Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   316 / 321
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Máj 15, 2024 / 1
 
Hát, sajnos ezt ennél jobban nem lehet szétszedni... Erre mondtam, hogy ezeket a nyomorult FEIN elektronikákat nagyjából betonba öntik... :|
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
Erről beszéltem, ez nem egy sima töltő áramkör, ez egy mikroprocesszor, azaz programozott eszköz. Gyanítom (bár nem írtad hány ponton csatlakozik az akku a töltőhöz), van valamiféle kommunikáció a töltő és az akku között. Innentől fogva ez gyanúsan halott ügy.
Az az áramkör ami az aksiban van arról kellene több információ. Ha ki van öntve, az pech.
Utolsó lendülettel ki lehet bogarászni, hány ponton van csatlakozás a töltővel, és a géppel.
Azt se tudni egyenlőre, hogy a balanszer az akkucsomagban vagy a töltőn van e.
Indul e a gép magával a kicserélt cellás akkuval? Ha igen, akkor mázlid lehet, és próbálkozhatsz valami egyszerűbb töltővel, talán az akku megeszi de ez nem biztos. Ha az akkuban lévő BMS nem hozzáférhető normálisan, akkor még a soros töltést sem javasolnám. Végső megoldásként esetleg cellánkénti töltőt készíteni, és direktben a cellákat tölteni. De mint írtam, ez is csak úgy működik, ha a gép eleve működik a feltöltött akkucsomaggal, és nem traktál "hibakóddal".
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
Pont ez lenne a lényeg, hogy ebben mi van. Így meg vagy lőve...
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
A gép hibátlanui működik a kicserélt cellájú akkuval IS és a nem buherált akkuval IS. Ahogy fentebb is írtam: ha nem jutottam volna el odáig használat közben, hogy most már fel kell tölteni, akkor észre sem vettem volna, hogy nem tölti ez a nyomorék gyári töltő, mert még az akksi töltési indikátora is frankón működik.

A töltőhöz és a géphez is 4 csatlakozási pont van. Ha megnézed a fenti képet: az első fotón a legtávolabbi az a pozitív pólus. A másik három közül a középső a negatív pólus. A másik kettőt (illetve hármat, mert az egyik ugye valójában kettő) azokat nem tudom, de gyanítom, hogy legalább az egyik hőmérsékletet monitoroz, a PTC termisztort macerálja, ahogy ezek szokták.

A balanszer szinte biztosan a BMS-en van, azért gondolom, mert nem látom a töltő nyáklapján a szép katonásan elrendezett komponenseket, amik egy ilyen balancer áramkörnél lenni szoktak.

Az akku biztosan megeszi az "alternatív" töltőt. Van egy SKYRC Imax B6-os töltőm, azzal szoktam kísérletezgetni/tesztelni az akksijaimat. Ha csak simán rácsíptetem a két pólusra a töltőt, azzal simán feltölti.
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
Nagyon amúgy nem lehet bonyolult a "varázslat", mert ha rákeresek mondjuk a német ebay-en, hogy "FEIN 14.4V battery", akkor ott hegyekben állnak az utángyártott akksik.
Pl. ez: Bővebben: Link
A töltő (ALG50) amúgy elvben 10.8V-18V-ig tudna Fein akkukat tölteni. Tehát nem ilyen egyfeszültséges gagyi töltő, bár a legtöbb profi cuccnál ez manapság már alap.
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
Értem én, akkor valóban nem lehet nagy eresztés. A belső ellenállás változás nem hinném, hogy ilyen gondokat okozna bármelyik akku cella cseréjénél. Nem tudom mi siklott nálad így félre.
(#) passenger78 válasza Régi motoros hozzászólására (») Máj 15, 2024 /
 
Sajna nem nagyon van erről olvasnivaló a neten. Vagy legalábbis egyelőre nem találtam sehol olyan idegennyelvű fórumot, ahol szerszám töltőkről/akkukról - pláne Fein cuccokról - érdemi eszmecsere folyna, de még keresek.
Mindenesetre most megpróbálom azt csinálni, hogy tökig lemerítem az akksit (ameddig még egészséges), aztán ráteszem a töltőre, és meglátjuk. Hátha tényleg valahogy "beakadt" a BMS-nek, hogy mikor utoljára gyári cellákon volt, akkor csurig le volt merülve. Bár nincsenek illúzióim.
(#) Régi motoros válasza passenger78 hozzászólására (») Máj 15, 2024 / 1
 
Ezt próbálhatod, tabletnél találkoztam ilyennel. Az alaplapi töltésvezérlő IC-t megkerülve, direkt a cellát rendesen labortáppal feltöltve, a készülék szerint teljesen le volt merülve, mert ugye a töltésvezérlő arra emlékezett, hogy az akku 3%-on van és ő ugyan nem töltött még semmit, így folyton ki is kapcsolt. Bekapcsolási kísérletnél meg dobálta a hibaüzenetet, hogy csatlakoztassak töltőt. Mondjuk ott nem kellett lemeríteni, ha jól emlékszem, csak rajta volt a töltő pár órát, aztán magához tért. Néztem az IC adatlapját, állítólag még a befolyó kifolyó kapacitást is monitorozza. Cellacserénél végig kell csinálni egy komplett töltés kisütés ciklust, hogy újrakalibrálja magát.
(#) zombee hozzászólása Jún 3, 2024 /
 
Sziasztok!
Amatőr kérdés, tisztába vagyok vele: pontosan mit csinál egy ilyen adapter?
Mennyivel másabb, mint egy mezei 21V / 2A-es kapcsolóüzemű dugasztáp?
Amire én gondolok, hogy a labortápokhoz hasonlóan CC/CV módban is működik,
az indikátor LED piros, ha a kimenete terhelve van, ellenkező esetben zöld, illetve egy adott
kapocsfeszültség felett (vagy áramfelvétel alatt) pedig lekapcsolja a kimenetet.
Legalábbis ezt tapasztaltam a legtöbb ilyen töltővel árusított kínai és egyéb (pl. Hyundai) cuccoknál.

Még gondolok olyan nyalánkságokra (persze ezt az olcsó cuccoknál nem tapasztaltam még), hogy pl. "csak úgy" nem ad le áramot, csak akkor ha az akksit rákötik és annak kapocsfeszültsége adott tartományban van; a 2A-es áramot szintén csak egy megadott tartományban (18.5V-20.99V) adja le, az alatt legfeljebb a "felélesztéshez" szükséges pár tíz milliampert csepegteti, illetve a különböző módokra lehet időkorlátja is.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2024
(#) proli007 válasza zombee hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Hello! A feladat az, amit írsz. Aztán hogy ki mit telesít ebből, az már más kérdés. De a papír mindent elbír.
(#) pipi válasza zombee hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Pl ennek az akksiját ilyennel lehet tölteni: https://vi.aliexpress.com/item/1005006196631132.html
áramgenerátoros kimenű, max 21V fesz
(#) Suba53 válasza zombee hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Van ilyen adaptered? Vagy csak elméleti a kérdés?
Ha van, akkor tudod méricskélni az említett igénypontok szerint.

Nekem van egy hasonló Hyundai, meg egy Flinke. Ha el nem felejtem ránézek valamikor.
Az érdekessége a Flinke adapternek, hogy 48V 1A szerepel az adattábláján, de ugyanúgy 20V-os, mint a Hyundai. Ezzel riasztják el a tájékozatlan felhasználókat, hogy csereszabatosan tudják használni, az akkukat, adaptereket. A Flinke akku is 48V-os a felirata szerint, de ugyanúgy 5 cella van benne, mint a másikban, és ugyanúgy 20V-os.

Én már csak mosolygok ezeken a kínai manipulációkon. Simán ráírnak mindenféle idióta feszültség értékeket, hogy elriasszák a vevőket hasonló, de más márkájú akkuk, töltők használatától.
Komolyabb cégek ezt úgy oldják meg, hogy mechanikailag nem lehet rácsúsztatni az akkut másik gyártó töltőjére.
(#) pipi válasza Suba53 hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Az nem feszültség, hanem típus. Van ám https://vi.aliexpress.com/w/wholesale-388v-battery.html
akár 128V 388V 928V akksi is
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2024
(#) Suba53 válasza pipi hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Ezt párszor már átrágtuk. Az nem típus, hanem félrevezető feszültség érték.
A mellékelt fotón a jobb oldali adapteren szereplő 48V 1A is típust jelöl szerinted, vagy az bizony az adapter kimeneti paramétere, amit a 48V -os Flinke akku mellé adtak?
(#) pipi válasza Suba53 hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Simán belemagyarázom... ott 3 féle akksi "tipus" is szerepel, ezekhez jó 1A villannyal
(#) Suba53 válasza pipi hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Az Ali oldalon az akkuknál valóban nem a feszültséget adja meg, de a Flinke, és hasonlók, amik 24V, 36V, meg 48V, értékkel operálnak az szimplán félrevezetés.

De ha megnézed a linkelt ALI oldalt, ott két tökéletesen egyforma fotón az egyik akkun 20V van, a másikon meg 388Vf, ami valószínűleg a típust jelöli, és ugyanúgy 20V-os.
De ez is csak a vevők elbizonytalanítását szolgálja.
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2024
(#) Massawa válasza Suba53 hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Talán ugyanugy van kialakitva, mint az Einhell a csatlakozon sorba tudják kötni a belsö akkukat azaz használhatok 24 V-s meg 48 V-s gépeken is. ( maga a gép dönti el).
(#) mateatek válasza Suba53 hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Akkor a fotón szereplő akku is valótlan? Pedig már örültem, hogy ha 10 milliampert bír az akku, akkor is van egy kW-os gépem.

IMG_1468.JPG
    
(#) img válasza mateatek hozzászólására (») Jún 3, 2024 /
 
Nem, csak az egy egyedileg moddolt akku: rá is van írva (MOD).
(#) zombee válasza Suba53 hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
Természetesen csak elméleti a kérdés! Az a szándékom, hogy a 18V-os NiCd szúrófűrész-akksit átépítem lítiumosra (5S-re), teszek bele BMS-t, majd egy ilyennel töltöm. Természetesen DC jack csatlakozón keresztül, a NiCd töltőadapter már nem fog kelleni hozzá. Az akku háza elég nagy, 3 darab 18650-es cellasor is beleférhet. Na nem is a kapacitás, inkább a leadható áramerősség miatt.
(#) Epu2 válasza zombee hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
Tegnap próbáltam előszőr a csavarbehajtómat LI-Ion akkuval. Tökéletes. Az akku eredeti fűrészgépé. Foglalatot is csináltam, hogy hatása megegyezzen a gyárival.
(#) formasu válasza zombee hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
Én csavarbehajtót építettem át Lithiumosra, 5S BMS-el, és 3 Ah-s cellákkal, amik max 20 A leadására képesek. Nekem az akku dobozban az 5 db aksi simán elfért, és a BMS panel is. Ki kellett vezetnem csatlakozót a töltésnek. Az eredeti töltő nem alkalmas (szerintem), készítettem hozzá max 0,7 A-el határolt 21-22 Voltos adaptert.
(#) uniman válasza Epu2 hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
Ha nem írsz géptípusokat, akkor nem sokat ér a beírásod!
Pl. nekem a mini lánfűrészem (24V) akkuja jó ugyan az Einhell sarokcsiszolómhoz, de:
Csak frissen feltöltve használható rövid ideig...meg erősebb terhelésre leáll a gép.
Valószínűleg az akkuba épített túláram védelem letilt.
Meg a 2 akku polaritása is fordított volt, amit ugyan megoldottam (de az Einhell lágyindító elekronikája kipurcant közben). Ennek hiánya miatt nagy árammal indul a sarokcsiszoló...
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2024
(#) Suba53 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
Nem kell mindenféleképpen igazolást keresni a tudatosan félrevezető jelölésekre.
Egyetlen célja van, hogy a hozzá nem értő vevő ne keressen idegen gyártótól kompatibilis akkut, vagy töltőt.

5 cellából akárhogy kötik, nem lehet kihozni se 24V se 36V, 48V, 52V-os feszültséget.
(#) Suba53 válasza mateatek hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
A feliraton a V utáni "f" jelzi, hogy FAKE, vagyis hamis.
Köze sincs a valósághoz. És ez a 7500mAh kapacitás értékre is igaz.

Kínában semmi nem szent, ami az ilyen olcsó kategóriás készülékekről szól.
Lehazudják szemérmetlenül a csillagos eget is, a szerencsétlen Európai, meg egyéb tudatlan népek meg veszik mint a cukrot.
(#) Suba53 válasza img hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
A matrica van moddolva.
(#) img válasza Suba53 hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
Igaz.
(#) Régi motoros válasza mateatek hozzászólására (») Jún 4, 2024 /
 
Ez mindent visz, még szerencse, hogy több kilences nem fért ki.
(#) bajtaig hozzászólása Jún 4, 2024 /
 
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2024
(#) hapro hozzászólása Jún 6, 2024 /
 
Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Van egy Gorenje akkus porszívó, ami nagyon gyorsan merítette az akku pakkot. 6db 18650-es cellából áll. Teljes feltöltés után nagyon gyorsan azt jelzi a 4 LED-ből álló töltöttség visszajelzés, hogy teljesen lemerült. Gondoltam egyet, és rendeltem hozzá cellákat, és kicseréltem őket. Olvastam ilyet is, olyat is így cella csere alatt labortápról szimuláltam a teljesen feltöltött cellákat a töltő áramkör számára. 24,2V-ot kapott addig.
Csere után a tünet, hogy nem hajlandó tölteni az új akkukat, és ahogy a dokkoló állomásra teszem az egységet, azt jelzi, hogy fullon van a töltés, de ha meg a nyomógombbal bekapcsolnám, akkor meg azt mondja, hogy üres az akku, és nem indítja a motort.
Kipróbáltam, hogy így összeforrasztva cellánként labortápról töltöttem az akkukat közel azonos feszültségig, de eredményt nem hozott. 1,7A töltő áramgenerátoros töltéssel töltöttem amíg 4,2V-ot el nem értek a cellák.
Amit mértem, hogy a feltöltött új cellákat ha rádugom a gép töltőáramkörére akkor 15V-ot tudok mérni az akkupakkon, így nyilván jogosan jelez hogy le van merülve.
Esetleg a labortápos töltésem nem elegendő ahhoz, hogy meginduljon a saját töltés, vagy egyáltalán beinduljon az áramkör?
Mit baltázhattam el, vagy mit tehetek hogy életre keltsem a porszívót?

köszönöm

töltő.jpg
    
Következő: »»   316 / 321
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem