Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Itt az autóriasztó amit meg szeretnék csinálni, de gondoltam előtte lemodellezem Multisim 10-ben, de a teljes kapcsolási rajz nem akar működni. Az irányjelző villanása és az 555 icvel villogó led működik külön és együtt is, de ha a többi részét is berakom akkor valami hiba miatt nem csinál semmit. Ha esetleg valaki meg tudja mondani hogy miért vagy mit csináljak akkor azt megköszönném.
Rájöttem a hibámra. Az 555 ic tápját a Vcc adja, na meg a 220k poti sem volt a megfelelő, ezért adtaa hibaüzenetet. A Tic47 tirisztort kicseréltem 2N5064-re mert sztem ezzel tudom helyettesíteni na meg a tic nem volt benne a Multisim alkatrészei között.
Na de igy se működik az áramkör szimlációban mert a kürt reléje és a gyújtásmegszakító is aktív, de a riasztást jelző led nem. Tehát teljesen mindegy milyen jelet kap a 2. 555 ic a 2 lábon mert nem akkor kapcsol amikor kellene. Lehet a tirisztorral van a probléma? Nézze már át valaki a kapcsolást és ha van valami észrevétele akkor jelezze. Köszönöm
Rájöttem hogy a kapcsolásban reed reléket használtam, ezért azok nem váltak be, mivel nem is azok kellenek. Omron vagy Re-co van a leírásban, csakhogy a Multisimben nincs ilyen, illetve meg kellene adni a relé adatait, mint pl tekercs ellenállás, induktivitás, stb és ezeket nem találom sehol, mármint nem tudom pontosan kitölteni a relé adatait. Ha valaki rakott már össze kapcsolást relével, akkor kérem segítsen. Köszönöm
Na megtaláltam a problémát, az ick tápja rosszul volt bekötve, most már így működik.
hát nem igazán látom hogy a J4 mitől húz be
Hát az eredetileg egy mágnesvezérlésű relé lenne (elhúzol előtte egy mágnest és akkor zár az áramkör, amitől öntartóvá válik a J4 relé, majd a mágnessel ki tudod kapcsolni ha kell), de én azt egy vezérlőszállal szeretném kiváltani, csak még nem méregettem a kocsiban, hogy melyik lenne ennek a célnak megfelelő.
Meg persze még ki kellene méregetni, hogy az irányjelzőhöz, a kürthöz és a gyújtáshoz mekkora relét használjak, mrt gondolom az sem mindegy.
A kürtöt 8-10 Amperre gondolom 5 amperes tápról még nem működött rendesen ,meg az indexeket is (6*21W /12V ) Retben vannak autós jelfogók szerintem jó.vagy rossz riasztóból kitermelt jelfogó esetleg autós jelfogó.
Na majd ha megépítettem jelzek hogy mennyire használható,csak még nem tudom melyik nyáktervezővel csináljam meg. Eddig Eaglet használtam csak mindig olyan szarul csinálja az autoroutot.
Szevasztok.
Most szereltettem be egy Eaglemaster item NO.W-11-es riasztót a kocsiba.Valaki nem tudja,hogy hol találok magyar leírást róla???? Köszi a segitséget!!!!
Sziasztok!
Lenne itt ez az autóriasztó kapcsolás, amit leszimuláltam Multisimben és ott működik, de mikor megépítettem, akkor a kürt reléje nem akar behúzni ill ki-be kapcsolgatni és nem tudom mi lehet a baj. Minden más működik, a gyújtástmegszakítórelé és a led is működik. Van még 1 probléma, amikor bekapcsolom villan egyet az index ill behúz a relé 1-2 másodpercre, ha kikapcsolom, akkor is behúz a relé 1-2 másodpercre, de utanna mintha még áramot kapna a relé és remeg.
Ezen nem a beszereltetés előtt kellett volna filózni? Amúgy a Google nagyon hasznos dolog! Eaglemaster W sorozat
Azért ez jó: Idézet: Talán máskor meg kellene válogatni a beszerelőt... :eek2: „Figyelem a leírás egyben garanciajegy is kérem ne dobja ki!!!”
Sziasztok!
Ford Mondeom van, aminek a riasztója egyik pillanatról a másikra megadta magát. A központi zár vezérli a riaztót. Bezártam az ajtót láttam, hogy a riasztó is működésbe lépett (el kezdett villogni a piros lámpa). Pár óra elteltével megszólalt a riasztó és kinyitotta az ajtót. Újból visszazártam, minden tökéletes volt. Fél nap múlva ismét riasztott. Ajtók, ablakok be vannak zárva. Mi lehet a hiba? Köszönöm a segítséget. Üdv. Josa
Magától kinyitotta az ajtót? Gyorsan dobd ki belőle az egészet... Vagy keresd meg, ki szórakozik veled.
A véletlen riasztásokat sokszor okozzák hibás ajtóérintkezők, legalábbis én ilyenekkel találkoztam. Ki kéne szedni az összes olyan kapcsolót, ami szóba jöhet (ajtók, motor- és csomagtér, persze autó- és riasztófüggő, mit használnak), kitakarítani, beépítéskor ellenőrizni a precíz nyitást és zárást, ez legtöbbször segít. Ha nem, akkor jöhet a nehezebb része, vezetékelés csatlakozásainak ellenőrzése, biztosíték stb. Egy kontaktos tápvonal is okozhat galibát.
Sziasztok.
Van egy kis Suzuki Alto-m. Van benne riasztó és központi zár is. A baj az vele, hogy másnapra lemeriti az akkut! Szervizben lemértek mindent, az ármafelvétel szerintük túl nagy. (90mA) Az akku is tökéletes (35Ah) eredeti. Mit lehet tenni, mert korábban ilyet nem tapasztaltam. 1 hétig is baj nélkül müködött külső töltés nélkül, bekapcsolt riasztóval.
hi
a kérdés az, hogy az össz áramfelvétel a 90 mA? ez úgy dúrván 1 W-ot jelent, nem olyan nagy áramfelvétel, de egy pár éves akkunán (főleg 35 Ah) hidegben már necces. Én úgy tudom a riasztók kb 25mA esznek üresjáratban, meg kéne vizsgálni kizárásos alapon, egyenként lekötögetni azokat a fogyasztókat amik állandó áramot kapnak, tehát ki kell zárni, hogy a riasztó vagy a központizár vezérlő eszik -e sokat
90mA 1 nap alatt egy életképes feltöltött 35Ah-s akkut nem meríthet le. Az egy hét a reálisabb...szorozd össze...
Méresd meg az akkut, lehet, hogy kakukk szegény... Üdv Inhouse
Sziasztok!
- Megtörtént a fogyasztók bemérése, 90mA-t vesz fel élesítve. Ha le van kötve, semmi áram nem folyik. De ez régen is igy lehetett. Azt mondták lehet nagyobb akkut berakni, ha befér a helyére. (44Ah). Feltöltöttem az akkut, de ez hamar ment 4 óra alatt 16V-ra ment a töltöfesz 2A-nál!) Levettem... Mi a véleményetek?
Az összes áramfelvétel 90mA. Ebböl a riasztó 30 mA, a központi zár ( és távirányitó vevője), ebböl a maradék. Lehet hogy nem úszom meg egy akku beruházását?
Mint írtam, méresd meg az akkut, mert ettől nem kellene 1 nap alatt teljesen lemerülnie, ez kb 1W...
Az akkud valószínű, hogy nem 100%-os. Idézet: „Feltöltöttem az akkut, de ez hamar ment 4 óra alatt 16V-ra ment a töltöfesz 2A-nál!” HUHHH! 16V???? Soha nem mehet 14,4V fölé, mert károsodik az akkumulátor! Milyen töltő az? A felvett áram az akku lemerültségéből adódik, te áramgenerátorral töltötted??? Ui.: Az akkucserekor mindenképpen ajánlott 1-el nagyobb akkut venni, az általában be szokott férni. Suzukinál kis saru van, azt is cserélni kell. Az akku polaritása legyen ugyanúgy kiosztva! Üdv Inhouse
Hello Inhouse!
Kicseréltem az akkut 45Ah-ra. Azóta semmi gondom nincs, de miután már nem minden nap járok vele, odafigyelek meddig birja. Most a 10. napja megy gond nélkül.
Az jó.
És mi a helyzet a 16V-ra töltő akkutöltővel? Üdv Inhouse
Hello Inhouse!
Az "régi" akku az nem jó! Otthagytam a gyüjtőhelyen. Az akkutöltő is jó, de abból több is van nekem. Az a töltő amelyik 16V-ra is felmegy 1-2A-nál, az egy szabályozható 5 fokozatú töltő. Alap esetben a 3. fokozatban, 14.1V-nál 4A a töltőáram, és ez igy is maradt nagyjából 8-9 órán át jó akkunál. A "régi" akku 1-2 óra után már nem akart felvenni ekkora áramot, a fesz felment?! Ezt tudom mérni, mert V/A mérő van benne Üdv. Janocsi
Hello Inhouse!
- Még egy dolog ami kimaradt... A töltőfesz úgy ment fel, hogy én először a 4., majd 5. fokozatban nagyobb töltőáramot akartam állítani az akkuhoz, és ekkor lett 16V! a feszültség 1-2A nál Csak ekkor jöttem rá, ez az akku tényleg ROSSZ! Egyébként "akkusok" mondták: lehet 16V! a töltőfesz, de a túlzott gázképződés miatt felrobbanhat az akku! Szia Janocsi
Nem hiszem, hogy jót tesz egy akkunak a 16V, a töltőd üresen persze, hogy lead annyit, vagy többet is, de az akkusarkokon nem lehet 14,4V-nál több az akkuk 90%-ánál. Van ahol írnak (főleg régebben) 15V körül is, de ma már nem divat.
Legalábbis, amiket én olvastam a témában, mindenhol ez van... Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |