Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó akkumulátor töltése 230V nélkül
Lapozás: OK   3 / 3
(#) Atis57 válasza szs hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
Szia!
Én továbbra is úgy látom , se munkában, se beruházásban nem éri meg.

Egy ettől nagyobb PowerBankra mondanám ,hogy megfelelő ;

https://www.protechshop.hu/inditok/multifunkcionalis-tolto-4in1-131...Lw_wcB

De nem ez a 7Ah-s hanem a min.15-22Ah kapacitású.

Tehát maradunk a régi mondásnál; Ez az egyszerű probléma 100 év alatt sem oldódott meg.?
(#) somitomi válasza szs hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
Pont Wh-kat lehet összehasonlítgatni, hiszen az energiamennyiség, csak persze az akkugyártók amperórát szeretnek ráírni mindenre és azt valóban nem lehet csak úgy egymás mellé tenni.
De egyébként abban van igazság, hogy egy telefonos powerbank kicsi ehhez és túl sokszor kéne vele fordulni, de azért az autóban lévő akksit kiszerelgetni gyorscsatival is macerás a rögzítés miatt (meg az enyémben pl lehetne mindig beírni a kódot a rádióba). Én leginkább vennék egy második autóakksit és aköré építenék egy célkészüléket a feladatra, hogy ne kellje semmit csavarozgatni se, csak autóba meg konnektorba bedugni megfelelően. Akár még kereke is lehet és akkor külön kézikocsi se kell hozzá.
(#) somitomi válasza lazsi hozzászólására (») Szept 24, 2024 /
 
A hideg motor a töltést szerintem annyira nem zavarja (a motor maga persze nem örül, de az itt OFF), az már inkább, hogy városban nem annyira forog a motor, kevésbé tölt a generátor. De ahogy mások is írták, a 11,5V már nem annyira egészséges állapot egy autóakkunak, ezen a ponton én azt is megböködném egy terhelős teszterrel, meg úgy egyáltalán az autóban ellenőrizném a dolgok helyes működését, mielőtt ilyen kiegészítő megoldásokat építek.
Egyszer én is indokolatlanul sokáig halogattam az akksicserét, a végén pár napra nem lehetett már ott hagyni az autót. Akkor akkuboltba is úgy állítottam be, hogy járó motorral kint hagytam a kocsit, amíg megkérdeztem, hogy tudnak-e az autóba valót adni és csak utána mertem leállítani
(#) lazsi válasza somitomi hozzászólására (») Szept 25, 2024 /
 
Ja, hogy a te kocsidban nem volt kurbli... Úgy azért nehezebb...
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») Szept 25, 2024 /
 
Régen céges kocsimba rossz volt az akku reggeli indításhoz, nem kaptam újat, a telephelyen lejtőre álltam, reggel úgy gurultam be, indítva a motort. Tél volt.
(#) erbe válasza lazsi hozzászólására (») Szept 25, 2024 /
 
Az enyémhez volt kurbli. Csak kicsit nehéz lett volna a használata. Renault 6 TL. A motor volt belül, az utastér felől, a sebességváltó kívül.
(#) moltam válasza uniman hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Az csak egy kapcsoló, nem emel feszültséget. Valamelyikben relé van.
(#) uniman válasza moltam hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Van benne 8 db 134 A-s mosfet, az ok, hogy kapcsol, de szerinted honnan/miből jön a sok amper?
Itt van egy mégjobb, ennek már a a booster is benne van a nevében: 2000 amperos meg egy "silányabb" 350-es...
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2024
(#) moltam válasza uniman hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Bika benne a lítium akksi. Tekercs nélkül hogyan is emelne feszültséget? Látszik a nyák rajzolatán is a kapcsolási rajz.
(#) uniman válasza moltam hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Jobban "boncolva" 4 db sorbakötött 3,5Ah-s 35C-s akkuból ki lehet szívni 1500 ampert...
Egy régi tévéshoppos cucc (Mighty JUMP) volt nálam, az sokk AAA-s elemből egy booster áramkör segítségével "élesztette" a lemerült akkut, de a szivargyújtó keresztül...
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2024
(#) Atis57 válasza uniman hozzászólására (») Szept 28, 2024 /
 
Szia!

Azért a kinai mérték rendszert ne felledd el-


Az 1 500 ....2 000 A = mA ben! tehát 1,5.2.0 A itt Európában.

Az akku kapacitás is mindig mAh értendő .
(#) uniman válasza Atis57 hozzászólására (») Szept 28, 2024 / 1
 
Ez nem a gagyi kategória... Olyan is van, de ez nem az! (Ha lesz a kezedben mérd meg!)
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2024
(#) Atis57 válasza uniman hozzászólására (») Szept 29, 2024 /
 
Szia!
Köszi ! Ezt már jónak tűnik--- már csak az ára nem tetszik.

Régen a ceruza elemes / NiCd akkus megoldás jónak tünt , csak mára ez is túlhaladottá vált.
Meg az ár --megint csak.?

régi történet; 2db riasztó akku + step down konverter (hogy 1 hétig birja a készenléti fogyasztást? )
"Miért nem jelez előző nap délután , hogy le fog merülni ".
A következő kifogás , ki fogja cserélgetni ? kb 7kg volt-kézitáskában .!
(#) uniman válasza Atis57 hozzászólására (») Okt 7, 2024 /
 
Pl. itt van egy 6800 mAh-s akku, 150C kisütési árammal...ez is oda tud lökni egy kis áramot a döglődő akkuba. Nekem csak 60C-s van (3250 mAh)...persze ezek már mindegyike Li-Poly.
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem