Fórum témák
» Több friss téma |
(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét
befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM)
"Volvo city safety". Guglizz rá erre a kifejezésre! Nem a lámpájukban, hanem valahol a visszapillantó környékén van egy távolságmérő szenzor - ami praktikusan valahol 850-950nm között dolgozik - ami a computernek kell: ha 30 alatt valaki túl közel van a Volvó előtt, automatikusan ráfékez. Elvileg a ráfutásos balestek miatt hasznos, szerintem csak parasztvakítás - no meg én idegeskedek, mert riaszt a bloki..
![]()
Szia Enree!
Tudomásom szerint az összes radaros trafit kivonták a forgalomból, már csak lézert használnak a magyar zsaruk. Talán még a fixen telepítettek radarosok, de azok meg úgyis ki vannak táblázva, azokhoz nem kell kütyü.
Ha valaki meg tudná pontosan mérni a Volvó pps-ét, akkor ki lehetne küszöbölni a téves riasztást.
Eddig nem volt rá igény, de szívesen beleteszem a progiba. ![]()
Az új Volvo-knál nálam is beriaszt, de most már a Lexus-t figyelem.
![]()
Hali...
Tegnap megvolt az első olyan tesz,amire nem számítottam(HMJ blokkolójával...) 70-el lakott területen...jelzés volt,csak később vettem észre a zene miatt,de akkor már mindegy volt.Ha nem kapok csekket,akkor működik ![]()
Ha óra szerint mentél 70-el, az a valóságban lehetett akár 68 alatt is, abban az esetben nem gazdagodott a fényképgyűjteményed.
![]()
63-64 km/h fölött már készül a fénykép.
A legtöbb kilométeróra 10%-ot csal legalább. Ez körülbelül határeset. A rendőrség is rátart egy kicsit, szerintem nem lesz csekk.
![]()
Sziasztok!
Szerintetek ez magába központ nélkül, csak jelzőnek használható? Esetleg a bekötését lehet tudni? Valaki tudna egy jó kapcsolást küldeni ha ez nem való semmire? Köszönöm!
Milyen kapcsolásra gondolsz? Ilyenre?
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2014
Üdv!
A Kiyo ProPark tudja a tolatóradar funkciót is, a LaserPro nem. Külsőre ugyanaz a két egység, belül nem tudom, nem volt ProPark a kezemben. Előfordulhat, hogy csak a firmware a különbség? Nincs valakinek itt ProPark firmware a PIC-re?
Látom nincs nagy élet itt...
Közben már a 3/4-ét elolvastam ennek a topicnak és rájöttem, hogy nem a "központi egység" a lényeg, az csak a hang és látjelzésért felel. Tehát ha késöbb frissíteni szeretném a cuccot (jönnek a fáma 4-ek), akkor majd a fejeket kell szétbarmolni. Kérdésem, volt aki már szedett szét ilyen (laserpro vagy lasertek vagy propark) fejeket? Törés nélkül szét lehet szedni? Illetve hogy illik 5 fejet (2 hátul, 3 elöl) 2 egységhez bekötni? Úgy csináltam, hogy a hátső 2 fejet a két külön egység AUX bemenetére, a többi első fejet a maradék FRONT-hoz kötöttem. Miért van az, hogy a 2 külön AUX-nál egyszerre jelez de csak ott blokkol ahova megy a jel ? Honnan tudja az egyik egység, hogy indult a másik? Elöl ugyanez annyi különbséggel,hogy nem indul be a két egység egyszerre, ha csak 1 helyre lövök. Jó ez így? Nem lenne jobb, ha a kocsi azonos oldalán lévő fejek egyszerre blokkolnának, akkor is, ha csak 1 db kap jelet? Ja még annyi, hogy egy Lexus hogy tudja beizgatni ezeket a cuccokat, ha szoftveres szűrés van a fejeken? A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2014
Hol olvastál/hallottál arról hogy jönnek a fáma 4-ek?
Amúgy a régebbi fejeket szét lehet szedni törés nélkül, csak sokáig tart. Valami szilikon szerű anyaggal vannak beragasztva. Sok értelme nincs szétszedni, mert gyári szoftvert a mikrovezérlőre nem hiszem hogy találsz.
Olyantól hallottam, aki blokkoló teszteléssel is foglalkozik, neki egy rendőr ismerőse mondta.
Azt is mondta, hogy az SCS103-at kivonták/kivonják mert nem felelt meg valaminek. És hogy ha 4mp-ig nem tudnak megmérni, akkor utánad mennek, ha elismered 10e a helyszíni bünti. Ennyit hallottam,nem tudom ebből mi igaz. Egy biztos, a Fáma3 év végéig marad, hogy utána mi lesz azt nem tudom, de e cikk alapján csúnya világ lesz... Új traffik Az előző egyik kérdésemre szerintem a válasz az, hogy a hátsó fejeknél, ha az egyikre lövök, akkor annak a blokkoló jele "eléri" a másik érzékelőjét is. Pedig a rendszám 2 szélén vannak. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2014
Nem hangzik életszerűnek a 4 másodperc. Csomó oka lehet annak hogy nem tud sebességet mérni egy autón akár 4 másodpercig.
Ha közel állsz egy falhoz vagy fényes felülethez el tudom képzelni hogy az egyik fej visszaverődése beindítja a másikat is.
A FAMA3-asok maradhatnak ,de át kell alakítani mindegyiket egyetlen fotó készítésére -szemben a videofelvétellel,ami nem lehet bizonyitó erejű (elvileg már tavaly év vége óta) . A FAMA 4 létező műszer és az NJL kft is dolgozik az SCS ujabb szériáján ( Martin-éknál mintha már lett volna erről cikk ) -de amíg az ULS szenzort használják,addig kb. tök mindegy milyen kiértékelő rendszert építenek rá. Az SCS103 forgalomban marad továbbra is ( nem tudom hol hallottad,hogy kivonnák őket,hiszen pontosan a magyarországi jogi követelményrendszernek megfelelően gyárották , kifejezetten ide, szerintem kb a világon sehol máshol nem vettek belőle) és a 4mp-ig nem tudnak mérni is sántít -nem tudok ilyen rendeletről. A mérések nagy részében vagy felügyelet nélkül van hagyva a műszer,vagy egy ásítozó operátor ül mögötte ,aki kb. nagyban le..ja,hogy zavartad-e vagy sem . A lehetőség adott akár 0.1mp-es zavar észlelése esetén is a további intézkedésre ,de kétlem,hogy lenne bárki is,aki végig akarja vinni a bizonyítási procedurát...
Igazad lehet, garázskaputól ~1m-re volt a segge mikor próbáltam, biztos az volt az oka.
Az, hogy nem tudja mérni és, hogy blokkolva van tudtommal különböző "tünetekkel" jár. Előbbinél nincs semmi a kijelzőn(nincs jel), utóbbinál három vonal, ami érvénytelen mérést jelöl.(van jel, de nem értékelhető) Érvénytelen mérés ritkán fordulhat elő, mondjuk interferencia vagy napszél, vagy vmi. hasonló, ami valljuk be ritka jelenség. ![]() Érvényes méréshez pedig elég 1mp, azalatt is kb. 60X mér meg. Engem meggyőz az a 4mp, aztán majd a gyakorlat megmutatja... ![]() Mindenesetre hamarosan annyi traffi lesz az országban, hogy egymást fogják zavarni. ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2014
--- FAMA3 esetén ugyanaz mint az SCS102-103 esetén az érték hiánya . Nincs külön indikálva a blokkolás egyetlen itthon használt műszeren sem( az SCS103-nál láttam olyat,hogy a kijelzett távolság indokolatlanul ugrált pozitiv és negativ irányba is ha blokkolás volt) . Érvényes méréshez BŐVEN több mint 1mp kell,legalábbis az első adathoz ,utána a követés már folyamatos értéket mutat -de persze nagyon sok dologtól függhet a sikeres mérés : a nagy hűtőrűcsok( szétszórják a lézert),matt festések(nem verődik vissza elég fény) (pl. teherautók) szinte mérhetetlenek
A lényeg, hogy a cucc használata tiltott és a rendőrnek el kell valahogy dönteni, hogy a műszer rossz, ő a béna vagy blokkolják. Nyilván ez a pár mp elég kell legyen neki a mérések többségénél bármilyen körülmény között.
Kipróbáltam a hátsó fejeket, fal nélkül is beizgatják egymást, tehát elég jól szórják a fényt. ![]() Sajnos elöl már csak az indul, ahova célzok, mert nagyobb a távolság köztük, de gondolom a hatékonyságát ez nem befolyásolja...
Szia !
Érdedekesnek találtam a méréseidet. Ezek szerint sikerült beazonosítanod z LT-400 bekötéseit és a lézerdiódát meg a fotodiódát is. Tudnál ebben segíteni ? Nekem is van egy ilyen eszközöm. Arra gondoltam ha már blokkolni nem lehet akkor érzékelésre használnám. Ha mondjuk kitakarnám a sugárzó lézerdiódát akkor csak az érzékelővel tudnám detektálni a mérő jelet. Meg tudnád mondani melyik lehet a lézerdióda ebben az eszközben? A felső vagy az alsó ?
Vedd rá a működésre valamivel - teszter, távirányító - és egy telefon kameráján keresztül figyeld melyik optikán "világít". Az lesz az adó.
![]()
Köszi !
Sikerült kideríteni , melyik a vevő melyik az adó. Egy tv távirányítóval sikerült működésre bírni, a kisugárzott jelet egy fényképezőgéppel próbáltam detektálni. A távirányító jelére bekapcsolt csipogott, így sikerült kideríteni , hogy az alsó a vevőoptika. Sajnos a kamera képernyőjén nem sikerült semmilyen jelet érzékelni. Talán ebben a sávban nem eléggé érzékenyek. Ha letakarom a felső optikát akkor Így talán tudnám lézer trafi detektálására használni.
Pedig nekem eddig bármilyen telefon kameráján sikerült látnom. Lehet nagyon profi IR szűrő van a fényképező gépeden.
![]() Ha az adó optikát kitakarod valamivel - mondjuk szigetelő szalaggal - akkor simán használhatod detektornak.
Iphonnal tényleg nem látszik
![]()
Kipróbáltam , igazad lett.
Kipróbáltam egy közönséges telefon kamerájával. Világosan látható , hogy emittál az adó része, még az is jól látszik , hogy sokkal nagyobb energiával mint a távirányító. A fényképezőgépen nem látszik a jel , valószínűleg van rajta valami szűrő vagy ebben a sávban már nem érzékeli ezt a hullámhoszt. Köszi innen folytatom .....
Valakinek van tapasztalata KIYO E-255 radarkontolról? Az enyém eddig minden E-kapunál, 50 km/h mutató táblánál csipogott, de most megkukult.
Nem tudom nektek feltűnt-e de már hónapok óta nem látok sehol SCS103-at csak FámaIII-at rendőrautókban. Olyan mintha begyűjtötték volna őket fejleszteni, átépíteni. Ti mikor láttatok utoljára használat közben belőle?
Ma találtam ezt az orosz lézerblokkolót ![]() Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |