Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   180 / 340
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 19, 2015 /
 
Akkor már csak az építés örömére érdemes megcsinálni
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Jan 20, 2015 /
 
Lehetne olyan is, de nem csinálják. Univerzálisban nehéz is, mert nem tudod hány LED-et szeretnének vele villogtatni. Az izzós verziónál más a helyzet, mert ott szabvány a 21W és annak hiányát könnyű detektálni.
(#) csibai válasza eSDi hozzászólására (») Jan 20, 2015 /
 
Köszönöm mindannyiótok kimerítő válaszát!
Én is arra gondoltam, hogy egy rossz akku elektronikáját kellene felhasználni.
Tulajdonképpen egy "mindenesnek" gondoltam használni. Ugye ezekbe már benne van a navi, menetrögzítő kamera, rádió, zene lejátszó meg minden. Eladni kár mert nem adnak érte szinte semmit, kidobni meg sajnálom hisz szinte új állapotban van. Csak nagyon csúnya mikor mindenhonnan a drótok lógnak, ezért gondoltam fix beépítésre, és ha tovább bonyolítom akkor az autó riasztójára kötve riasztás esetén esetleg meg is tud csörgetni.
Elnézést a hosszú szövegért!
Még egyszer köszönöm.
(#) SzervízMacska válasza csibai hozzászólására (») Jan 20, 2015 /
 
Nem tudom mit, és hova akarsz beépíteni. Először a műszerfalba gondoltam, de akkor ugye ugrik a kamera. Esetleg a szélvédő üvegbe? Sántít ez mindenhogy... Azt majd légy kedves részletezni, hogy indítasz a riasztóról hívást az androiddal - mert érdekel.
(#) csibai válasza SzervízMacska hozzászólására (») Jan 21, 2015 /
 
Nos akkor elmondom az elképzelésemet.
Régebben építettem egy erősítőt. (20 watt) 12 voltos, talán direkt autóba szántam. Véleményem szerint szép tisztán szól.
Na arra gondoltam, hogy a mostani rádió helyére beépítem, az előlapot esztétikusan lezárom arra kerülne a ki-be kapcsoló, hangerőszabályzó. Innen kapná a tápot a telefon is.
Magát a készüléket a szélvédő sarkába építeni valami esztétikus (akár plexi) dobozkába.
Miután a fejhallgató vezetéke egyben antenna is ez menne az erősítőbe (Vagy az árnyékoló vezetéket megcsapolva antennához kötni).
Ilyen elhelyezéssel lehet fedélzeti kamerának is használni, gps, rádió stb. Bluetooth-on keresztül egy kis adapterrel a motor működést figyelni, hibakódot kiolvasni, stb.
Valahogyan a gyorshívó részt riasztás esetén aktiválni, hogy csörgessen meg.
Na valami ilyesmi az elképzelés. Természetesen mindezt a műszerfal furkálása nélkül.
Erre várok építő javaslatokat.
Köszönöm, és bocs a hosszú szövegért.
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015

telefon.jpg
    
(#) zosza18 hozzászólása Jan 27, 2015 /
 
Üdv Mindenkinek!
Beépítettek ismerősömnek egy xenon lámpaszettet sikeresen, de a műszerfalon kiírja hibának az izzót, hogy kiégett. Mint kiderült, a xenon csak 35W-al terheli a rendszert, így az autó azt hiszi kiégett az izzó. Azt szeretném megtudakolni, hogy ezt miként lehetne kikerülni? Gondoltam valami olyasmire, hogy ráterhelni még a xenonra 20W-ot és akkor már azt hiszi minden jó, de istenigazából nem tudom hogyan is kéne ezt kivitelezni. Ötletek esetleg?
(#) BarnaPili válasza csibai hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Hello!
A szélvédő alatt nyáron megfő az elektronika. 12V táppal nem lesz túl hangos a rendszer.
Az ötlet egyébként jó.
István
(#) zolika60 válasza zosza18 hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Szép nagy ellenállással a probléma megoldható, de a rendőrnek nehezebb lesz elmagyarázni ha gyárilag nem xenonos volt. Nemrég vették el egyik kollégám forgalmiját e miatt. Engedély nélküli átalakításért fizetett, ki kellett szerelni és újra vizsgáztatni az autót.
(#) zosza18 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Köszi a választ! Én is ilyenre gondoltam, de nem tudtam biztosan, hogy jó ötlet.
Az engem nem zavar, én is mondtam neki kétszer is, had gyakoroljon akkor.
(#) csibai válasza BarnaPili hozzászólására (») Jan 28, 2015 /
 
Kösz, hogy véleményezed az ötletet. Ebben egyet értünk, hogy nyáron "megfől". Látod erre nem gondoltam...
Csak kínlódás minden ki-beszálláskor a tartóval vacakolni, arról nem beszélve, hogy a vezetékezést (táp, hangszóró, stb.) szeretném rejtetten elvezetni.
Egyébként a 12 voltos erősítő bőven megpiszkolja a mostani 4x50 (ráírt) teljesítményt. Nem discozni akarok, normál hangerővel tisztán szóljon és kész.
Azért mindenki javaslatát örömmel veszem.

Üdv: csibai
A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2015
(#) Morzsy hozzászólása Jan 28, 2015 /
 
Üdv!
Olyan szerkezetre lenne szükségem, amely a most szolgálatban levő központi zár 12V jeléből hangot adna.
Kifejtem bővebben!
Van két +12V szálam, amik az irány jelzők (+) lábaira vannak kötve, ez eredményezi a nyitáskor, záráskor egy, vagy két felvillanást.
Ezen szálak egyikét szeretném ketté osztani "Y" formában, így az mindkét oldalra kerülne bekötésre, a másik szálat pedig szeretném megoldani úgy, hogy amikor a vezérlő leadja a +12V jelet, az ne felvillanjon az indexen, hanem valamin hangot adna. De mit tudnék tenni a valami helyére?
(#) pgabor79 hozzászólása Jan 29, 2015 /
 
Sziasztok!
Adott egy Suzuki Swift hátsó ablaktörlő motor. Sajnos lehet hogy nem jó típusra tettem szert, mert a célom az volt hogy egy jobbra-balra mozgó (oszcilláló) példányom legyen. a képen látható sárga és kék kábelek egy kapcsoló szerepét töltik be. (Belül forgás közben 2db réz érintkező záródik)
EZEN a videón látszik hogy mikor záródik rövidre a sárga és kék kábel. Valahogy meg lehetne oldani ennál a motornál a forgásirány váltást, vagyis a jobbra-balra forgást a tengelyen??? Vagy elképzelhető hogy beépítve is csak mechanikusan volt megoldva jobbra balra mozgás?
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
(#) zolika60 válasza pgabor79 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Szinte kivétel nélkül mechanikusan oldják meg az ablaktörlő oda vissza mozgását. Egy autóról tudok amin elektronikus, az a Porsche Cayenne. A belső kapcsoló a végállás beállítását szolgálja.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
(#) pgabor79 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Utánanézve azért van jópár nem mechanikus... Opel astra, Fiat punto! (Hátsó ablaktörlőről beszélünk, ott elég sok van amin közvetlenül a tengelyre van csavarozva az ablaktörlő lapát...)
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
(#) pgabor79 válasza pgabor79 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Kicsit rosszúl fogalmazok... Szóval igazad van mechanikus azok is amelyiknél közvetlenül a tengelyre van rögzítve a lapát... Nekem ez a rudazatos megoldású van... Na ez a nem jó!
(#) pgabor79 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
azaz! Ilyen kellett volna nekem, minél kisebb méretben Tudtok típust ajánlani?
(#) zolika60 válasza pgabor79 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Például, de keresd meg a legközelebbi bontót és nézz körbe.
(#) pgabor79 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
ennél is sok a kábel... Meg lehet hajtani simán ezeket 12V-al? nem kell neki valami plusz vezérlés?
(#) zolika60 válasza pgabor79 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Mindegyiken sok a kábel a végállás kapcsoló miatt. Az azért kell, hogy mindig ugyanabban a pozícióban álljon meg. Ha erre nincs szükséged egyszerűen kihagyod és kész. Természetesen simán megy 12V-os egyenárammal.
(#) pgabor79 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 29, 2015 /
 
Köszi!
(#) Csaba 36 hozzászólása Feb 9, 2015 /
 
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Elől járóban csak annyit hogy nem vagyok autóvillamosságis de szívesen foglalkozom vele de elnézést ha valami sületlenséget írok. Szóval a munkahelyen van egy multicar kisteher autó elég lestrapált állapotban volt rendbe raktuk most csinálom a villamosságot. minden kész van már de az irányjelző kifog rajtam. Új elakadás jelzőt raktam bele de egyszerűen nem működik balra a vész villogó csak jobbra. Volt a reléhez egy kapcsolási rajz aszerint kötöttem be de nem működik. létezhet hogy rossz az új relé? Mellékelem a rajzot hátha ti okosabbak lesztek tőle. Előre is köszönöm a tippeket.
(#) zolika60 válasza Csaba 36 hozzászólására (») Feb 9, 2015 /
 
Ha nem te hibáztál a bekötéssel, akkor akkor a vészvillogó kapcsolója lehet hibás. Ha a relé lenne rossz nem villogna sehogy sem.
(#) Csaba 36 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 11, 2015 /
 
Köszönöm. Azt elfelejtettem leírni hogy az index egyébként rendesen működik jobbra is meg balra is ha bekapcsolom az elakadás jelzőt akkor jobbra villogtat csak balra nem. Ami nekem furcsa hogy ezen a "relén" van az elakadás jelző kapcsoló amiben van egy vissza jelző égő de ahhoz nem megy ki a 12 V semmilyen formában. A kettőnek lehet köze egymáshoz?
(#) zolika60 válasza Csaba 36 hozzászólására (») Feb 11, 2015 /
 
Nem kell a visszajelző égőhöz alapból feszültségnek menni, mert azt párhuzamosan kapcsolja a többi égővel. Mint ahogy párhuzamosítja a két oldalt is. Ezért van az, hogy a normál irányjelzés működik, mert azt külön külön kapcsolja az index kapcsoló.
(#) Lali24 hozzászólása Feb 11, 2015 /
 
Sziasztok! Bocsánat ha nem jó helyre írok!
VW Passat b3 as autónknak a hideg gyújtása megadta magát, vagyis nincs alapjárat. És óra ketyegés szerü hang hallatszik a fojtószelep házból. A fojtószelep hibája gondolom, de kíváncsi lennék a ti véleményeitekre is, a motor típusa AFT. Eleinte csak egy párszor csinálta a problémát, utána egyre gyakrabban, most meg már egyáltalán nincs alapjárat.
(#) attika válasza Lali24 hozzászólására (») Feb 11, 2015 /
 
Pontosan mit jelent nálad az,hogy hideg gyújtása?
(#) Lali24 válasza attika hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Hogy hidegen nincs alapjárat. Bocs hogy ha nem jól fogalmaztam.
(#) attika válasza Lali24 hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Annál a fojtószelep házban van benne az alapjárati motor is?
(#) Lali24 válasza attika hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Igen van benne egy motor is + mehanika ami egy potmetert szabájoz.
(#) attika válasza Lali24 hozzászólására (») Feb 12, 2015 /
 
Én vagy a motorra gyanakszom vagy valamelyik hőmérséklet érzékelőre.
Következő: »»   180 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem