Fórum témák
» Több friss téma |
A hsz.-okból az jött le, hogy csak 1 vagy 2 cella a hibás, mert a BMS 35V-nál lekapcsol. Attól még lehetett volna másra használni a cellákat.
Mesterek !
Itt írjátok, hogy, ha egy cella feszültsége ( terheléskor) leesik, a BMS lekapcsol - Ok ez is a dolga Ha a cella "magához tér" újra engedélyezi a (BMS) a működést. Ez a cella "összeroskadás-feléledés" ez véletlenszerű, vagy reprodukálható ? Van egy használt villanybicaj, ami véletlenszerűen "kikapcsol". Van amikor 1-2 percen belül, van hogy 15-20 percig is működik ( nem csúcsterhelés - normál használat mellett). Kikapcsolás után azonnal visszakapcsolható. ( ?? ) (A leoldás - letiltás - kikapcsolás nem köthető "üzemi" eseményhez. Van amikor gyorsításkor - nagy áramfelvétel-, van amikor a max sebesség ( 24 km/h) elérésekor tilt . Volt már amikor a vasúti átjárón döccenve tiltott - ez inkább kontakthiba-zárlat gyanú - de van amikor sima úton utazva kapcsolt ki.)
Ilyen hibát tipikusan az okoz, ha a BMS-től a celláig tartó vezeték kontakthibás. Többel találkoztam már. Hibás forrasztás/pontheggesztés, megtört kábel, vagy hibás konstrukció is okozhatja. Nem a cella feszültsége esik le, hanem a vezeték kontakthibája miatt a BMS úgy érzékeli, a cella feszültségre 0V-ra esett, vagy a párhuzamosan kapcsolt cellákat összekötó nikkel csík nem érintkezik megfelelően (felszakadt/hibás pontheggesztés), és így terheléskor jó esetben az összes cella között oszlik meg az áram, rossz esetben meg kevesebb között, ami nagy feszültség eséssel reagál erre, ezt pedig észreveheti a BMS is.
Egyébként a cella fesz. változása relatív lassú, tehát olyan nincs, hogy lekapcsol, visszakapcsol, majd még 20percig használható az akksi, csak kontakhibával idézhető ilyen jelenség elő. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2021
Sziasztok.
Vajon hogyan lehet megállapítani, hogy direkt hajtásos-e a motor vagy áttételes? Mellékelek néhány képet, Bafang 24V 250W-os hub motorról van szó. Köszi. Szerk: a sejtésem, hogy áttételes, de remélem, hogy nem. Szeretnék neki kicsit több kakaót adni 250W-nál, de az áttétel nem hiszem, hogy 250W-nál többet kibírna. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2021
Szerintem biztosan áttételes, ekkora átmérővel direkt hajtást nehezen tudok elképzelni.
Jó hír viszont, hogy láttam a motor erősítéséről neten cikket, ha jól emlékszem, 48V-os túlhajtást készített.
Köszi.
Akkor a sejtésem beigazolódni látszik. Találtam youtube-on videót, hogy a 3 műanyag fogaskerék lecserélhető fémre,vagyis elég csak az egyiket lecserélni, így nem lesz olyan hangos, de erősebb lesz. Nem is drága, 20-30$ a 3db. Majd ha kipróbálom a bringát kiderül, hogy kell-e a több teljesítmény, mert attól félek, a motor már ettől a 250W-tól is le tud égni, túl meleg lesz az emelkedők után (sok ilyen esetről hallottam), meg hogy nagyobb feszültségről járatás során leváltak a mágnesek a motorról (túl nagy fordulatszám, nagy centrifugális erő). Elég sok a hátrány, de cserébe szabadon forog a kerék, ha én akarok tekerni. Volt egy 1500W-os áttétel nélküli motoros bringám, azt nehéz volt hajtani, de a teljesítmény az nagyon tetszett (50km/h-t tudott). Sajnos túl nagy (és nehéz) volt a bringa, meg el is lopták... Szerencsére akksi nélkül. Ez amit kérdezek, összecsukható, kicsi és könnyű. De először meg kell tanulnom kivenni a 8-ast a felnikből (rosszul állnak a küllők). A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2021
Agymotornál ahol a külső rész a forgórész, nem számít a túl nagy fordulatszám, ugyanis abban a hengerpalást belső oldalára vannak ragasztva a mágnesek, tehát a centrifugális erő épphogy kifelé,
azaz jobban ráfelé szorít minden mágnest. Ellentétben a belső forgórészű motornál... Inkább a nagyobb áramerősség az, ami leszakíthatja a mágneseket szerintem, mondjuk olyan tuningnál, ahol növelik a feszültséget, mert az növeli az áramot is... Egyébként ezekre a motorokra nem jellemző, hogy áttételes lenne. Fölösleges bonyolítás volna. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2021
Amit mutattál, azok sokkal nagyobb méretűek, volt olyanom is.
Akkor már csak azt kell megtudnom, hogyan helyezkednek el a mágnesek. Most télen gondolom terhelésre is max. csak langyos lesz a motor, de már ebből is lehet sejteni, hogy nyáron mit fog produkálni. 600W folyamatosnak örülnék (kell az emelkedőkhöz, 20-25km/h-t el lehet ennyi teljesítménnyel érni, ahol tesztelni szoktam). Egyébként az is megoldható, hogy a feszültséget növeled, de az áramot csökkented, aminek a hatása a gyengébb gyorsulás lesz, de végül magasabb végsebesség. Pl. ha van egy bika motorom, azt hajthatom 42V és 30A-rel, 1.2kW-tal, jól fog gyorsulni, de ha szerzek egy másik szabályzót, ami mondjuk csak 20A-es, de cserébe 54V-ot elbír, akkor egy picit gyengébb lesz a gyorsulás (1kW), de a magasabb feszültség miatt magasabb végsebességet fogok elérni.
Ez az én járgányom kézikönyvéből van ... (Bafang 36V/250W)
Remélem hasznát veszed.
Nos akkor ezek szerint mégis csak van áttételes is...
Elképzelhető, de nem biztos. Mivel a sebességgel négyzetesen nő a légellenállás, hiába mennél gyorsabban a több feszültséggel, a gyengébb teljesítmény miatt nem biztos, hogy le fogja bírni győzni a négyszeres légellenállást.
Ezt csak egy teszt tudná megfelelően igazolni vagy cáfolni.
Mégcsak teszt sem kell. Ha a menetellenállások összességét 1,2 kW-os motorral ellensúlyozva érünk el egy bizonyos végsebességet, hát akkor könnyen belátható, hogy ha a teljesítményt 1 kW-ra csökkentjük, akkor csökken a végsebesség. Teljesen midegy az, hogy azt 200V×5A, vagy 40V×25A szorzattal hoztuk ki.
Igazad van. Pontosítanom kell. Tehát 25km/h sebességről beszélünk 42V esetén, és 32km/h-ról 54V esetén. Ebben az esetben a légellenállás nem befolyásol semmit, nagyobb végsebességhez gyengébb szabályzó is használható. A maximális áramot csak a gyorsulás idejében veszi fel a motor, amint elérte a max. sebességet ami a feszültség miatt adódik, lecsökken a felvett áram.
Pl. az én mach1-em kefés motorral pont ezeket a sebességeket produkálta, de ott mindkét szabályzó 1000W-os volt. Egyébként meg fogsz lepődne, 600W (Xiaomi M365 hackelt software-rel) elég 30-35km/h-ra, 1200W (pl. Lamtwheel gyl003) pedig 40km/h felett teljesít (1600W 50km/h, 3200W (FLJ T113 E-scooter) pedig 60-65km/h), felvett teljesítményről beszélek, persze ez valaki szerint semmit sem jelent. A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2021
Na én nem vagyok ennyire benne ebben a témában, csak próbáltam a fizika alapján gondolkodni...
Bocsi mindenki, de ez kicsit felbosszantott :
Gyengélkedik a váltó a bicajomon, gondoltam megnézetem a "régi" szervizben mi a gondja. Ráteszik a "műszert" : nagyon meg van nyúlva a lánc, cserélni kell; de valószínű a lánckerékcsoportot is... Mondom nézzünk egy árajánlatot : nem jó a ~ 2000 ft-os (egyébként jó minőségű) lánc, erre a bicajra e-bicajra való erősített lánc kell 10 000 ért, mert a motor nagyon igénybe veszi ( a hátsó kerékben lévő) ?? Következő szúrás : különben is 1000 km-enként láncot kell cserélni ! Gyerekek, heti 50-80 km is tekergek, négyhavonta láncot; évente hajtóművet kellene cseréljek ??
Ha középmotoros lenne a bicaj, megérteném, de sima hátsó motorosnál nem kell semmi extra lánc. Ez csak a lehúzásról szólt...
Szia Márió,engem érdekelne a hall elemes kapcsolás,pont valami ilyenen agyalok,de egyelőre csak kisérletezek,40 v és 1000W-os motor van,eddig 5 irfz44 fért a hűtőbordára,de melegszik. Lehet a kapcsolás nem jó. nyiradiz@vivaldi.net ha a mail egyszerűbb. Üdv Zoli
Láttad az adatlapját?:
Idézet: ! „"Utoljára itt járt 74 hónapja"” Nem mellesleg abban az emailcímét is megtalálod...
Sziasztok!
Terv: 500-1000 W-os BLDC motor Arduinos vezérlése. A motor hatásfok 90% felett tartása. Képes legyen a motor fordulatszáma alapján folyamatosan meghatározni azt az üzemi teljesítményt, amivel a motor a lehető legmagasabb hatásfokon üzemel, és ennek megfelelően szabályozni a motor teljesítményét. Kapható kész modul, vagy elérhető valamilyen kapcsolás erre? Üdv. Zoltán
Szinuszos szabályzó kell neked. Hatásfok nem lesz 90% felett, az majd alakul, ahogy sikerül, de nem a szabályzótól függ, hanem attól, hogy a motor mekkora forulatszámmal tud forogni (minél nagyobb, annál jobb), de indulásnál ugye 0-ról indul, ahol a legrosszabb a hatásfoka.
Arduino pedig nem erre való! A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2021
Amire gondolta:
A kívánt fordulatszámot szabályzom. Ezt a motor késéssel fogja követni. A motornak és az ESC-nek szinkronban kell lenni terhelés vagy fordulatszám változáskor. Fordulatszám a Hall szenzor figyelésével. Találtam olyan kapcsolást és szoftvert ami Hall szenzor nélküli. Esetleg ezt kellene még beletenni. Nem értek az Arduinohoz.
Komplett brushless motor meghajtót akarsz építeni arduinóból ami nem lehetetlen mert a modell repülős esc-k is atmega alapúak (a régebbiek), csak nincs értelme, vagy meglevő szabályzó, az arduino bemeneti jelei az akku feszültség, motoráram, fordulat, kimenet pedig az analóg jel ami a gázkart helyettesíti?
Én csak azt nem értem, hogy miért akarsz fából vaskarikát készíteni (ez pedig a legfájóbb: "Nem értek az Arduinohoz.") mikor a boltban százszámra lógnak a falon a megfelelő vaskarikák, csak le kell akasztanod.
Létezik valamilyen Hall szenzoros ESC 500-1000 Wattos motorhoz?
Egyébként itt van két kis wincheszter BLDC vezérlő: https://skule.sormo.no/index.php/teknikk1/mikrokontrollere/ct-menu-...iy-esc https://electronoobs.com/eng_circuitos_tut19.php Vagy esetleg ezt át lehet alakítani?
Ez volt az első kérdésem, hogy létezik ilyen?
Tudsz valamit ajánlani?
Az első nem rossz, csak nem tud terhelés alatt elindulni, persze van olyan kinai vezérlő ami ezt tudja, megjósolja a motor pozicióját szenzor nélkül de ezt nem fogod tudni leprogramozni, ventillátornak jó, meg nagyon fontos ami hiányzik az áramszabályozás, ez gyorsuláskor elengeedhetetlen.
30-40$ aliexpressen egy új. Az Arduino nem egy nagy teljesítményű motorszabályzó.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2021
Nos újra megkérdezem hátha valaki tud segíteni.
Z-tech zt-27-es szedett már szét valaki? Lassan egy éves lessz a jószág és kicsit kellene turbózni rajta mert lomha mint egy disznó. Akku bővítés tervben van az lényegtelen. Viszont a vezérlőjéről semmit sem tudok és a net-en sem találok. A szervízt hagyjuk mert email-re sem méltatnak válaszolni. Ha esetleg valakinek van ilyen gépe és hozzáférne a vezérlőhöz rajta egy pár fotónak nagyon megörülnék. Van egy sejtésem vele kapcsolatban és azt gondoltam utánnajárok. A sejtésem hogy a vezérlőn lehetne állítani a sebességfokozatokat de a járgányon nincs kiépítve . Nézegettem vezérlőket és szinte mindnél azt látom hogy van egy három pin-es vezeték amit kapcsolgatnak így lessz 1-2-3 fokozat. Ha ez nincs bekötve akkor 2-es fokozatban megy alapból. Lehet nekem föl kellene tenni 3-asba hogy kiengedje pörögni a motort jobban és ne legyen lusta tunnyadt.Addig nem szivesen bontanám szét amíg nem tudom pontosan van-e értelme (napi használatban van).
Ha egy roller vezérlőjére 24 Volt van írva akkor az akkutöltő hány voltos legyen. Nem férünk hozzá az akkuhoz, örökre vasalva. Ezért nem tudjuk hány cella van benne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |