Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » RIAA korrektor
Témaindító: Ghost Rider, idő: Aug 25, 2006
Üdv!
A 6000-res szériájú Videoton RIAA korrektor HFM MOD-ot én annó továbbfejlesztettem és javítottam a HFM hanyagságát (lásd a leírás bevezetője), ha érdekel itt a dokumentációja a HE-n: Link Fontos, hogy azt az elavult uA739-et (vagy TBA231-et) ki kell hajítani és helyette egy öcsi panellel egy LM833-at kell beépíteni. Viszont valami elírás lehet, EA6387S nincs, van EA6383S (ezzel kompatibilis a MOD), meg EA7386S, viszont azzal nem kompatibilis a MOD.
Sajnos nem ismerem,nem probaltam, nem hallottam, ritka, kisse draga csokeszlete miatt nem epitettem meg.
Kipróbálom.
Ha van kedved megépíteni 2-2 csövet szívesen adok.
Nagyon koszonom, majd egyeztetunk, talald ki mit adhatnek cserebe..
Idézet: „Csontrágás, a végén kiderül, már senki nem hallgat LP-t.” Szerintem ebben nagyot tevedsz…
Üdv! Igen, azt láttam, köszönöm. A 6387S, az én fejlesztésem.
Hát igen. Van ugye a sercegést, pattogást, sustorgást kedvelő fizetőképes egyedek népes tábora, akiknek az igényét ki kell szolgálni a kis sorozatú LP nyomatokkal, amik így eléggé borsos áron kerülnek a boltokba.
A steam punkot is imádják sokan, az oldtimer dolgoknak is megvan a maga közönsége, és az élelmes gyártók minden ilyen anakronisztikus igényt örömmel kiszolgálnak, mert busásan jövedelmez.
Július 14-én vasárnap budapesti lemezbörze a Gömb aulában
Infó itt: https://www.programturizmus.hu/ajanlat-lemezborze.html TJ.
Jo szoveg, sajnos egyetlen szava sem a valosagot tukrozi!
Koszi, sajnos az nap erek haza, igy nem tudok elmenni.
Tudom, tudom, a májam. De az már csak ilyen szkeptikus.
Hát igen - egy hete egy bécsi belvárosi lemezboltban hasonlo mennyiségü lemezek voltak, sajnálatos modon egy sem volt uj, pedig 20-30 eurot kértek darabonként. Ehhez képest az egyik bolhapiacon 5-10 euroért árultak eredeti csomagolásu lemezeket. Vettem is a fiamnak néhányat a gramofonjához. Én már ebböl kinöttem….
Koncertekre kell járni. Ja már Tabán sincs
Vannak még elfekvő készletek.
Régi, megkímélt példányok jobbak szerintem, ezért sokszor használtak között igazán jó példányokat találhatunk. Mai felvételek többsége nem érik el a régiek hangzását, 180g "parasztvakítás" csak. EU eredetű lemezek nagyon szórnak, sok hibás van közöttük, gyártótól függően.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2024
Azért - gondolom - az egyéni ízlés is beleszól, mit tartunk jónak, jobbnak. Én pl. szerettem a szovjet Melodia lemezeket, bár jól észrevehetően több volt a sustorgása mint a Hungarotonoknak, de az én nem túl izmos rendszeremen zeneibbnek éreztem a hangjukat. A Hungarotonoknál sajnos egy alap volt, hogy kinyírták a dinamikát. Volt olyan ismerősöm, aki nem csak a szerint vásárolt, hogy mi szólt a lemezen, hanem nézte azt is, ki volt a hangmérnök.
Persze, ez nagyon szubjektív, de van néhány lemezem ami megvan régi angol nyomásban (használt), de megvettem új kiadásban is (EU) meg sem közelítette a régit. Recsegés zaj nem nincs, de élettelen lapos hangzás, mélységérzet 0. Szerintem japán, USA, angol vágású lemezek legjobbak. Német, holland, francia, spanyol közöttük is akad jó.
Idézet: „Csontrágás, a végén kiderül, már senki nem hallgat LP-t.” Aki ezt a fórumot böngészi, biztosan hallgat LP-t. Különben mit keresne itt?!
A szkeptikus gondolataiddal nincs baj, de ezeket inkább egy digitális zenei csoportban osztogasd. Ott több lájkot is kapsz rá...
Az én tapasztalataim is hasonlóak a mai kiadványokat illetően, ezért járok inkább börzékre. Sajnos van ami másként már nem érhető el megfelelő állapotban, arra marad az új kiadás.
A japánok nem csak jó minőségben vágtak és préseltek, de még gondosan meg is óvták a lemezeiket. Rendesen meg is kérik az árát ezeknek...
Én mai uj lemezeket ( felvételeket) nem veszek, mert azok csak lebutitott verzioban kerülhetnek LPre.
Amit megvettem azok közül a legfiatalabb is 1991-ben készült. Csak eredeti bontatlan volt.
Megyek, semmi baj 2 hete voltam egyen, a jövö vasárnap ACDC lesz, összel a régi haverok zenélnek, talán utoljára igy az életükben.
Nem hajtok lájkokra sehol.
Anno, még a hőskorban én is híve voltam az analóg hordozóknak, de akkor még nem volt más. Terveztem, építettem magamnak saját RIAA korrektort, erősítőt, és kitűnően teljesítette azt amit akkor elvártam tőle. De sajnos az alapvető elvárásaimat a zenei anyagokkal kapcsolatban az LP soha nem tudta teljesíteni a technológiából fakadó alapvető hiányosságok miatt. Számomra megváltás volt a digitalizált zene megjelenése, és a mai kiforrott veszteségmentesen digitalizált, nagy felbontású anyagok mellet már eléggé igénytelennek tartok bármilyen analóg hordozóról megszólaló zenei anyagot. Limitált a dinamika, a jel zaj viszony, a csatorna szétválasztás, minden lényeges paramétere sokkal gyengébb, mint amit ma már a legkisebb stúdiók is tudnak produkálni, és ha a hangmérnök szíve a helyén van, még az a vénemberek által szajkózott mondás sem igaz, hogy bezzeg régen mennyivel jobb volt minden.
" vénemberek által szajkózott mondás sem igaz, hogy bezzeg régen mennyivel jobb volt minden "
Bagoly mondja... De azért van egy kb 35 éves LP-m, amiből tudnék értékelni még egy 16 bites digi verziót is... Hogy csinálnának ilyet? A studiómagnó szalagjáról? Az tud mondjuk 100dB dinamikát? Az a felvétel már elveszett.
Az a baj, hogy a digitálisnál ez ugyanúgy megvan, van olyan CD (nem kalóz, gyári) ami egyszerűen siralmas, hallgathatatlan, dinamikátlan, mosott, tompa, olyan érzése van az embernek mintha kazettás magnó szólna. Szóval a lehetőség hiába lenne meg, ha nincs kihasználva.
Én sem értem miért itt "kínozza" magát, sok helyen még hasznos is lehetne a véleménye.
Igen a régi, jó minőségű felvételek ára magas, de szerintem megéri.
Én olyan vénember vagyok, aki nem ezt a nézetet vallja.
Imádom a fiatalokat, látom bennük a jövőt, a műszaki haladás minden területét díjazom, próbálok lépést tartani a fejlődéssel, tanulom az újat, a korszerűt. Sajnos ami elveszett, az elveszett. Azon kár agyalni. De ahogy haladnak a dolgok, az sem kizárt, hogy egy régi zajos analóg felvételből a mesterséges intelligencia segítségével tudnak majd olyan anyagot generálni, mint az eredeti stúdió felvétel volt. És még a legjobb hallású vájtfülű sem fogja tudni megmondani, hogy nem eredeti. Már biztosan dolgoznak rajta ezerrel.
Ez biztosan így van. Az, hogy a technológiai lehetőség adott, attól még készülhetnek silány munkák. Viszont ami engem mindig irritált az LP lemezek hallgatásakor a hallható tűzaj, amit szinte lehetetlen volt úgy kiszűrni úgy, hogy az anyag ne degradálódjon.
Halk részleteknél, számok között, folyamatos sustorgás, még a lencoclean használatával sem lehetett teljesen eltüntetni. Ráadásul a fizika. Gyémánt hegy éle súrolja a barázdákat, és nem a gyémánt kopik lejátszásról lejátszásra, hanem a lágyabb műanyag. Már tíz lejátszás után sem ugyanaz a felület, mint a nyomás után közvetlenül. Aki meghallja az alkatrészek, kábelek közötti különbséget egy áramkörben, az nem igaz, hogy ezt nem veszi észre, mert sokkal durvább a hatása, mint ha két fémréteg ellenállást kicserélek.
Szerintem a RIAA témakör nem csak az LP elfogult rajongótábora számára nyitott. És azt gondolom, hogy jogom van megfogalmazni a hívőkétől eltérő véleményt, mert szakmai szemmel nézve bizony vannak hiányosságai a technológiának.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |