Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy van nekünk egy elektromos mopedünk, amiben a hangszóró hátramenetben annyira hangosan sípol, hogy megsüketül tőle az ember.
A hangszórót ki lehet kötni belőle simán, vagy figyeli általában valami elektronika hogy be van e kötve? Tudom hogy nem véletlenül van benne, de pont elég az hogy nem tud járni az ember, ráadásul még meg is akarják süketíteni a gyártók.
Üdv. Próba szerencse! Szerintem nem tudod elrontani vele ha kikötöd. Főleg ha kínai, nem adnak az ilyen kis apróságokra...
Készen van, 3.3kohm lett a vége, de még így is szól.
Ok, kösz. Akkor nem aggódok hogy lecsuknak emiatt 30 évre.
Sziasztok!
A gázkarban lévö Hall elem,helyetesithetö a motorban lévö Hall elemmel
Üdv.
Nem helyettesíthető, mert a motorban levő bipoláris, a gázkarban levő pedig lineáris a hall elem.
Köszi a gyors,és preciz választ!
Esetleg a gázkar Hall elemhez itthon fellelhetö tipust,vagy számot tudnál adni?
sziasztok!
olyan kérdésem lenne .hogy a kerékpárom ki be kapcsol 5km után.megmértem az aksit terhelés nélkül 37v ,amikor huzom a gázt erőltetem 32-33v.Ilyen kor letilt az elektronika?vagy rossz az aksi! világítással is ugyan ugy csinálja.
Üdv.
Az AH49E tipusu hall elemet keresd.
A vezérlöelektronikában az akuk védelme érdekében van mélykisülés elleni védelem.Egy szulfátlanitás esetleg segithet az akupakkodon.
Sziasztok
Nem rossz az elképzelés, a váltóval kapcsolatban. Annak idején én is Simson váltóval akartam megoldani. A végén kiderült, hogy a motorom túl nagy fordulatú és 170w körüli. Gyerekmociba jó lenne. Én úgy oldanám meg, hogy a főtengely helyére esztergáltatnék egy síma tengelyt. Az egyik oldalon bordás, vagy fogasszíjjal hajtaná az elektromos motor, a másik oldalon a gyári szisztéma szerint, olajban futva, a kuplungfogaskereket hajtaná. A kuplungtárcsákat ki lehet venni, fixre zárni a kapcsolatot a tengely és a tárcsa közt. Van a youtubon egy CB Honda, amit így alakítottak át. Persze nem fontos a váltó, ha PWM-et használsz, mert a mocinak, majdnem nulláról maximális a nyomatéka. Rengetegen gyártanak elektromos motorkerékpárokat, néhány típusba tesznek váltót is, de többnyire nem jellemző. Az átalakított autókon azért van váltó, mert csak egy fődarabot lehet kicserélni az átalakítás során, ez esetben a motort, a váltó már egy másik fődarab lenne, így azt meg kell hagyni. Az 1kw-os motor nem rossz, de a 180 v-hoz kell néhány aksi, ami súlyos, ha nem LiIon. Nekem 400w-os volt, de nem volt nagy durranás. Nagy nyomaték kis fordulaton, aztán a fordszám növekedésével ez csökkent. A végsebessége 28km/h volt, 11kg-nyi aksival + az én 75kg-mal. Azon gondolkodom, hogy veszek egy dobmotort kerék nélkül, a pedálok helyére beépítem és lánccal meghajtom a hátsó kereket egy agyváltón keresztül. Így bírná az emelkedőket, sík talajon pedig növekedne a sebesség. Na igen, de a lánchajtás veszteséggel jár, egyből 100w-tal nagyobb moci kell, ahhoz pedig nagyobb aksi, ami drága. Viszont a régiek is meg vannak, kidobni nem akarom. Így marad a 400w helyett, 300w-os dobmotor az első kerékben, a régi aksikkal.
Az akksikon én is agyalok, mivel még nem csináltam ilyesmit, ezért nem tudok mihez viszonyítani. Az biztos, hogy a 180V-ot nem akksikból fogom kirakni, egy kapcsolóüzemű tápra gondoltam, így nem kell külön PWM szabályzás a motor elé, mert azt elvégzi a kapcsitáp. Ha figyelembevesszük azt, hogy visszatölteni is fog a motor (minden fékezéskor), akkor elméletileg! nem is kellene különösebb akku, csak ezzel az a probléma, hogyha 50%-ot vissza is töltene, akkor az a fele akkora akku durván be lenne terhelve, amikor 1KW-ot veszek ki belőle.
köszi!
megmértem az akut amikot húzom a gázt 32.5v,rámértem a vezérlésnél 31,5v akor kapcsolgat ki. hova lessz az 1v ? amikor az akut rövidre kötöm az ellektronokával ,valamennyivel többet bir. válaszotokat köszi!
Az elektronika is felvesz minimális áramot,a gyujtás kapcsolonál biztinél is elmehet ha enyhén kontaktos.A müszeredben v.szinü merült már az elem,mert 36V-os akupakknál 34.5V-nál lekellene tiltania.Feltöltött akupakknál mérted?
36.5 v volt az aku .töltés után mentem 3km!
amikor leveszem a töltöről 38.6v
Bocs.Rossz értékre emlékeztem.10.5V alatt tilt le.Tehát 10.5Vx3db=31.5V
A töltöddel lesz a gond sz.tem.14.4V-ra kellene akunként feltöltenie. 43.2V-ra a 3 aksit.Egy proba erejéig ha tudsz kérj kölcsön egy töltöt,és azzal ismételd meg a mérést.
köszönöm!
akkor takaritsam meg a csatlakozókat?
köszi!
megpróbálom!
Ha nem tudsz E-kerékpár töltöt szerezni,autos töltövel is feltöltheted EGYENKÉNT az aksikat.De figyelni kell folyamatosan a töltöfeszt ami nem mehet 14.4V fölé.Ha kell köss sorba egy 12V21W-os gépkocsi izzot.
Igen, sajnos a kicsi aksival az a gond, hogy gyorsításkor a megnövekedett áram, nagyon terheli, ezért piszok gyorsan tud merülni. Nálam is az volt a probléma, hogy 20-al elmentem több mint 20 km-t, de ha gyorsítgattam és max gázon mentem, akkor kb. a felére csökkent a hatótáv. Az én 400w-os motoromhoz, legalább 10Ah-ás aksik kellenének, a mostani 7Ah-sokkal ellentétben. Ezért gondoltam a 300w-os mocira, legfeljebb 28 helyett, 26-tal fog menni, de az aksikat nem nyírja ki olyan hamar.
A kapcsoló táp nem rossz, mert kevés a vesztesége, de azért itt is kell vele számolni. Az sem mindegy, hogy mekkora feszültséget akarsz növelni, ide is kellene legalább 48V. Az 1kW-hoz viszont, az elfűtött veszteségekkel együtt, már a 20Ah-ás aksik is kicsik, mert ennél a motornál, gondolom ki szeretnéd használni a nyomatékot, az viszont meríti gyorsan. Líthium aksiból már jó lenne a 20Ah-ás (talán). Már gondoltam a 3 kerekűre is, ott nem lenne gond az akkuk tárolásával. 4db 35Ah-ás (Suzuki) aksi az ülés alá, előre egy 48V-os 0,8 vagy 1kW-os kerékagymotor., vagy a két hátsó kerékbe 500W-os. Tervek vannak, csak az anyagiak hiányoznak.
Nekem 17Ah-sok vannak, de valószínűleg érdemes lesz beruházni még egy 17Ah pakkba.
Üdv itt a fórumon mindenkinek! Sokszor mosolyogva sokszor fejcsóválva olvasom a hozzászólásokat. Nyomtató motor meg ablaktörlő motor meg önindító. Egyik végletből a másikba. Persze kisérletezni azt lehet sőt kell is de csak módjával és ésszel. Gondoljunk csak bele mennyi mérnöki munka mennyi számítás, fejlesztés, engedéjezés mire elkészül egy piacképes darab. De vissza térve a témához "babetta hátsó kereke, pont olyan ami neked kell". Pláne egy 4700 f/perc motorhoz? De akkor már valami szorzó akarom mondani osztómű is kellene hozzá mert különben a hátsó lánckerék nagyobb lenne mint a gumis kerék hogy el is bírjon szegény indulni. Nem véletlenül van a gyáriakon kis átmérőjű vékony köpenyű kerék. Törődjünk bele hogy 750W az csak kb 1le. És P= U *I Üdv ksanyi.
Hátra Babetta kerék lenne jó 51-es lánckerékkel, előre 12-16-os, ezt a 2200/min fordulatszámú motor bordázott szíjhajtással, vagy láncáttétellel hajtaná.
Üdv Köbzoli! Természetesen nem reád vonatkozik a ablaktörlő stb motor. Meg sem akartalak bántani, távol állt tőlem. Természetesen van babettám 2 is, agymotoros kerekem is van 2 is. És van közte kölömbség (árnyalatnyi). De itt nem erről van szó. Ha márr ajánlottál egy bizonyos átmérőjű kereket úgy lett volna korrekt ha azt is hozzá teszed hogy a 180 v-os 4700 ford/perc motort felejtse el úgy ahogy van, és ajánlottál volna hozzá modjuk egy 500W-os kis fordulatút vagy áttételest mint pl rokkant kocsikban van. Mégegyszer bocsi ha megbántottalak. Üdv ksanyi.
Hátránya is van:
-Az ára. -A vezérlő. -Fix feszről megy. Tehát 48V-os 40,5V alatt lekapcsol. Ilyen szempontból a kefés egyszerűbb, és kőbalta bonyolultságú. - Kis nyomaték kis áramnál. A sík útra tervezett kerékátmérővel erős emelkedőn romlik a hatásfok. a tekercsekben jelentős áram folyik a kerék alacsony fordulatszáma mellett, pedig magasabb fordulatszám, kisebb áram volna kívánatos. -Visszatöltéskor ugyanez a probléma. A helyzeti, mozgási energia hatékony eltárolásához a menetellenállást alacsonyan kell tartani, és hosszabb időn át kis árammal tölteni. Alacsony menetellenállás alacsony sebességgel érhető el. Ekkor viszont a motor által leadott feszültség a kis sebesség miatti kis fordulatszámtól, és a tekercs terhelhetőségétől függ(as magas áramerősség itt is növeli a veszteséget). -A mágnes- vasmag vonzás üresjáratban guruláskor fékezi a járművet, ami szintén veszteség.(Hajtott kereket felemelve az úttestről nem lép fel). Példa: 48V 500W-os motort építesz be, mely üresen 48km/h-val pörgeti a kereket. A tekercselése 10A-t visel el. Generátorüzemben 5km/h sebességnél 5V 10A-t tud leadni, mely 50W. Ez nem elég a jármű megfelelő fékezéséhez, sebességének tartásához. Vagy nagyobb terhelhetőségű motor szükséges, vagy meg kell növelni a motor fordulatszámát. Ehez viszont áttétel, vagy kisebb kerék szükséges. Váltós elektromos autónál egyszerű a dolog. 1-esbe kapcsolsz, és úgy ereszkedsz le a lejtőn, visszatöltve. A kerékagymotoros kerékpáromon a 3 fázist egyenirányítva 12V-ra kapcsolt akkupakkot 12km/h-tól (15-16km/h 2-5A)kezd el tölteni 195cm kerületű montikerékkel. A sebességgel tudod szabályozni a töltési feszültséget, ebből adódóan az áramerősséget. 24V-hoz már 30 körüli tempó szükséges. Kőbaltás megoldás, de legalább működik. Kisebb kerékkel jobb lenne a visszatöltés.
Tudod az a baj hogy nemlátunk bele a kérdező szándékaiba elképzeléseibe s akaratunkon kivül olyat tanácsolunk amiből esetleg elképesztő marhaság sül ki. Pl ha azért kérdezte a mindkét oldali lánckereket hogy eggyik oldalon meghajtja egy elektro motorral a másik oldalon egy generátort hajt vele visszatöltésre, hát mit nemondjak. Meg az sem mindegy mire akarja használni az elkészült "művet" 2 perc rodeózásra vagy egy félóra önfeledt "kerékpározásra", esetleg korra vagy fogyatékból adódó segítség nyujtásra. Egyszóval építsük az elektromos bicajt de vegyük figyelembe korunkat, súlyunkat anyagi és eszközi lehetőségeinket, hogy a végén ne valjunk kudarcot. Üdv ksanyi.
Közben találtam kétoldalas agyat biciklihez Bővebben: Link, de még mindig a tárcsafékes a favorit. Már készül a váltó, egy simson 3 fokozatos lesz bele, de ezek a váltók 4 fokozatú helyre lettek tervezve, így az egyik fokozatban üresben van (szerencsére). Megpróbálom teljesen elektronikussá tenni a váltást, így akár automata váltóként is működtethető később. Ha egy órás üzemidőre tervezzük az akkut (amiből max. fél óra lesz), akkor is 1KW-os teljesítménnyel fél óra alatt messzire lehet jutni .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |