Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Minden csatlakozás új, feszes! Egyik venti biztos, hogy csapágyas a másik csendes. Külön külön próbálgatom őket, mind kettőnél melegszik! Az lehet, hogy a relének nem tetszett az első ventinél mikor 60A próbálgattam?
Szia! Ha jól értelmezem akkor kettő ventilátor egységed van és a kapcsolt egységgel vannak problémáid ha felkapcsolod. Szerintem el kellene választani őket egymástól egy megfelelően nagy áramú diódával. A két egység között üzem közben kiegyenlítő áram folyik, mert nem egyformák az áramok.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2024
Sziasztok! Tudnátok segiteni???
Suzuki SX4. 2006. Tompitott és fényszóró állandóan világit, akkor is ha nincs világitás fölkapcsolva!!! Lehet hogy kormány/világitáskapcsoló végleg meghalt ?? Kapcsolóhibán kivül mi jöhetne még szóba? Beragadt relé??? Sajnos Nem tudom van-e világitásrelé ebben az autóban... Milyen világitási szisztéma van ebben a 2006-s SX4-ben?Még a Régi japános fajta : Bilux izzo 31-én, testjén állandó +12V van a test helyett ??? A világitáskapcsoló kapcsoló negativokat kapcsol a tompitott és fényszóró érintkezöjére?? Egy kapcsolási rajz a világitásrészről nagy elörelépés volna... A Kapcsolási szisztéma , vajon még a régi japán iskola?? Ahol a Bilux izzó 31.Testje helyén állandó +12V-van., A tompitott és a fényszóró kapcsolt Testet kap a kormánykapcsolóból !!! Esetleg egy kapcsolási rajz a világitás kapcsoló vidékéről?? Üdv és köszi minden választ!!!
Hogy te milyen ügyes vagy!
Egyszer már feltetted ezt a kérdest ma, most pedig az eltűnt, és megjelent friss kérdésként. Azert egy professzionalis szerelőtől inkább segítséget várna a hobbifórum, nem azt, hogy itt segítsenek neked a pénzkeresésben.
Japán autóknál szokás volt a fényszóróizzót oldalanként biztosítva, direkt tápra kötni, mint ahogy te is tapasztaltad (a test helyén). Tompított és távolsági váltásnál a test van kapcsolva.
Szia!
Kõszi a Válaszod., nincs itt az autó, egy ismerősöm kért távsegitséget mivel most izzókról lehuzott csatival kõzledik?, valószinüsitettem neki hogy esélyes egy kapcsolócserére, de egy kapcs.rajz alapján többet és biztossabbat tudnék mondani neki. Mégegyszer kõsz a segitőkészségedet! Ismeretlenül szivélyes ūdvözlettel!
Szia István!
Mégegyszer köszi a forumhoz méltó.,.jóindulatú .,.kollegális segitőkészségedet..... Itt a teljes értékű müszaki infó---használd egészséggel!!! Testvezérlésű+ 56a és 56 b is külön relézve.!! Gyári szines wiringdiagram : "SX4 Headlight Malfuncktio"--az ismert fájlmegoszton! Üdvözlettel L.
Ez nálam is verdesi a biztosítékot évek óta…
A kevesebb néha több - még írásjelből is.
Szia!
Itt volt az autó...,csak érdekességként némi uj infÓ: Ügy néz ki hogy erősen országfüggő a tompitott/ fényszóró berelézésének ténye!!! Találtam mindkét variációra kapcsolási rajzot....., Ebben az autóban semmi sem volt berelézve. KI kellett cserélni mert megmelegedett a kapcsoló..., biztonságért mindegyiket bereléztem. Üdv és köszi hozzászólásod! D900-2014 tipusú OBD kódolvasót hogyan kell újraindítani (resetelni)?Tavaly még tökéletesen működött. Most a bekapcsolás után a képernyőn a legutóbbi képernyő megjelenik, de csak a kikapcsolásra reagál.Van-e aki szoftverfrissítést tud elkövetni az eszközön? Nissan nt400 2016 rádió csatlakozóSziasztok!Nissan nt400 2016-os autóba szeretnék egy új rádiót, de nem találok hozzá ISO csatlakozós adaptert. Formára nagyon hasonlít a 12-14B -re, de más a láb kiosztás. Tudja esetleg valaki, hogy mi lehet a típusa? Köszönöm, ha tudtok segíteni! oxigén szenzor vagy lambda szondaSziasztok!Nem tudja valaki hogy működik az ECU oxigén szenzor mérő köre? Ahogy mértem nem azonos a jel GND-je a kocsi testjéve/negatívjával. Segítséget, esetleg egy általános kapcsolási rajzot előre is köszönöm. ha lényeg lenne, Renault Laguna 2, ECU:Sagem 3000, 8200444583 További szép estét! Foglalat bontásValaki szedett már szét ilyen csatlakozót? A probléma adja magát. Toyota corolla verso.A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2024
Leginkább a hátsó lámpatest csatlakozója amire valaki ráhekkelt valami kiegészítő felszereltséget...?
A csatiból az érintkezőket ilyen szettből a sok közül valamelyik kis kulccsal tudod kivenni. Én a helyedben inkább normalizálnám a helyzetet a csati körül, lekötném ha nem kell az a ráheftelt valami, és utána megoldanám olyan "faston" toldóval amilyen a képen is látszik. Az teljesen megbízható és megfelelő korrekt megoldás a járműben az adott helyen. Ha belemész a csatlakozó szétszedésébe akkor még új pin tűket is kell szerezned hozzá, mert azok meg krimpelve vannak a vezetékek végére. Ha nagyon korrektek akarunk lenni akkor krimpelő szerszám is kéne hozzá - valószínű egy alkalmas fogóval vagy érvég fogóval is megoldható, de az egész több macera mint amennyit megér. Arról ne beszéljünk, hogy előbb-utóbb rövid is lenne már a kábel ha ott 5-10cm-t kivágsz belőle. A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2024
TöltésSziasztok. Nézegettem a töltést a kocsimban, és azt vettem észre, hogy amíg hideg a motor 14,4V-al tölt, majd amikor már meleg, a töltőfeszültség lemegy 12.8V-ra, bármennyi fogyasztót kapcsolok rá. Egy savas aksi teljesen feltöltve 12.6V kellene hogy legyen, akkor elég neki a 12.8V, hogy ne merüljön le?
Töltésmennyiséget számol a kompjuter. Amikor elég neki, kevesebbet tölt. Hosszabb távon mérjed, akkor látod majd, hogy csinálja. Először én is csodálkoztam erősen.
Hello! Nem írtad, milyen kocsid van. Mert ma már a motorvezérlő vezeti a feszültségszabályzót is.
De ha logikusan gondolkodsz, ha egy feltöltött akksi 12,6V és a generátor ezt 12,8V-on tartja, akkor a generátor látja el a fogyasztókat, nem az akksi. tehát nem fog lemerülni. Egyébként a töltőfeszültséget a hőmérséklet is befolyásolja kb. -3mV/°C meredekséggel és az akku korát is (jobb helyen) figyelembe veszi .
Mtz, generátor bekötésSziasztok! Rengeteget böngésztem, de sehol nem találtam érdemleges választ. Mtz 550 traktort akarom újra vezetékelni, minden meg van hozzá csak a generátor bekötés nincs. Jelenleg volt mérővel van csinálva, töltésjelző nincs csak a voltmérőben egy pici led ami világít ha oda a töltés. Ebben kérném valakinek a segítségét. Előre is köszönöm!A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2024
Csatolom ami nekem van doksi róla. Ez alapján beépített fesszabályzósnak kéne lennie. 9-es a generátor. Az egyik kábel, a vastagabb + jelű megy a főbiztosítékra, a másik orosz d jelű megy az önöndító 69-es jelű reléhez ( járó motornál ne lehessen ráindítani). Amennyiben mutatós árammérő műszert akarsz berakni, akkor azt a főbiztosítékhoz menő vezetékbe tudod beiktatni.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2024
Akkor jól gondoltam, hogy nem lesz kevés. Egyébként 2024-es Nissan. Csak az előző kocsimnál gondok voltak a töltessel, ezért a biztonság kedvéért kezdtem figyeli.
Motor hőmérséklet érzékelő ellenőrzés multiméterrelSziasztok!Adott egy Daewoo Matiz 2004, 800 ccm, 3 hengeres autó. Fura nekem, hogy elég sokszor, sokáig nagyon pörög a motor. Gondoltam rá, hogy nem-e a motor hőmérséklet jeladó adta meg magát. A szakirodalom szerint -40 és +130 celsius között az érték 100 000 Ohm és 70 Ohm között változik. Nos én ma rámértem a szenzorra egy multiméterrel úgy, hogy 20k Ohm állásban volt a műszer és mutatott 2,08 értéket. Nekem ezt azt jelenti, hogy 2080 Ohm a mért ellenállás. Mivel 0 szaktudásom van, így matekkal próbáltam kisakkozni a dolgot, miszerint a 100 000 és a 70 között van 99930, illetve -40 és +130 között pedig 170 fok különbség. Így a 99930-at elosztottam 170-nel, hogy megkapjam kb. mennyit kellene változzon fokonként. Ha ez állandó változás és tényleg fokonként kb. azonos az ellenállás csökkenése, akkor az rendszernek 126 fokosnak kellett volna lenni, kb., hogy 2000 Ohm-ot mérjek. Ha ez így is van, akkor is fura, mert ha melegnek érzi a motort, akkor miért pörgetni, miért olyan, mintha menne a szivató? Mit gondoltok? Nagyon köszönöm! G.
Használj olyan hibakód olvasót ami menetközben is mutatja a hőmérsékletet az tized fokra mutatja a hőmérsékletet.
Amúgy nem a szenzoron mért érték számit, hanem amit a fedélzeti komputer lát. pl kontakt hibával együtt) A CANBUS olvasó az ilyen hibával légtömegmérő hibát is dobhat. A hibakód olvasó szerint hibamentes?
Szia!
Nincs hibakód kiolvasóm, pontosabban OBD1-hez nincs. Nem írt hibát, nem világít a check engine és nincs is baja az autónak, csak pörög. G.
Szia! Ennek a motornak véletlenül nem alapjárati pótlevegő szabályzása van? Ilyen. Ha igen akkor nem csak ezt a szervószelepet de a járatot is érdemes kitisztítani ahová be van építve.
Bugyuta felvetés, mert én sem értek hozzá, de mostmár sokéve, volt olyan megfigyelésem, hogy az akkori Ignis-emben amikor gurult a kocsi, akkor nem ment alapjáratra vissza, hanem egy magasabb fordulatot tartott. Amikor megálltam (pirosnál) akkor visszament, de ha csak becsorogtam akkor tartott egy érezhetően magasabb fordulatot (üresben nyilván). Ezt teljesen következetesen produkálta.
Amikor meg levettem akkut tölteni, visszatéve jól elfelejtette az alapjáratot, egy teljes bemelegedési ciklusig, elég kényelmetlen volt, (pl. pirosnál) leállt a motor, ha nem tartottam az alapjáratot pedállal. Csak azért írtam le, mert annyi féle szenzor és körülmény hathat a motorra hogy el se hinnénk.
Szia! Nem emlékszem, hogy lenne benne ilyen alapjárati léptetőmotor, de meg fogom nézni. Köszi a tippet! G.
Nem nagyon van pedig eldugva. Bal oldalon a fekete hengeres, és pont szemből van ha felnyitod a m...etőt. Na vajon mi oka van a mototháztetőt szót kipontozni...
A hozzászólás módosítva: Hé, 18:25
|
Bejelentkezés
Hirdetés |