Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   100 / 341
(#) Butcher hozzászólása Máj 22, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
olyan kérdésem lenne .
Találkozott-e valaki olyan hibával ,hogy a műszerfal háttérvilágítása világít akkor is ha le van kapcsolva a fényszóró,és pl.:rálépek a fékre ,vagy berakom hátramenetbe,ha minden igaz még indexeléskor is.Valakinek ötlet?
a kocsim egy 1999.11 havi Renault scenic.
Esetleg tudja valaki ,hogy a műszerfal csatlakozójában melyik vezeték felelős a műszerfal háttérvilágításért ?
Segítségeteket előre is köszönöm !
(#) enree hozzászólása Máj 23, 2011 /
 
Sziasztok!
A 2005 utáni digit klímás VW-ek tudnak olyat, hogy ha a klíma vezérlőn megnyomjuk az ECHO-t és utána a "levegő fölfele" ábrájú kis gombot, akkor belép valamiféle szerviz menübe, ahol például, ha a bal oldali hőfok szabályzót eltekerjük -19 állásba, a jobb oldali pici kijelzőn megjelenik az autó pontos sebessége, meg még egy csomó adatot elő lehet csalni belőle, a kérdésem az lenne, hogy a pillanatnyi fogyasztást is meg lehet jeleníteni valahogy?
Nagyon nem akarok kísérletezni vele, mert azt tudom, hogy onnan el lehet állítani dolgokat... hátha valaki tudja, pontosan mit kell megnyomni hozzá.
Előre is koszi.
(#) Coupe29 hozzászólása Máj 27, 2011 /
 
Sziasztok!

Keresnék valakit aki ért a légzsák vezérlőelektronikához, pontosabban programozásához!
Kérem privátban jelentkezzen!
(#) akyy87 hozzászólása Máj 29, 2011 /
 
Üdv!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy van-e itt olyan, aki ért az autó műszerfalhoz.
A műszeregység egy Toyota Carina 1.6, 4A-FE, 1997-es angol gyártású autóban van.

A problémám az, hogy elhallgatott a km órája, a napi és az össz számlálója.
A műszere nem spirálos, hanem vezetéken kapja az impulzusokat.
A jelet a differeciálműben levő jeladóról kapja, ami elméletileg 9-14V közti négyszögjel. (A jeladóra megy egy plusz, minusz és egy jeladó szál, ami az órához megy fel.)
Az órához menő vezetéken megjön a jel egész a műszerfal csatlakozóig, de sajnos csak multiméterrel tudtam megvizsgálni, ami azt mutatta, hogy az akkufesz jelenik meg a műszer csatlakozójában a kerék forgásának gyorsulásával arányosan. LED-et bekötve ugyanez a jelenség, egyre gyorsabban villog.

Azt kellene eldöntenem, hogy a műszerfal avagy a jeladó rossz.
A mérések alapján azt merem mondani, hogy 90%-os a műszerfal hiba.

Kérdésem, hogy lehet-e valamit kezdeni a műszeregységgel, hogy kiderítsem biztosan ő a bűnös?
Van kapcsolási rajzom is hozzá ha az segít valamit.
képek:
óra 1

óra 2

óra 3
(#) c27 hozzászólása Jún 12, 2011 /
 
Sziasztok.
Van egy skoda 120L kocsi aminek a behúzómágnese vacakol, szét van szedve csak nem tudom hol minek kéne lennie, mit kellene mérni. Mármint jó lenne tudni hogy hogy kapcsol, van rajta 4 érintkező 2 csavaros és 2 rádugós, az egyik csavarosra egy tekercs rá van téve és egy bedugósra is rá van forrasztva + egy a testhez is van forrasztva. (Szerintem úgy lehet hogy 2 tekercs lehet benne mindkettő vége közösen a házhoz van forrasztva és 1-1 vég a csavar kivezetéshez a másik egy rádugós csatlakozóra megy.) Egy másik csavaros kivezetés egy kapcsolóval van összekötve amit ha behúz akkor összekapcsolja a 2 csavaros kivezetésű pólust, csak az a gond, hogy a másik rádugós érintkező az mit csinál. Arra egy rézlemez van forrasztva de nem tudom annak alap állapotba hozzá kell érnie a mozgó érintkezőhöz vagy hogy.)
Jó lenne tudni hogy a 4 kivezetésre pontosan mi megy de nem találtam semmi ilye infót. Aki ért hozzá legyen szíves írjon minél hamarabb. Szakadás nincs a tekercsvégek között ellenállást mértem 2-4ohm között.
(#) c27 válasza c27 hozzászólására (») Jún 12, 2011 /
 
További hiba nincs gyújtás, egy mutató sem moccan meg, valószínűleg nem az önindító és a tekercs volt as hibás.
Mi okozhat ilyet? Érdemes szétnézni? (Esetleg megnézem a biztosítékokat.)
(#) sufni-tunning válasza c27 hozzászólására (») Jún 12, 2011 /
 
Gyújtáskapcsolónál van áram?
Biztosítéktábla megkapja a tápot?
(#) c27 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Jún 12, 2011 /
 
Megnézem nemsoká csak közbe még van más gond is (nem a kocsi) és azzal is megy az idő. A kulcs elfordításakor nem történik semmi se lámpa se mutató nem ég. A biztosítékok jóknak tűnnek, a gyújtáskapcsoló kicsit nehezen hozzáférhető helyen van. Azon gondolkodok, ha nem a gyújtáskapcsolóval van a gond akkor vajon merre? (Az egész hiba 2 nappal ezelőtt kezdődött meleg épp hazajövetel után megálltunk az udvaron leállítottuk, majd pár perc múlva ismét be, de az önindító fél percig épp csak moccan egy felet majd semmi, és utánna is semmi. 10 percel később megismételve beindult. Ezért lett szétszedve az önindító, de lehet a gyújtáskapcsoló a hibás, de most már semmi sincs. Nagyon bosszantó.) Amit tudok valamit mérek.
(#) potyo válasza c27 hozzászólására (») Jún 12, 2011 /
 
Akkusaruk nincsenek lelazulva véletlenül? Vagy a testvezeték másik vége? Ha nincs, akkor is mozgasd át, hátha. Illetve mérj akkufeszültséget az akku kivezetésein, amikor így semmi sem gyullad ki, nehogy egy kontakthibás akkuval szivasd magad.
(#) c27 válasza potyo hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Nincsenek, a belső világítás emlékeim szerint jó. Délután ismét foglalkozok vele addig sajnos nem tudok. A gyújtáskapcsoló környékén lesz valami gáz. Ja még annyit h egy mérést tegnap meg tudtam egyjteni, amikor nem volt bent az önindító már akkor gyanakodtam. Gyujtás ráadásakor 6V ment a behúzótekercshez a rádugós vezetékre a felsőre. (6.3V talán) utánna meg akartam mérni az alsót de utánna már nem volt gyújtás se. Mindössze a kulcs elfordítása volt olyan esemény ami befolyásolhatta a gyújtás eltűnését. Megnézem nem e ott csúszott le valami vagy oxidálódott el egy érintkező, de magába a gyújtáskapcsolóba nem akarok belenézni max ha lenne egy ideiglenes vagy egy normális használt.
(#) barany165 válasza Butcher hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Szia! testhibás valamelyik hátsólámpa, vagy mindkettő- kontaktolni! Az átmeneti ellenáláson esö fesz. elég arra, hogy a kis teljesítményű müszerfal világítás müködjön.
az első helyzet jelző is szkott ezen okból. üdv: bm.
(#) barany165 válasza c27 hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Szia! A behuzómágnes M10-es csavarjára, amelyik alatt nincs egy réz lemezke amihez a behuzótekercs vége oldalt be van forrasztva, arra megy az akku vastag +kábele. A másik M10-es csavarra megy az indító motorjára egy lapos szigetelt idomból készült vezető.
A rádugósok közül egyik a gyujtáskapcsolótól jön, a másik a gyujtótrafóra megy. Azért mert indítás ideje alatt
a trafó közvetlenül megkapja az akku feszülségét, üzemközen meg az előtét elenáláson keresztül. Az akku ha feltöltött akkor ha nem húz be a mágneskapcsoló a két rádugóst fel kell cserélni.
A vezeték szinekre már nem emlékszem talán a Bosch szerint.üdv:bm
(#) fuzi.jani hozzászólása Jún 13, 2011 /
 
Sziasztok!

olyan kérdésem lenne hogy van egy seat cordobám és a benzint akarnám leszívni belőle.

és a pumpa segítségével szeretném leszívni raktam fell a reléjéről egy képet kapcsolását és nem tudom pontosan hogy melyiket kéne össze érinteni vagy 12v adni neki létszi segítsetek ebben!

DSC00068.JPG
    
(#) Ricsi89 válasza fuzi.jani hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Szerintem elég az A B lábakat összezárni és akkor indul. Úgy látom, hogy ez nem egy sima egyszerű relé.
(#) c27 válasza barany165 hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
Helló.
Nem volt felcserélve semmi. A hiba ami nagyon bosszant az 1 napos felesleges meló miatt (jó az önindító most félig újnak tekinthető ennyi haszna volt) a feszültségszabályozótól megy a tekercsre az áram, csak el volt oxidálódva valami végső elkeseredésembe próbáltam meg és láss csodát behúz a mágnes az önindító tekercs szépen ahogy kell és a motor egyből indul. (Minden úgy volt jól összerakva csak az a feszültségszabályozó szivat. A múltkor meg a töltőfeszültség volt magasabb és akkor is mozgatás után jó lett, de most valószínűleg egy jó darabig oké lesz. Majd egy kis kontakt spré megodja a gondot, de most így is szuper.)
Köszönet a segítségért mindenkinek.
A tanulság hogy egy több mint 20 éves autónál az oxidáció keményen dolgozik!
(#) kamaro hozzászólása Jún 16, 2011 /
 
Sziasztok! Szeretnék egy lambdaszonda szimulátort készíteni boltban már láttam ilyet csak ott elég drága ezért arra gondoltam esetleg tudnátok segíteni egy kapcsolással hogy a szimulátor az ideális jeleket küldje a motornak...
Egyébként Seat Ibizához lenne.
(#) dragon0 hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
Helló szeretnék kérni kis segítséget van egy pioneer gm-2200 erősítő de nem igazán tudom be kötni találtam fönt egy képet ahol elég jól lehet látni a bekötést de nem igazán működik így mellékelem a linket ja és még egy kérdés a GND minek a rövidítése előre kösz mindenkinek ?http://translate.google.hu/translate?js=n&prev=_t&hl=hu&ie=UTF-8&la...ct=url
(#) potyo válasza dragon0 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Nem csodálom, hogy nem megy a dolog, hiszen még a kérdést se tudod tisztességesen leírni...
(#) dragon0 válasza potyo hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Kérdéssel válaszolnék: te soha nem voltál kezdő?
(#) enree válasza dragon0 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
GND=Ground=Föld

Tehát aksiról a "-" megy a GND-re "+" meg a Power feliratú csatiba, ha a Remote felirat megkapja a pozitív vezérlő jelet, akkor ha minden igaz és még nem nyírtad ki, akkor bekapcsol...
Először inkább kérdezz
(#) kamaro válasza dragon0 hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Szia! Na szóval ahhoz a csatlakozóhoz ami fölé az van írva hogy Power + oda kösd az aksi pozitív pontját tőle egyre jobbra ami fölé a GND van írva (Ground magyarul Földelés) oda kösd az aksi negatív pontját aztán tőle egyel megit jobbra ami fölött a kis + van oda kell kötni a rádióból vagy a Power antenna vezetékét vagy ha van külön az erősítőhöz vezeték akkor azt, ez fogja elindítani az erősítőt hogyha a rádiót bekapcsolod ... hogyha azt akarod hogy az erősítő folyamatosan menjen akkor ezt kösd össze a a legelsővel. Ha az első variációba kötötted majd ellenőrizd hogy a rádió kikapcsolásával kikapcsol-e az erősítő is... Szólj ha a hangszórók bekötésével is gond van.
(#) dragon0 válasza kamaro hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Köszönöm a gyors válaszotokat holnap neki esek remélem jó lesz még egyszer köszi mindenkinek.
(#) Moderátor hozzászólása dragon0 hozzászólására (») Jún 20, 2011
 
Kérlek olvasd el a szabályzatot.
Idézet:
„XVIII. Bármiféle bejegyzést a fórumba csak egy helyre, egyszer teszünk be. Nem kell azt többször, mindenféle – általunk megfelelőnek tartott topicba – helyre beírni mert nem hülyegyerek a többi fórumozó sem, ha érdekli a téma úgyis látni fogja és valószínűleg ír rá egy választ.”
(#) autoelektrik hozzászólása Jún 20, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. Előre szólok, hogy hosszú lesz.Elég sokat olvastam a témában (autódiagnosztika), de bevallom, hogy gyakorlatlan amatőr lévén egy pár dolog még nem világos.

Van egy szenzor az autó motorterében. Pl egy szivócső nyomás érzékelő (MAP) szenzor. Ugye, az autódiagnosztika arról szól, hogy a hibaokokat szépen keressük meg és ne a bontóba/boltba kelljen járkálni találomra alkatrészekért (ezesetben szenzorokért).
A fentebb említett szenzor elektronikai diagnosztikájának több lépcsős folyamata van, az egyszerűbbtől kiindulva a bonyolultabb hibalehetőségig kell végigzongorázni a dolgokat.
Tehát adott egy MAP szenzor. A diagnosztikai lépéseket számokkal jelöltem, és közben fel is teszem a kérdéseim.

1. Ugye itt megtisztítjuk a szenzort, kontaktspray. Ez oké.
2. Ezután lehúzzuk a csatlakozot a szenzorról, és megnézzük kap-e tápfeszültséget a szenzor, mégpedig úgy, hogy a digitális multiméter voltmérő kábelét a csatlakozó egyik végéhez, a föld kábelt pedig az akku negatív sarkához rakjuk. 5 voltot kell kapnunk. REMÉLEM JÓL CSINÁLTAM MINDENT, kérem erősítsetek meg! Valamint itt az első kérdésem: Van valami általános tendencia hogy a csati (mert ugye van mikor 2 van mikor 3 lyulas) melyik lyukjához rakjuk a multiméter voltmérő tűjét? Vagy csak probálgatunk, és ha találunk 5 voltot valamelyiken akkor ok...

3. Na itt jönnek a kérdések, és ennél a lépésnél abba is hagytam mert nem voltam biztos a dolgomban és inkább nem csinálnék nagy(obb) kárt.
Tehát a 3. lépés az ecu csatlakozó ellenőrzése:
itt a MAP szenzorról is lekéne húzni a csatit meg a ECUról is, és a csatlakozó szenzor vége és az ECU között kellene ellenállást mérni KÉRDÉS: itt is úgy, ahogy feszültséget mérünk? Tehát Ω mérő kábel a szenzorba, a föld(COM) kábel pedig az ecuba? Okozhatok így kárt? Meg ugye általában feszültség illetve ellenállásméréssel okozhatok bármikor is kárt?

A 4. lépésnek olyat tudnék elképzelni hogy esetleg üzem közben mérni a map szenzor által generált feszültséget. Ezt hogy lehetne? PL. úgy hogy a multiméter feszültségmérő kábelét a szenzorba, és a földkábelt azt hova? Mi lenne ennek a menete?

Előre is köszönöm, hogy végigszenvedted a regényemet.
Szeretnék tanulni, nagyon érdekel ez a terület, és sok dolgot nem lehet megtanulni könyvekből sajnos.....
(#) pluto válasza autoelektrik hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Szia autoelektrik!

Nem szeretnék kekecnek tűnni, de engem az egész amit leírtál a vak ló bátorságára emlékezet. A kontaktspray rendben. Na de aztán!!!

Az első, hogy beszerzel egy szervízkönyvet, vagy ha mázlid van akkor megtalálod az AUTODAT-án azokat az adatokat amire szükséged van. Vagyis melyik lábon PONTOSAN mit kell mérned. Ha például ellenállást, akkor tized ohm pontossággal vannak meg adva a határok. Minden más mese habbal. Adatok nélkül egyet tehetsz, hogy kiméred az ECU és az illető egység között a kábeleket és valahogy megpróbálod ellenőrizni a csatikat. A motortérben uralkodó hőmérséklet csodákra képes. El sem hiszed, hogy hidegen mért pontok 100%-os eredmények után mit tudnak produkálni. Az ECU csatlakozólábain való "játék", ha nem tudod, hogy mit csinálsz az igen bátor vállalkozás. Azonkívül a leírásodból nem derül ki hogy a szenzort véli a DIAG hibásnak, vagy az általa továbbított értéket. Mert még az is lehet, hogy a szenzor igazat mond, mert falsot kap a rendszer.

Tehát csak vigyázva és óvatosan.
(#) autoelektrik válasza pluto hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Szia!

Rendelkezem a szükséges szoftverekkel, adatokkal. Ezzel nincs probléma!
Az amatőrizmusommal és a gyakorlatlanságommal van a probléma...
(#) autoelektrik válasza pluto hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Tehát a szakirodalomban megvan, hogy az ECU melyik pontjához kapcsolodik az adott csatlakozo melyik pontja.
Így, hogy lehetne elleneállást mérnem normálisan a kettő között, hogy ne tegyek kárt? Tehát multiméteres gyakorlati alkalmazására lennék itt kiváncsi.

Az úgynevezett élő adat leolvasásról neked mi a véleményed? Valahogy a szenzort tesztelni üzem közben multiméteres feszültségméréssel, hogy lehetne? (ismét csak mint gyakorlati alkalmazásra vagyok kiváncsi, hogy a multiméter két kábeljét hova)
,,Azonkívül a leírásodból nem derül ki hogy a szenzort véli a DIAG hibásnak, vagy az általa továbbított értéket. Mert még az is lehet, hogy a szenzor igazat mond, mert falsot kap a rendszer.''
-Ez így van! Ezt sok helyen olvastam, és tapasztaltam is.

Ja és természetesen köszönöm a segítő hangnemed!
(#) zattex hozzászólása Jún 21, 2011 /
 
Helló!

Egy igen érdekes problémával állok szemben. Van egy Zastava 101-es autóm. 1990-es évjáratú. Elektromos gyújtással szerelve gyárilag.

Mi okozza azt a jelenséget hogy mikor begyújtom az autót, valami úgy bezavar az autórádiómnak hogy pár másodperc múlva kikapcsol a rádió? Nem a rádió a hibás, mert egy másik 101-esben ki lett próbálva, igaz annak még nem elektromos a gyújtása, és abban szépen dolgozik. A gyújtás elosztó, vagy a bobina gerjeszthet olyan frekvenciát amitől kikapcsol a rádió? Lehet hülyeségnek hangzik amit írok, de valami hasonló történhet. A töltés jó, test rendes. Direkt az akkuról adtam a tápot.

Ha tudtok valamit segíteni előre is köszönöm.

Üdv
(#) Moderátor hozzászólása zattex hozzászólására (») Jún 21, 2011
 
Ez már egyszer megkérdezted...
Bővebben: Link
Szabályzat XVIII.:
Idézet:
„XVIII. Bármiféle bejegyzést a fórumba csak egy helyre, egyszer teszünk be. Nem kell azt többször, mindenféle – általunk megfelelőnek tartott topicba – helyre beírni mert nem hülyegyerek a többi fórumozó sem, ha érdekli a téma úgyis látni fogja és valószínűleg ír rá egy választ.”

Bővebben: Link
(#) CsemanAttila válasza autoelektrik hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Hello!

Így elég nehéz segíteni. Először kéne tudni, milyen autó, mi a jelenség stb. Ha CAN Bus rendszer van, ott óvatosan kell babrálni, nagyon érzékeny a dolog. Nem azt mondom, hogy multiméterrel nem lehet nagy kárt okozni, de tud csodát művelni Valós idejű adatkinyerésre egy számítógépes figyelés a legjobb, rengeteg dolgot meg lehet nézni, ok okozat, előzmény stb stb. Mit jelent az, hogy rendelkezel a "szükséges szoftverekkel"? Szóval írj egy két pontos adatot, és könnyebben a végére járunk!
Üdv!
Következő: »»   100 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem