Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   80 / 341
(#) zolika60 válasza ferii hozzászólására (») Jan 13, 2011 /
 
Leginkább csak gyártmányonként szabványosak. Konkrétabban kéne meghatároznod mit is szeretnél tudni.
(#) Laci0502 hozzászólása Jan 14, 2011 /
 
Sziasztok

Tudja valaki hol találom az autóba a koccanásérzékelőt meg a billenésérzékelőt és h ezek hogyan működnek
(#) enree hozzászólása Jan 14, 2011 /
 
Sziasztok, ezt föltenném mégegyszer, mert annyira szerelte mindenki Gyuresz barátunk autóját, hogy ezen átsiklottatok

Adott egy 2001es Ford Focus, aminek az ablaktörlőjén kéne picit alakítani; az első fokozat nagyon lassú, körülbelül 10másodperc, ezt kellene valahogy lerövidíteni, tehát, hogy gyorsabban töröljön.
Fogalmam sincs, hogy ez, hogy számol, miként működik, ha valaki ismeri és tudna segíteni, megköszönném.

Üdv:
Endre
(#) akos70 válasza Laci0502 hozzászólására (») Jan 14, 2011 /
 
Gondolom, típusfüggő, ahogy az is, hogy egyáltalán van-e benne. Általában nincs. Ha meg mégis, a gyártó nem veri nagydobra a helyét és működését, lévén ezek a gyári riasztó elemei.

Ritkán teszek megjegyzést mások helyesírására, de egy egyetemista lehetne igényesebb.
(#) Laci0629 válasza enree hozzászólására (») Jan 14, 2011 /
 
Sajnos nem tudom pontosan hogy működik de gondolom hogy van benne tranzisztor,kondi,és egy vagy röbb relé és ellenálás.
Szerintem úgy működik hogy a kondi feltöltődik és a tranzisztor bázisára van kötve és ha kellőel kisül a tranzisztort vezérelve zárja a relét.
De ez csak tipp jólenne valami pontosabb infó vagy kép a belselyéröl,mert az is lehet hogy valami mikrokontroler hajtja.
A tranzisztoros kondiss dolog lenne a legegyszerűbb de kicsi a valószinűség hogy az van benne.
(#) enree hozzászólása Jan 14, 2011 /
 
Hmm, pedig nagyon örülnék, ha az lenne, már cserélném is a kondit kisebbre
Ha kontrolleres, akkor baj van ha csak VAG-al nem lehet állítani...
Hátha tudja valaki, de köszönöm Neked is!
(#) zolika60 válasza enree hozzászólására (») Jan 14, 2011 /
 
Nem ismerem a Fókuszt, de úgy kezdeném, hogy megkeresném a relét. Nagy valószínűséggel abban van az elektronika is.
(#) eddy980 hozzászólása Jan 14, 2011 /
 
sziasztok.érdeklödnék hogy valaki tudna-e nekem segiteni abban hogy a Temprámban melyik relé mire szolgál?e2 e10 e4 e11 e12 e7 e9 e13 e5 ae14b e6.
(#) VIM válasza enree hozzászólására (») Jan 14, 2011 / 1
 
Szia! A kormánykapcsolón lennie kell egy potméternek, amivel a lassú törlési intervallumot tudod szabályozni. Ez a potméter ad értéket a vezérlőnek, hogy milyen gyakorisággal töröljön (nyilván egy időzítőt foglal magába az elektronika). Csak az első fokozatban van lehetőség az intervallum szabályozásra (szemerkélő, szitáló eső), a többiben a motor két sebességét (lassú és gyors) lehet még bekapcsolni folyamatos üzemben.
(#) enree válasza VIM hozzászólására (») Jan 14, 2011 /
 
Nagyon köszönöm!
(#) Laci0502 hozzászólása Jan 15, 2011 /
 
Sziasztok

Nasar T-Jack N-2061 billenésérzékelőről szeretnék többet tudni de nem találok a neten semmit. Működéséről felépítéséről szeretnék többet tudni.
Shock sensor - billenés érzékelő működése felépítése
(#) pikta hozzászólása Jan 15, 2011 /
 
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki Schottleitner Quickstart csatlakozóval kapcsolatban?
Köszönöm.
(#) Fater5 hozzászólása Jan 15, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni,hogy a TT-G110 tipusu riasztorol hallott-e valaki.Ugyanis nem akar rendesen müködni.Ha valakinek van infoja legyen szives megosztani velem.Elöre is köszi.
(#) Amarton hozzászólása Jan 16, 2011 /
 
Sziasztok!

Tud valaki valamilyen képletet, hogy a lambda értéket hogyan lehet a lambda feszültségből kiszámolni?

Pl: 300mV az kb lambda 1,09, de ez hogy jön ki?
(#) Rolcsi00 válasza Gyuresz hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Hello.
Nincs benne semmi elektronika,az izzitogyertyákat vizsgáld át mert valamelyik rosz.
(#) CsemanAttila válasza Amarton hozzászólására (») Jan 16, 2011 /
 
Üdv! Így.

lambda.jpg
    
(#) Laci0502 hozzászólása Jan 16, 2011 /
 
Sziasztok
Tudna nekem segíteni valaki h hogyan működnek a billenésérzékelők az autókban. Mindegy milyen típus
csak szeretném tudni a működését és felépítését.
(#) Amarton válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Ezekkel az ábrákkal már találkoztam a neten, de nem erre van szükségem.
Ez egy diagram, ami valami alapján ki lett rajzolva.
Én nem nagyon látom belőle pl. azt, hogy a 0,92 lambdához milyen lambda feszültség tartozik.
Én egy képletet szeretnék, amibe beírom a feszültséget mV-ban és megkapom a számított lambda értéket.
(#) CsemanAttila válasza Amarton hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Üdv! Sok sikert, bár kétlem, hogy létezik ilyen kalkulátor. Keress egy pontosabb diagramot amiből jobban le lehet olvasni az értékeket. Azt lehet tudni, hogy miért kell ilyen pontosan tudni az értékeke?

U.i.: Valahol itt a HE-n láttam lambda szabályzást, ott nézz körül, hátha több sikerrel jársz. Üdv.
(#) Stewe válasza Amarton hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Ennél konkrétabban? :HunWiki
(#) Samus1989 hozzászólása Jan 18, 2011 /
 
Volt szó az álriasztóról itt a fórumban. Én is építenék egyet, de fogalmam sincs, hogy kezdjek neki. Saját tápról táplálnám, nem az autóról, és saját kapcsolóval menne. Vagyis egy olyan egyszerű kapcsolás kellene, ami a következőt csinálja:

Ha bekapcsolom, egy LED elkezd villogni, körülbelül másodpercenként felvillan kb. 0.25 másodpercre alkalmanként. Egyszerűen hangzik, de nincs semmiféle ismeretem e téren. Az áramforrás lehetne például kettő ceruzaelem (2.4-3V), de ha 12V-os alkatrészekből is megoldható, rákötöm az akkura egy 5A-s biztosítékkal.

Ha van egy kapcsolás, akkor azt még tegyétek hozzá, hogy milyen módon variálhatom a villogás sebességét és annak hosszát.

Köszönöm
(#) gerog1984 hozzászólása Jan 18, 2011 /
 
Sziasztok!

Astra f fordulatszámmérős km órám van Benzines.Ki szerettem volna cserélni egy másikra és ezért vettem egy másik km óra csoportot de figyelmetlen voltam és véletlen dieselt vettem.igazából látszólag minden megegyezik a két óra csoporton.(w-1102;vízhőfok 100C;és 50l a benzinszint ezek mind a kettőn ugyan azok).A különbség az hogy a benzines 7000-ig van a fordulat, a dieselnél csak 6000-ig.Az megoldható hogy kicseréljem a benzines és a diesel fordulatszámmérőjét és így beszerelem az új órát?Szerintetek ez így tökéletesen működne?válaszotokat előre is köszönöm.
üdv.
(#) akos70 válasza gerog1984 hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
A méréshatár különbség csak a kisebbik rossz, de nem is működnének felcserélve.
Próbáld meg átrakni a ford.számmérőt, szerencséd van, nem lesz macerás, ha nincs, akkor lehet, hogy méregetni, forrasztgatni kell, de szerintem mindenképp járható út.
(#) rascal válasza Samus1989 hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Szia!

Nem próbáltam még ki, de ez a leírás szerint egy nagyon takarékos villogó, miközben erős fényt ad le. Ami a szövegben nincs benne:
IC: 4011, ne tapizd a lábait, mert érzékeny a sztatikus feltöltődésre. Csatoltam a bekötését, Udd a pozitív tápfesz, az Uss a negatív.
A diódák bármilyen szilícium diódák lehetnek pl 1N4148, vagy 1N4001 - 1N4007
A kondenzátor legalább 16V-os legyen.
Az egész mehet egy 9V-os elemről.

Ha ez nem tetszik nézz körbe itt, ezek villognak maguktól, csak az áramot kell max 20mA-re korlátozni.
(#) Laci0629 válasza Samus1989 hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Szeva!
Ha egyszerűséget nézzük akkor lehet egyszerűbb IC-nélkül megoldani a dolgokat.
Mindjárt próbálok rajzolni egy ilyen kapcsolást
Vagy van IC-vel is az NE555-tel az se bonyolult azt is megkeresemNE555
(#) Laci0629 válasza Laci0629 hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Na van két kapcsolás is az egyik elég rondára sikeredett de kivehető a lényeg.Ha kérdés van írj!
(#) eddy980 hozzászólása Jan 19, 2011 /
 
Szépestét! Valaki tudna segiteni hogy honnan tudnék letölteni FIAT tempra elektronikájáról magyar leirást?
(#) CsemanAttila válasza Samus1989 hozzászólására (») Jan 19, 2011 /
 
Autósboltban van kész cucc, tokkal vonóval valami 600pénz az egész. Valamint lehet kapni villogó ledet, bekötöd oda rakod villog. Annyi, hogy nem tudod állítani a villogást. Ennél egyszerűbb nem van. Miért menne elemről? kocsi aksija miért nem jó?? Üdv!
(#) djsanyesz hozzászólása Jan 20, 2011 /
 
Sziasztok!

Nekem olyan gondom lenne, hogy a Skoda Favorit műszerfalba nincs bekötve a karburátor működést jelző lámpa (szivató visszajelző lámpa). Ezt hova kell a karburátorra rákötni?
Hogy, ha megy a szívató, akkor világít az ellenőrzőlámpa, ha már nem megy a szívató, akkor nem világít az ellenőrzőlámpa!

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv.: Dj Sanyesz
(#) zolika60 válasza djsanyesz hozzászólására (») Jan 20, 2011 /
 
Olyan csak a kézi szívatón volt. Ott a bovdenre szerelt kapcsoló működtette.
Következő: »»   80 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem