Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Témaindító: gabor.szecsenyi, idő: Aug 18, 2007
Témakörök:
Rakjál be egy visszacsapó szelepet amit Yagi is irt,a motort meg cseréld le egy 1fázisra tekercselt(nem 230/400 ról buheráltra gondolok )motorra azzal jössz ki legolcsóbban,ilyen alkalmazásra nem kell frekiváltó ha csak nem olyan áron van
Megköszönöm a válaszokat az Ő nevében is, (közeli ismerős) , a dolog a gordiuszi csomóhoz méltóan oldódik meg: be lesz vezetve a három fázis....
Egészségetekre, de visszacsapó szelepet tegyetek be szerintem
Volt is benne eredetileg, de egy nagyeszű emberke feleslegesnek itélte....
Szevasztok!
Egy 1 fázisú frekvenciaváltóval kapcsolatos kérdésem lenne. Az egyfázisú frekvenciaváltónak a kimenetén 230VAC van, ezt hogyan kössem be a 3 fázisú motorra? Deltába kössem a motort vagy csillagba? Arra gondoltam hogy ha deltában kap 230V-ot akkor olyan lesz mintha csillagban kapna 400V-ot. Illetve bármilyen 3 fázisú motort lehet használni 230/400V ról? Nem károsodik? Üdv!
Szia!
Nem károsodik, csak gyenge leszegyébként deltába kell kötni Ha 3 fázisú csillagkötésű motor akkor kb. fele teljesítménye lesz, ha 400V os (delta eredetileg is) akkor pedig jóval gyengébb lesz. Segéfázis előállítására konenzátort kell beiktatni, és ezt addig lehet növelni,amíg a motor üresjáratban "halkan morogni" nem kezd. Ha sok a kondi, akkor már melegszik a motor üresjáratban is. üdv.: Foxi
Valaki épített-e már olyan áramkört, ami 1x230VAC-ból állít elő 3x400VAC-t? Vagy létezik-e ilyen gyári megvalósítás, amihez kis hazánkban is hozzá lehet férni?
Talán az apróban kellene feltenni a kérdést.
Hali drauthev!
Motorgenerátorral (is) megoldható a dolog...
Hali lujó!
Alapvetően kétféle tekercselésű motor jellemző. Az egyik 230/400V-os, ilyenek kb 4kW teljesítményig. Afölött 400/690V-osak. A kisebb feszültség delta, a nagyobb csillag kapcsolásban érvényes. Ezért egy 400/690V-os motort nem lehet 230V-ról járatni.
Ez nem igaz. Minden háromfázisú motor képes egy fázisról működni. Deltába kell kötni, két kivezetésre rákötöd a fázist-nullát, és a harmadik kivezetést egy kondenzátorral, fázisra, vagy nullára.
Alacsonyabb feszültségről mindig lehet járatni a motort, csak nem szabad túlterhelni. A kérdésre a válasz, mindig igyekezni kell az aktuális feszültségre bekötni. A frekvenciaváltón ez esetben a kimenő feszültség 230V (vonalfeszültség), ha a motor 230/400Vos, akkor deltában 230Vos vonalfeszültségre van tervezve. Akkor úgy használd. Kisebb feszültséget mindig lehet ráadni, csak nagyobbat nem.
Hali KTobi!
Idézet: „Ez nem igaz. Minden háromfázisú motor képes egy fázisról működni.” Gondoltál már arra, hogyan kivitekezhető ez egy 11kW-os, 55kW-os vagy éppen 200kW-os motorral? Nem véletlen az, hogy kb 4kW fölött már nem 230V-ra tekercselik őket. Idézet: „Alacsonyabb feszültségről mindig lehet járatni a motort, csak nem szabad túlterhelni.” Mennyivel alacsonyabbról? Az a baj, hogy egy alacsonyabb feszültségről működtetett rövidre zárt forgórészű aszinkron motort elég nehéz nem túlterhelni, mivel a nyomatéka jelentősen kisebb lesz a névlegesnél. Emiatt a gyakorlatban nem nagyon alkalmazható ilyen "üzemmódban" és nem is nagyon használnak így motorokat.
Nagy motorokat is lehetne, egy fázisról járatni, csak nem kifizetődő, ahol ekkora motort használnak ott van három fázis.
A háromfázisú motor monofázisú hálózaton, az megszokott dolog. Ilyenkor kisebb feszültségről is jár a motor. Nagyobb motort terveznek, hogy a lecsökkent nyomaték is elég legyen. Egy tipikus példa a favágók (akik házhoz járnak a tűzifát aprítani). Általában meg van, hogy mit mire szoktak használni, mert arra éri meg. Ennek ellenére másra is lehet, csak nem kifizetődő. Aki 11kW meg nagyobb motorokat akar bekötni, az vagy ért hozzá, vagy megfizet valakit, vagy pedig kérdezzen pontosan. Léteznek egész kis háromfázisú motorok is, egy-kétszáz wattosak. Aki itt minden pontosítás nélkül kérdez szerintem nem gondol 2,2kWnál nagyobb motorra. Ne álljunk neki most itt általánosan vitázni, ha lesz konkrét kérdés, akkor majd azt megvitassuk.
Helló KTobi!
Idézet: „A háromfázisú motor monofázisú hálózaton, az megszokott dolog.” A "háztályiban" előfordul, mert csak olyan motort sikerült "szerezni", tegyünk rá kondit, jó lesz darálóba, betonkeverőbe. Idézet: „Ilyenkor kisebb feszültségről is jár a motor. .... Általában meg van, hogy mit mire szoktak használni, mert arra éri meg. ” Egy fázisra egy fázisú 230V-osra tekercselt motort használnak szerintem (a fentebb említett kivétellel együtt is). Pont azért, mert az való erre.
Heló!
Azt gondolom nem egészen van rendben a dolog. Ez nem igaz. Minden háromfázisú motor képes egy fázisról működni. Deltába kell kötni, két kivezetésre rákötöd a fázist-nullát, és a harmadik kivezetést egy kondenzátorral, fázisra, vagy nullára. Tudomásom szerint DELTA kötés esetén a kapcsok közt mérhető feszültség 400V 3 fázisú hálózat esetén. Míg csillag kötés esetén a csillagpont és a kapcsok közt gyök3-al keveseb vagyis 230 V. Lásd csillag delta motor indítás. A feszült ség csökkentésével nyomaték szegénnyé tesszük szerencsétlen motort. Egyéb iránt, régebben használatos volt ez a módszer ha a fordulatszám szabájozás nem volt megoldható, és elegendő volt ha legyengítették a motort.(Pl: fűrészgép asztal mozgatás. 1968-as darab, fázisonként 5 Ohmos forgó huzal ellenállás. Az asztal mozgató motort teljessen le lehet fogni akár hosszabb időre is károsodás nélkül. A motor 500W-os 4pólusú teljessen hétköznapi, rövidre zárt forgórészű aszinkron motor.)
Hogy egyértelmű legyen. A 230/400V-os tekercselésű motornál a csillagba kötött állásában működik a nagyobb feszültségről, deltába kötve a kisebb feszültségről. A 400/660V-os tekercselésűnél van csillag-delta indítási lehetőség, csillagban indul, deltában üzemel, természetesen mindvégig 400V-os a tápláló feszültség, a 660V csak az elméleti, csillagba kötött feszültség, ahol is akkora teljesítményt nyújt, mint 400V-ról táplálva , de delta kapcsolásban.
Hali!
Pontosan így van! (szerintem egyetlen szót sem írtam ami ennek bármilyen mértékben ellentmondana) Idézet: „Tudomásom szerint DELTA kötés esetén a kapcsok közt mérhető feszültség 400V 3 fázisú hálózat esetén. Míg csillag kötés esetén a csillagpont és a kapcsok közt gyök3-al keveseb vagyis 230 V. Lásd csillag delta motor indítás” Erre írtam a pontosítást, mert a "tudomásom szerint"-el kezdődő mondatokat nem érdemes még leírni sem.
Sziasztok!
Végig olvastam viszamenőleg de semmi használhatót nem találtam! Nem akarom bonyolitani a heyzetet, egy olyan szerkezet kelle ami 1 Fázisbol 3 F tud előállitani! Nem kell fék meg fordulatszám változtatási lehetőség stb, csak egy átalakitás, egy db 1,5Kw 400V motort kell meghajtani! Van erre lehetőség? mód? Köszönöm az épitő jellegü hozzászólásokat!
Szia!
mivel a 3fázisú frekiváltó is graetz hiddal kezdödik-ezért üzemelhet 1F-ről is ...de ügyelni kell az értékek beállithatóságára ill. a464/320 V dc érték miatt előálló teljesitmény csökkenésre . ezt esetleg a csillag/delta kapcsolással módositani.(mármint a motort deltába kötni )
Szia!
Erre jó példa a MÁV gépei . ott sok minden előfordul 55kW-s motor 1/3 fázisú konverterként . Ez létezik 370kW-s változatban is . Mert 1fázisú a vontatási üzem. Működnek 50Hz-s motorok 16 2/3Hz tól egészen 75 Hz-ig stb... Itt változtatni kell a kapocsfeszültséget .ill vannak még üzemben "forgókonverterek "is.itt DC-ból is lehet 1f ,3F-et csinálni 2-3 féle kapocsfeszültséggel is ... Én nem szoktam megijedni ha egy motort 50% körüli feszültséggel kellen üzemeltetni..... De ugye "háztájiban " ez azért elég ritka .......
A MÁV sem arról híres, hogy mindíg a legutolsó, legújabb technológiát használja. Anyagi okokból előfordul, hogy múzeális szerkezetek vannak még üzemben, de még teszik a dolgukat. A villamos forgógépekkel történő áramnem változtatások meglehetősen régi dolgok, kb 100 éve használják ezt a technológiát, csak az elmúlt néhány tíz évben vált lehetővé a nagyteljesítményű félvezetős inverterek használata.
A másik topikban megkaptad a választ, meg itt is. Használj frekvenciaváltót, olyat ami egy fázisból tud háromfázist előállítani. Ma már ez a legegyszerűbb, legolcsóbb megoldás. Házilag nem tudsz összeállítani olyan gépcsoportot, amivel ezt megoldhatnád megfelelő hatásfokkal.
Ezért is nem kellene ugyanazt a kérdést két topikban is feltenned
Minden bizonnyal Az a legjobb megoldás!
Sajnálom hogy több topicban is érdeklődöm, de elvagyok bizonytalanodva! Esetleg tudnátok abban segiteni hogy hol találok ilyen teljesitményü frekvencia váltót? Budapest közelében és kb mennyibe kerülne?
Igen idáig eljutottam. hogyan tovább? mit kell nézni? nekem egyszerü kell,
Ez a tipus megfelel nekem?
DANFOSS VLT 2800 Ismétlem 1 Fázisbol(230V ) bol kell 3fázist(400V) ot
Egy kúpos fahasító gépet szeretnék csinálni. Ehhez háromfázisú legalább 2,2 kW-os motor kellene, de nekem nincs a három fázis bevezetve. Ezért a segítségeteket kérem egy freki. váltó rajzra lenne szükségem. Nem kell nagy tudású, egy fázisból három és 3 kW.
Tisztelt fórumozók!
Eddig csak olvasgattam a hozzászólásokat!Egyet mindenki elfelejt egy 1kw-os motor 1fázison durván Kb4,5ampert vesz fel!Viszont indulásnál ennek háromszorosát veszi fel 13.4 amper.Emiatt nem lehet beindítani legalább is macerásan nagyobb teljesítményű motort!"2.2Kw-os motorra számítva már csak nem 27 A áramot számíthatunk.Ezt az áramot nem minden hálózat és biztosíték bír el!Emiatt van az,hogy 1ről három fázisú szabályzót nem igen gyártanak 2.2Kwfelett.Három fázisú motort deltába kötjük mert a tekercsek csak 3x240 V feszültséget kapnak a frekvencia váltóból .A beüzemelésnél be lehet állítani a felfutó áram nagyságát mivel korlátozni lehet a felvett teljesítményt.Egyébbként 1fázisu 1Kw teljesítményű motorra 70Mf kondenzátort tehetünk állandó kondenzátornak és további 100Mf-ot nagy dinamikai terhelés esetén indító kondenzátornak.A tartósan rákötött kondenzátor kb 1.41 % növeli a motor teljesítményét.További kérdésekre szívesen válaszolok.A nagy hoho nak javasolnám a motor csillag-delta indítását a fent leírt kondival!talán sikerül be indítani,ha lomha kioldású megszakító van felszerelve!
Üdv molaj!
Idézet: „egy 1kw-os motor 1fázison durván Kb4,5ampert vesz fel!Viszont indulásnál ennek háromszorosát veszi fel 13.4 amper.” Igen. Feltéve hogy álló motorra kapcsoljuk rá a hálózati feszültséget A frekvenciaváltók általában nem így csinálják. Idézet: „2.2Kwfelett.Három fázisú motort deltába kötjük mert a tekercsek csak 3x240 V feszültséget kapnak a frekvencia váltóból” Valahol 2.2-3kW körül van az a határ, amikor a motorokat már nem 230/400V-ra tekercselik, hanem 400/690V-osra. Talán ezért nincs nagyobb teljesítményre 1 fázisú frekiváltó (nem volna motor amit rá lehetne kötni, mert mind 400/690V-os a frekiváltóból meg ugye 230 jön ki). |
Bejelentkezés
Hirdetés |