Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Köszi a képet!!!
A Rugós szerkezete is le tudnád közelebbről fényképezni? és még annyi le tudnál mérni h a billenő pont az ajtó felénél van e? Előre is köszi!
Nincs ott semmi szerkezet, a mozgatókar végéhez vannak kötve a rugók és kész. Az a fekete doboz csak egy takaró hogy ne csípd oda a kezed. És sztem a felénél kell lenni a forgáspontnak mert csukott és nyitott állásban is függőleges a kar.
Szívesen. Néhány oldallal visszább megtalálod ugyanezen kapu motorizálását is, biciklilánc és ablaktörlőmotor segítségével.
Szia!
Ott a kaput mozgató rúd közvetlenül a lánchoz van erősítve? Nem mozdul ki a lánc a sínből?
Nem teljesen. Az egyik képen látszik egy "kocsi" ami a sinen (szögvason) fut. Ez van a lánchoz csavarozva, ezen a csavaron van a mozgatórúd, és ez kapcsolja a végálláskapcsolókat is.
Ha kiesne a lánc a szögvasból, akkor a kocsi visszavezeti. A másik oldalon ahol a lánc visszamegy, ott már esett ki, de ez nem befolyásolta a kapu működését. Ezt a problémát megoldotta a lánc megfeszítése. A kapu felőli lánckerék kb. 1-2 centit mozgatható hosszirányban.
Hali!
Ha érdekel ... üdv PIXI ... akkor leszel szíves az Apróhirdetési rovatban hirdetni! Frankye
Kétszárnyas kapum van, a jobb oldali kapuszárnyat párhuzamos 1n5408 és 5.1R-ssal (5W) lassítom.
Hogy lehetséges, hogy 7 hónapig jó volt egy dióda, utána, meg csak 2 napig bírta?? Egy sorozatból van a dióda. A feszültség üresjáratba 38V, terhelés alatt ~max 500mA 35v/2 motor.
tehát kinyitáskor a diódán, becsukáskor az ellenálláson folyik az áram?
Az a 3 Amper ami a dióda tud, elég karcsú, valószínűleg eddig is épp, hogy nem nyiffant ki, most, lehet, hogy valamiért megnőtt a motor terhelése, esetleg a végálláskapcsoló nem old ki időbe. Izmosabb dióda kell. üdv
Idézet: „tehát kinyitáskor a diódán, becsukáskor az ellenálláson folyik az áram?” Így, igen Motor terhelés nem változott, nem megy 500mA fölé/2 motor. Végállásokat is néztem, jók, ott áll meg ahol kell. A környezeti hőmérséklet, ami változott
Idézet: „A környezeti hőmérséklet, ami változott” Mivel jobb idő van mint pár hete, így ez csak a javára válhatott. Egyenáramú motoroknál a kommutátor ha bekoszolódik (zsír és egyéb szennyeződés) meg tudja ugrasztani az áramfölvételt, igaz, írtad, hogy 500mA fölé nem megy, tehát kifogytam az ötletekből. Továbbra is az a véleményem, hogy az a dióda oda kevés, vagy épp, hogy csak jó. Az az 500mA induláskor 5A is símán megvan, csak multiméterrel ezt nem lehet mérni oly rövid idejű. üdv
Bocs a késésért küldöm a rajzot.
a meghajtó motor egy akkus fúrógép motor persze bojgómüvestöl.
Köszönöm!
A lánc alatt gondolom a meghajtó fogaskerék van. Fölötte valamilyen görgő van, vagy egy másik fogaskerék?
Tisztelet uraim.
Készítettem 1 kis videót az elektromos kapumról. 2 lada ablaktőrlő motor. Más csak valami normális elektronika kellene hozzá. Bővebben: Link
A motoron fogaskerék két oldalt pedig egy-egy támasztó görgő ami ráfeszíti a láncot a lánckerékre.
A lánc omega alakban fut a lánckeréken és a görgőkön.
Nekem egy 230-as hajtóműves motor menne a kapumra.Na ott hogy oldjam meg az áramkorlátot?Én gondolok valami reed relés megoldásra de nem tudom.V.Á kapcsolót nem akarnék...
Biztos hogy 230-at akarsz kivinni a kapuhoz?
Szerintem is nagyon meg gondolandó a 220 as motor .
Ugyan miért baj az? Van földelés+Fi relé.De egyébként a garázshoz lesz.Aztszem diódával indul/lassít majd.2 ajtót kell mozgatnom 2 motorral,fogasléccel.Meg kell még vennem a transmitter adó/vevőt.
Azt korában nem írtad, hogy garázs kapu akar lenni. Szerintem mindenki alapból kerítés kapura gondolt ,én is. Ezért írtam ,hogy meggondolandó a 220 as motor.
A gyári kapunyitók (kültéri) 99%-a 220-as motor
Mondhattok amit akartok én akkor is lebeszélek mindenkit a 230 as motorról. Néha amilyen életveszélyes megoldásokat "gányolásokat" lát az ember égnek áll a hajam.
Lehet hogy a gyári megoldásoknál sok van 230-as, de barkácsmegoldásnak nem szerencsés. Akármilyen profin is csináljuk meg, mindíg nagyobb a hibalehetőség mint a gyárinál. És nem is ez a legfőbb gond, hanem a FELELŐSSÉG. Ha egy gyári rendszer vág agyon valakit, nem a tulajt csukják be. De ha egy saját gyártmány....! És lehet hogy több száz kapunyitó működik 230-ról ami házikészítésű, de gyak egy húzzon át esőben a postásra, vagy a gyerekre. Így lehet bekerűlni a híradóba.
Szerintem is sötéten látod. Ne hidd, hogy a gyári nem ázik be, meg nem megy tönkre, az is leveri a biztosítékot, ott is ráolvad a béka meg az egér a vezérlőpanelra.
Normálisan bekötött védőföldelés (de még ha be sincs kötve) soha nem hallottam, hogy megrázott volna bárkit a kapu. De nem akarlak lebeszélni a 24 V-os verzióról, ha nem számít mennyit fűt el egy 150VA-es trafó készenlétben, + a kb. 2X annyi hibalehetőség (kommutátor, relé) akkor tényleg minden a 24V-os rendszer mellett szól
Én sem akarok rábeszélni senkit a 12v -os rendszerre
csak megemlítem , hogy nálam az elektronikát egy 2w os trafó táplálja és csak nyitásnál-zárásnál van áram alatt a nagyí 150w -os trafó . 25-s alatt nyit ki a két kapuszárny ifa ablaktörlő motor és esztergáltatott menetes orsó mozgatja (és még a 2 év alatt egyszer sem ázott be , pedig semmiféle esővédő tető nincs fölötte )
helló
olvasgattam h milyen megoldaáokat lehet allkalmazni viszonylag olcsón, ha bár a mai árak mellett... az a lényeg h szeretnék egy olyan garázskapunyitót ami felfelé nyílik, 5 részes az ajtó, drótkötéllel vannak összekötve, és egy íves sínen mozgathatóígy a garázsom padlásterébe felcsúsztatható legyen az egész ajtó, a szerkezete elég masszívlenne az eddigi elképzelések szerint, ebből kifolyólag szúlya, olyan 80-100kg lenne ezmiatt bekellett szereznem egy az építkezéseken használatos csörlőt, ami elbírja a terhelést, nyomógombbokkal vezérelt a motor, de tervezek hozzá távirányítót is, az ajtó felső és alsó részénél érzékelők vannak, ami lekapcsolja a nyomógombot ha teljesen "kivan nyitva" az ajtó vagy lezárva, de szeretnék még egy dolgot beépíteni, h amikor lefelé engedem az ajtót akkor ha van valami alatta akkor az érzékelje, nem egy szalmaszálat, de ha pl az autó valamelyik része az ajtó alá lóg, akkor az érzékelje és ne engedje rá, gondolkodtam távolság érzékelővel de azt túl bonyolult megoldásnak találtam ha valakinek vmi egyszerűbb dolog jutna az eszébe kérem jelezze előrre is köszönöm
köszii, akk má csak be kell szereznem eggyet
|
Bejelentkezés
Hirdetés |