Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   8 / 58
(#) Hagens hozzászólása Feb 28, 2010 /
 
Szia!
Le mentem és meg néztem amit mondtál, az izzó pulzálva világított, a feszültség 14.3V ami kijött, tehát elvileg jó a fesz szabályzó. A motoron rámértem az akkura, ha nem kapcsolom fel a világítást, alapjáraton kb 14.3V van, ahogy odahúzom a gázt lecsökken 12.4V ra, ha a világítás rajta van akkor alapjáraton nem megy fel 14V ra, és nagyobb gáznál pedig nem hogy erősebben világítana a lámpa, hanem halványabb a fénye. Lehet hogy a generátor zárlatos lesz?
Üdv:.Csaba
(#) mex válasza Hagens hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Kétesélyes a dolog. Lehet zárlat is, de lehet egyszerű kontakthiba is, túl nagy átmeneti ellenállás valahol.
A szabályzót utoljára hagynám, mert a próba jónak mutatja. Igazándiból itt is jó lenne jelalakot nézni szkóppal.
(#) Hagens hozzászólása Feb 28, 2010 /
 
A szabályzónál gondolod a mérést? Mert van szkópom, meg tudom mérni, de nem tudom hogy kell kinéznie a jelalaknak.
(#) mex válasza Hagens hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
A szabályzó bemenetén kell figyelni a szinuszt, ha meghaladja a 14V-ot meredeken le kell vágnia a többi részét, ha jó a szabályzó. Jó lenne kipróbálni nemcsak 24V-al, hanem 18-12 közti feszültséggel is. Próbálhatod a világitásbemenetet is ugyancsak soros izzóval, itt is meg kell nézni hogyan vág.
(#) Krisz03 válasza mex hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Ezek biztos testre zárással szabályoznak? Szerintem soros elvűek, tehát nem fog leesni a feszültség. A világítás korlátozója viszont valóban olyan elvű, mint a háromfázisú generátorok szabályzója, tehát testre vezeti az áramot.
(#) Hagens válasza mex hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Külön külön a bemeneteket, vagy köthetek rá egy 2x24V-os trafót?
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Nem biztos, csak következtettem az izzó villogásából.
(#) mex válasza Hagens hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Külön-külön vizsgáld! A töltés és a világitástekercs tulajdonképp egy, csak van leágazás a világitás részére, mert oda alacsonyabb fesz is megfelelő.
(#) Hagens válasza mex hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Egyébként szerintem valószínű hogy a generátorral lesz a baj, mert ezeknél a típusoknál nem jellemző hogy kimegy a szabályzó. Ami gyárilag benne volt, és amit vettem teljesen ugyan azt mutatja, nem gondolnám hogy mind a kettő ugyan úgy rossz lenne. Holnap lemegyek és kipróbálom amiket most írtál, aztán szét szedem a generátort, szerencsére van egy bontott tekercsem.
(#) Krisz03 válasza mex hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Szerintem azért villog, mert a töltési végfeszt csak impulzusokkal tartja fent. Amikor tölt, felvillan, amikor pedig eléri a végfeszültséget, akkor leáll a töltés, tehát kialszik az izzó. Ez elég gyorsan ismétlődik.
(#) Hagens válasza Krisz03 hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Sziasztok!
Meg lett a hiba, nem az volt amire tippelgettünk, hanem a nagy okos valaki akié ez előtt volt a motor, a világítást át kötötte a töltő tekercsre, és a világító tekercset szabadon hagyta. Ugyan is ennél a típusnál a töltő tekercs vége be megy a szabályzóba+ha nincs rá adva a világítás akkor egy ellenálláson keresztül le megy testre.
Ha pedig felkapcsolom a világítást, akkor azon keresztül megy testre. Tehát a világítás tekercs nem lehet üresen, vagy ellenállás, vagy az izzók. Ditech-hez nem ért valaki véletlenül?
(#) redman1981 hozzászólása Márc 7, 2010 /
 
Sziasztok!

Részben idekapcsolódik, részben nem.

Van egy kínai robogó roncsom, valami Honda másolat.

Ennek a fesszabályzóját szeretném rárakni egy fűnyíró traktorra.

A traktoron egy mágnes gerjeszt egy tekercset, melyről két szál, egy piros és egy fekete jön le, ezen lehet mérni az áramot, közepes fordlatnál 44 volt.

Meg tudná mondani valaki, hogy ezen mit, hova kell kötni?

Előre is köszönöm!
(#) pred hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
Hello 1 olyan kérdéssel fordulnék hozzátok ami lehet nem ide tartozik .Nekem van 1 suzuki ap 50 robogó
1998 évjáratú az enyém. A hibája az hogy 1 idő után kivégzi a világítást de a többit nem sem műszer falét sem az indext. a fesz. szabályzom 5 vezeték csatlakoztatható hozzá. a többi adatot nem nagyon tudok mondani mert nem találtam leírást róla Légyszíves segítsetek a válaszokat előre is köszönöm
(#) titilla válasza redman1981 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Az áramot Amperben mérik!
(#) Bagett hozzászólása Ápr 18, 2010 /
 
Tiszteletem mindenkinek ilyen témát nem találtam. Több műszerésszel is beszélgettem de senki nem tudta mit csináljak. Van egy motorom ami váltó árammal működik de nekem egyen kell ezért átalakítottam 35v átlagot kaptam, de ez nem jó mert ha a refit vagy az indexet felkapcsolom le ugrik 27v-17v de sosem esik 15v alá és ennek az ingadozását kéne kijavítanom de nem tudom. 12v, 15v és 6v kellene neon fordulatszám mérőhöz, de túl nagy az ingadozás a stab IC-knek nem bírják el valami megoldás kellene erre létszíves segítsetek köszi. ellenálással nem tudom mert ha rárakom akkor nagyon leszedi és nem elég olyan kellene ami folyamatosan a kívánt értéken tartja. válaszotokat előre is köszi.
(#) StMiklos válasza Bagett hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Szevasz!
Az, hogy én nem tudom mi az a neon fordulatszámmérő a válasz szempontjából lényegtelen, azt viszont tudni kellene milyen feszültség kellene /6 és 12 és 15V egyszerre?/, és milyen áramterhelés mellett.
Mert, mint írod nem bírják a stab. IC-k? Melyik? Mert van 5A terhelhetőségű is, de ha kell lehet többet tudót is találni/összerakni.
Egyáltalán: Miért kell/kellene a fényszórót egyenárammal táplálni? Hány voltos az a fényszóróizzó? Mérési hibát/problémát vélek látni.
Milyen áramköri megoldással egyenirányítottad?
Vannak-e szűrőelkók? Mekkorák? Az a motor, amiben egyenfeszültségűek az eszközök, oda már akkut is raknak..
Üdv: StMiklos
(#) szakáll válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Üdv.
Valószínű, hogy fiatal barátunk motorja nem "váltó árammal működik"- ahogy írta, hanem a generátor vagy az ún. "világítótekercs" - /régen így hívtuk/ adja azt a bizonyos 35V feszejt. Szinte biztos, hogy ez terhelés nélkül, mivel "refi vagy index" felkapcsolására esik le a feszültség. Bár az nekem is érthetetlen, hogy nem esik15V alá.
Gondolom, a kérdező moddingolni akar, és ehhez kellene az egyenfeszeszültség, de az akkumulátort akkor sem lehet kihagyni.
A konkrét segítséghez - minden esetben - konkrétabb adatok kellenének.
(#) Bagett válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Helló
nem egyszerre kellene jó külön külön is. Elnézést a félre írásért. Minden ugye a generátoról megy nekem a motoron nincsen aksi és ha valamit rákapcsolok akkor lejjebb esik a feszültség és ezért ingadozik meg nagyobb fordulaton akár 37v ra felmegy ha nincs fogyasztó rajta. A stab IC-k azért nem bírják mert a feszültség túl nagy mert ahogy olvastam a lm3915 ös stab csak 21v-ot bír el kb többet nem és ez csak a legnagyobb. Áramerősség nem túl nagy 0.33A, 0.42A, 0.8A és még egyszer ennyi. A problem ezek hogy nem működnek a fogyasztók ha nem megfelelő a feszültség ha túl sok akkor le ég, ha pedig alacsony nem jó. A stabok pedig azért mert ők ennyit nem bírnak elnyelni tudomásom szerint. Úgy egyenirányítottam hogy 1 greac, 1000mikrós kondit és ezek után pedig jött az ingadozás és a hatalmas feszültség. Az ingadozás miatt nem tudom ellenállásokkal beállítani.
Remélem érthetőbben fogalmaztam vagy leírtam amit kell mert kb nem vagyok othon az elektronikai leírásokban
:worship:
(#) mex válasza Bagett hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Milyen motor? Nem úszod meg könnyen, kell egy fesszabályzó, és kell egy kisebb akku, vagy nagyobbacska pufferkondenzátor.
(#) Bagett válasza StMiklos hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Ja bocsi azt kihagytam hogy a motorba nincs aksi csak generátor és váltóárammal működik minden csak a személyes céljaim miatt csináltam egyenáramot
(#) Bagett válasza mex hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Derbi rabassa savanna. megcsinálom csak tudjam mi kell hozzá
(#) szakáll válasza Bagett hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Nézz utána ennek az IC-nek. Úgy látom, ennek nincs felső feszültség határa.
(#) Hp41C válasza Bagett hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Szia!

Az a régi, jó LM723 40V -ig bírja (kis ügyeskedéssel még nagyobb feszültséget is elő lehet vele állítani)... Igaz kell hozzá egy áteresztő tranzisztor, két-három ellenállás, egy-két kondenzátor, egy kis nyáklap.... Kapcsolási példák az adatlap 1. táblázata szerinti ajánlásoknál található - az elemek számítására is ad formulákat.

Egy nagy kapacitású (4700...10000uf/63V) elektrolit kondenzátor mindenképen kell az egyeniránytó utánra...
(#) Bagett válasza Hp41C hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
hello és ez stab ic és csak ez kell hozá ha nem megy 40v nál följebb vagy még más is kell?
(#) Bagett válasza szakáll hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
EZt nem lehet valahogy kisebb teljesítményűbbé tenni mert nekem külön külön kell max 1A és a feszültség?
(#) mex válasza Bagett hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Ez jó lesz Neked.
Tulajdonképp ez egy akkutöltő motorra, egyúttal szabályoz is. A kimenetre köss egy puffert, 2200-1000µF közti 25V feszültségűt. Ha szükséges a pontos 12V, akkor már használhatsz utána stabilizátor ic-t is.
Az eddig javasolt megoldásoknak közös baja, a disszipáció, megemelkedett feszültségnél sokat fűtenek. Ez a rajz felfogható kapcsolóüzeműnek is, sokkal kevesebb hőt termel.
(#) szakáll válasza Bagett hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Szerintem javaslatát használd. A kimenetre meg tegyél - szükség szerint- egy-egy 7815, 7812 v. 7805 ös stabilizáló kockákat.
(#) szakáll válasza szakáll hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Valahogy kimaradt az utalás:
Helyesen: Szerintem "mex" javaslatát használd....
(#) Bagett hozzászólása Ápr 18, 2010 /
 
Mindenkinek köszi amelyik olcsóbb lesz azt megépítem köszi hogy gondolkoztatok rajta :worship:
(#) StMiklos válasza Bagett hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Szevasz!
Használj kapcsolóüzemű tápegység IC-t, igen jó hatásfokú, ezért nem is melegszik, alig hűtés elég neki..
Ebben a fórumban valahol tettem fel kapcs.rajzot, fényképet kész darabról.
Van 1-3 -5 amperes, fix. 3,3 5 12V és állítható kimenőfeszültségű..
Soroljam?
Lehet rajta vitatkozni, de ha jármű és generátor, akkor egyenfeszültségű jószágra gondol az ember...
Üdv: StMiklos
Megpróbálom hozzászólásai, között megkeresni..
Következő: »»   8 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem