Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   1 / 100
(#) EcoPityu hozzászólása Ápr 28, 2006 /
 
Mindjárt 300Ft a benzin literje, és a biodízel csak a jövő zenéje/legalábbis Mo-on.
A totalcar.hu-oldalon bemutattak Winklerék egy elektromos Trabit, ránézésre targoncamotor, én is tudok egy pont ugyanojat, 60V-os és 12kw-os.Az emberünk 10db 180Ah-s 6v-os akksikkal dolgoztatja, és 70-et megy a gép 100km-en át egy töltéssel... Csak a fránya nagyáramú motorsebesség/feszültség/ szabályzójáról nem lehet tudni semmit. Na és itt a t-ma. Ki tud megbízható 200A-es min 60v-ig használható jó hatásfokú, kapcsolóüzemű /akár PWM/ szabályzást ehez?
(#) raron válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Lehet, hogy hülyeség, de a búcsúkban a körhintát egy valamilyen oldatba fel le mozgó lemezekkel szabályozták. (szerintem ez elág nagy áramerőség)

(Autóban érdekesen nézne ki... )
(#) EcoPityu válasza raron hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Az 3 fázisú motor /380,azaz400v-os , csillagba kötve, és az az oldat sósvíz, az egy bazinagy potméter... NNNeeeemmmm JJJóóóó
(#) raron válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Szerintem meg lehetne csinálni, modjuk úgy, hogy a motorral sorba kötsz két lemezt, és a két lemez merül a sósvizbe.
(#) Gyu válasza raron hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Az valahogy úgy van hogy van egy háromfázisú motor aminek az álló és a forgó része is tekercselve van és az állórész folyamatosan fesz alatt van a forgórészben levő három tekercs egyik fele összevan kötve a maradék három kivezetést meg sósvízben kapcsolják össze, ahogy nyomja bele az ember úgy csökken az ellenállása és a végén meg összeköti teljesen valami fém érintkező.
Ez a módszer sztem nem lenne jó ehhez a motorhoz.
(#) raron válasza Gyu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Ki kéne próbálni valami kisebb motorral.
(#) EcoPityu válasza raron hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Kisebb motor nem jó, mert ez a 12kw is csak 16 lóerő, még ez is csak éppen-éppen elég elvinni a kasznit Ezt a vurstli körhintaszabályzást meg felejtsétek már el , nem ez volt a t-ma
(#) raron válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Nem tudom, szerintem a PWM-hez kéne valamilyen nagy teljesitményü tranzisztor v. tilisztor (200A biztos nagyon drága )
(#) EcoPityu válasza raron hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Nem drága! én is a tirisztorra szavazok, a tranyót felejtsd el, a FET-eket meg nem díjazom, mert hamar bemondják már egy kis feszimpulzustól az unalmast
(#) raron válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Csak úgy kb mennyi eggy 200A-es?
(#) creative válasza raron hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Hello!

Figyu hasonló megoldásra lenne szükséged mint ami a trolikban van megpróbálok neked körbenézni ez ügyben... Egyenlőre csak villamosról vannak infóim ott egy soros/parhuzamos ellenállás hálózattal van megoldva a dolog de ez nem lenne valami akkumulátor takarékos megoldás... de sztem nem kellene újjat kitalálni mivel itt a jó öreg BKV rengeteg villamos járművel és sok hasznos infoval... új villamosoknál tirisztorral van megoldva a szabályozás... egyébként ha PWM akkor tervezd meg mosfettel és mivel a mosfet egy szabályozható ellenállás így LEHET ŐKET PÁRHUZAMBA KÖTNI!!! nah kinek indítottam be a fantáziáját...

Nah utána nézek a troli vezérlésnek és hozok valami infot addig is jó fejtörést

Üdv Creative
(#) dilan válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Engem inkább az zavarna, hogy mennyire bírják azok az akkuk az 1C ráta körüli értékkel való folyamatos üzemeltetést?
Ha idő előtt cserélni kell az egész garnitúrát akkor fen tudja megéri-e...
(#) raron válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Szerintem meg lehetne kérdezni tőlük, hátha elárulják.
(#) EcoPityu válasza creative hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Én is ilyesmi tirisztoros megoldásra gondoltam, mert kb 4000-ért tudok két ruszki 100A-es tirisztort. FET-eket /40A/-eseket már párhuzamosan kötve is nyírtam ki mert nem bírta a szaggatáskor fellépő impulzusokat
(#) luxmanpower válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
csinálj ilyet. 380km/h a végsebessége.

http://www.eliica.com/

"Boasting a four-second 0-60mph sprint and seven-second 0-100mph time, the Eliica is faster than a Porsche 911 Turbo"

http://www.autoexpress.co.uk/previews/51690/1/eliica_eightwheeler.html
(#) redcar válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Hello mindenkinek!

Jelenleg egy elektromos robogón dolgozom. A szabályzása rendkívül egyszerűen történik: méppedig a jó öreg 555-el és egy mosfettel. Igaz itt 12-36V ról és kb 10-15A van csak szó de a teljesítmény részt biztos meg lehet növelni. Egyébként találtam egy olyan oldalt a multkorában ahol kimondottan azzal foglakoztak hogy lehet autókat elektromosra átalakítani. Egyébként szerintem infót gyűjteni a köztemetősöknél lehet ők használnak a PULI-ból párat (totalkáron van róla infó)...
Remélem egy kicsit segítettem.
RedCar
(#) aty válasza redcar hozzászólására (») Ápr 28, 2006 /
 
Regebben exYU-ban megjeleno technika ujsagban egy komplet leitras volt, amiben egy Fiat 650-es atalakitas volt a tema.
Ha jol emlekszem : 3 db 150Ah akkumulator volt az energetika, es 1 db 45Ah a vilagitas stb.
Eredetiben az auto hatso kerekit hajtja a benzines motor. Motor es sebvalto kiszerelve, es mindket kerekre 1-1 elektromos targonca motorjai + 2:1 fogaskerek reduktor felszereleve.
Energetika pedig nagyaramu 1 polusu elektromagnesek voltak. A gazpedal lenyomasaval mechanikai kontakokkal soros/parjuzamos kotes volt megvalositva.
Elso sebesseg : 3 aksi parhuzamosan, 2 motor sorban.
Utolso sebesseg : 3 aksi sorba, 2 motor parhuzamosan.
A felszerelt 2 motor teljesitmenye nem volt elegendo 4 utas szallitasara, igy az auto csak 2 utasra volt muszakizva.

Mas : motor heleyett 3f aszinkron motort kellen berakni + frekvenciavaltot, igy csak 1 poti kell hozza, es nem kell FET-ekkel gondolkodni, hisz ebben IGDT-k vannak. Csak itt az a gond, hogy legalabb 350V-ot kell az aksikbol eloallitani....
(#) Register válasza aty hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Hi All!

Nekem két kérdésem lenne ide vonatkozóan:
1. ha netán építek egy elektromos jármüvet idnex, lámpa és a szokásos cucc, akkor mik a feltételei hogy forgalomban is használhassam, vagy mennyek a biciklis uton?
2. ha már a 3 fázisu motoroknál tartunk, nem tud valaki valami viszonylag eccerü vezérlést? Nekem csak cd, vinyó, video és modell motorokhoz kellene (nem nagy teljesítmény) de végűl is az elv ua. Érdekel elektronikus és programvezérelt megoldás is (utóbbi alatt pl pic et értek). és a költsége max 12000 (efölött már kapok boltban is!) Ha csak vezérlési elv van az is érdekel (abbol már születhet prog).
Thx
Register
(#) creative válasza Register hozzászólására (») Ápr 29, 2006 / 1
 
Hello!

Sikerult egy kis infot szereznem a trolirol olvassátok és tanuljatok iszonyat egyszerü a vezérlése és azért mégis működik mióta használjuk és elnyűhetettlen....
(#) damatic válasza creative hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Hö' - izé...

Átolvastam, egyszerű, de mégsem.

Majd kiokoskodjátok, hogy mi lenne a legjobb, de néhány javaslat:

Támogatom a kerekenkénti kisebb elektromotort, mert egyrészt összkerékhajtást kapunk, másrészt egycsapásra megoldódik a differenciálmű kérdése.

Alapnak lehetne használni az Opel Corsa A-t, mivel eredetleg fronthajtású, de a hátsó merevhídra felszerelhető az A Vectra összkerekesének csonkja, így oda is kerülhet motor. Egyébként egy aránylag könnyű autóról beszélhetünk.

Még egy javaslat/kívánság: jó lenne, ha a konstrukció képes lenne a 90km/h-ra, mert másképp budapesten és a nagyvárosokon kívül nemigen lehetne szélesebb körű felhasználhatósága.
(#) EcoPityu válasza luxmanpower hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Az eliica 8 kerekű 640LE-s kerekenkénti léptetőmotor hajtásű 80LE/kerék, Lion akksis csodaautót felvettem a Spektrumról volt egy órás film róla Elektromos szuperverda címmel. Az és a költségvetése egy kicsit távil áll a pénztárcámtól. de azért köszi az ötletet
(#) EcoPityu válasza redcar hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Síma FET-es PWM szabályzásom van kb.: 500w-ig, olvashatsz is róla a "motor fordulatszám szabályzás" fórumon is. De ez a teljesítmén kicsit hurka egy közel 500 kg-os kasznihoz..
(#) EcoPityu válasza Register hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Elvileg csak átalakítási engedély kell rá, ami kb 16E Ft. utána persze energiagazdálkodási szempontból LED-es index, féklámpa, helyzetjelző stb.Nameg műszakilag meg kell feleljen Fény-fék-kormánymű...
(#) EcoPityu válasza aty hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Egy 3 fázisú motoron én is gondolkodtam és egy nagy rakás zselés akksiból aránylag olcsón ki is lehetne hozni az üzemeléshez kellő feszültséget, nameg kábelezésileg is könnyebb/vékonyabb mázzágok/...csak , ha már megvan ez a fránya moci????
(#) Gagyi válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Sziasztok

Engem is eléggé érdekel ez a téma, de még csak elméleti síkon gondolkoztam el rajta.

Szeretném összefoglalni a javalataim röviden:

1:Mivel az energiát a működéshez aksik biztosítják, ezért a motornak egyenáramról kellene működnie. A motor feszültségét minél feljebb kellene tornázni, max 3-4 sorbakötött 24V-os aksival, hogy a vezetők ellenálása, és szórási induktivitása minél kisebb legyen.
Azért nem célszerű aszinkron motort alkalmazni, mert nem hiszem hogy találnánk olyat, ami 100V körüli névleges feszültségű lenne. Ha 230 ast akarunk használni, akkoor egy fesznövelő kapcsolással megduplázhatjuk a közbenső egyenkört, de az 2 okból nem célszerú 1:a max 80%hatásfok miatt (20% veszteség elég jelentős) 2:nagy áramú induktivitás kell hozzá.
Tehát maradjunk egy 60-100V névleges feszültségű egyenáramú motornál.
Vezérlés:mosfet-es vagy igbt-s 4/4-es alternatív PWM vezérlés. előnyei, hogy a fékezéskor, az energia visszatáplálható! ami különösen városi közlekedéskor nagyon hasznos. Az igbt-k és a fetek pedig nem fognak elfüstölni!!!, mert minden pwm vezérlésnél használnak ellenpárhuzamos gyor diódákat. Nagy áramok esetén ezeket már 1 tokba integrálják a fetekkel együtt!!! szóval az egész rendszer lelke a motor, és az akksi, ha ez a 2 dolog megvan, akkor sinen vagyunk. Remélem nem hal meg ez a topic, és lezs a dologból valami.
Üdv.
(#) FLEXTER válasza Gagyi hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
AZ aszinkron motrot is átlehet tekercselni és
nincs benne kopó alkatrész.
(#) Quantum válasza EcoPityu hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Nézzétek meg ezt az oldalt!
Van rajta leirás.
[link=http://fenykapu.free-energy.hu/]http://fenykapu.free-energy.hu/[/link]
(#) FLEXTER válasza Quantum hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
ennyi pézé mán új autót veszek
(#) Gagyi válasza FLEXTER hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
Erre én is gondoltam, hogy megkérdezem, hogy megkérdezem a tekercselő ismerősömet, hogy megoldható, hogy áttekercseljünk egy 230V-os motort. Csak ezzel az a gond, hogy bár nem tudom, a tekercselés részleteit, de az ugyanakkora motorteljesítményhez nagyobb áram szükséges, és ehez nagyobb keresztmetszetű rézvezető. Kérdés, hogy fizikailag belerakható-e a megfelelő menetszámú vezező?
(#) Gagyi válasza FLEXTER hozzászólására (») Ápr 29, 2006 /
 
ha meg megoldható, a tekercselés, akkor vezérlés ugyanazzal a hídáramkörrel megoldható.
Következő: »»   1 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem