Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   31 / 229
(#) Ricsi89 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 10, 2009 /
 
Ismét felötlött bennem a bicaj gondolata. Láttam most vaterán elég jó kis lithium packokat olcsón. Bővebben: Link Vennék innen vagy 3 ilyen 4-5Ah-s packot és párhuzamosítanám, az nem is foglalna sok helyet és elég nagy áram leadására is képes. És megint jönne a mechanikai rész. Azon gondolkodok több napja mi lenne a legegyszerűbb megoldás. Először is egy motort kellene szerezni. Valaki nem tud Debrecenben egy bontót? Hátha találnék valami jó kis motort ott.
(#) jungcipe hozzászólása Szept 11, 2009 /
 
Üdv minenkinek!
a velox star. bringám egyszer csak elkezdett a következőképp bohóckodni: ment rendesen 27-el, majd később csak 18-al akart csak menni, aztán hirtelen ismét jó lett. utána beinditom, csak 9-el, és nem akart leállni a gázelvételre.utána egy kicsit 18-al, most meg már nem is megy. Az elektronikában az LM 317 elég szépen melegszik, bekapcsolt gyujtás mellett.
(#) pintyu válasza jungcipe hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 
Szia! Milyen motorral van? 2 szál vagy 3 vastagabb és 5 vékonyabb vezeték jön ki belőle?
A vezérlőpanelról csinálj képet. Javítottam már pár fajta bringát, hátha tudok segíteni.
(#) jungcipe válasza pintyu hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 
tipusa HUV-T3-005
3 vastag, és 5 vékony megy a mocihoz, az egyik vastag(kék) szakadt is volt, megforrasztottam, de semmi. A "-" és a 3 vastag között 52-52 v-t mérek.
(#) jungcipe válasza jungcipe hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 
pintyu!
megy a kép

velox 002.jpg
    
(#) Belfegorr hozzászólása Szept 11, 2009 /
 
Helló
Elektromos kerékpár akkuhoz töltőt szeretnék csinálni, mert a gyári tönkrement. Trafósat szeretnék készíteni lehetőleg tirisztoros szabályzással, az akku 41 V-os.
Megbízható szabályzó elektronika séma kellene hozzá, Ha valakinek lenne ilyen, akkor segítsen rajtam. kösz mindenkinek.
(#) pintyu válasza jungcipe hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 
Szia! Ez a háromfázisú motoros változat. A motorban van 3 db hall érzékelő, és ezek alapján valamilyen kódolás szerint kapcsolgatja a fázisokat. Ezeknek a vezérlőjét nem nagyon lehet javítani, mert egy felprogramozott mikrovezérlő van bennük. De a teljesítmény részét igen! Sok olyan esetem volt, hogy a keréktengely átfordult és felcsavarta a kábelt. Ilyenkor vagy összeérnek, vagy megszakadnak a motor vezetékei.(zárlatkor a fetek is elszoktak csattani)
Első körben nézd meg, hogy az agyból nincs-e valami fegyűrődés a kábelon.
Második kör: Lehetséges hogy a gázkarod elkopott, ugyanis abban is egy hall érzékelő lakik. Mérj rá!
3 vezeték megy rá: 1. +5Volt 2. - test 3. kimenet: 1-4V.(a sorrendet nem tudom, többféle szinekkel lehet)
Ha a tápot megkapja és elkezded húzni a gázkart, a kimenetén 1-4V ig fog változni a feszültség.
Egyelőre ennyi.
(#) jungcipe válasza pintyu hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 

Elindult! Igaz, hogy még csak kilenccel. A tengely nem volt átfordulva, kiszedtem, visszatettem, aztán ment. Minden vezetéket átmozgattam, nem látni érintkezési hibát sehol. A gázkart kimértem, és ott 4.8-vmint tök gázon a másik szálon csak 1,8-2,0v volt.Itt lenne a gond?
Javítható ez?
(#) pintyu válasza jungcipe hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 
Szia!Lehet itt a gond. 4V-ig fel kell menjen a feszültség. Próbálj bekötni egy potit a hall érzékelő helyére és úgy figyeld meg mennyire pörög ki! A potit kösd fel a +5 volt és test közé.
(#) jungcipe válasza pintyu hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 
Megleszünk!
Ha a gázkart óvatosan mozgatom, meg-megugrik a motor, és teljesen ki is pörög, ha eltalálom .
(#) jungcipe válasza jungcipe hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 

megvan a pontos hibadiagnózis: mikor elkezdem húzni a gázt, kb 20 fok fordulatig semmi, majd elindul, és tök gázon visszalassul. Ha picit visszaengedem a gázt, ujbol felgyorsul!
(#) pintyu válasza jungcipe hozzászólására (») Szept 11, 2009 / 1
 
Valószínűleg a gázkar elkopott. Ezt csak egybe lehet cserélni. 2-3ezer körül lehet kapni (üzelttől függ). De még mielőtt kicserélnéd, manipuláld már a kart. Köss be egy potit a helyére!
(#) Biro F. válasza jungcipe hozzászólására (») Szept 11, 2009 /
 
Üdv.
Én is azt tudom javasolni, cseréld ki a gázkart. A benne levő Hall elem tönkre ment.
(#) pintyu válasza Biro F. hozzászólására (») Szept 12, 2009 /
 
Üdv. Nem feltétlenül a hall elem megy tönkre. Az érzékelő és mágnes közötti távolság változik a kar húzásával. Mivel az egész mechanika műanyag ezért elkopik.
(#) Zoltan.ms hozzászólása Szept 14, 2009 /
 
Sziasztok, van egy 12/24V 1,5 KW-os motorom.
Az a gond vele, hogy irgalmatlanul pörög.
12V-on 4650 rpm 24V-on 9800 rpm a fordulatszáma.
Szerintetek lehet ebből valamilyen elektromos járgányt építeni?
Minden ötlet érdekel, köszi.
(#) zolika60 válasza Zoltan.ms hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szerintem az igen jó lehet robogónak Terhelve úgysem forog annyit. Képed nincs róla? Vagy megadhatnád a mechanikai méreteit.
(#) sprofan hozzászólása Szept 17, 2009 /
 
Végre megérkezett az én motorom is, volt egy kis kavarodás mert rossz címre lett küldve először, de már ittvan. Akkora egy nagy dög hogy azt sem tudom hova rakom majd a bicón A súja 5,5kg, 24V-os 200W-os és van benne még 24V-os DC fék, akkora áttétel van rajta hogy kézzel meg sem birom forgatni a tengelyvéget. Mindezt kemény 1000ft-ért, úgy érzem jó vételt csináltam. Majd teszek fel képeket később.
(#) uli válasza sprofan hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Nem 10 ezret akartál írni??

Zoltan: Szerintem abból tök jó kis gépet lehetne csinálni, de mindenképpen sebességváltóval. A megfelelő áttételeket kell csak kiszámolni. uli
(#) saba válasza uli hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Itt szet lehet nezni:
Bővebben: Link
vagy
Bővebben: Link
fajjon a szivetek
(#) Ricsi89 hozzászólása Szept 17, 2009 /
 
Szerintetek egy VW golf hűtőventilátora mekkora teljesítményű lehet? Vaterán láttam párat, komplett hűtővel 3k-ért. Jó lenne tudni milyen teljesítményű lehet egy ilyen motor, nehogy a semmiért vegyem meg esetleg.
(#) Krisz03 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
120-150 max 200W-ra tippelem. De mivel 12V-os, rettentő nagy áramot vesz fel.
(#) sprofan válasza uli hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Nem, csak ezer forint
Itt vannak képek: Bővebben: Link
Vélemények?
Arra gondoltam, indulásnál bár simán el bir hajítani is, de mégis a lassú indulás lenne a célszerű. Ezt egy egyszerű 55-el csinálnám, amivel egy 4017-est hajtok. Ennek a kimenetére ellenállásokat pakolok, és ahogy léptet úgy pakolja ezeket az ellenállásokat egy másik 555-re ami már a pwm jelet állítja elő. Nagyából ennyi lenne a sebesség szabályzás is csak egy potival. Nem akarom túlzásba vinni, mivel áttételnél nekem nem hogy sebeség csökkentő, hanem növelő kell Kiszámoltam ez a motor 1:1 áttételnél 10km/h -ra képes, így tennék fel 3 fogaskereket, anyi még felfér, ami 1-2-3 :1 áttétel lenne. De ehhez viszont már nem kéne a sebeség szabályzás, szerintetek?
(#) Ricsi89 válasza Krisz03 hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Én Li-ion aksival tervezem megcsinálni. 3 pack 5Ah-s aksi párhuzamosan kötve már szerintem bírná és kis helyen is elférne. A laptop aksikban meg már eleve benne van a mélykisülés védelem és a töltés szabályzó elektronika is. Vaterán néztem, 1000-1500-ért már lehet kapni aksikat. ha esetleg van benne hibás cella, akkor ismerősöm elvileg tud szerezni olcsón bontott, de jó állapotú cellákat és azokat raknám be a régiek helyett. Ő szerzett nekem a laptopomba is aksit és jól megy. Szóval most épp ezen agyalok, hogy miként is csináljam meg.
(#) spacesmonkey hozzászólása Szept 18, 2009 /
 
Sziasztok. Nekem van egy kinai e-rollerem. Két gondom van vele: a vezérlő panelje szar és nincs hozzá akksi+töltő. Nem tudtok hozzá akksit töltővel? A motor 12V 15A., szíjhajtás. Vezérlő panel nélkül is lehet üzemeltetni? Mert gondolom annak inkább a töltésnél lehet szerepe. Vagy akár el is adom, ha kell vkinek.
(#) fassenkugel válasza sprofan hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
ebben csigahajtás van kb semmire se jó..
(#) fassenkugel válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
a csigahajtás hatásfoka olyan 70%. nem jó.

(#) sprofan válasza fassenkugel hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
Tetszik, nemtetszik, márpedig jó.
Elárulom neked azt a nagy titkot, hogy a belsejében egyáltalán nem csigahatjtás van, azért mert egyszer esetleg láttál olyat attól még nem mindegyikben az van. Normális fogaskerekes áttétel van benne, csak az egyik fogaskerék az oldalán van fogazva. A racsni ahogy köbzoli is írta pedig egy alap dolog.
(#) zolika60 válasza fassenkugel hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
Itt egy oldal ahol mindent megtalálsz hozzá:Bővebben: Link
Rengeteg ilyen hely van a neten.
(#) zolika60 válasza sprofan hozzászólására (») Szept 18, 2009 /
 
Ha jól láttam 120 fordulat percenként. Az kb. kétszerese annak amit optimális pedál fordulatnak mondunk. Ha egy kisebb első lánckereket teszel rá és egy babetta racsnit a kerék túloldalára remekül együtt működhet a pedállal.
Következő: »»   31 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem