Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   68 / 340
(#) zolika60 válasza kumpl hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Szerintem is sok egy kicsit. Műholdas riasztó van benne?
(#) kumpl válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Nincs benne riasztó, csak egy mezei immo. Menyi kellene hogy legyen?
(#) zolika60 válasza kumpl hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
40 mA alatt. Legalább is ennél a márkánál amit mi javítunk.
(#) pityesz001 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Köszi a segitséget, ez lenne az első lépésem, valami áthuzhat benne sztem ami a porlasztó elektronikájával van kapcsolatban!
(#) proba válasza kumpl hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Autórádió is szeret fogyasztani kikapcsolva is.
(#) Stewe válasza pityesz001 hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
A belső világítás késleltető kapcsolásán is elképzelhető 10-20mA settenkedő áram.
(#) potyo válasza Stewe hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Azért igen érdekes, hogy egy gyárban ennyit sikerül összehozni. Egyszerű kommersz alkatrészekből 10uA környéke sima ügy és akkor nem csak az egyszerű RC tagos késleltetés van...
(#) potyo válasza Gabi hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Nekem is néhány hét eltéréssel égtek ki közel két év és kb. 20000km után. Akkor egyszerre raktam be, mert erősebbeket vettem, de egyébként szerintem teljesen felesleges párban cserélni, inkább kell egy-egy izzót tartani az autóban.
(#) Stewe válasza potyo hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Amit írtam, nem jellemző érték, de ilyet is találtam már. Csak mint lehetőséget dobtam be.
(#) zolika60 válasza potyo hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Magam részéről párban cserélem. Így csak Évente körülbelül csak egyszer kell. Mondjuk ennyi idő alatt 40-50 ezer km-t megyek. Ha nem is ég ki heteken belül a másik, a fényereje láthatóan kisebb.
(#) Stewe válasza potyo hozzászólására (») Dec 3, 2010 /
 
Lehet hogy felesleges párban cserélni de ugyanazzal a mély levegővel elintézi az ember ugyanakkor, alig kerül többe, és egy meglepetést el lehet kerülni. (Az autóban pedig úgyis külön van a rendőrboldogító mutogatós Gazdaságos dobozka, meg egy normális minőségű tartalék izzó készlet.)
(#) burgdavid hozzászólása Dec 3, 2010 /
 
Sziasztok!
Van egy 2000-ben gyártott, 1,2-es 8 szelepes Twingóm.
Az benzinszintjelzővel akadnak gondok, ugyanis csurig teli tanknál sem mutat teli értéket,a tank vége felé illetve időnként már tartalékot jelez, aztán egy újraindítás után 1/3-ig kimegy, majd rapszodikusan néha vagy visszaesik, vagy megyek még 150km-t és akkoris van benzin.
Szétszedtem a szintjelzőt, az ellenálláshálót megpucoltam meg a csúszkát is, műszerrel mérve rendben van, az úszó könnyedén mozog, nem lyukas. Kiszerelt állapotban gyújtást ráadva fél állást jelzett a műszerfalon, a tankba visszatéve kb a helyes értéket - gondolom érzékeli az üzemanyag nyomást is(egybe van építve a szivattyúval, szemen is csapott benzinnel mikor lehúztam a csöveket) - így hiába mozgattam kiszerelve, nem jutottam előrébb.
Valakinek van esetleg kapcsolási rajza vagy valamilyen ötlete erre a problémára?
Azonkívül, hogy tankolásnál nullázzam a napi km számlálót és számoljak
Másik dolog; a műszerfal háttérvilágításáért hivatott derótot hol keressem? Ha a tompított rá van adva, automatice leveszi a fényerejét és nappal alig látható. Ehhez esetleg kapcsolási rajza akad valakinek?

Üdv.: Dávid
(#) vargaf válasza burgdavid hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia!

Mellékelem a kapcsolási rajz egy részletét. Itt az R52 az üzemanyagszint jeladó.

Üdv.: Feri
(#) burgdavid válasza vargaf hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Köszi szépen!
Esetleg ennél részletesebb rajzod nincs róla? Az ellenállás értéke esetleg? Illetve hogy melyik kivezetés felel a háttérvilágításért? (Simsonos emlékeim szerint 57a az)
A komplett lcd mudulról nincs rajz?

Előre is köszi!

Dávid
(#) vargaf válasza burgdavid hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Szia!

Az általam használt programban az összes kapcsolási rajz megvan erről a típusról, de ide mindet feltenni nehéz lenne. A programot és a letölthetőségét egy előző hozzászólásomban már megírtam, de a moderátorok törölték. Ezzel kapcsolatban a varga.ferenc.gyor kukac gmail.com címen keress meg, ha érdekel.

Üdv.: Feri
(#) cNobody hozzászólása Dec 4, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy 1995-ös F Astránk. Kipurcant a fűtőmotor előtét ellenállás. A négy fokozatból az első kettő nem működik a harmadik és negyedik megy.
Lehet ezt az előtétet valami olcsó módszerrel helyettesíteni? vagy kénytelen leszek 10 ezerért rendelni egy gyárit? Esetleg bontó.

Mennyi áram folyhat ezeken az ellenállásokon? Sima mezei ellenállással nyilván nem lehet helyettesíteni, de még a 10W-osat is kicsinylem. Bár ehhez tudni kéne az áramot.
Esetleg (valami masszív, min 6-10A) tranzisztorral lehetne helyettesíteni? A négy fokozat négy különböző ellenállást kapcsolna a bázisra. Így elég lenne egy tranyó meg négy mezei ellenállás (jóval 10K alatt).
Rossz ötlet?

Előre is köszi a válaszokat/ötleteket.
(#) zolika60 válasza cNobody hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Gyorsban ezt találtam. Bővebben: Link
Persze van más is, csak keresni kell.
(#) akos70 válasza cNobody hozzászólására (») Dec 4, 2010 /
 
Vehetsz bontóból, csak nem árt kipróbálni. Jól szét szokott rohadni a csatlakozójával együtt. Esetleg még megoldás lehet más, tartósabb tipus belefaragása.
(#) cNobody válasza zolika60 hozzászólására (») Dec 5, 2010 /
 
Hmm. PWM? Ennyire nem akartam belebonyolódni a dologba. Mondjuk így meg lehetne csinálni fokozatmentesre.

De ha egy ellenállással volt idáig korlátozva az áram, és ezáltal volt a fordulat szabályozva, akkor egy tranzisztorral nem lehet megcsinálni ugyanezt?
(#) Stewe válasza cNobody hozzászólására (») Dec 5, 2010 /
 
A PWM is tranzisztorral csinálja..... de kapcsolóüzemben, ami kevesebbet fűt.
(#) gpxlala hozzászólása Dec 5, 2010 /
 
Sziasztok! Olvasok itt izzók kiégéséről és nekem ellenkező irányú a problémám. Opel astra H-ban ami CAN bus rendszerű, az elektronika csak 12,2V-ot ad az izzóknak. Lehet ezt emelni valahogyan?
(#) Stewe válasza gpxlala hozzászólására (») Dec 5, 2010 /
 
A 12,2 mért érték, vagy a szoftverben beállított korlát?
Mert ha a szoftverben nem ennyi van írva, lehet, hogy csak az áramfigyelő sönt hibás.
(#) VIM hozzászólása Dec 5, 2010 /
 
Ha valakinek szüksége volna Opel Astra F típusok (benzin-dízel) szervízkönyvére ezen a helyen három napig, vagy 10 letöltésig fenn lesz. Az egyik kollégámnak küldtem, de még 9 letöltést kibír.
(#) gpxlala válasza Stewe hozzászólására (») Dec 5, 2010 /
 
Tompított és távolsági izzókon mért érték a 12,2V.
(#) fiat hozzászólása Dec 5, 2010 /
 
halihó
(#) fiat hozzászólása Dec 5, 2010 /
 
fiat unó 1.4 sima benzines autóm van és sokat fogyaszt! motohőmérsékleti jeladó gombát kimértem és jó! kérdés: lamdaszonda vagy mapszenzor okozhat túlfogyasztás ha igen miért?
(#) akos70 válasza fiat hozzászólására (») Dec 5, 2010 /
 
Kezdjük az elején: mennyi az a sok, és milyen körülmények között?
(#) potyo válasza burgdavid hozzászólására (») Dec 5, 2010 /
 
Idézet:
„Azonkívül, hogy tankolásnál nullázzam a napi km számlálót és számoljak”


Én ezt csinálom 4000 km óta. Bónuszként még a tartály teteje is ereszt, így tele se tankolhatom, mert akkor meg kicsorog. Eddig még nem maradtam ott sehol, de azért meg akarom csináltatni a tartályt is meg a szintjelzőt is majd megnézem valamikor, hogy miért nem működik (gyanús, hogy azzal is a tartályban van a probléma).
(#) potyo válasza gpxlala hozzászólására (») Dec 6, 2010 /
 
Álló és járó motornál is?
(#) set68i hozzászólása Dec 6, 2010 /
 
Sziasztok!
Tegnap vettem egy '89-es évjáratú Fiat Tipo 1.6 i.e. DGT autót. Működőképes, az alapjárat kicsit ingadozik, de majdnem 1 éve le van téve az autó, úgyhogy mielőtt azt mondanám hogy valami hibás a motortérben, át kell nézzem az elektronikát.
A kérdésem vagy kérésem a következő: mivel DGT verzió, digitális műszerfala van, és vannak dolgok amikről nem tudom hogy mik azok, mint pl. bal oldalt a kijelzők mellett van 3 gomb, amiből kettőnek a kilométerórával kapcsolatban van szerepe, de a harmadik nem tudom mi az és ha megnyomom sem veszek észre semmi változást. Szóval ha valaki ki tudna segíteni egy teljes leírással, vagy esetleg egy kezelési útmutatóval, azt megköszönném.
Sok keresgélés után találtam szervizkönyvet és szerelési segédletet (Haynes) de egyikben sem bukkanok rá, hogy mi micsoda a műszerfalon.
Köszönök előre minden választ.
Következő: »»   68 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem