Fórum témák
» Több friss téma |
mondjuk úgy hogy 2x láttam már ilyet. de ha ennyire biztos vagy enne akkro hajrá.
magyar forrás is van, de az a 2..300W biciklihez is kevés. max úgy működik, ha induláskor pedálozol. illetve van olyan verzió is, hogy a láncfeszességet mérik, gyak amikor nyomod akkor feszül, ekkor egy a lánckörbe rakott motor is elkezd dolgozni addig amig a lánc adott értékig lazul. igy a motor akkor dolgozik amikor a lábad ereje elfogyott pl 30-al lehet tekerni kényelmesen mert akkor már sok a légellenállás igy megy 40..45-el. vagy dombon felfelé. jó mert egyszerű a mechanika a meglevő lánckörbe kell csak tenni..
amit én akarok ahhoz 25..30kW-os motor kell, amit csucson 50..60kW-on lehet használni.
Nem leszlólás volt vagy valami, csak kicsit rosszul esett ez a írás. Biztos vagyok mert ki kellet ganajoznom belőle a gépzsírt és lecserélni, magyaru szét volt szedve cafatokra.
zolika60: Igen annyi, én is erre gondoltam hogy teszek rá 2 maximum 3 fogaskereket és ezek között egy első váltóval váltanék mive más nem fér el, 1: 0,5-1-2 így lenne ideális szerintem, viszont ezt az a alpján számoltam hogy ha 120rpm 1:1 átételel 26-os kerék esetén az csak 8Km/h az a 0,5-s elinduláskor lenne a jó mert még nagyobb nyomaték lenne, vagy dombon felfelé. De ha már kész és tudom tesztelni ezt lehet változtatom 1: 1-2-3 -ra.
Szerintetek 15Ah-nyi aksi elég lenne egy autóhűtő ventilátor meghajtásához? Tudok most olcsón laptop aksikat, 5,2Ah 10,8v-ost. Ebből akarom megcsinálni. Véleményt kérnék ezügyben.
heló mindenkinek
remélem tud segiteni valaki elektromos rolleről van szó hibásan vettem, le volt égve a motor újratekercselttettem de még mindig nem jó. háromnegyed gáz után elkezd sípolni a motor. ránéztem szkóppal és neméri el a kitöltés a dc t és a frfeki is beremeg. mi lehet a gond?? (gondolom a motor is ettől égett le)
Üdv mindenkinek.
Elkészült a Kínai roller átalakítása egy kicsit modernebb és vagányabb formára. Aki hasonló dolgon töri a fejét, vagy csak építene valami hasonlót annak pár jó tanáccsal tudok segíteni. A munka nem volt nehéz, de nagy műhelyfelszereltséget igényelt, viszont, hogy érdemes-e belefogni az nem kérdés... :yes:
Sziasztok!
Csináltam egy kis leírást, hogy most hogy állok az építéssel. Bővebben: Link Tettem fel képeket és egy kis leírást is mellékeltem hozzájuk. Most már csak motor kell és elkezdődhet a mechanikai kialakítás. Valakinek esetleg nincs egy hűtőventilátor motorja feleslegbe, amit olcsón nekem adna? Vaterán nem akarják külön adni, csak ventilátorral és hűtővel együtt. Na de nekem azok nem igazán kellenek. Esetleg valami ötlet a lánckerék és hátsó kerék társításához? Eddig semmi használható nem jutott az eszembe. :no: Üdv: Ricsi
Szépen haladsz, az aksikat aukciós oldalon veted ugye?
Én egy kicsit bonyolultabb oldalról közelítem meg a dolgokat, úgy gondotam hogy a teljes vezérlés egy 6V 2Ah aksiról fog menni, amit a bicó dinamójáról töltök (csak pár 100mA-t eszik a meghajtás, és a dinamó szinten tudja tartani az aksit, már kipróbáltam terhelés melett). Az egész holmi aksikkal együtt egy ilyenbe kerül majd, csak a motort kell majd valahogy az ülés alatti részre betenni. Nekem legalább 24V 12Ah kellene, ez bizony újonnan 10K Eddig ráfordítható pénz hiányában inkább a kapcsolásokat terveztem meg (kb. 80% kész) az ég világon mindent PWM hajt (csak 555-ből 3db van benne, egyenlőre...) Egyetlen egy relé lesz benne csak, ez pedig azért, ha lemerül az aksi akkor az egész holmit lekapcsolja róla, ne legyen 1mA fogyasztás sem, mert a mélykisülésvédő is eszik kikpacsoklt állapotban pár 10mA-t. Ha érdekelfeldobhatom a rajzokat vagy csak egy vázlatot hogy mi-hogy. Ja, és ajánlom járj nagyon nyitott szemmel a vaterán, én is ott vettem a motorom 1000ft-ért, és nagyon megérte
Az aksikat hardveraprón vettem egy sráctól, akinek van rengeteg bontott laptop aksija. Megkérdeztem tőle, hogy nem-e akadna 3 egyforma kb 5Ah-s aksija, szétnézett és talált is. Mint a leírásban is benne van, kicsit féltem tőle, hogy mivel teszteletlen, ezért sz@r lesz, de szerencsém volt. Szoktam én is nézelődni vaterán, de még nem találtam megfelelőt. Igazából azt se nagyon tudom merre keressem az ilyen motorokat. Majd nyitott szemmel nézelődök még, hátha találok valamit. Valahol egyébként nekem is kész van a pwm rész, de ha jól emlékszem egy-két fetet már kivettem belőle, mert kellett másra. Nekem is még egy mélykisülés védőt kell csinálnom hétvégén, ami úgy, mint a tiéd lekapcsol mindent a aksiról, ha baj van. Én azért döntöttem a lithiumos aksiknál, mert kicsik, könnyűek és elég nagy teljesítményűek. A töltésük sem túl bonyolult. Itt az oldalon is van egyszerű LM317-el felépített töltő. A mélykisülésre viszont figyelni kell, mert cellánként nem mehet kb 3V alá, mert ott már hirtelen csökken a fesz és károsodhat a cella. Na de erre való a védőáramkör.
Igen és is pont emiatt tartok a LI aksiktól (töltés). Meg ha csak pár ciklussal is, de kisebb az élettartamuk mint a zseléseknek. Nekem legalább 6db kellene, az ugye meg szinte kizárt hogy legyen annyi egyforma, vagy ha van is akkor mind jó legyen Meg ha nem túl nagy titok, akkor feltennéd a hirdetés linkjét? Mert kerestem de nem találtam.
Úgy találtam rá a motorra, hogy épp valami olcsó szivattyút kerestem, ekkor bukkantam rá egy "Szivattyú(talán?)" nevű valamire, amikor megláttam hogy mi az és mennyi, már meg is vettem
A töltésük nem bonyolult. Én most is labortápról töltöm őket, a töltés végén is hidegek az aksik, gondolom akkor nem lehet bajuk. Itt a link. Én tőle vettem, nagyon rendes srác.
Kinek lenne kedve elektronikákat tervezni a biciklikhez? Nem olyan nehéz ezeket a motorokat vezérelni, és lehet hogy extra sebességet is kapnánk! Ugyan is tudnak olyat csinálni a uC-be hogy nem engedik a kereket 1 bizonyos fordulattól gyorsabban forogni
Szal én vszínüleg belekezdek 1be Üdv: Sunci
Szevasztok!
BLDC motorvezérlő áramkörre lenne szükségem 4200 rpm/V fordulatszámú, 10A max áramfelvételű mocihoz 5-12 V közötti feszültségtartományban. Azért gondoltam h itt talán tudtok segíteni, mert az elektromos biciklik motorja is egy outrunner BLDC, tehát a vezérlés hasonló. A segítséget előre is köszi
lehetséges hogy ennyi az egész?
http://www.beatyourtruck.com/forum/showthread.php?p=694529
Szia!
Az arról szól, hogy tudja a motort generátorként használni. Egy ilyen vezérlő elkészítése nem könnyű, egyszerűbb venni.
Azóta már rájöttem ha arra a kapcsolásra ha áramot kötök az elég szép rövidzár lenne.
csak bonyolultan lehet megoldani, egyszerűbb megoldás nincs?
Na ahogy jártam keltem, találtam egy Brushless motor vezérlőt neked. Mondjuk igen sok ember segítsége kellene ahhoz, hogy meg tudd építeni, de soha nem lehet tudni! Biztos másokat is érdekel!Bővebben: Link
Köszönöm a segítséget, átnézem az oldalt.
Egy elvetemült ötlet jutott eszembe. Mivel számolgattam és ha egy 3000-es fordulatú motorból 40km/h-s végsebességet akarnék kihozni, akkor 1:10-es áttétel kellene. Ezt viszont mindenféle képpen két részből kellene összerakni. Mi lenne, ha az első áttétel egy robogó meghajtása lenne(már ha tudnék olcsón szerezni). Szóval komplett variátor, kuplunggal, kicsit átalakítva, hogy kisebb fordulaton működjön. Ehet csak a rugóerőkön kellene gyengíteni és beállítani vele. Így a motor sem venne fel akkora áramot induláskor, mert induláskor szinte üresen kezdene felpörögni és utána kapcsolna a röpsúlyos kuplung fokozatosan, és a variátornak köszönhetően változatlan fordulatszám mellett is gyorsulna a bicikli. Így a motor sem lenne annyira terhelve, az aksik is jobban bírnák, nem lenne hirtelen indulásnál hatalmas áramfelvétel. Csak a variátor beszerzéssel lehetnének nehézségek... Viszont ha az meglenne, akkor már egyszerűbb lenne a dolog.
10:1 áttétel egy fokozatból kihozható, a variátornak pedig rossz a hatásfoka. Az áramfelvétettel nem kéne spórolni éppen az a jó a vellany motorban, hogy károsodás nélkül akár 3x-osan is túlterhelhető rövid ideig.
Hali!
Valaki tudja, hogy hogy lehet engedélyeztetni a 300W-ál nagyobb elektromos motort használó járműveket? Azt hiszem olyan 12000Ft az engedélyeztetés, de nem tudom mi kell hozzá és hol lehet ilyet csináltatni.
Sziasztok!
Most találtam erre a hasznos oldalra.800W-os Elektromos robogoval.
Majdnem.Ott szereztem hozzá tuning vezérlöt
Sziasztok!
48V 500W-os 60(!) fokos vezérköje nincs valakinek elfekvöbe?Esetleg csere 120fokosra.
Sziasztok!
Több témát is átnéztem, és a kérdésem talán ide illeszthető be a legjobban. Elektromos csónakot csinálnék, de a motorral kapcs. gondolkodóba estem: szimpla önindító( Fiat 128-Zastava,800W) megfelelő-e a célra, természetesen becsapágyazva? A kefe élettartama nem tétel, hiszen fillérekért lehet kapni, és nem pörögne egész nap. Más: 12V-os generátor (Honda, Lada, Trabi) fedezi-e a motor étvágyát (mázsányi akksit nem szívesen cipelnék)? Választ előre is köszönöm!
Szia! Az önindító motort felejtsd el! Azt nagy teljesítményű szakaszos ( pár sec) üzemre tervezték. Azok 50A-100A-t vesznek fel 12V-ról és melegszenek rendesen (azért megpróbálhatod) Mekkora teljesítményt szeretnél mennyi ideig használni? Azt hiszem azt is nagyon figyelembe kéne venni, hogy a meglévő propellernek mennyi az optimális fordulat tartománya, mert főleg az elektromos hajtásnál nagyon lényeges a hatásfok. Abból te is tudsz számításokat végezni, hogy mennyi a szükséges akkumulátor kapacitás.
Én inkább megemelném a tápot 36-48V-ra (3-4 12V-s akkumulátor sorba 3*12V*20A/h=720W/h tehát egy 180W-s motor majd 5 órán keresztül hajtja teljes teljesítménnyel. Ez csak egy hevenyészett számítás a veszteségeket nem tartalmazza) Ehhez keressél vagy tekertessél át motort. Ennek több előnye van, pédául használhatsz 3 fázisú aszinkron motort ( nagy a választék, nagy a nyomaték ,jól szabályozható fordulatszám), amit egy olcsó elektromos kerékpár elektronikájával vezérelhetsz. Na egyenlőre ennyi! Szia
egy gyors kérdés. a Hestore-n nem lehet majd kapni nagyobb teljesítményű motorokat? pl. 24V 250W. Csak azért ide írom mert itt van szó villanymotorokról.
Helló még új vagyok de lelkes, és az egész topikot már végigolvastam ebben a témában. Én is 1 e-bringa szerű dolgot szeretnék építeni csak pedálos hajtás mellőzésével, és csak az elekrtro motor vinné az egészet.
A vázat 1 enduro motorkerékpár váza alapján hegesztem majd öszze a terv meg van már, az aksik is 12V 7A/h -ásak és sok van belőle. Valószínűleg elsőnek egy scooter 24V-os 250W-os motor lesz beleépítve. És az lenne a kérdésem hogy ha veszek a gasboardtól gázkart, és a motor megvan, meg az aksik is akkor kell még mellé vezérlés vagy a gázkar is elég hogy szabályozzam a motor teljesítményét? Minden ötlet megoldás tanács érdekel! Ja 1 ilyen gép hozott lázba valami hasonlót szeretnék építeni csak még nem ilyen erőset először és olcsóból kihozni. videó: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |