Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » RIAA korrektor
Témaindító: Ghost Rider, idő: Aug 25, 2006
Írhatnál picit bővebben mi az a sok marhaság amivel a NAD leveri az Axist! Haver pont lemezjátszót akar venni, talán így spórolhatna pár tízezret
Eldobáltam a csatlakozó megoldást, és egybement a picup csapról az RCA-ig a kábel. Ehhez van volt ? alkalmas érnyékoltam ( NDK).
Rezgéscsillapitottam az egészkotlát, A subtányért kiöntöttem gipszel. Probálok agyalni, miket büvészkedtem. A "talpcsapágyat" valami különlegeséggel kezeltem. Volt hozzá különböző tányérom, a textilbakelit lett a nyerő, de a nagyobb súlya miatt kellet rúgokat csináltatnom. Van itt párdarab szétdobálva, meg kellékek is. Egykupacra kellenne hordani, és látnám . Egy táskát találtam machinált karokkal. Ja azt is bevontam, szinte súlytalan, de nagyon hatásos rezgéscsillapitóval, és a himbilimbit eldobtam a végéről. Ha meglelem a táskát fotót teszek fel. Van benne 7-8 kar emlékeim szerint Szerintem a nyugodt hangjához az is hozzájátszott, hogy a motor mágneses szórása nem rángatta vas szubsszzét, ez is levolt kenve Egyébbként Well Temperedet használtam utojára, miután a Heybrokom eladtam Valahol az is lapit egy banános dobozban
Egy időben sokat kísérleteztem magam is a NAD-al. Volt belőle két darabom, így a modifikáltat mindig össze tudtam hasonlítani a gyári állapotúval. Szerény véleményem szerint nem éri meg a fáradságot. Volt olyan hibája (a nyávogás) amitől sehogyan sem lehetett szabadulni, a többi pedig a konstruktőrök részéről egy viszonylag jó kompromisszum eredménye volt. (Bárcsak a mai kommersz dolgokat is ennyi körültekintéssel hoznák össze.)
Vagy elfogadja a barátod olyannak amilyen, vagy keres egy olcsóbb Projectet... (Linnből sajnos még Axisom sem volt, de ha valaki cserélni akar, egy gyári állapotú NAD5120 még csücsül nálam a szekrény tetején )
A nyávogás mit kellett a textilbakelit tányér a súly miatt, és a különleges olaj
Ha a HFM korrektorhoz nema z ajánlott stabil tápot építem, hanem simán 4700uf, meg pár kerámia és fólia kondi, akkor búgni fog? A trafóm 32,7 voltot ad le, nem lenne elég a stabil táphoz..
Ez jó kérdés.
A 47000 egy darab ? Ha több kisebb közé fojtótekercset, nagyon hatásos szürés.. Vagy low droup stab tápon csak 1V körül esik a feszültség . A fojtós jobban szól, ha nem búg
Köszi, akkor ha brummogni fog, kipróbálom a fojtót. Mondjuk először 1000uf, tekercs, majd 4700?
Úgy valahogy. Ha van akár kettöt is, 3 kondival
Ha a trafód 32,7 voltot ad le az nem kevés. Abból olyan 40 volt egyent tudsz csinálni. Egy LM317-el szépen be is tudod szabályozni. De egy sima CRC táppal is fog szólni, viszont zajosabb lesz. Ide nem árt a jól szűrt táp.
Bocs, úgy értettem, 32,7V egyen lesz belőle.
De nem hallok brummot, csak egy kis elektrszomogot, de nincs rajta a dobozon a teteje. Jól megszívatott a tápja. 1N4148-ból terveztem a panelre a graetzet, de úgy néz ki elrontottam, mert meg se mukkant a dolog. 1 órán keresztül szívtam a táppal, nem tudtam, miért nem hajlandó menni.. De most egy kész graeztet rákötve muzsikál, csak a trafómnak hatalmas a szórása sajnos, ki kellett dobnom a dobozból.
Az 1N4148-at jó, hogy kilökted. Azonkivül, hogy kisáramú igen rosszul szól
Ha már különrakod a trafót, akkor a grátzet, és első puffert oda tervezd mellé. Az egyent vezesd a dróton
Én is most szívtam meg majdnem ugyanígy. Csak cimborám (burgdavid) mondta, hogy nem lesz az a trafó ott jó helyen. Hiába szívtam meg eddig ki tudja hányszor, és hiába írták le előttem már sokszor, hogy ők is megszívták, magamtól nem jöttem volna rá. Én is RIAA-t építek, egy gyári ajánlást minimális módosítással, növelve a komfort fokozatát.
De egy kérdés felvetődött bennem. A MM hangszedők szabványos lezárása 100 pF || 47 k. Egyes korrektorokban látom a bemeneten, másokban nem. A lezárást ildomos minél közelebb helyezni a hangszedőhöz. Akkor miért nem építik be a gyártók a fej közelébe valahová?
Ja?! Trafót írtál. De ha így működik akkor no problem.
Érdekelne majd, hogy milyennek hallod a HFM-et.
Legalább van oylan jó, mint az Audigy hangkártyám. De ebben a rendszerben most a hangszedőm a gyenge láncszem. A lemezek meg olyanok, hogy még apám hallgatta őket a 70-80as években.
Majd egy normális hangszedőd idővel veszek, valami shure-t vagy ortofont gondoltam. hangszoros: Egybe van egy dvd lejátszó dobozában nálam jaxleys hangerő, ki-bemenet választó, és fejhallgatóerősítő, és most beledobtam még ezt is. Viszont ha bekapcsolom a fejeserősítőt, akkor már benne is van az 50hz a riaa jelében.. Pedig árnyékolt a kábelem, és a trafó a doboz másik felében van. Lehet, hogy PC táp dobozából hajtok valami kalitkát arra a trafóra, nagyon nincs kedvem külön dobozba rakni a riaa-t..
Nálam külön dobozba van a RIAA meg a táp, de még így is távol kell tennem őket egymástól. A legjobb ha külön vannak.
Akkor dobozolhatom külön a riaa-t, meg a tápot is..
Megoldás lehetne, ha a trafót nem rakom a dobozba, de elég gyakran használok fejest, és annak a trafója elég csúnyán beleszól..
Ez még nem azt jelenti, hogy ha van rá lehetőséged ne próbáld ki leárnyékolni. Ha van vaslemezed, próbáld meg a trafó és a panel közé betenni. A füles erősítőmnél bevált de a korrektornál nem. Próba szerencse.
Én a korrektort pár centis kábellel csatlakoztattam a lemezjátszó kimenetre, két méterre tettem térben a trafót, és ekkora kábellel vittem az egyen betápot a korrektorhoz. Nálam bevált, abszolút brumm mentes elrendezés.
Ha 70 centinél közelebb megyek a trafóval (telefonnal, bármilyen induktív fogyasztóval) a lemezjátszóhoz, a dinamikus hangszedő már szedi is össze a brummot.
Nem tudnám eléggé leárnyékolni, fél milis vaslemez nem használ semmit. Kap a riaa egy karaván kávé dobozt, a trafót meg eldugom a szekrény alatt.
Most így van berakva a dobozba, és a trafó a jobbra lévő szekrény alá van bedobva.. És a dobozon belül lévő trafó rendelkezik árnyékolással, és egy technics cd lejátszóból bontottam.. Nem hangosan, de tökéletesen kivehetően hallani hogyha áram alatt van.
Az ilyen kisjelű áramköröknél az a legegészségesebb, ha dugasztápról járatod a korrektort, minél távolabb minden szórt mágneses tértől. Célszerű minél közelebb helyezni a lemezjátszóhoz.
A legjobb árnyékoló anyag a permalloy (mumetal), de iszonyú drága. Régen az oszcilloszkópcsöveket azzal árnyékolták (Ágyúcső volt a beceneve).
32 voltot leadó dugasztápot még nem láttam, de ez a tervem, hogy egy "dugasztápot" csinálok a trafóból. Esetleg majd veszek egy pár wattos nyáktrafót, alig van valami áramfelvétele ennek a kapcsolásnak.
A nyáktraforól lebeszélek. Kényelme, de baromi rosszul szól
A másik meg ajánlottam: a grátzet. puffert tedd a lehető legközelebb a pufferhoz kicsi lessz a doboz
Rosszul szól a trafó? Igényes vagyok hifi elektronika téren, (amennyire ugye a keretek engedik) de ez nekem már vudu.
Semi vodu. Ki kell probálni, meg kell halgatni.
Az A.L. szemlélettel megtudnám ideologizálni, de minek. Ha elhiszed jó, ha nem az is jó.
A hangját nem tudom megítélni, de sokszor elég gányul van megcsinálva, amit a műgyanta jótékony módon eltakar.
Hát ez az. Ha még zizeg is akkor kuka
Mindegy, nem fogok nyáktrafózni, nagyon jól elfér a szekrényem alatt a trafó. Most egy C-L-C tagról kapja a szuflát a dolog, 4700uf, 40 wattos fénycső fojtó, 4700uf. Legalább nem pukkan bekapcsoláskor, megfogja a fojtó.
A szórt mágneses térről képet ad egy kis mágnes. Kézbe fogod, és körbe járod vele a trafót. Némelyek még 20 cm-ről is képesek megszórni egy MC-t. Na ez az, amiről csend honol egy katalógusban.
Digitalizálásra is használnám a lejátszót, ezért csináltam egy kis mérést, mert a szokásos "elektroszmog"-ot hallom vissza a felvételről. Zajosabb volt, de a hangszedő és a shell közötti kábeleket összesodortam, így sokkal kisebb lett a zaj. Szerintem a maradékot még ott szedi össze, esetleg a műanyagházas RCA dugóban.
Szerintem én nem is az 50hz-t hallom, hanem azt a kis csúcsosodást 1khz-nél. Szerintetek?
Ja, és a tápja annyira meg van szűrve, hogy ugyanazt az értékeket mutatja be és kikapcsolt trafóval is.
Megoldást jelentene ha egy teljesen zár, de vékonyabb falú fémdobozba raknám az áramkört? |
Bejelentkezés
Hirdetés |