Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   34 / 229
(#) Ronin hozzászólása Feb 7, 2010 /
 
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy van nekünk egy elektromos mopedünk, amiben a hangszóró hátramenetben annyira hangosan sípol, hogy megsüketül tőle az ember.
A hangszórót ki lehet kötni belőle simán, vagy figyeli általában valami elektronika hogy be van e kötve?
Tudom hogy nem véletlenül van benne, de pont elég az hogy nem tud járni az ember, ráadásul még meg is akarják süketíteni a gyártók.
(#) pintyu válasza Ronin hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Üdv. Próba szerencse! Szerintem nem tudod elrontani vele ha kikötöd. Főleg ha kínai, nem adnak az ilyen kis apróságokra...
(#) Ronin válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Készen van, 3.3kohm lett a vége, de még így is szól.
(#) Ronin válasza Ronin hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Mellesleg a rendőr nem szól az ilyesmiért?
(#) Ronin válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 7, 2010 /
 
Ok, kösz. Akkor nem aggódok hogy lecsuknak emiatt 30 évre.
(#) Mary bx hozzászólása Feb 8, 2010 /
 
Sziasztok!
A gázkarban lévö Hall elem,helyetesithetö a motorban lévö Hall elemmel
(#) Biro F. válasza Mary bx hozzászólására (») Feb 8, 2010 /
 
Üdv.
Nem helyettesíthető, mert a motorban levő bipoláris, a gázkarban levő pedig lineáris a hall elem.
(#) Mary bx válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 8, 2010 /
 
Köszi a gyors,és preciz választ!
Esetleg a gázkar Hall elemhez itthon fellelhetö tipust,vagy számot tudnál adni?
(#) farkas joco hozzászólása Feb 9, 2010 /
 
sziasztok!
olyan kérdésem lenne .hogy a kerékpárom ki be kapcsol 5km után.megmértem az aksit terhelés nélkül 37v ,amikor huzom a gázt erőltetem 32-33v.Ilyen kor letilt az elektronika?vagy rossz az aksi! világítással is ugyan ugy csinálja.
(#) Biro F. válasza Mary bx hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Üdv.
Az AH49E tipusu hall elemet keresd.
(#) Mary bx válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
Köszi szépen!
(#) Mary bx válasza farkas joco hozzászólására (») Feb 9, 2010 /
 
A vezérlöelektronikában az akuk védelme érdekében van mélykisülés elleni védelem.Egy szulfátlanitás esetleg segithet az akupakkodon.
(#) suszitibi válasza SKY hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Sziasztok
Nem rossz az elképzelés, a váltóval kapcsolatban. Annak idején én is Simson váltóval akartam megoldani. A végén kiderült, hogy a motorom túl nagy fordulatú és 170w körüli. Gyerekmociba jó lenne. Én úgy oldanám meg, hogy a főtengely helyére esztergáltatnék egy síma tengelyt. Az egyik oldalon bordás, vagy fogasszíjjal hajtaná az elektromos motor, a másik oldalon a gyári szisztéma szerint, olajban futva, a kuplungfogaskereket hajtaná. A kuplungtárcsákat ki lehet venni, fixre zárni a kapcsolatot a tengely és a tárcsa közt.
Van a youtubon egy CB Honda, amit így alakítottak át.
Persze nem fontos a váltó, ha PWM-et használsz, mert a mocinak, majdnem nulláról maximális a nyomatéka. Rengetegen gyártanak elektromos motorkerékpárokat, néhány típusba tesznek váltót is, de többnyire nem jellemző. Az átalakított autókon azért van váltó, mert csak egy fődarabot lehet kicserélni az átalakítás során, ez esetben a motort, a váltó már egy másik fődarab lenne, így azt meg kell hagyni.
Az 1kw-os motor nem rossz, de a 180 v-hoz kell néhány aksi, ami súlyos, ha nem LiIon. Nekem 400w-os volt, de nem volt nagy durranás. Nagy nyomaték kis fordulaton, aztán a fordszám növekedésével ez csökkent. A végsebessége 28km/h volt, 11kg-nyi aksival + az én 75kg-mal.
Azon gondolkodom, hogy veszek egy dobmotort kerék nélkül, a pedálok helyére beépítem és lánccal meghajtom a hátsó kereket egy agyváltón keresztül. Így bírná az emelkedőket, sík talajon pedig növekedne a sebesség. Na igen, de a lánchajtás veszteséggel jár, egyből 100w-tal nagyobb moci kell, ahhoz pedig nagyobb aksi, ami drága. Viszont a régiek is meg vannak, kidobni nem akarom. Így marad a 400w helyett, 300w-os dobmotor az első kerékben, a régi aksikkal.
(#) SKY válasza suszitibi hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Az akksikon én is agyalok, mivel még nem csináltam ilyesmit, ezért nem tudok mihez viszonyítani. Az biztos, hogy a 180V-ot nem akksikból fogom kirakni, egy kapcsolóüzemű tápra gondoltam, így nem kell külön PWM szabályzás a motor elé, mert azt elvégzi a kapcsitáp. Ha figyelembevesszük azt, hogy visszatölteni is fog a motor (minden fékezéskor), akkor elméletileg! nem is kellene különösebb akku, csak ezzel az a probléma, hogyha 50%-ot vissza is töltene, akkor az a fele akkora akku durván be lenne terhelve, amikor 1KW-ot veszek ki belőle.
(#) farkas joco hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
köszi!
megmértem az akut amikot húzom a gázt 32.5v,rámértem a vezérlésnél 31,5v akor kapcsolgat ki.
hova lessz az 1v ?
amikor az akut rövidre kötöm az ellektronokával ,valamennyivel többet bir.
válaszotokat köszi!
(#) Mary bx válasza farkas joco hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Az elektronika is felvesz minimális áramot,a gyujtás kapcsolonál biztinél is elmehet ha enyhén kontaktos.A müszeredben v.szinü merült már az elem,mert 36V-os akupakknál 34.5V-nál lekellene tiltania.Feltöltött akupakknál mérted?
(#) farkas joco hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
36.5 v volt az aku .töltés után mentem 3km!
amikor leveszem a töltöről 38.6v
(#) Mary bx válasza Mary bx hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Bocs.Rossz értékre emlékeztem.10.5V alatt tilt le.Tehát 10.5Vx3db=31.5V
(#) Mary bx válasza farkas joco hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
A töltöddel lesz a gond sz.tem.14.4V-ra kellene akunként feltöltenie. 43.2V-ra a 3 aksit.Egy proba erejéig ha tudsz kérj kölcsön egy töltöt,és azzal ismételd meg a mérést.
(#) farkas joco hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
köszönöm!
akkor takaritsam meg a csatlakozókat?
(#) farkas joco hozzászólása Feb 11, 2010 /
 
köszi!
megpróbálom!
(#) Mary bx válasza Mary bx hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Ha nem tudsz E-kerékpár töltöt szerezni,autos töltövel is feltöltheted EGYENKÉNT az aksikat.De figyelni kell folyamatosan a töltöfeszt ami nem mehet 14.4V fölé.Ha kell köss sorba egy 12V21W-os gépkocsi izzot.
(#) suszitibi válasza SKY hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Igen, sajnos a kicsi aksival az a gond, hogy gyorsításkor a megnövekedett áram, nagyon terheli, ezért piszok gyorsan tud merülni. Nálam is az volt a probléma, hogy 20-al elmentem több mint 20 km-t, de ha gyorsítgattam és max gázon mentem, akkor kb. a felére csökkent a hatótáv. Az én 400w-os motoromhoz, legalább 10Ah-ás aksik kellenének, a mostani 7Ah-sokkal ellentétben. Ezért gondoltam a 300w-os mocira, legfeljebb 28 helyett, 26-tal fog menni, de az aksikat nem nyírja ki olyan hamar.
A kapcsoló táp nem rossz, mert kevés a vesztesége, de azért itt is kell vele számolni. Az sem mindegy, hogy mekkora feszültséget akarsz növelni, ide is kellene legalább 48V. Az 1kW-hoz viszont, az elfűtött veszteségekkel együtt, már a 20Ah-ás aksik is kicsik, mert ennél a motornál, gondolom ki szeretnéd használni a nyomatékot, az viszont meríti gyorsan. Líthium aksiból már jó lenne a 20Ah-ás (talán). Már gondoltam a 3 kerekűre is, ott nem lenne gond az akkuk tárolásával. 4db 35Ah-ás (Suzuki) aksi az ülés alá, előre egy 48V-os 0,8 vagy 1kW-os kerékagymotor., vagy a két hátsó kerékbe 500W-os. Tervek vannak, csak az anyagiak hiányoznak.
(#) szsrobert válasza suszitibi hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nekem 17Ah-sok vannak, de valószínűleg érdemes lesz beruházni még egy 17Ah pakkba.
(#) ksanyi52 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Üdv itt a fórumon mindenkinek! Sokszor mosolyogva sokszor fejcsóválva olvasom a hozzászólásokat. Nyomtató motor meg ablaktörlő motor meg önindító. Egyik végletből a másikba. Persze kisérletezni azt lehet sőt kell is de csak módjával és ésszel. Gondoljunk csak bele mennyi mérnöki munka mennyi számítás, fejlesztés, engedéjezés mire elkészül egy piacképes darab. De vissza térve a témához "babetta hátsó kereke, pont olyan ami neked kell". Pláne egy 4700 f/perc motorhoz? De akkor már valami szorzó akarom mondani osztómű is kellene hozzá mert különben a hátsó lánckerék nagyobb lenne mint a gumis kerék hogy el is bírjon szegény indulni. Nem véletlenül van a gyáriakon kis átmérőjű vékony köpenyű kerék. Törődjünk bele hogy 750W az csak kb 1le. És P= U *I Üdv ksanyi.
(#) szsrobert hozzászólása Feb 13, 2010 /
 
Hátra Babetta kerék lenne jó 51-es lánckerékkel, előre 12-16-os, ezt a 2200/min fordulatszámú motor bordázott szíjhajtással, vagy láncáttétellel hajtaná.
(#) ksanyi52 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Üdv Köbzoli! Természetesen nem reád vonatkozik a ablaktörlő stb motor. Meg sem akartalak bántani, távol állt tőlem. Természetesen van babettám 2 is, agymotoros kerekem is van 2 is. És van közte kölömbség (árnyalatnyi). De itt nem erről van szó. Ha márr ajánlottál egy bizonyos átmérőjű kereket úgy lett volna korrekt ha azt is hozzá teszed hogy a 180 v-os 4700 ford/perc motort felejtse el úgy ahogy van, és ajánlottál volna hozzá modjuk egy 500W-os kis fordulatút vagy áttételest mint pl rokkant kocsikban van. Mégegyszer bocsi ha megbántottalak. Üdv ksanyi.
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Hátránya is van:
-Az ára.
-A vezérlő.
-Fix feszről megy. Tehát 48V-os 40,5V alatt lekapcsol.
Ilyen szempontból a kefés egyszerűbb, és kőbalta bonyolultságú.
- Kis nyomaték kis áramnál. A sík útra tervezett kerékátmérővel erős emelkedőn romlik a hatásfok. a tekercsekben jelentős áram folyik a kerék alacsony fordulatszáma mellett, pedig magasabb fordulatszám, kisebb áram volna kívánatos.
-Visszatöltéskor ugyanez a probléma. A helyzeti, mozgási energia hatékony eltárolásához a menetellenállást alacsonyan kell tartani, és hosszabb időn át kis árammal tölteni. Alacsony menetellenállás alacsony sebességgel érhető el. Ekkor viszont a motor által leadott feszültség a kis sebesség miatti kis fordulatszámtól, és a tekercs terhelhetőségétől függ(as magas áramerősség itt is növeli a veszteséget).
-A mágnes- vasmag vonzás üresjáratban guruláskor fékezi a járművet, ami szintén veszteség.(Hajtott kereket felemelve az úttestről nem lép fel).

Példa: 48V 500W-os motort építesz be, mely üresen 48km/h-val pörgeti a kereket. A tekercselése 10A-t visel el. Generátorüzemben 5km/h sebességnél 5V 10A-t tud leadni, mely 50W. Ez nem elég a jármű megfelelő fékezéséhez, sebességének tartásához.
Vagy nagyobb terhelhetőségű motor szükséges, vagy meg kell növelni a motor fordulatszámát.
Ehez viszont áttétel, vagy kisebb kerék szükséges.

Váltós elektromos autónál egyszerű a dolog. 1-esbe kapcsolsz, és úgy ereszkedsz le a lejtőn, visszatöltve.

A kerékagymotoros kerékpáromon a 3 fázist egyenirányítva 12V-ra kapcsolt akkupakkot 12km/h-tól (15-16km/h 2-5A)kezd el tölteni 195cm kerületű montikerékkel. A sebességgel tudod szabályozni a töltési feszültséget, ebből adódóan az áramerősséget.
24V-hoz már 30 körüli tempó szükséges.

Kőbaltás megoldás, de legalább működik.
Kisebb kerékkel jobb lenne a visszatöltés.
(#) ksanyi52 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Tudod az a baj hogy nemlátunk bele a kérdező szándékaiba elképzeléseibe s akaratunkon kivül olyat tanácsolunk amiből esetleg elképesztő marhaság sül ki. Pl ha azért kérdezte a mindkét oldali lánckereket hogy eggyik oldalon meghajtja egy elektro motorral a másik oldalon egy generátort hajt vele visszatöltésre, hát mit nemondjak. Meg az sem mindegy mire akarja használni az elkészült "művet" 2 perc rodeózásra vagy egy félóra önfeledt "kerékpározásra", esetleg korra vagy fogyatékból adódó segítség nyujtásra. Egyszóval építsük az elektromos bicajt de vegyük figyelembe korunkat, súlyunkat anyagi és eszközi lehetőségeinket, hogy a végén ne valjunk kudarcot. Üdv ksanyi.
(#) SKY válasza ksanyi52 hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Közben találtam kétoldalas agyat biciklihez Bővebben: Link, de még mindig a tárcsafékes a favorit. Már készül a váltó, egy simson 3 fokozatos lesz bele, de ezek a váltók 4 fokozatú helyre lettek tervezve, így az egyik fokozatban üresben van (szerencsére). Megpróbálom teljesen elektronikussá tenni a váltást, így akár automata váltóként is működtethető később. Ha egy órás üzemidőre tervezzük az akkut (amiből max. fél óra lesz), akkor is 1KW-os teljesítménnyel fél óra alatt messzire lehet jutni .
Következő: »»   34 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem