Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Akkor már csak az építés örömére érdemes megcsinálni
Lehetne olyan is, de nem csinálják. Univerzálisban nehéz is, mert nem tudod hány LED-et szeretnének vele villogtatni. Az izzós verziónál más a helyzet, mert ott szabvány a 21W és annak hiányát könnyű detektálni.
Köszönöm mindannyiótok kimerítő válaszát!
Én is arra gondoltam, hogy egy rossz akku elektronikáját kellene felhasználni. Tulajdonképpen egy "mindenesnek" gondoltam használni. Ugye ezekbe már benne van a navi, menetrögzítő kamera, rádió, zene lejátszó meg minden. Eladni kár mert nem adnak érte szinte semmit, kidobni meg sajnálom hisz szinte új állapotban van. Csak nagyon csúnya mikor mindenhonnan a drótok lógnak, ezért gondoltam fix beépítésre, és ha tovább bonyolítom akkor az autó riasztójára kötve riasztás esetén esetleg meg is tud csörgetni. Elnézést a hosszú szövegért! Még egyszer köszönöm.
Nem tudom mit, és hova akarsz beépíteni. Először a műszerfalba gondoltam, de akkor ugye ugrik a kamera. Esetleg a szélvédő üvegbe? Sántít ez mindenhogy... Azt majd légy kedves részletezni, hogy indítasz a riasztóról hívást az androiddal - mert érdekel.
Nos akkor elmondom az elképzelésemet.
Régebben építettem egy erősítőt. (20 watt) 12 voltos, talán direkt autóba szántam. Véleményem szerint szép tisztán szól. Na arra gondoltam, hogy a mostani rádió helyére beépítem, az előlapot esztétikusan lezárom arra kerülne a ki-be kapcsoló, hangerőszabályzó. Innen kapná a tápot a telefon is. Magát a készüléket a szélvédő sarkába építeni valami esztétikus (akár plexi) dobozkába. Miután a fejhallgató vezetéke egyben antenna is ez menne az erősítőbe (Vagy az árnyékoló vezetéket megcsapolva antennához kötni). Ilyen elhelyezéssel lehet fedélzeti kamerának is használni, gps, rádió stb. Bluetooth-on keresztül egy kis adapterrel a motor működést figyelni, hibakódot kiolvasni, stb. Valahogyan a gyorshívó részt riasztás esetén aktiválni, hogy csörgessen meg. Na valami ilyesmi az elképzelés. Természetesen mindezt a műszerfal furkálása nélkül. Erre várok építő javaslatokat. Köszönöm, és bocs a hosszú szövegért. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2015
Üdv Mindenkinek!
Beépítettek ismerősömnek egy xenon lámpaszettet sikeresen, de a műszerfalon kiírja hibának az izzót, hogy kiégett. Mint kiderült, a xenon csak 35W-al terheli a rendszert, így az autó azt hiszi kiégett az izzó. Azt szeretném megtudakolni, hogy ezt miként lehetne kikerülni? Gondoltam valami olyasmire, hogy ráterhelni még a xenonra 20W-ot és akkor már azt hiszi minden jó, de istenigazából nem tudom hogyan is kéne ezt kivitelezni. Ötletek esetleg?
Hello!
A szélvédő alatt nyáron megfő az elektronika. 12V táppal nem lesz túl hangos a rendszer. Az ötlet egyébként jó. István
Szép nagy ellenállással a probléma megoldható, de a rendőrnek nehezebb lesz elmagyarázni ha gyárilag nem xenonos volt. Nemrég vették el egyik kollégám forgalmiját e miatt. Engedély nélküli átalakításért fizetett, ki kellett szerelni és újra vizsgáztatni az autót.
Köszi a választ! Én is ilyenre gondoltam, de nem tudtam biztosan, hogy jó ötlet.
Az engem nem zavar, én is mondtam neki kétszer is, had gyakoroljon akkor.
Kösz, hogy véleményezed az ötletet. Ebben egyet értünk, hogy nyáron "megfől". Látod erre nem gondoltam...
Csak kínlódás minden ki-beszálláskor a tartóval vacakolni, arról nem beszélve, hogy a vezetékezést (táp, hangszóró, stb.) szeretném rejtetten elvezetni. Egyébként a 12 voltos erősítő bőven megpiszkolja a mostani 4x50 (ráírt) teljesítményt. Nem discozni akarok, normál hangerővel tisztán szóljon és kész. Azért mindenki javaslatát örömmel veszem. Üdv: csibai A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2015
Üdv!
Olyan szerkezetre lenne szükségem, amely a most szolgálatban levő központi zár 12V jeléből hangot adna. Kifejtem bővebben! Van két +12V szálam, amik az irány jelzők (+) lábaira vannak kötve, ez eredményezi a nyitáskor, záráskor egy, vagy két felvillanást. Ezen szálak egyikét szeretném ketté osztani "Y" formában, így az mindkét oldalra kerülne bekötésre, a másik szálat pedig szeretném megoldani úgy, hogy amikor a vezérlő leadja a +12V jelet, az ne felvillanjon az indexen, hanem valamin hangot adna. De mit tudnék tenni a valami helyére?
Sziasztok!
Adott egy Suzuki Swift hátsó ablaktörlő motor. Sajnos lehet hogy nem jó típusra tettem szert, mert a célom az volt hogy egy jobbra-balra mozgó (oszcilláló) példányom legyen. a képen látható sárga és kék kábelek egy kapcsoló szerepét töltik be. (Belül forgás közben 2db réz érintkező záródik) EZEN a videón látszik hogy mikor záródik rövidre a sárga és kék kábel. Valahogy meg lehetne oldani ennál a motornál a forgásirány váltást, vagyis a jobbra-balra forgást a tengelyen??? Vagy elképzelhető hogy beépítve is csak mechanikusan volt megoldva jobbra balra mozgás? A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Szinte kivétel nélkül mechanikusan oldják meg az ablaktörlő oda vissza mozgását. Egy autóról tudok amin elektronikus, az a Porsche Cayenne. A belső kapcsoló a végállás beállítását szolgálja.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Utánanézve azért van jópár nem mechanikus... Opel astra, Fiat punto! (Hátsó ablaktörlőről beszélünk, ott elég sok van amin közvetlenül a tengelyre van csavarozva az ablaktörlő lapát...)
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Kicsit rosszúl fogalmazok... Szóval igazad van mechanikus azok is amelyiknél közvetlenül a tengelyre van rögzítve a lapát... Nekem ez a rudazatos megoldású van... Na ez a nem jó!
azaz! Ilyen kellett volna nekem, minél kisebb méretben Tudtok típust ajánlani?
Például, de keresd meg a legközelebbi bontót és nézz körbe.
ennél is sok a kábel... Meg lehet hajtani simán ezeket 12V-al? nem kell neki valami plusz vezérlés?
Mindegyiken sok a kábel a végállás kapcsoló miatt. Az azért kell, hogy mindig ugyanabban a pozícióban álljon meg. Ha erre nincs szükséged egyszerűen kihagyod és kész. Természetesen simán megy 12V-os egyenárammal.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Elől járóban csak annyit hogy nem vagyok autóvillamosságis de szívesen foglalkozom vele de elnézést ha valami sületlenséget írok. Szóval a munkahelyen van egy multicar kisteher autó elég lestrapált állapotban volt rendbe raktuk most csinálom a villamosságot. minden kész van már de az irányjelző kifog rajtam. Új elakadás jelzőt raktam bele de egyszerűen nem működik balra a vész villogó csak jobbra. Volt a reléhez egy kapcsolási rajz aszerint kötöttem be de nem működik. létezhet hogy rossz az új relé? Mellékelem a rajzot hátha ti okosabbak lesztek tőle. Előre is köszönöm a tippeket.
Ha nem te hibáztál a bekötéssel, akkor akkor a vészvillogó kapcsolója lehet hibás. Ha a relé lenne rossz nem villogna sehogy sem.
Köszönöm. Azt elfelejtettem leírni hogy az index egyébként rendesen működik jobbra is meg balra is ha bekapcsolom az elakadás jelzőt akkor jobbra villogtat csak balra nem. Ami nekem furcsa hogy ezen a "relén" van az elakadás jelző kapcsoló amiben van egy vissza jelző égő de ahhoz nem megy ki a 12 V semmilyen formában. A kettőnek lehet köze egymáshoz?
Nem kell a visszajelző égőhöz alapból feszültségnek menni, mert azt párhuzamosan kapcsolja a többi égővel. Mint ahogy párhuzamosítja a két oldalt is. Ezért van az, hogy a normál irányjelzés működik, mert azt külön külön kapcsolja az index kapcsoló.
Sziasztok! Bocsánat ha nem jó helyre írok!
VW Passat b3 as autónknak a hideg gyújtása megadta magát, vagyis nincs alapjárat. És óra ketyegés szerü hang hallatszik a fojtószelep házból. A fojtószelep hibája gondolom, de kíváncsi lennék a ti véleményeitekre is, a motor típusa AFT. Eleinte csak egy párszor csinálta a problémát, utána egyre gyakrabban, most meg már egyáltalán nincs alapjárat.
Pontosan mit jelent nálad az,hogy hideg gyújtása?
Hogy hidegen nincs alapjárat. Bocs hogy ha nem jól fogalmaztam.
Annál a fojtószelep házban van benne az alapjárati motor is?
Igen van benne egy motor is + mehanika ami egy potmetert szabájoz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |