Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Szia!
1.2-est kéri mindenki! Stabil és úgyl átszik az átlag felhasználó megvan az extrák nélkül! Leiszt Jani
A kondikról annyit, hogy a Farnelltől vásárolt 1%-os kondik 30%-a hozza a +-1pf-ot az 1000pf-hoz! Ezt adom C9-nek a fentmaradók 996 és 1007pf között mozognak ez megy C10-nek!
Leiszt Jani Korábban szó volt az ellenállásmérésről, én 10 db PIC-nél a 25Ohm-os (kb.) max mérési tartományt találtam, ebből 22Ohm-ig pontosnak mondható! És tapasztalatom szerint (hangsúlyozom 10db-nál) ezen a PIC csere nem változtat!
Köszi a segítséget.
Üdv gerenk
Szia!
Ezt a módszert alkalmaztam a régi LC mérőmnél. Ott nem lehetett szoftverből módosítani a kondi értékét. Egy pár pikos SMD van párhuzamosítva vele. De mivel itt van rá mód, jobbnak láttam a szoftveres állítást. Amúgy már sikerült átírnom az égetővel az EEPROM tartalmát, így teljesen pontos lett a műszer.
Janó! Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen fajta trimmert használsz a műszeredben? Lég/fólia/kerámia vagy milyen fajtát?
Ma készre szereltem az LCM3-as műszert, a bedobozolás is többé-kevésbé sikerült. Nagyon jól működik az összes funkciója. Mégegyszer köszönet a szerzőknek a remek műszerért.
Szia István!
Nem tudom, hogyan kell hitelesíteni az ESR mérő részt. 1.34-es progit használom, mert ennek jobb az ESR mérő része. Ha lehitelesítem úgy, hogy a külső mérő kábel rajta van, akkor a kábellel jó az ESR érték. Mikor leveszem az ESR mérő kábelt, és csak sima kondi mérésben használom, akkor már teljesen más az érték. Ha összeérintem a sima kondi mérő részt már nem 0 ohmot kapok, hanem sokkal kevesebbet. Az 1.2-es progi sokkal rosszabb ESR értéket ad. Mivel van Nippur-os ESR mérőm, tudok mihez viszonyítani. A másik hiba, ha rajta hagyom az ESR mérő részt, és úgy kapcsolom be a készüléket, akkor F0=82kHz-et kiírja, és le is fagy a program addig amíg ki nem húzom az ESR mérő kábelt. Másnál nem jelentkezett ez a hiba, vagy ez természetes? Amúgy minden része pontos nálam, kivéve az ESR részt.
Szervusz!
- Külön kell nullázni (nem hitelesítés) az ESR mérést, InCircuit kábellel és nélküle is a mérés megkezdése előtt, ha mérő adapter csere volt, illetve ha elmászott a nulla és nagy elkót akarunk mérni (kicsi ESR)! Az InCircit adapter esetén az adapter impedanciáival is kalkulálni kell, nyilván újra kell "nullázni". A "hitelesítéshez" az induktivitás állásban az L/C bemenetet rövidre-zárva és a kapacitásmérés állásban a nyitott bemenetekkel legalább egyszer is nullázni kell. Ezt megjegyzi és nem fontos többet, csak ha a nullázni akarjuk a kijelzést. Az InCircit adapterrel kevésbé pontos a mérés, viszont csak néhány milli Volt a mérőfeszültség, így lehet áramkörben is mérni vele. - Bekapcsoláskor készülék öntesztjéhez a bemeneteken nem lehet semmi, és kapacitás mérő állásban kell lennie az üzemmód kapcsolónak.
Köszönöm a választ, így már értem. Mikor teszed fel a modosított progikat?
Nemrég küldem el degusnak a HEX-eket, hogy tegye fel a többihez.
Akkor meglesem.
A nyák másik oldaláról is teszel fel esetleg egy fotót? Gondolom smd alkatrészeket használtál, milyen méretűeket?
Itt most vegyesen használtam 805 és 1206 méretűeket.
LCM3- ban ki kellett cserélnem a középső kétállású kétáramkörös kapcsolót, a hiba, hogy a mV nem volt stabil.
Helyette egy kétáramkörös tolókapcsolót raktam be. Így már 158-159mV- ot mutat, előtte volt hogy leesett 130mV-ra is. A kapcsolóval kellett mindíg játszanom és kitapasztaltam hogy az a rossz. Az InCircuit mérőkábelben is kicseréltem egy tolókapcsolór a meglévőt. Így már stabilabbak az alap értékek is.
Ez a leggyengébb pontja a műszernek, valami jó megoldást kéne találni rá. Nekem sem működik jól, cserélgettem, de nem stabil egyik sem. Adatlapján 20 m Ohm max., Keresgéltem megfelelő kapcsolót, jobb márkában, eddig nem találtam.Bővebben: Link Ez a kivitel kellene, de jobb minőségben.
Még annyi érdekel, hogy van azon kívül másik kézzel írt értékű kondid mint amiről a képet csináltad? Mert gondolom ahhoz állítottad be a műszert, hogy a többit mennyire méri pontosan... nem kekeckedés csak érdekel, pár oldallal visszább én tettem fel egy ilyen listát van 15db ilyen kondim, köztük több egyforma érték... csak érdekel a tieden ezek az eltérések mekkorák...
Több kézzel megírt kondim nincs. A pontosságot még pár darab 1nF-os általam megírt stiroflex kondival ellenőriztem. A kondikat előzőleg ezzel a műszerrel mértem meg. Bár a műszer az utóbbi 10 évben nem volt hitelesítve, azért én etalonnak tekintem. Láttam a méréseidet, én ilyen széles körű tesztelést nem végeztem. Esetleg holnap keresek pár striroflexet szélesebb skáláról és megmérem mindkét műszerrel.
A billenőkapcsolóval az a baj, hogy két átmeneti kontaktus van a jel útjában a mechanikai konstrukciójából kifolyólag, viszont olcsó és egyszerű szerelni. Komolyabb kapcsolók mérete meg elég nagy.
Relével is lehetne kísérletezni, de az többletfogyasztást okozhat. Amúgy pár milli Ohmos ingadozás szinte természetes. 1 milli Ohm kb. 100 uV feszültségváltozást jelent, ami már eléggé a határait feszegeti ennek a PIC-nek.
A kézzel írt régi REMIX kondiknál nem csak azt kell nézni milyen érték van ráírva, hanem a tűrést is. Nekem is van jó pár hasonló értékű, fémházas négy-kivezetéses C209 is, és köztük is van szórás a tűrésnek megfelelően, hiába van 4-5 jeggyel ráírva (ugyanaz) az érték. Viszont a tűrést azért tartják és a legtöbb tényleg nagyon közel van a ráírt értékhez.
Ha linearitást akarsz vizsgálni, akkor megmérsz 2 közel egyforma kondit, majd kiszámolod a sorba és párhuzamosan kapcsolt értékeket, majd összehasonlítod a sorosan illetve párhuzamosan mért értékekkel. Én ugyenezt elvégeztem 8 db kb 7 nF-os kondival egyenként, sorba és párhuzamosan mérve. a mért és számított értékek között 0,14 - 0,11% közötti volt a fazékvasmagos kivitelnél. (0,96 - 61,5 nF között)
A legolcsobb verziót választottam a helyi boltban Knitter MFP 221NBővebben: Link
110. oldalon van a specifikáció. Az egyik végéből le kellet köszörülnöm kb 1,5mm-t,mert a kondiba beleért, a lábait egy kicsit szétfeszítettem, beültetve éppen szinelve beforrasztható lett. A dobozból kivágtam a megfelelő hosszban és éppen kikukucskál, így még kapcsolható is. A feliratot fel kell majd cserélnem, mert most amerre kapcsolom arra zárja az áramkört.
Amik nekem vannak, azok 0,5%-osak. Most ahogy nézem nekem C207, meg 3db tipusjelzés nélküli van... Meg van ahogy nemrég írtam egy zacskónyi 52db 1%os 1nF, majd lehet azokkal játszadozok, ha elkészülök a bedobozolt változattal...
Ha annyi 1%-os kondid van, akkor statisztikailag lehet belőle 0,2-0,3% pontosságot válogatni, illetve kalibrálni az LC mérőt. Meg kell mérni mindet, és 1 pF -onként csoportokba rakni őket. Nem baj ha a mérő még nem hiteles a lényeg hogy nagyjából X +- 10 pF között fognak szórni a mért értékek, kb. a gauss görbének megfelelően. A fele kb. a +- 0,3 % között lesz. Ha az összes kondi kapacitásának átlagát kiszámítod, megkapod az X értékét 0,1-0,2 % pontossággal ami a Te kapacitásmérődön mutatott átlagérték lesz, ami megfelel a pontos 1 nF -nak. A nem hitelesített kapacitásmérőn mutatott érték persze ettől még egyenlőre valószínűleg el fog térni.
Ezután kiveszed a halmazból azokat amelyek legközelebb vannak az X-hez vagy éppen akkorák az LC mérő szerint, ezek lesznek az etalon 1nF-os kondijaid. (most már lehet hozzá kalibrálni az LC mérőt) Remélem nagyjából érthető voltam! Arra vigyázz, hogy a 10 fokonként kb 1 pF-ot csökken a stiroflex kapacitása, ezért kézzel lehetőleg csak rövid ideig fogd meg a mérés előtt őket, hogy a testhőmérséklet ne zavarja a pontosságot. Ebből következően az etalonok szobahőmérsékleten lesznek pontosak, illetve pontosabb mérést is szobahőmérsékleten célszerű végezni.
Köszi , nekem ez sem tűnik stabilnak és átalakítással alkalmazható csak. Billenős kapcsolóik jobbak (10 m OHM) . Hol kapható ez a márka?
Köszönöm a pontos mérési leírást! Szerintem így fogok tenni, de előbb még kell valamilyen nyákot készítenem a mostani agyonforrasztott néhány helyen felvállt nyák helyett... lehet akkor már olyat készítek amire ráfér a fazékmag is, de lehet a "szabvány" LCM3 nyákból gyártatok megint még nem tudom...
Mielőtt beszereltem szétszedtem, belül egy kicsi rugó nyomja oda az érintkezőket, esetleg azt lehet még spanolni egy pici alátéttel. Én még nyomtam bele egy kis WD40-et.
Debrecen-ben vettem az itteni hobbielektronika boltban. Megmértem az ellenállását a régi billenős kapcsolóimnak katasztrófális volt. Az újnak nem volt mérhető ellenállása a műszerem szerint. Majd kíváncsi leszek ez meddig bírja.
Kezembe került egy 29 éves, magyar gyártmányú elkó. Lehet, hogy már rég kiszáradt bernne az elektrolit? Itt az LCM3 , hát mérjük meg! A többi a képen!
A lényeg: ezek a régi, magyar, csavarozható lábú kondik egyész jók - még ma is!
Egy dolgot nem értek, hogy növekedett a kapacitása?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |