Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia!
Már beszéltünk róla előzőleg, hogy ez a dolog nem barkácsolós, mert sokkal nagyobb bajt fogsz csinálni, mint amit gondolnál. A dolog neheze, a megbízható szakember meglelése, aki nem a fő darabok cseréjével próbálja megjavítani a hibát. A mellékelt ábrát és a magyarázó szöveget okulásul mutatom, ha már senkiben sem bízol, legalább a szakirodalmat érdemes elolvasni. Csak a további súlyos tízesek kiadásától próbállak lebeszélni.
Sajnos a 80-as 90-es évek fordulóján elkezdték az autókat nagy és drága szerviz igényűre gyártani. Sajnos a skoda sem kivétel már.Többekközött ezért járok 29 éves autóval.
Nem hiszem el, hogy nálatok, a környéken nincs egy jó szerelő sem, aki értene az autókhoz. Pedig a VWSanyi-ból következtetve (Miskolc és környéke) tudomásom szerint, annyi ügyeskezű srác van a környéken, igaz meg kell őket találni. Azért hozzátenném, hogy nem minden esetben olyan szervizről beszélek ami a mai nagy magyar társadalmi elvárás szerinti, hogy piros szőnyeget gurítanak a lábaid elé, de bizton állíthatom kíválóan értenek az autókhoz. Mivel én rallyban is ténykedek (versenyautókat építek) vannak kapcsolataim Miskolci és környékbeli srácokkal akik komoly szaktudással rendelkeznek az autójavítás terén. Ha érdekel a dolog dobok pár címet a későbbiekben, természetesen a srácokkal való egyeztetés után. Az eddigi szerelőidet, pedig felejtsd el, kerüld el őket messzire. A folytószelepet nem kell tanítgatni, akár újat, akár bontottat teszel fel, amit a szerelők állítottak badarság. Röviden, csak felteszed és már mehetsz is.
Szia !
Köszönök mindent, egy kicsit "titokzatos" voltam, igazából Pécs környéki vagyok- hadd ne írjak helységnevet, lehet a szerelőim is fórumoznak , na meg igazából vw polo- golf III motoros az autóm- ettöl függetlenül végigolvastam itt mindent, nagyon gondolkozom a pécsi vw City szakszervízen- esetleg valaki hallott- e bármit is róluk? Üdv:. J. Z.
sziasztok,samara hozzad fordulnek ujjabb tanacsert.sajnos nem valtozott az alapjarat broblema.sarut levettem,vartam,visszatettem.2 napja jarok vele,es semmi.menet kozben is kepes fofugrani.pl pirosnal nullasban.de neha szepen helyreall.mit tudok vele meg csinalni?v menjek szerelohoz?
Talán elkerülte valami a figyelmemet, de nem is tudom igazából, hogy milyen motorkódról és évjáratról van is szó? Ha leírnád még egyszer.
Szia!
AEE motorkód 1,6 benz. 1998-as évj. 75 LE.
Akkor hát legyen. Amit meg kellene nézni azok a képeken látható érzékelők és a hozzájuk tartozó értékek. Ami javasolt volt, hogy a folytószelep házra csatlakozó csövecskét kell levenni és szűrőt kell oda csatlakoztatni, az a tankszellőztető, benzingőz visszavezetés lenne (ha minden igaz). Hát az nem számottevően szól bele a fordulati problémába. Mivel melegen nem ingadozik a fordulat, így a CKP szenzor talán kiesik a sorból, de az IAT/MAP (együtt van a két érzékelő) okozhat "szívató" hiányos tüneteket. DE! Mindenek előtt jobb volna, ha kiolvastatnád a hibatárolóját és az rámutatna a hibás alkatrészre.
Köszönöm szépen, jövőhéten futok még egy kört, átnézzük ezeket a dolgokat, megpróbálok ott lenni a szerelőnél, majd jelentkezem.Problémamentes hétvégét mindenkinek. J. Z.
Üdv
Octavia I. -nél az injektort csak simán ki kell húzni a szívósorból?természetesen a két csavar kicsavarása után... Mert nem mertem erősebben tépni... szóval csak egy gumigyűrűvel van belepattintva vagy le kell szedni a szivósort is vele? köszi
Üdvözletem !
Sajnos a frissen beszerzett 2005 Octavia II 1.9 PDTDI Elegance -om motorjában turbót (szórta kifele az olajat) kelett cserélnem, gyári Garret (Felcsikiéktől) került bele. Összepakolás után a következő jelenséggel találkoztunk : motor pöcc-röff, alapjáraton teljesen jó az olajnyomás, amint a fordulat először 1800 fölé megy (max. eddig forgattuk), bejelez az olajnyomás jelző. Onnantól kezdve alapjáratra visszaejtve, pici fordulatemelésre is már jelez a műszer, de alapjáraton az autó szerint van nyomás. Gyújtás le, újra indítva a műszer szerint ismét van olajnyomás, az első fordulatemelésig. Szerelési hibára egyelőre nem jöttünk rá (a szerelővel együtt törpölve) a turbó bekötése is a turbót átadó cég itinerje alapján készült (Olaj, Olajszűrő, légszűrő csere, összes cső kipuccen, olajdekni levesz, kipucol, intercooler nagy nyomással tisztítva, s persze a felszerelés). 5w - 30 as Castrol LongLife -ot tettünk bele, amely megfelel a gyári kiírásnak. Én az alábbi dolgokra gondolok jelenleg : 1. olajgomba esetleg kipurcant 2. olajpumpa esetleg kipurcant 3. Esetleg nem sikerült a pucolás, s valahol tömődés van 4.Valami vezeték nincs rendesen visszadugva Arra gondoltam, hibakódot kiolvastatok, hát ha az ad valami támpontot... Így látatlanban tudtok tippel segíteni, vagy hogy merre érdemes a nyomozást kezdeni ? Igen csak el vagyok keseredve...
Legelőször mérjétek meg az olajnyomást. Ebből kiderül valóban elmegy, vagy csak az olajnyomás gombák közül hibás valamelyik.
Üdv
Ha előtte nem volt ilyen jelenség akkor szerelési hiba. Ha az olaj deknit leszedtétek akkor visszarakáskor nem gyárilag előírt tömítő pasztával raktátok vissza akkor összerakás után a kinyomódott tömítő leszakadt és felszívta az olajszívagyú emiatt eldugult, így alapjáraton elég az olaj mennyiség de fordulaton már nem. Én nem indítanám be az autót míg nem tudom pontosan mi a baj! Ennek a motornak olajszívatyu problémái is vannak kb 300 e km után de már nem emlékszem pontosan mi.
Sziasztok.
Szeretnék motort cserélni az autóban. Németországból behozott autókból lenne kiszerelve a motor. Tanácsot szeretnék kérni. Érdemes megvenni a használt, de ismeretlen előéletű motort, vagy pedig jobb felújíttatni. Még egy kérdés. Ha pár napot áll az autó, indításkor jó pár másodpercig "ketyeg" az autó. Most lett cserélve az összes hidrotőke. Ennyi ideig tart, amíg az olajszivattyú visszatermeli az olajat? Ebben is kérnék tanácsot. Köszi
A ketyegés véletlenül nem a szénszűrő mágnesszelepétől jön???
Tuti nem. Erőteljes fémes kopogás. A szivattyú elkezd hangosan visítani, majd a ketyegés is elhalkul és a visítás is.
Az olaj sűrűsége megfelelő?
Nem raktál bele sűrűbbet, mint kellene bele? Pl.: 10W-40 helyett 15W-40. Esetleg egy kis adalékot az olajba?
Kb. 2 hónapja lett cserélve az olaj 10w-40, a 8db hidrotőke és a vezérmű tengely. A szerelő ezt az olajat ajánlotta, mert szerinte jó. Adalékot nem tettünk bele.
Lehet, hogy reklám miatt agyon lőnek a modik, de hátha segít neked. Néhány hete hallottam először a Xado nevű anyagról. Egy gépműhelyes barátom ajánlotta. Ez az anyag elvileg fémkerámia réteget visz a súrlódó alkatrészekre, megkeményítve a felületet, csökkentve a hézagot. Kipróbáltam a saját 29 éves autómban, amiben a motorgenerál óta 420000km van (ez nem kacsa én mentem vele) és már voltak erős motorzajok. Három kis tubus anyagot kell a motorba tenni 150-200km-enként egyet egyet. Az első után el is könyveltem, na megint egy hatástalan csodaszer. A másodiknál már tapasztaltam a jótékony hatást. A motor járása csendesebb lett, az alapjárat megemelkedett, a teljesítmény érezhetően nőtt. A harmadik után szinte egy másik autóban éreztem magam. Csak ajánlani tudom. lehet, hogy neked is segít, és sokkal olcsóbb mint egy motorcsere, vagy egy generál.
És ezt a szert hány kilóméterre garantálják?
Elmegy vel addíg, mint egy komplett motorgenerállal? Kilómétermegtérülés hogyan jön ki? Ideig-óráig segít(het), de egyszer el fog jönni a generál ideje is. A kérdésfelvető meg már erre az útra "lépett" amikor hidrotőkéket cserélt. (szerintem jól tette). Még egy kérdés: Ez az "anyag" a hidrotőke kopására is jó hatással van?
A használati utasításában 100000 van. Az én autómban kb. 3000-ret mentem azóta. Egyenlőre jónak tűnik. Ollvass utána sok leírás található.Bővebben: Link
Minden kopást javít. Van belőle direkt hidrotőke tisztító is. meg ezer más féle. Én egyenlőre csak a motorregenerálót használom. De már megvettem a váltóba valót is.
Németországból hozott motor még ha jó állapotú is, nem árt tisztában lenni vele, hogy km - re vetítve több van benne mint egy itthoni használtban. A másik szempont, hogy a németek úgy vannak az autóval, hogy az autó van értük, bár pontosan megkapja az autó minden szerviz - esedékességkor azt ami jár neki, azonban pályafutása során a gazdi nem kímélő üzemmódban használja azt.
Ennek tudatában kell döntést hoznod, a papírozásról nem is beszélve. Szerintem, kezdhetitek újra a hengerfejezést, azért csak úgy következmények nélkűl nem lehet vezérműtengelyt cserélni. A szerelőd mielőtt kicserélte a vezérműtengelyt vonalbafúratta? ha nem akkor szerintem amiatt visít a motor. Hosszú pályafutásom során én még nem találkoztam visító olajpumpával. A hidrotőkék mivel újak, egy ideig sajnos még ilyen kopogó hangot adnak, de ez az idő múlásával meg fog szünni. Én sem hiszek nagyon a kegyszerekben, de egyszer próbaképp egy Audi A6 - ba tettem hidrotőke adalékot (olajhoz kell önteni) és abban megszünt a kopogás (szelephang).
A visító hang csak addig tart, amíg a hidrotőke kattogása. Nem felülről, hanem a motor alja felől jön a hang. Olajnyomás lett mérve, azzal nem volt probléma.
Szerintem leteszek a motor cseréről. Jó lenne, de tényleg nem tudni semmit az előéletéről. Ajánlottak most egyet, egy 97' évjáratú Octavia borult és annak a motorja eladó. A srác azt mondta, hogy 70 e. km van benne. Nekem kicsit gyanús. Évente 5800 km? Habár apámék Suzukijában 4.5 évesen 22 e. km van.
Sziasztok!
Nekem néha menet közben megszűnik a szervóm, újraindítást igényel. Gondolom valami kontakthiba lehet. Viszont így eléggé bizalmatlan vagyok az autóval szemben. Megjavulhat? (Oktávia 2003-as 1,4)
Sziasztok!
Van egy Skoda Octavia 2006-os amibe riasztót szereltem de nem tudok az indexekre rácsatlakozni a vészvilógon keresztül sem. Van valakinek valami használható ötlete?
Központi elektronikánál hozzáférsz a legtöbb kábelhez, irányjelzőt bekapcsolva próbalámpával megkereshető.
Más: szertnék tenni egy ledet az egyik befecskendező szelepre, hogy lássam mikor van tolóüzem ( 2006, BKY). Okozhatok ezzel valami galibát? Más2: elektronikus fojtószelep egységnél 6db kábel jön ki. Tudja valaki hogy melyik színű kábel a fojtószelep poti kimenete? Üdv: Zoli
Sziasztok!
98-as évjáratú AEE motorkódú 1,6-os 8 szelepes octaviámmal a következő lenne a probléma! Az alapjáratom hidegen, melegen is ingadozik kb 400-1300-as fordulat között! a pillangószelep csörgő hangot ad ki! ha pumpálom a féket az alapjárat beáll 900-ra mint ha oda lenne szögelve! Amint elengedem a féket ingadozik! Kuplung kinyomására az alapjárat leesik egy pillanatra majdnem teljesen! ingadozás közben a gázpedál is rugdoskodik! Én jeladóhibára ,fals levegőre, vagy a pillangószelep vezérlőmotorjának a hibájára gondoltam hirtelen! Valami ötlet a hibajelenséggel kapcsolatban vagy, hogy milyen irányban keressem a hibát ? A választ előre is köszönöm! Üdv.: Ribald
Fals levegőre gondolnék, a fékrásegítő csövén.
Hallgatózzál a fékpedálnál járó motornál.
Próbáld meg ledugózni a fékrásegítő vákumcsövét. Ha a ledugózás után beáll, és nem ingadozik, akkor kiszakadt a membrán, sajnos vagy bontott, vagy új rásegítő. Némelyiket szét lehet szedni, de nekem csak membránt nem sikerült cserélnem, úgy, hogy jó legyen. Mindig szívott egy kevés fals levegőt. Azért a bennelévő rugóra is vigyázni kell, nehogy megüssön szétszedéskor. Én nem javasolom a gyakorlat nélküli vagy kevés gyakorlettel rendelkezőknek, bár valamikor el kell kezdeni. Ha rászánod magad, csak nagy körültekintéssel, óvatosan.
Kipróbáltam amit mondtál! Lehúztam és ledugaszoltam a rásegítő csövét egy fém pálcával...még egy bilincset is adtam neki hogy tutira ne legyen hézag! Az alapjárat ugyanúgy ingadozik!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |