően igazolni vagy cáfolni.
(#) szs válasza Régi motoros hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 

Mégcsak teszt sem kell. Ha a menetellenállások összességét 1,2 kW-os motorral ellensúlyozva érünk el egy bizonyos végsebességet, hát akkor könnyen belátható, hogy ha a teljesítményt 1 kW-ra csökkentjük, akkor csökken a végsebesség. Teljesen midegy az, hogy azt 200V×5A, vagy 40V×25A szorzattal hoztuk ki.
(#) Kovidivi válasza Régi motoros hozzászólására (») Nov 2, 2021 /
 
Igazad van. Pontosítanom kell. Tehát 25km/h sebességről beszélünk 42V esetén, és 32km/h-ról 54V esetén. Ebben az esetben a légellenállás nem befolyásol semmit, nagyobb végsebességhez gyengébb szabályzó is használható. A maximális áramot csak a gyorsulás idejében veszi fel a motor, amint elérte a max. sebességet ami a feszültség miatt adódik, lecsökken a felvett áram.

Pl. az én mach1-em kefés motorral pont ezeket a sebességeket produkálta, de ott mindkét szabályzó 1000W-os volt. Egyébként meg fogsz lepődne, 600W (Xiaomi M365 hackelt software-rel) elég 30-35km/h-ra, 1200W (pl. Lamtwheel gyl003) pedig 40km/h felett teljesít (1600W 50km/h, 3200W (FLJ T113 E-scooter) pedig 60-65km/h), felvett teljesítményről beszélek, persze ez valaki szerint semmit sem jelent.
A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2021
(#) Régi motoros hozzászólása Nov 2, 2021 /
 
Na én nem vagyok ennyire benne ebben a témában, csak próbáltam a fizika alapján gondolkodni...
(#) Macsek71 hozzászólása Nov 3, 2021 /
 
Bocsi mindenki, de ez kicsit felbosszantott :

Gyengélkedik a váltó a bicajomon, gondoltam megnézetem a "régi" szervizben mi a gondja.
Ráteszik a "műszert" : nagyon meg van nyúlva a lánc, cserélni kell; de valószínű a lánckerékcsoportot is...
Mondom nézzünk egy árajánlatot : nem jó a ~ 2000 ft-os (egyébként jó minőségű) lánc, erre a bicajra e-bicajra való erősített lánc kell 10 000 ért, mert a motor nagyon igénybe veszi ( a hátsó kerékben lévő) ??
Következő szúrás : különben is 1000 km-enként láncot kell cserélni ! Gyerekek, heti 50-80 km is tekergek, négyhavonta láncot; évente hajtóművet kellene cseréljek ??
(#) Kovidivi válasza Macsek71 hozzászólására (») Nov 3, 2021 /
 
Ha középmotoros lenne a bicaj, megérteném, de sima hátsó motorosnál nem kell semmi extra lánc. Ez csak a lehúzásról szólt...
(#) nyiradiz válasza mario1111 hozzászólására (») Nov 5, 2021 /
 
Szia Márió,engem érdekelne a hall elemes kapcsolás,pont valami ilyenen agyalok,de egyelőre csak kisérletezek,40 v és 1000W-os motor van,eddig 5 irfz44 fért a hűtőbordára,de melegszik. Lehet a kapcsolás nem jó. nyiradiz@vivaldi.net ha a mail egyszerűbb. Üdv Zoli
(#) uniman válasza nyiradiz hozzászólására (») Nov 5, 2021 /
 
Láttad az adatlapját?:
Idézet:
„"Utoljára itt járt 74 hónapja"”
!
Nem mellesleg abban az emailcímét is megtalálod...
(#) morell hozzászólása Nov 7, 2021 /
 
Sziasztok!

Terv:
500-1000 W-os BLDC motor Arduinos vezérlése. A motor hatásfok 90% felett tartása.
Képes legyen a motor fordulatszáma alapján folyamatosan meghatározni azt az üzemi teljesítményt, amivel a motor a lehető legmagasabb hatásfokon üzemel, és ennek megfelelően szabályozni a motor teljesítményét.
Kapható kész modul, vagy elérhető valamilyen kapcsolás erre?
Üdv. Zoltán
(#) GPeti1977 válasza morell hozzászólására (») Nov 7, 2021 /
 
Nincsen ilyen sajnos
(#) Kovidivi válasza morell hozzászólására (») Nov 7, 2021 /
 
Szinuszos szabályzó kell neked. Hatásfok nem lesz 90% felett, az majd alakul, ahogy sikerül, de nem a szabályzótól függ, hanem attól, hogy a motor mekkora forulatszámmal tud forogni (minél nagyobb, annál jobb), de indulásnál ugye 0-ról indul, ahol a legrosszabb a hatásfoka.
Arduino pedig nem erre való!
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2021
(#) morell válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 8, 2021 /
 
Amire gondolta:
A kívánt fordulatszámot szabályzom. Ezt a motor késéssel fogja követni.
A motornak és az ESC-nek szinkronban kell lenni terhelés vagy fordulatszám változáskor.
Fordulatszám a Hall szenzor figyelésével.
Találtam olyan kapcsolást és szoftvert ami Hall szenzor nélküli. Esetleg ezt kellene még beletenni.
Nem értek az Arduinohoz.
(#) GPeti1977 válasza morell hozzászólására (») Nov 8, 2021 /
 
Komplett brushless motor meghajtót akarsz építeni arduinóból ami nem lehetetlen mert a modell repülős esc-k is atmega alapúak (a régebbiek), csak nincs értelme, vagy meglevő szabályzó, az arduino bemeneti jelei az akku feszültség, motoráram, fordulat, kimenet pedig az analóg jel ami a gázkart helyettesíti?
(#) Kovidivi válasza morell hozzászólására (») Nov 8, 2021 /
 
Én csak azt nem értem, hogy miért akarsz fából vaskarikát készíteni (ez pedig a legfájóbb: "Nem értek az Arduinohoz.") mikor a boltban százszámra lógnak a falon a megfelelő vaskarikák, csak le kell akasztanod.
(#) morell válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 8, 2021 /
 
Létezik valamilyen Hall szenzoros ESC 500-1000 Wattos motorhoz?
Egyébként itt van két kis wincheszter BLDC vezérlő:
https://skule.sormo.no/index.php/teknikk1/mikrokontrollere/ct-menu-...iy-esc
https://electronoobs.com/eng_circuitos_tut19.php
Vagy esetleg ezt át lehet alakítani?
(#) morell válasza Kovidivi hozzászólására (») Nov 8, 2021 /
 
Ez volt az első kérdésem, hogy létezik ilyen?
Tudsz valamit ajánlani?
(#) GPeti1977 válasza morell hozzászólására (») Nov 9, 2021 /
 
Az első nem rossz, csak nem tud terhelés alatt elindulni, persze van olyan kinai vezérlő ami ezt tudja, megjósolja a motor pozicióját szenzor nélkül de ezt nem fogod tudni leprogramozni, ventillátornak jó, meg nagyon fontos ami hiányzik az áramszabályozás, ez gyorsuláskor elengeedhetetlen.
(#) Kovidivi válasza morell hozzászólására (») Nov 9, 2021 /
 
30-40$ aliexpressen egy új. Az Arduino nem egy nagy teljesítményű motorszabályzó.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
(#) Dióda hozzászólása Nov 14, 2021 /
 
Nos újra megkérdezem hátha valaki tud segíteni.
Z-tech zt-27-es szedett már szét valaki?
Lassan egy éves lessz a jószág és kicsit kellene turbózni rajta mert lomha mint egy disznó.
Akku bővítés tervben van az lényegtelen.
Viszont a vezérlőjéről semmit sem tudok és a net-en sem találok.
A szervízt hagyjuk mert email-re sem méltatnak válaszolni.
Ha esetleg valakinek van ilyen gépe és hozzáférne a vezérlőhöz rajta egy pár fotónak nagyon megörülnék. Van egy sejtésem vele kapcsolatban és azt gondoltam utánnajárok.
A sejtésem hogy a vezérlőn lehetne állítani a sebességfokozatokat de a járgányon nincs kiépítve .
Nézegettem vezérlőket és szinte mindnél azt látom hogy van egy három pin-es vezeték amit kapcsolgatnak így lessz 1-2-3 fokozat. Ha ez nincs bekötve akkor 2-es fokozatban megy alapból.
Lehet nekem föl kellene tenni 3-asba hogy kiengedje pörögni a motort jobban és ne legyen lusta tunnyadt.Addig nem szivesen bontanám szét amíg nem tudom pontosan van-e értelme (napi használatban van).
(#) nagy hoho hozzászólása Nov 23, 2021 /
 
Ha egy roller vezérlőjére 24 Volt van írva akkor az akkutöltő hány voltos legyen. Nem férünk hozzá az akkuhoz, örökre vasalva. Ezért nem tudjuk hány cella van benne.
Következő: »»   216 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem