Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Desztillált víz, vezetőképesség: 5,5µS/cm
Ioncserélt víz, vezetőképesség: 5,5µS/cm alatt Az előző munkahelyemen gyártottunk ioncserélt vizet (nem ezt a fajtát). Állandóan ellenőrizve volt a vezetőképesség, tényleg alatta volt mindig. Fordított ozmózisos eljárással készült, komoly előszűrők után volt a gépre engedve a hálózati víz, amit aprólékosan állítottak be.
Az a lényeg, hogy lerakódást okozó ionok ne legyenek benne (Ca, Mg, Mn). Az ioncserélt vízben nincsenek ilyenek.
Egy közös kivezető van nyomás szeleppel. A "gondozás mentes" kamu. Ha beindul a bomlás az nagy nyomással jár. (egy aksin akartam megmérni a kapocs feszültséget, amikor az ELKON csipeszeit felraktam a kupakokon kiáramló H bedurrant... Volt bekakálás
![]() ![]()
Anno (utoljára 10 éve) próbáltam felújítani ólom akkut. Nem sikerült. Ráadásul nagyon macerás volt. (Sav) Csodák nincsenek.
Igazándiból nincs bevált márka manapság. Az árak is egyre inkább hasonlóak. A mai korszerű akkuk 4 évet kibírnak, tapasztalat. Totalcar-on is nagyon jó cikk(ek) találhatók, érthetően mondák el a népeknek lényeget az akkumulátorokról. Nem ötletelésként, mint egy elektronika fórumon ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2024
Milyen "ötletelésként"? A Totalcar neked hitelesebb mint ez a fórum?
![]() Idézet: „Találkoztam olyan "gondozás mentessel" ahol a csavaros kupak levolt ragasztva nejlon szalaggal. Rengeteget csalnak az akkuk körül.” Nem feltétlenül csalnak. A váltás (gondozást igénylőről->gondozásmentes) valószínűleg részletekben történik meg. Az edényzet egy dolog, attól még lehet gondozás mentes a belső, hogy még a csavaros kupakosba van töltve. Az megint más kérdés, hogy a gondozás mentesség mennyire igaz. Egy időben volt játék a szavakkal, gondozásmentes, kontra karbantartás mentes. A jótállás/szavatosság kérdést is túlbonyolítják. Idézet: De, van, csak nem a gyakorikérdések-en kell felőle érdeklődni. „Igazándiból nincs bevált márka manapság.” Idézet: Ez részben igaz, épp emiatt nagyon nem mindegy, hogy melyiket veszed meg, mert egy néhány ezer forintos többletköltség simán visszajön élettartamban egy jobb akkunál a gagyihoz képest. „Az árak is egyre inkább hasonlóak.” Idézet: Nálad... Amikor megvettem használtan az autómat, az akku ami benne volt 8 évesen adta meg magát. A nevére már nem emlékszem, de nem általkános márka, itthon sehol nem forgalmazta akkoriban senki, és nem forgalmazza ma sem. Az akkus műhely vezetője azt mondta, nem hitte volna el ha nem a saját szemével látja, hogy 8 éves akku volt a kocsimban. Egy TAB-ot ajánlott helyette ott helyben, azt mondta, szerinte 5,5 évet fog bírni, 6,5 évet bírt. „A mai korszerű akkuk 4 évet kibírnak, tapasztalat.” Idézet: Pont az olyan oldalakon meg a gyakorikérdések-en stb. olvasható a legtöbb butaság. „Totalcar-on is nagyon jó cikk(ek) találhatók” ![]() Lehet találni releváns információt is, de ahhoz több napon keresztül kell olvasgatni, és zömében nem magyar oldalakat. Négy napon keresztül kerestem, olvasgattam, hogy milyen akkut is vegyek a régi helyett, és az Exide (Usa) és a Banner (Ausztria) maradtak csak mint lehetséges termék, a kettő közül viszont a Banner-ről több negatív véleményt is találtam, így maradt az Exide Prémium. Ilyen Varta, meg Bosch a futottak még kategória, bár néha azok közt is előfordul jól sikerült széria. Nem mellesleg van egy angol oldal, ahol tételesen, minden egyes autógyártó minden egyes autójára és azon belül motorjára vetítve le van írva, hogy milyen méretű, kapacitású, gyártójú akkut ajánl bele a gyártó. Véglegesen az a táblázat erősített meg engem is az Exide Prémium-ot illetően. Pontosan azt az akkutípust vettem amit ott ajánlanak. Majd 7 év múlva elmondom hogy megbántam-e vagy sem. Idézet: Ezért érdemes volt ma felkelni, mától én is csak ilyen nevű termékeket veszek. „benne is van a nevében, Exide Premium” ![]()
Szia! Csak megerősíteni tudom amit eddig leírtál Az említett márkákról de nekem is az Exide Prémium jött be és azzal az üzemidővel. Én csak annyit fűznék hozzá az akkus témához, hogy a gyári akku után akkora akkut kell betenni a helyére amekkora maximális Ah-ból befér oda és a saruk is oldalhelyesen csatlakoztathatók. Hát az Exide szerintem ezt tudja. A többi szóba jöhető márka vagy magasabb vagy hosszabb méretű a maximális Ah nagyságával.
![]()
Volt egy idő amikor simán ráhazudta némely gyártó a nagyobb értéket, tehát az addig 44Ah méretűre simán ráírta hogy 55Ah. A célműszert, még ha kínai is, nem lehet becsapni, illetve, ha jól mér akkor egyformán jól mér, ha rosszul akkor meg egyformán rosszul, azaz a különbség így is úgy is látszani fog. Egyébként, én kicsit sem dicsérem a márkát, de az olvasottak meg a méréseim alapján ez jött ki, nyilván akinek megfelel a magyar akku is az vegye azt, én abban csalódtam már épp elégszer, egyik szomszédét már 3 éves korában töltögetni kellett, és nem a nem megfelelő használat okán.
Két mondatban is el lehet mondani a lényeget..
Bevallom, a gyakorikérdések oldalt havonta 1-szer megnézem ![]() Személyes tapasztalatról írtam.
Néha (nem mindig!) igen, hitelesebb. Egyszerűen írják le a lényeget.
A termék minősége egy dolog, abban azért nincs akkora szórás adott kategórián belül. A jó akkut is szidják/tönkre teszik azok, akik rosszul üzemeltetik a járművet, belőlük sokkal több van. Te biztosan nem ilyen vagy, gondos gazdája vagy a járgánynak/akkunak.
![]() Akkutöltő próbaSziasztok!A minap találtam egy akku töltő szerűséget, szerintem kerékpáré lehet. Mivel nincs olyan akkum amin ki tudnám próbálni hogy működik-e, azt hogyan tudnám másként letesztelni? Ha bedugom a konnektorba, akkor a rajta lévő zöld led világít, viszont a kimeneten csak 2v körüli feszültséget mérek. Alap esetben kint kellene lennie a teljes feszültségnek, vagy csak akkor ha akkut érez?
Elvileg abban is van a kimeneten relé ami csak akkor húz meg ha rádugod az akkura.
Közben szétszedtem,méregettem. Relé nincs benne. A képen, ami a panel forrasztási oldalát mutatja, van egy piros és zöld nyíllal jelölt alkatrész. Ez egy SVD640T számú N csatornás MosFet, 200v/18A. A piros nyíllal jelölt láb a source, amin 56v-ot mérek, a zöld nyíllal jelölt a Gate, amin szintén 56v van. A középső láb a Drain, itt 2,9v-ot mérek. Ezeket az értékeket a trafó utáni 330µF-os kondi pozitív lábához képest mértem. Remélem jók a méréseim,mert a panel kimeneti plusz-minusz kivezetésén is 2,9 v van.
Szia Remci!
Ezek az akkumulátor töltők csak akkor indulnak meg ha érzékeli a kimenetelén az akkumulátort, tehat ha érzékeli akkumulátor feszültségét. Én ugy szoktam ki próbálni hogy a töltő kimenetére be alimentálok 50V-ot , ezzel párhuzamosan kötök egy volt mérőt, es ha 50V-nál többet mutat a volt mérő, mondjuk 58V-59V ot akkor tudom hogy jó a töltő. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2024
Szia!
Köszönöm,kipróbálom. akkumlátor töltő áramkörJó reggelt mindenkinek,Igény merült fel egy olyan ólom savas akkumulátor töltőre amivel időnként meglehetne tölteni a normál akksik mellett teherautó akkumulátorokat is 185-225Ah körülieket. Ti milyen áramkört javasolnátok hozzá? (A fórumot nézegetve inkább csak kisebb áramokra méretezetteket leltem, azt karcsúnak gondolom....) peremfeltétel: -túltöltés elleni védelem, -szabályozható töltőáram opcionális: -átkapcsolás 24V-ra (ez még nekem sem tisztázott a trafót csak később kapom meg, nem tudom milyen feszültségű, -amúgy régen is valami töltő volt- de a forrás azt mondja legalább 300-400VA-es...) Köszi!!
Hello! Ez talán jó lehet...
12-24V akkutöltő
Köszönöm!
Átnézem és próbálom értelmezni is közben.... Vajon megépítette a feltöltő?
Nem hiszem, hogy megépítette mert később a félig kész két panelt meghirdette az adok-veszek-ben ahol is én megvettem. Azóta meg itt punyhad nálam a két panel mert én meg inkább nagyobb áramú impulzus töltőt építgetek.
Szia! A megnevezett "impulzus töltő"-ről bővebben is írhatnál. Köszi.
3 napja lett egy ilyen "Pulse Repair" akkutöltőm... Totál halottnak tűnő akkujaimat sikeresen kezdi életre kelteni, pedig még a teljes 16 órás "kúrát" egyiken sem próbáltam.
Sok mindent nem tudok írni mert saját fejem után menve rajz nélkül szoktam csinálni dolgokat abból a cuccból amit itthon találok. Persze a legjobb alkatrészeket felhasználva. Kívánalom- egyszerre 2 darab lemerült 90 Ah-s savas akku regenerálása. Alkatrész- 200 W transzformátor az alap 1x22 V-es szekunder kimenettel. ezután egy graetz kocka és egy 10000 mikrós kondenzátor majd két diódával kettéválasztva egy-egy ellenálláson keresztül két 16000 mikrós kondi feltöltése és ezek időzített rásütése egy-egy 100A-es fet modullal. Két külön pwm meghajtó a feteknek ( szokványos kínai lcd-s pwm modul) amin a frekvencia ill. a kitöltési tényező állítható. Ami nehézkes most nekem az a meghajtás tápja mert ugye 30 V dc-m van és ez sok a 7815-ös ic-nek. Azon gondolkodom, hogy megoldás lehet-e, hogy elsőre beteszek egy 24 V stabilizátor ic-t és utána egy 15 V-osat. Vagy ez nagy hülyeség? A transzformátoron csak egy szekunder feszültség kimenet van és másik kis transzformátort már nem akarok betenni a regenerálóba.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2025
Szia!
Bocs, csak most olvasom a akku töltő projekted. A 7815-ös ELVILEG 35 Voltot elvisel. A kérdés, hogy mekkora áram kell?Mert ha csak a vezérlést hajtod, akkor 1,5 A-t egy jó nagy bordával még elviszi 30 V-ról.De szerintem a meghajtásnak, hacsak nincs a bőven 10 MHz-s tartomány fölött, akkor messze nem kell a másfél amper. Ha ilyen jó nagy A-rral "kínálod", az már deszulfátor is egyben... Boy
Szia. Akkor valamit elnéztem mert annak a stabilizátornak max 25 V van megadva... de majd még utána járok még egyszer mert könnyen tévedek. A frekvenciát alacsonyra gondoltam, olyan 25-30 Hz-es impulzussal. Persze ez inkább deszulfátor.
A sima 7815 az csak 1A-es; a 35V stimmel
"Sima"...olyan gyártót nem ismerünk!: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szo, 10:34
|
Bejelentkezés
Hirdetés |